LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet in het buitenland
-
Internet in het buitenland
*Woedend op KPN / Hi*.............die schrijven doodleuk 200 euro’s van je rekening af voor 'internetdiensten in het buitenland' die je tijdens een vakantie gemaakt hebt....... Laat er nu sinds 2010 een regeling zijn binnen de EU landen van maximaal 59.50 per maand afgesproken om consumenten van providers te beschermen tegen dergelijke torenhoge telefoonrekeningen........Maar KPN/HI heeft dus een manier gevonden om deze ‘bescherming’ van consumenten te omzeilen en je alsnog voor hoge kosten op te laten draaien. Ze 'bieden' je 'gewoon' een 'vakantieinternetbundel' aan van 9.95 euro per maand van 100 mb. Als deze mb bijna op is (80%) , krijg je een sms of je de verbinding wilt verbreken bij 100 mb verbruik óf sms 'JA' naar 1330 en je kunt weer verder voor een bepaald bedrag per MB .........Met deze sms vervalt dus blijkbaar óók je recht van max. kosten per maand van 59.50 per maand binnen de EU..........een slinkse manier om klanten geld afhandig maken .Schandalig !.......Pure misleiding ! En dat voor een dergelijk groot Nederlands bedrijf . Ze moesten zich schamen . Inmiddels al telefonisch contact gehad met de klantenservice en vervolgens een officiële klacht ingediend via de website van Hi...........de geschillencommissie voor mobiele telefonie is de volgende stap als KPN/HI geen bevredigende oplossing bied en vervolgens een melding bij de Opta/Consuwijzer maken.......tevens een forum bericht aangemaakt over deze kwestie op Tros Radar ......wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door marcelouis op 01 nov 2011 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Internet in het buitenland
Hoezo misleiding . Door "Ja" te SMS'en geef je toch toestemming om over die limiet te gaankrijg je een sms of je de verbinding wilt verbreken bij 100 mb verbruik óf sms 'JA' naar 1330 en je kunt weer verder voor een bepaald bedrag per MB
Misschien voortaan eerst beter de voorwaarden lezen.
Waarom, het is toch nooit de verantwoordelijkheid van de klant om zich te verdiepen in af te nemen diensten?sephora30 schreef:Misschien voortaan eerst beter de voorwaarden lezen.
Bij dit soort mensen helpt dat niet meer, ze kennen zichzelf allerlei rechten toe. Het lijkt een beetje op de klachten over snelheidsovertredingen: "Ja er stond wel een bord dat er radarcontrole was en de matrixborden gave 80 km/u aan maar toen stond de politie héél oneerlijk achter een boom en flitste mij met 120 km/u!"sephora30 schreef:Misschien voortaan eerst beter de voorwaarden lezen.
Het houdt toch ergens op, algemene voorwaarden gelezen, waarschuwings-SMS gelezen en toch op JA geklikt.....en dan nog klagen over een te hoge rekening
Als je "Ja" zegt tegen het accoord gaan met de voorwaarden KAN het handig zijn dat je de voorwaarden gelezen hebt.Waarom, het is toch nooit de verantwoordelijkheid van de klant om zich te verdiepen in af te nemen diensten?
