LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

Marktkenner schreef:Pfff.... wat een discussie dames en heren,

feit is dat topicstarter een fout heeft gemaakt en dat het nu heeeel zuur is dit te erkennen...
en nu wel je best doen om de (keuken)leverancier of (apparatuur) fabrikant aansprakelijk te stellen voor je eigen tekort komingen...

uberhaupt wel eens ooit een gebruiks aanwijzing gelezen, of algemene voorwaarden van welke winkel dan ook??

het geldt voor ons allen, we zijn lui en willen het liefst dat alles voor ons wordt gedaan. Als het een keertje tegen zit gaan we druk in de weer omte kijken of we andere de schuld ergens van kunnen geven, zonder eerst naar ons zelf te kijken.

dus voortaan: eerst de voorwaarden bekijken en doorlezen en daarop (eventueel) actie op ondernemen. niet andersom.
Familie van bepaalde bezoekers van dit topic? Ook niet alles gelezen maar toch graag van je willen laten horen. Uit - ste - kend! Bedankt voor je "nuttige" bijdrage.

Dus voortaan: eerst het hele topic doorlezen en daarop (eventueel) commentaar leveren, niet andersom!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zo mooi deze reactie. Geeft precies aan waar je geen keuken moet halen. Daar waar de verkoper beslist wat jij als klant belangrijk moet vinden. Wat een arrogantie. De verkoper moet alleen adviseren, ook in de voorwaarden van de verlengde garantie. Als de verkoper zijn zin er door wil drukken of mij gaat vertellen dat wat ik belangrijk vind gelul is, kan ie gelijk ********.
Hoezo arrogant ? :shock: Ik, als verkoper/monteur, vul tesamen met de koper het formulier voor de extra garantie in.

Als een klant een klacht heeft welke had voorkomen kunnen worden door simpelweg de gebruiksaanwijzing of voorwaarden te lezen, zou ik alsnog het probleem (onder coulance) oplossen doch niet zonder even te melden dat de oorzaak bij henzelf ligt....


De meeste van mijn (vaste) klanten waarderen deze eerlijkheid wel. En in een verkoopgesprek druk ik nooit, maar dan ook echt nooit!, mijn zin door (die veronderstelling vind ik zowaar een belediging :evil: ). Ik adviseer met benoeming van voor- en nadelen. Dat heeft dus helemaal niets met arrogantie te maken en veronderstel ik in mijn waarneming dat U (Umad) mijn reactie onjuist geinterpreteerd heeft door het niet geheel te lezen. (Waarschijnlijk is dit bij gebruiksaanwijzingen voor u ook het geval, derhalve uw felle reactie)

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Het goede nieuws is dat de vaatwasser weer is gerepareerd door de Whirlpool monteur. Er was erg veel kapot gegaan als gevolg van een kapotte afvoerslang die kortsluiting heeft veroorzaakt in o.a. motor, afvoerventiel en electronische aansturing. De slang zou aangetast kunnen zijn door vetresten (vreemd, zo vet is mijn vaat toch niet?). Gezien de leeftijd (ruim 3 jaar) viel ik onder een regeling voor een maximum prijs van 225 Euro (wat op zich coulant is).

Ik heb betaald en de monteur bedankt voor zijn harde werk.

Mocht het coulance verzoek aan Whirlpool nog wat opleveren, dan houd ik jullie op de hoogte.

Ik dank de juristen voor hun wijze bijdragen.

En de vriendelijke groeten aan de keukenverkopers die mij verwijten de kleine lettertjes niet te hebben gelezen, maar ondertussen reageren zonder deze discussie goed te hebben gelezen :wink:.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door maxx »

Constantinus schreef:Er was erg veel kapot gegaan als gevolg van een kapotte afvoerslang die kortsluiting heeft veroorzaakt in o.a. motor, afvoerventiel en electronische aansturing. De slang zou aangetast kunnen zijn door vetresten (vreemd, zo vet is mijn vaat toch niet?). Gezien de leeftijd (ruim 3 jaar) viel ik onder een regeling voor een maximum prijs van 225 Euro (wat op zich coulant is).

