LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

Shivon schreef:Lastig.. Lastig.. Vergeet niet dat het kopen van een AppleCare je recht hebt op wereld wijde dekking bij elke Apple Store. Voornamelijk erg handig voor lieden zoals ik, die veel in het buitenland rondreizen en je bij elke Apple Store kan binnen lopen, om vervolgens je probleem te laten oplossen, hardware matig of software matig. Iets wat vaak ook wel 10 keer sneller gaat, als bij een tussen leverancier zoals bijvoorbeeld Media Markt. Die sturen je laptop op en mag je blij zijn als deze binnen 2 weken weer terug in jouw bezit is. Je betaald dus extra voor een service. En vaak gebeurt het dat ze voor je neus de laptop aan het repareren zijn, jij een bak koffie kan drinken en even later weer buiten staat met een werkende laptop.

Dit is echter geen goedmakertje voor de belachelijke prijs die ze vragen voor deze service van 2 jaar. De prijzen van een Apple product zijn al belachelijk hoog en voor een degelijk product van die prijs en klasse, verwacht je ook service en geen miezerige 1 jaar standaard garantie. En schandalig voor een bedrijf als Apple dat als je product na 1 jaar kapot gaat, ze niets meer voor je betekenen, tenzij je je portemonnee open trekt voor de reparatie kosten. Als de AppleCare nou iets van de helft zou kosten als wat je nu betaald, dan is het nog acceptabel.

Apple is en blijft een arrogant bedrijf in mijn ogen. Ik ben helemaal gek op hun producten, maar het moet wel allemaal volgens hun manier en kosten plaatje.
Goed dat je dit aansnijdt. Want een probleem is ook dat apple het brengt alsof je 2 jaar garantie bijkoopt. In feite is het dus 1 jaar dat je bijkoopt want je had al recht op 2 jaar garantie.
Dat je voor wereldwijde dekking extra moet betalen vind ik redelijk. Dat je dat al dan niet te duur vind, is jouw keuze. Maar geld betalen om er zeker van te zijn dat apple de wet nakomt, dat is echt een grofheid van de bovendste plank.

bromans
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2011 11:36

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door bromans »

Shivon schreef:
Apple is en blijft een arrogant bedrijf in mijn ogen. Ik ben helemaal gek op hun producten, maar het moet wel allemaal volgens hun manier en kosten plaatje.

Ik ben het hier helemaal mee eens: erg goede producten (tot ze stuk gaan)
Maar ergernis trekkende service als je niet stevig betaalt

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

bromans schreef:
Shivon schreef:
Apple is en blijft een arrogant bedrijf in mijn ogen. Ik ben helemaal gek op hun producten, maar het moet wel allemaal volgens hun manier en kosten plaatje.

Ik ben het hier helemaal mee eens: erg goede producten (tot ze stuk gaan)
Maar ergernis trekkende service als je niet stevig betaalt
Tsja, wat is goed. Technisch gezien is een apple laptop niet veel beter dan de componenten die je in laptops vindt met een kwart van de prijs.
Toegegeven ze zie er best aardig uit, maar wat heb je daaraan als dat ding na 14 maanden (soms letterlijk) in rook op gaat. Beetje dure decoratie wordt het dan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

bromans schreef:Van mij zou het hier ook wat meer over de prijs/service verhouding van Apple mogen gaan.

Consumentenreacties kunnen corrigerend werken.

En veel andere opties hebben we als consument niet tegen grote bedrijven als Apple

Een betere naam dan 'Applecare' zou 'woekergarantie' kunnen zijn
Dat is waar. Helaas heeft apple dusdanig cultstatus bereikt dat het in de ogen van sommige nooit iets kwaad kan doen. Het lijkt wel alsof het een nieuwe godsdienst is.
Hopelijk komen meer mensen tot de inkeer dat apple voor absurde prijzen inferieure troep levert, en die troep ook nog eens laat maken onder erbarmelijke omstandigheden.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

olaf79 schreef: Nee maar u bent het wel met BBCS eens.
Begrijp heel goed waar BBCS naar toe wil, met zijn betoog.
Zoals ik eerder schreef,
Nederlanders zijn in binnen en buitenland berucht om het feit dat we de wet altijd in ons eigen voordeel proberen te vertalen.
Mede hierdoor zijn er weinig Nederlanders welke zich 100% aan de wet houden.
Dus ook niet de consumenten wet.
Reden ?
Veel te veel regels en wetten en te weinig onderling respect.
Blijft nog steeds de vraag:
Hoe kunnen we het voor de toekomst goed regelen.
Dat zowel het MKB als consument tevreden is en blijft.

