LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opel astra verbruikt veel olie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
a3aanV

opel astra verbruikt veel olie

Ongelezen bericht door a3aanV »

Hallo allemaal,

ik heb sinds een jaar een opel astra station 1.6 twinport uit eind 2005. en ik vind dat hij erg veel olie verbruikt. namelijke elke 3000 km een liter olie erbij. verder rijdt hij prima. en bij de garage zeggen ze dat het vrij normaal is. pas als het per 1000 km 1 liter is dat het dan niet goed is. echter heb ik hier geen gerust gevoel bij.

iemand enig idee wat het kan zijn ?
hij lekt verder geen olie.

grun

Re: opel astra verbruikt veel olie

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb vroeger een lease opel astra station gehad, bouwjaar 1999 die ook bijzonder veel olie verbruikte. De wagen was splinternieuw en ik was de enige berijder. Het was wel een turbo dieselmotor van 82 pk. Daarmee reed ik vaak redelijk hard (160-170 km/u) over Duitse autobahnen. Ik woonde en werkte toen in Duitsland, maar af en toe ook wel in Nederland. Die auto verbruikte ongeveer 1 liter op 1100 km. Het vreemde was dat hij totaal niet rookte, ik begreep niet waar al die olie bleef. Ik was niet de enige met dezelfde klacht volgens de garage, het franse merk ELF heeft zelfs nog een speciale olie ontwikkeld alleen voor deze auto. Dat liet ik er steeds door de garage ingooien bij een beurt. Ik reed toen wel vrij veel trouwens, zeker 400-500 km per dag. In mei 2001 was de auto einde lease (150.000 km gereden) en was ik ervan af. Verder reed hij prima maar het olieverbruik was echt absurd hoog.

joyekristien

Ongelezen bericht door joyekristien »

grun schreef:Ik heb vroeger een lease opel astra station gehad, bouwjaar 1999 die ook bijzonder veel arganolie verbruikte. De wagen was splinternieuw en ik was de enige berijder. Het was wel een turbo dieselmotor van 82 pk. Daarmee reed ik vaak redelijk hard (160-170 km/u) over Duitse autobahnen. Ik woonde en werkte toen in Duitsland, maar af en toe ook wel in Nederland. Die auto verbruikte ongeveer 1 liter op 1100 km. Het vreemde was dat hij totaal niet rookte, ik begreep niet waar al die olie bleef. Ik was niet de enige met dezelfde klacht volgens de garage, het franse merk ELF heeft zelfs nog een speciale olie ontwikkeld alleen voor deze auto. Dat liet ik er steeds door de garage ingooien bij een beurt. Ik reed toen wel vrij veel trouwens, zeker 400-500 km per dag. In mei 2001 was de auto einde lease (150.000 km gereden) en was ik ervan af. Verder reed hij prima maar het olieverbruik was echt absurd hoog.
Waarom lease je een auto van het jaar 1999. Ik zou voor de laatste nieuwe gaan. No offence :-)
Laatst gewijzigd door joyekristien op 10 jan 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom lease je een auto van het jaar 1999. Ik zou voor de laatste nieuwe gaan. No offence
Omdat het verhaal geschreven is in de "Voltooid verleden tijd"? :?
Ik heb vroeger een lease opel astra station gehad, bouwjaar 1999

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

blond zeker :lol: :lol:

pima

Ongelezen bericht door pima »

Koop goedkope synthetische olie bij de super,controleer je oliepeil regelmatig. Olieverversen hoeft dus niet, filter vervangen wel. Doe eens je klep open en kijk goed naar de rechter kant van de motor vlak onder het kleppendeksel of je daar geen natte plekken ziet. Anders doe eens een toevoeging in de olie, anti lekkage bij keerringen enzo.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

joyekristien schreef:
grun schreef:Ik heb vroeger een lease opel astra station gehad, bouwjaar 1999 die ook bijzonder veel arganolie verbruikte. De wagen was splinternieuw en ik was de enige berijder. Het was wel een turbo dieselmotor van 82 pk. Daarmee reed ik vaak redelijk hard (160-170 km/u) over Duitse autobahnen. Ik woonde en werkte toen in Duitsland, maar af en toe ook wel in Nederland. Die auto verbruikte ongeveer 1 liter op 1100 km. Het vreemde was dat hij totaal niet rookte, ik begreep niet waar al die olie bleef. Ik was niet de enige met dezelfde klacht volgens de garage, het franse merk ELF heeft zelfs nog een speciale olie ontwikkeld alleen voor deze auto. Dat liet ik er steeds door de garage ingooien bij een beurt. Ik reed toen wel vrij veel trouwens, zeker 400-500 km per dag. In mei 2001 was de auto einde lease (150.000 km gereden) en was ik ervan af. Verder reed hij prima maar het olieverbruik was echt absurd hoog.
Waarom lease je een auto van het jaar 1999. Ik zou voor de laatste nieuwe gaan. No offence :-)
Of was het een poging om te spammen voor je arganolie?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Best wel duur spul om in je auto te gooien :wink:

Gesloten