En de vriendelijke groeten aan de keukenverkopers die mij verwijten de kleine lettertjes niet te hebben gelezen, maar ondertussen reageren zonder deze discussie goed te hebben gelezen :wink:.

Bla bla,

12 paginas van een mooi forum stukgegooid op een Whirpool vaatwasser waarvan je vooraf al weet dat het prul is. Een partij als Ikea verkoopt het niet voor niets (onder eigen label). Lekker goedkoop dus geschikt voor de doelgroep.

1 advies, volgende keer iets meer investeren. Voor die €225,= meer had je een betere machine kunnen kopen en jezelf en ons al deze ellende kunnen besparen. Goedkoop blijft duurkoop.

Zo, ik heb maar even grote letters gebruikt aangezien klein een probleem schijnt te geven. :lol:

MVG

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Ja, ga nog even lekker natrappen :mrgreen:. En gezien je marktkennis vermoed ik wederom een witgoedverkoper.

Als je beter had gelezen, stond gewoon in de openingspost, ik heb de keuken niet bij IKEA maar bij een Siematic dealer gekocht. Van een Siematic dealer mag ik toch kwaliteit verwachten? En waarom zou Whirlpool niet goed zijn, hoe moet ik als consument dat nou weten? Daarom ga ik toch naar een Siematic dealer en niet naar een keukenstunter? Overigens niets ten nadele van IKEA, schijnt best goed te zijn.

Vriendelijk aan iedereen die nog wil reageren, neem svp eerst kennis van de openingspost.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als je beter had gelezen, stond gewoon in de openingspost, ik heb de keuken niet bij IKEA maar bij een Siematic dealer gekocht. Van een Siematic dealer mag ik toch kwaliteit verwachten?
Daarom heb ik ook in den beginne gezegd dat het een "goeie verkoper" geweest moet zijn.........

Maxx geeft ook alleen maar aan dat Ikea erg veel Whirlpool verkoopt (hij zegt niet dat u een Ikea heeftv gekocht), een SieMatic dealer zal het merk dus alleen maar gebruiken als het "om de prijs" gaat.

Het (gerenommeerde) meubelmerk of de totaalprijs van een keuken zegt NIETS over de kwaliteit van de apparatuur!!!!!!!!!


Wel iemand ongefundeerd betitelen als witgoedverkoper.......maar toch uzelf afvragen hoe u moet weten of whirlpool een goed merk is!?

mijn tip: lezen! 8)

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Maar laten we even realistisch doen, de meeste mensen kopen maar één of twee keer in hun leven een nieuwe keuken. Bijna niemand heeft ervaring in keukens kopen of heeft de kunde om alle relevante informatie te vinden.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door pfffff »

Ach, nu heb je voor 225 zeker weer een jaar plezier van Je Whirlpooltje.

Of pooltje maken wanneer deze weer stuk gaat ? :P

NB Op reparaties vallen deze coulanceregelingen niet

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Er zijn zoveel onderdelen vervangen, ik heb een bijna nieuwe vaatwasser :mrgreen:

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door juistekeuze »

ouderwets borsteltje en een teiltje met heet water met afwasmiddel en theedoekje werkt ook prima :lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Jolijn »

juistekeuze schreef:ouderwets borsteltje en een teiltje met heet water met afwasmiddel en theedoekje werkt ook prima :lol:
:shock:
Ik kluif m'n sabeltandtijgerkarbonaadjes zoveel mogelijk af, en dan gaan ze naar m'n waakwolf.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door maxx »

Constantinus schreef:Er zijn zoveel onderdelen vervangen, ik heb een bijna nieuwe vaatwasser :mrgreen:
Ik bewonder de positieve houding maar blijf bij mijn oordeel. Met 225 piek meer had u wel kwaliteit gekocht. U vraagt waarom u als klant had kunnen weten wat voor rommel werd geserveerd? Net als vele anderen vinden mensen het internet pas als het kalf verzopen is (wellicht door een lekkende pompslang). Lekker klagen en de verkoper de schuld in de schoenen schuiven terwijl onderzoeksplicht ineens een heel vies begrip blijkt te zijn.