bromans
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2011 11:36

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door bromans »

olaf79 schreef:
bromans schreef:
Shivon schreef:
Apple is en blijft een arrogant bedrijf in mijn ogen. Ik ben helemaal gek op hun producten, maar het moet wel allemaal volgens hun manier en kosten plaatje.

Ik ben het hier helemaal mee eens: erg goede producten (tot ze stuk gaan)
Maar ergernis trekkende service als je niet stevig betaalt
Tsja, wat is goed. Technisch gezien is een apple laptop niet veel beter dan de componenten die je in laptops vindt met een kwart van de prijs.
Toegegeven ze zie er best aardig uit, maar wat heb je daaraan als dat ding na 14 maanden (soms letterlijk) in rook op gaat. Beetje dure decoratie wordt het dan.
Als ze werken werken ze heel fijn
Heel anders dan hun service dus...

Ik vind de besturingssoftware heel prettig. Uiterlijk is voor mij van ondergeschikt belang.
Maar hier gaat het me erom de arrogantie aan de kaak te stellen omdat ik me tijdens die gesprekken met de helpdesk zo verschrikkelijk behandeld voelde

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

bromans schreef:Als ze werken werken ze heel fijn
Heel anders dan hun service dus...

Ik vind de besturingssoftware heel prettig. Uiterlijk is voor mij van ondergeschikt belang.
Maar hier gaat het me erom de arrogantie aan de kaak te stellen omdat ik me tijdens die gesprekken met de helpdesk zo verschrikkelijk behandeld voelde
Inderdaad. Hoogmoed komt voor den val. Apple zal het nog wel gaan merken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door olaf79 »

shop1 schreef:bladibla... te weinig onderling respect.
Blijft nog steeds de vraag:
Hoe kunnen we het voor de toekomst goed regelen.
Dat zowel het MKB als consument tevreden is en blijft.
Inderdaad respectloos dat je als Apple zoveel geld vraagt voor inferieure producten waarbij je dan ook nog eens extra betaald zodat Apple zich aan de wet houdt.

Hoe kunnen we het in de toekomst goed regelen? Netzo als nu want het is prima geregeld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

shop1 schreef:Zou trouwens wel even met BBCS via PM in contact willen treden.
Wat let je? :) Hij heeft die functie aan staan.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door berend12 »

Misschien hebben de kijkers met een defecte Apple hier nog iets aan:

n July 2008, NVIDIA publicly acknowledged a higher than normal failure rate for some of their graphics processors due to a packaging defect. At that same time, NVIDIA assured Apple that Mac computers with these graphics processors were not affected. However, after an Apple-led investigation, Apple has determined that some MacBook Pro computers with the NVIDIA GeForce 8600M GT graphics processor may be affected. If the NVIDIA graphics processor in your MacBook Pro has failed, or fails within four years of the original date of purchase, a repair will be done free of charge, even if your MacBook Pro is out of warranty.

What to look for:

* Distorted or scrambled video on the computer screen
* No video on the computer screen (or external display) even though the computer is on

Specific products affected:

* MacBook Pro 15-inch and 17-inch models with NVIDIA GeForce 8600M GT graphics processors
o MacBook Pro (17-Inch, 2.4GHz)
o MacBook Pro (15-Inch, 2.4/2.2GHz)
o MacBook Pro (Early 2008)
* These computers were manufactured between approximately May 2007 and September 2008

Products Affected

MacBook Pro, models with NVIDIA GeForce 8600M GT graphics processors
Resolution

If your MacBook Pro is exhibiting any of the symptoms listed above, please take it to an Apple Retail Store or an Apple Authorized Service Provider (AASP) for evaluation, or call your nearest Apple Contact Center. Before visiting the Genius Bar at the Apple Retail Store, please make a reservation (available in some countries only).