Zelfs toen ik trouwde heeft de ambtenaar van de burgerlijke stand mij op de mogelijkheid gewezen de voorwaarden eerst door te nemen alvorens ik "Ja" zei , en nadien nog 24 uur bedenktijd had
Jammer, dat zijn ze bij mij vergeten. Had een hoop gezeik gescheelt.bprosman schreef:Zelfs toen ik trouwde heeft de ambtenaar van de burgerlijke stand mij op de mogelijkheid gewezen de voorwaarden eerst door te nemen alvorens ik "Ja" zei , en nadien nog 24 uur bedenktijd had
Sorry maar iedereen weet dat internetten in het buitenland duur is. Dus beperk gewoon je gebruik of ga over op WIFI. Een prepaid uit het land van bezoek kan ook heel voordelig zijn.marcelouis schreef:*Woedend op KPN / Hi*.............die schrijven doodleuk 200 euro’s van je rekening af voor 'internetdiensten in het buitenland' die je tijdens een vakantie gemaakt hebt....... Laat er nu sinds 2010 een regeling zijn binnen de EU landen van maximaal 59.50 per maand afgesproken om consumenten van providers te beschermen tegen dergelijke torenhoge telefoonrekeningen........Maar KPN/HI heeft dus een manier gevonden om deze ‘bescherming’ van consumenten te omzeilen en je alsnog voor hoge kosten op te laten draaien. Ze 'bieden' je 'gewoon' een 'vakantieinternetbundel' aan van 9.95 euro per maand van 100 mb. Als deze mb bijna op is (80%) , krijg je een sms of je de verbinding wilt verbreken bij 100 mb verbruik óf sms 'JA' naar 1330 en je kunt weer verder voor een bepaald bedrag per MB .........Met deze sms vervalt dus blijkbaar óók je recht van max. kosten per maand van 59.50 per maand binnen de EU..........een slinkse manier om klanten geld afhandig maken .Schandalig !.......Pure misleiding ! En dat voor een dergelijk groot Nederlands bedrijf . Ze moesten zich schamen . Inmiddels al telefonisch contact gehad met de klantenservice en vervolgens een officiële klacht ingediend via de website van Hi...........de geschillencommissie voor mobiele telefonie is de volgende stap als KPN/HI geen bevredigende oplossing bied en vervolgens een melding bij de Opta/Consuwijzer maken.......tevens een forum bericht aangemaakt over deze kwestie op Tros Radar ......wordt vervolgd!
-
Blijft de vraag tóch staan of de KPN/HI dit wel kan maken om zo met hun klanten om te gaan. Het is een manier om onder de wettelijke regeling uit te komen. En op je mobiel tijdens een vakantie alle voorwaarden lezen ?????? Wie doet dat ? Wacht maar tot jullie zo iets overkomt. Dan spreken we elkaar nog wel............
Ik sluit me aan bij de rest dat dit volledig je eigen schuld is. Ondanks de waarschuwing toch JA gesmst waardoor je kosten hebt gekregen kan je natuurlijk niet de provider de schuld van geven.
Overigens is het bij providers ook mogelijk om het EU limiet van €59,50 uit te zetten. Als je dus geen aparte reisbundel hebt afgesloten krijg je ook een sms of je door wilt gaan of niet. Als je dan JA terug smst brengt de provider ook meer in rekening dan de €59,50.
En ik kan je nu al vertellen dat je bij de geschillencommissie ook niet ver gaat komen. Je bent immers zelf akkoord gegaan. Het enige wat je kan doen is hopen op coulance vanuit hi
Overigens is het bij providers ook mogelijk om het EU limiet van €59,50 uit te zetten. Als je dus geen aparte reisbundel hebt afgesloten krijg je ook een sms of je door wilt gaan of niet. Als je dan JA terug smst brengt de provider ook meer in rekening dan de €59,50.
En ik kan je nu al vertellen dat je bij de geschillencommissie ook niet ver gaat komen. Je bent immers zelf akkoord gegaan. Het enige wat je kan doen is hopen op coulance vanuit hi
Ja, KPN kan dit maken, daarom doen ze het ook, omdat het kan. En nee, ik lees niet alle voorwaarden op m'n mobiel tijdens de vakantie. Maar wel voordat ik op reis ga, imho horen dit soort dingen gewoon bij de normale vakantievoorbereidingen.marcelouis schreef:Blijft de vraag tóch staan of de KPN/HI dit wel kan maken om zo met hun klanten om te gaan. Het is een manier om onder de wettelijke regeling uit te komen. En op je mobiel tijdens een vakantie alle voorwaarden lezen ?????? Wie doet dat ?
Voor WIFI betaal je ook geld, je moet namelijk roamen als je op WIFI zit.olaf79 schreef:Dus beperk gewoon je gebruik of ga over op WIFI.
Onzin, zonder simkaart is het ook mogelijk om op WiFi te internetten. Hoe worden er dan kosten in rekening gebracht?