De verkoper heeft niets anders gedaan dan wat u van hem heeft gevraagd. U had een budget en hij heeft daar blijkbaar aan voldaan. U heeft de keuken gekocht. Ik vraag met wel af wat dan de prijs was en wat u ervoor heeft gekregen. Ik denk dat Pffff staat te trappelen om deze werelddeal te ontleden. :wink:

De mate van onderzoek is blijkbaar onderhevig aan het soort artikel. Mensen onderzoeken vaak maanden welke mobiel, tablet, laptop, fototoestel of auto de beste keus is maar bij keukens ligt dat anders. Hier moet de verkoper dan maar adviseren. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Ik neem nu echt niet de verkoper in bescherming. Verkoopt 2 overschatte merken in 1 offerte dus levert eigenlijk best wel een topprestatie. Met een beetje eerlijkheid had hij misschien wel uw budget overschreden maar had hij u wel een ander advies kunnen geven. Geloof me, er is geen keukenverkoper of keukenmonteur die Whirlpool in de eigen keuken zou monteren.

Ik weet dat u de keuken niet bij IKEA heeft gekocht maar misschien was dat wel beter geweest. Mensen accepteren dit soort situaties bij IKEA veel eerder omdat , tja, het was nu eenmaal goedkoop, dus wat kun je verwachten.

MVG

16again
Berichten: 16367
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door 16again »

spannend leven.....Branden we vannacht af als gevolg van een kortsluiting of staat we morgen op een dubbeldikke parketvloer.....Whirpool houdt de wacht.
Dit is echt buiten alle proporties!
Bestaan er al inboedel verzekeringen, die het bezit van whirlpool apparatuur als levensgevaarlijk betitelen, en schade ontstaan door whirlpool apparatuur uitsluiten?
Whirlpool apparatuur draagt gewoon kema keurmerk

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

zelfstandigste schreef:
Zo mooi deze reactie. Geeft precies aan waar je geen keuken moet halen. Daar waar de verkoper beslist wat jij als klant belangrijk moet vinden. Wat een arrogantie. De verkoper moet alleen adviseren, ook in de voorwaarden van de verlengde garantie. Als de verkoper zijn zin er door wil drukken of mij gaat vertellen dat wat ik belangrijk vind gelul is, kan ie gelijk ********.
Hoezo arrogant ? :shock: Ik, als verkoper/monteur, vul tesamen met de koper het formulier voor de extra garantie in.

Als een klant een klacht heeft welke had voorkomen kunnen worden door simpelweg de gebruiksaanwijzing of voorwaarden te lezen, zou ik alsnog het probleem (onder coulance) oplossen doch niet zonder even te melden dat de oorzaak bij henzelf ligt....
[/quote]
Precies de reactie die ik verwachtte. De verkoper doet alles goed, de klant doet het fout, ondanks alle verwoedde pogingen van de verkoper de klant duidelijk te maken wat hij/zij belangrijk moet vinden. Daarnaast is het ook leuk om achteraf toch nog even duidelijk te maken dat dit soort dingen simpelweg voorkomen had kunnen worden. Misschien zou een goede verkoper dit mensen op voorhand kenbaar moeten maken?
zelfstandigste schreef:De meeste van mijn (vaste) klanten waarderen deze eerlijkheid wel. En in een verkoopgesprek druk ik nooit, maar dan ook echt nooit!, mijn zin door (die veronderstelling vind ik zowaar een belediging :evil: ). Ik adviseer met benoeming van voor- en nadelen. Dat heeft dus helemaal niets met arrogantie te maken en veronderstel ik in mijn waarneming dat U (Umad) mijn reactie onjuist geinterpreteerd heeft door het niet geheel te lezen. (Waarschijnlijk is dit bij gebruiksaanwijzingen voor u ook het geval, derhalve uw felle reactie)
Ik denk dat je zelf niet eens in kunt zien hoe je reactie overkomt oh grote keukenverkoper. Maar dit komt vaker voor bij een bepaald type mensen. Geeft niks, alleen dit feit al zegt genoeg.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