Apple is issuing refunds to customers who may have paid for repairs related to this issue. Please contact Apple for details on the refund process.

Note: If your MacBook Pro is not experiencing any of these symptoms, you do not need to contact Apple.

Apple will continue to evaluate the repair data and will provide further repair extensions as needed.
link

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:Want een probleem is ook dat apple het brengt alsof je 2 jaar garantie bijkoopt. In feite is het dus 1 jaar dat je bijkoopt want je had al recht op 2 jaar garantie.
Nee, dat heb je dus niet.

Als je een product koopt met 1 jaar garantie, heb je ook maar recht op 1 jaar garantie en niet op 2 jaar garantie.

Je hebt nooit recht vanuit de wetgeving op minimaal 2 jaar garantie.

Als het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is, of niet de eigenschappen bezit welke je VOLGENS DE KOOPOVEREENKOMST HAD MOGEN VERWACHTEN (staat zo in de wet) (overeenkomst is dus koopovereenkomst), dan dient de verkopende partij kosteloos ervoor te zorgen dat het product alsnog volgens de koopovereenkomst komt.

Ook na de garantieperiode.

De Europese Richtlijn heeft bepaald dat als het product niet volgens de koopovereenkomst is, dat de verkopende partij aansprakelijk is voor de periode van 2 jaar na aankoop.
In Nederland is die periode niet 2 jaar, maar langer.

Dus het is niet zo dat de Europese Richtlijn bepaald heeft dat de consument gedurende de eerste 2 jaar na aankoop recht op garantie heeft.
Ook is het niet zo dat de consument volgens de Nederlandse wetgeving recht op garantie heeft die langer is dan 2 jaar.

Als 4 van de 10 fabrikanten standaard 2 jaar garantie geven, mag niet zomaar gezegd worden dat voor de overige 6 fabrikanten ook automatisch 2 jaar garantie van toepassing is.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:De vraag of het redelijk is kun je alleen beantwoorden als je weet dat die kosten zijn en hoelang dergelijke producten normalitair meegaan. Maar opzich lijkt de Whirlpool regeling wel aardig. Maar dat wil dus niet zeggen dat zoiets breed toepasbaar is.
Van computers is het bekend dat ze 6 tot 10 jaar meegaan.
Dat wilt dus niet zeggen dat de verkopende partij kosteloze reparatie of vervanging moet uitvoeren als het product eerder kapot gaat.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik lees heel veel domme reacties terwijl het heel simpel is.

Apple verleent 1 jaar FABRIEKSGARANTIE dit mogen ze doen aangezien FABRIEKSGARANTIE een service is richting de consument maar men hoeft dit niet te doen.

Apple verkoopt ook AppleCare daarmee VERLENG je de FABRIEKSGARANTIE met 2 jaar.

FABRIEKSGARANTIE is wat anders dan de WETTELIJKEGARANTIE, Google maar even.

Koop je iets in Nederland dan moet de verkopende partij zich houden aan de WETTELIJKEGARANTIE, het maakt niks uit of je het product koopt in een winkel of via het WWW.
Koop je een Apple product in een Apple Reseller, de Mediamarkt, de Dixons of welk ander Apple verkooppunt voor garantie moet je bij hen zijn zij moeten dan voldoen aan de WETTELIJKEGARANTIE.

Dit geldt ook als je een Apple product koopt via de site van Apple, ook hier valt de garantie onder de WETTELIJKEGARANTIE.

De eerste 6 maanden moet de verkopende partij bewijzen dat het defect aan het product een fabrieksfout is of door toedoen van de gebruiker, na de 6 maand is dit andersom.

Ook moet je de verkopende partij de gelegenheid geven om de fout te herstellen, een leentoestel o.i.d. behoort niet tot dit recht. Dat je een tijd het apparaat kwijt ben het zij zo.

Het is zo simpel, mensen maken het moeilijk en daar doet Radar ook aan mee.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
shop1 schreef:bladibla... te weinig onderling respect.
Blijft nog steeds de vraag:
Hoe kunnen we het voor de toekomst goed regelen.
Dat zowel het MKB als consument tevreden is en blijft.
Inderdaad respectloos dat je als Apple zoveel geld vraagt voor inferieure producten waarbij je dan ook nog eens extra betaald zodat Apple zich aan de wet houdt.