Het enige waar je bij WiFi (eventueel) voor moet betalen is de toegang tot het WiFi netwerk.
Het enige waar je bij WiFi (eventueel) voor moet betalen is de toegang tot het WiFi netwerk.
Op mijn BB lukt me dit niet om heel eerlijk te zijn. Hoe zou ik dit dan moeten doen? Ik hoor het graag want dat is weer een mooi iets als ik weer op vakantie ben .Hatertje schreef:Onzin, zonder simkaart is het ook mogelijk om op WiFi te internetten. Hoe worden er dan kosten in rekening gebracht?
Ik zal niet weten hoe het moet op de BB. Op mijn voorgaande HTC's, Samsung's en iPhone's was dit echter geen probleem. Evenals tom-tom gebruiken zonder simkaart .
Wat ik vermoed is dat er voor BB internet een verbinding moet zijn met een server die BIS ondersteunt. En in dit geval maak je via je simkaart verbinding met de server van je provider die BIS diensten ondersteund.
Een WiFi netwerk ondersteund volgens mij niet bij voorbaat BIS diensten. Zodoende zou een verbinding niet mogelijk zijn.
Over het BB verhaal ben ik niet helemaal zeker. Maar gezien de recente BB storing waren er ook meldingen dat normaal internet het niet deed. Waarschijnlijk dus omdat de BIS diensten er uit lagen.
Wat ik vermoed is dat er voor BB internet een verbinding moet zijn met een server die BIS ondersteunt. En in dit geval maak je via je simkaart verbinding met de server van je provider die BIS diensten ondersteund.
Een WiFi netwerk ondersteund volgens mij niet bij voorbaat BIS diensten. Zodoende zou een verbinding niet mogelijk zijn.
Over het BB verhaal ben ik niet helemaal zeker. Maar gezien de recente BB storing waren er ook meldingen dat normaal internet het niet deed. Waarschijnlijk dus omdat de BIS diensten er uit lagen.
Sommige toestellen doen het inderdaad niet zonder SIM kaart, hiervoor bestaan "Test" simkaarten :
http://www.dealextreme.com/p/dummy-sim- ... pack-16200
http://www.dealextreme.com/p/dummy-sim- ... pack-16200
Op mijn voorgaande HTC's, Samsung's en iPhone's was hi je bent Nokia vergeten als grootverbruiker van phone,sHatertje schreef:Ik zal niet weten hoe het moet op de BB. Op mijn voorgaande HTC's, Samsung's en iPhone's was dit echter geen probleem. Evenals tom-tom gebruiken zonder simkaart .
Dat doet KPN niet.marcelouis schreef:Blijft de vraag tóch staan of de KPN/HI dit wel kan maken om zo met hun klanten om te gaan. Het is een manier om onder de wettelijke regeling uit te komen.
En daarbij leg je zelf de vinger op de zere plek.marcelouis schreef:En op je mobiel tijdens een vakantie alle voorwaarden lezen ?????? Wie doet dat ?
KPN geeft het wel degelijk aan.
Maar aangezien je stronteigenwijs bent en verdomd om te lezen, is het echt: eigen schuld, dikke bult!
Overkomt mij niet, omdat ik wel de informatie gelezen heb en maatregelen getroffen heb.marcelouis schreef:Wacht maar tot jullie zo iets overkomt. Dan spreken we elkaar nog wel............
En voor de azijnzeikers: ik kom regelmatig in het buitenland.
Ik heb een Nokia.Henri42 schreef:Op mijn voorgaande HTC's, Samsung's en iPhone's was hi je bent Nokia vergeten als grootverbruiker van phone,s
Het is goed mogelijk om van de BB diensten gebruik te maken via Wifi. Mijn dochter heeft een BB en tijdens de vakantie in het buitenland heeft ze alleen van Wifi gebruik gemaakt voor internet en ze kon alle BB diensten (pingen) gewoon gebruiken.Wat ik vermoed is dat er voor BB internet een verbinding moet zijn met een server die BIS ondersteunt. En in dit geval maak je via je simkaart verbinding met de server van je provider die BIS diensten ondersteund.