Hoe kunnen we het in de toekomst goed regelen? Netzo als nu want het is prima geregeld.
Het punt is juist dat Apple zich wel aan de wet houd.
Apple mag 1 jaar garantie geven.
Apple mag zelfs na 1 jaar alle kosten aan de koper doorberekenen.
Behalve als Apple in de media heeft aangegeven dat de laptop 2 jaar probleemloos mee moet gaan, of niet kapot zal gaan.

Alleen is de policy die Apple hanteert niet conform de uitspraken en meningen van de consumentenorganisaties.

Nergens in de wetgeving en nergens in de Europese Richtlijn staat dat de fabrikanten of winkelieren minimaal 2 jaar garantie moeten geven.
Punt.

Er staat dat het product aan de overeenkomst moet voldoen die tussen de koper en verkoper is afgesloten.

Veel consumentenorganisaties zijn het daar niet mee eens, en gooien ook dat fabeltje van die in de maatschap zijnde opvatting erbij, om op die manier voor de consument gemakkelijker te maken om de bewijslast rond te krijgen voor die kosteloze reparatie en dat de consument gemakkelijker kosteloze reparatie of vervanging kan eisen. Dat heeft totaal niets met de rechten van de consument te maken.

Nogmaals:

Als een laptop met 1 jaar garantie na 1,5 jaar kapot gaat, is het niet vanzelfsprekend dat die laptop non-conform de overeenkomst is. Dus heeft de consument niet vanzelfsprekend recht op kosteloze reparatie of vervanging.

Dus een laptop met 1 jaar garantie die n 1,5 jaar kapot gaat, kan wel degelijk conform de koopovereenkomst zijn en komen alle kosten voor rekening van de koper.
Het is dan aan de koper om met het keiharde bewijs te komen dat het product ten tijden van de koop defect was. Als het defect tijdens de koop kenbaar was of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn, kan de koper geen beroep doen op de kosteloze reparatie of vervanging.

Dat zijn de regels van de Nederlandse Wetgeving.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

queenfan schreef:FABRIEKSGARANTIE is wat anders dan de WETTELIJKEGARANTIE, Google maar even.
Wettelijke garantie bestaat niet.

"Wettelijke garantie" is niets anders dan het product aan de koopovereenkomst moet voldoen, met de eigenschappen die de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten.
Op een fiets moet je kunnen fietsen (normaal gebruik), kan dat niet, dan moet dat in de overeenkomst zijn opgenomen hoe de fiets dan wel gebruikt dient te worden.
Onder normaal gebruik valt dus niet hoelang dat het product probleemloos gebruikt kan worden. Kan ook niet. Ik ga niet meer uitleggen waarom.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
shop1 schreef:bladibla... te weinig onderling respect.
Blijft nog steeds de vraag:
Hoe kunnen we het voor de toekomst goed regelen.
Dat zowel het MKB als consument tevreden is en blijft.
Inderdaad respectloos dat je als Apple zoveel geld vraagt voor inferieure producten waarbij je dan ook nog eens extra betaald zodat Apple zich aan de wet houdt.

Hoe kunnen we het in de toekomst goed regelen? Netzo als nu want het is prima geregeld.
Kan de consument weten dat de kwaliteit bagger is?
Het antwoord: ja!
Of de mensen moeten nog steeds onder een joekel van een steen liggen te slapen.
Dus de consument kan redelijkerwijs weten dat de kwaliteit bagger is.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
BBCS schreef:[Nee, de verkopende partij dient dan eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen. Geheel conform de wetgeving.
Indien een product bij aflevering defect was, heeft de wederpartij zich niet aan zijn verplichting gehouden. In dat geval wordt de overeenkomst beschouwd als nooit te hebben plaatsgevonden. Je hebt dan recht om je geld terug te eisen. Of je kunt inderdaad alsnog naleving van het contract eisen.
Ahum, waar heb je die onzin vandaan?

Als een product binnen 6 maanden kapot gaat, heeft de wetgever bepaald dat je er vanuit mag gaan dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was. (de uitzonderingen zijn ook bekend.)

In dat geval heeft de wetgever NIET bepaald dat de overeenkomst als nooit te hebben plaatsgevonden en dat je gelijk je geld terug kunt eisen. Dat is dus echt onzin.
De wetgever heeft bepaald dat de koper binnen 2 maanden na ontdekking zich bij de verkopende partij moet melden, anders verspeelt de koper zijn recht op aanspraak op de non-conformiteit (is ook in de wet geregeld.)
De verkopende partij dient eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen, door middel van reparatie of vervanging, waarbij de beslissing bij de verkoper ligt (logisch.)
Als hij het probleem niet kan oplossen door middel van reparatie of vervanging (bijvoorbeeld omdat het product niet gerepareerd kan worden en dat het product ook niet te vervangen is vanwege dat het product niet meer geproduceerd wordt) kan de verkopende partij overgaan tot ontbinding van de koop.
In de praktijk is het een ongeschreven regel dat de verkopende partij tot 3 keer in de gelegenheid moet worden gesteld, waarna de koper pas tot ontbinding van de overeenkomst kan gaan.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door queenfan »

BBCS schreef:
queenfan schreef:FABRIEKSGARANTIE is wat anders dan de WETTELIJKEGARANTIE, Google maar even.
Wettelijke garantie bestaat niet.

"Wettelijke garantie" is niets anders dan het product aan de koopovereenkomst moet voldoen, met de eigenschappen die de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten.
Op een fiets moet je kunnen fietsen (normaal gebruik), kan dat niet, dan moet dat in de overeenkomst zijn opgenomen hoe de fiets dan wel gebruikt dient te worden.
Onder normaal gebruik valt dus niet hoelang dat het product probleemloos gebruikt kan worden. Kan ook niet. Ik ga niet meer uitleggen waarom.
Ben met jouw eens in het voorgaande maar Wettelijke garantie bestaat wel. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd

http://blog.iusmentis.com/2011/06/22/he ... formiteit/

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

queenfan schreef:De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd

http://blog.iusmentis.com/2011/06/22/he ... formiteit/
Ik ken de uitspraken van de heer Engelfriet, en ik ben het zeker niet met hem eens. Veel juristen ook niet.

Artikel 17 van wetboek 7:
Artikel 17
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

De regel:
De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen
Normaal gebruik.

Als ik de regels in het artikel lees:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
Valt normaal gebruik daaronder.

Komt ook nog de regel van artikel 18, lid 1:
Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn.
Dat geeft toch aardig aan wat men van het product mag verwachten.

Niet de in de maatschap zijnde verwachting of opvatting bepaald de eigenschappen van het product, maar de fabrikant bepaald de eigenschap van het product (dus ook niet de winkelier.)

Aangezien er verschillende merken, types, kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid zijn, kan de koper daarbij het beste product zoeken die het beste bij zijn wensen en eisen past.
Voor ieder gebruik een eigen soort product met een eigen kwaliteit, levensduur, enz.

Die zaken zijn niet op één grote hoop te gooien.

Doordat het in de praktijk zo is, kan het inderdaad zo zijn dat het voor de consument af en toe ondoorzichtig zijn en dat de consument door de bomen het bos niet meer ziet.
Kan ik inkomen.
Maar wat men niet kan doen is alles op één grote hoop gooien en vervolgens daar één termijn qua levensduur bepalen, één kwaliteit, één betrouwbaarheid.
En dat is dus precies wat men doet met die in de maatschap zijnde opvatting.
Dat doet men om het voor de consument gemakkelijk te maken.
Met alle respect, dat is theoretisch geneuzel en heeft niets met de wetgeving of wettelijke garantie te maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet trouwens wel oppassen met AppleCare als je rookt: in de VS heeft Apple garantiereparaties geweigerd omdat de gebruiker van het Apple-product een roker was. En dat is een gezondheidsrisico voor de reparateurs die Apple in dienst heeft.

Dus als je rookt, houd er dan rekening mee dat Apple - ook wanneer AppleCare is bijgekocht - géén garantie verléént.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3701

Het is dus een misverstand dat wanneer je extra garantie bij Apple koopt, je daar ook daadwerkelijk gebruik van kan maken: Apple behoudt zich het recht voor reparatie te weigeren.

Gesloten