Constantinus schreef:Maar laten we even realistisch doen, de meeste mensen kopen maar één of twee keer in hun leven een nieuwe keuken. Bijna niemand heeft ervaring in keukens kopen of heeft de kunde om alle relevante informatie te vinden.
Niks van waar! Volgens zelfstandigste is het je eigen schuld als hier iets misgaat en hij/zij kan het weten want..... (zelf invullen)
  • Hij plaatst een reactie op een forum?
    Doet zich voor als verkoper dus heeft hij gelijk?
    Schreeuwt het hardst?

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

maxx schreef:
Constantinus schreef:Er zijn zoveel onderdelen vervangen, ik heb een bijna nieuwe vaatwasser :mrgreen:
Ik bewonder de positieve houding maar blijf bij mijn oordeel. Met 225 piek meer had u wel kwaliteit gekocht. U vraagt waarom u als klant had kunnen weten wat voor rommel werd geserveerd? Net als vele anderen vinden mensen het internet pas als het kalf verzopen is (wellicht door een lekkende pompslang). Lekker klagen en de verkoper de schuld in de schoenen schuiven terwijl onderzoeksplicht ineens een heel vies begrip blijkt te zijn.

De verkoper heeft niets anders gedaan dan wat u van hem heeft gevraagd. U had een budget en hij heeft daar blijkbaar aan voldaan. U heeft de keuken gekocht. Ik vraag met wel af wat dan de prijs was en wat u ervoor heeft gekregen. Ik denk dat Pffff staat te trappelen om deze werelddeal te ontleden. :wink:

De mate van onderzoek is blijkbaar onderhevig aan het soort artikel. Mensen onderzoeken vaak maanden welke mobiel, tablet, laptop, fototoestel of auto de beste keus is maar bij keukens ligt dat anders. Hier moet de verkoper dan maar adviseren. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Zo werkt dat wel. Ik begrijp niet waarom een verkoper niet op zijn woord geloofd mag worden als hij een keuken verkoopt. Hij is toch de expert? Het is net zoals eerder aangegeven voor de meeste mensen iets wat ze 2 a 3 keer in hun hele leven doen. De verkoper is de man met het meeste verstand. Ik mag dan ook wel een degelijk advies verwachten. Dit geld natuurlijk niet alleen voor keukens.

Zoals eerder aangegeven kent iemand die in de branche zit de ins en outs. Als amateur keukenkoper kan zon ervaren verkoper je natuurlijk van alles wijsmaken of je goed adviseren. Maar nee, we moeten het zelf allemaal uitzoeken. Wat voor functie heeft de verkoper dan nog? Mooi kijken en complimentjes maken naar de toekomstige koper? Immers, zijn informatie hoeven we neit aan te nemen, dat moeten we allemaal weer nazoeken op itnernet.. :S

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

maxx schreef:
Ja, ga nog even lekker natrappen . En gezien je marktkennis vermoed ik wederom een witgoedverkoper
Grappig dat je zelf een Whirlpool koopt maar wel het woord witGOEDverkoper in de mond durft te nemen :lol:

Ik wil die pool van Pffff wel aangaan. Wat gaat er eerst sneuvelen door waterschade?
1. de vaatwasser zelf
2. de mooie parket- of laminaatvloer
3. de naastliggende kasten met bijbehorende plint

Die €225,= geeft wel weer een spannend leven natuurlijk. Branden we vannacht af als gevolg van een kortsluiting of staat we morgen op een dubbeldikke parketvloer. Misschien wel een combinatie van water en elektra.....schokkende gedachte. Ik zou zeggen, slaap vooral zacht.....Whirpool houdt de wacht.

MVG
Van alle sneue reacties spant deze wel weer de kroon! Dit is echt om te huilen. Lang leve internet waar zielige mensen ook nog eens aan het woord komen.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Umad »

16again schreef:
spannend leven.....Branden we vannacht af als gevolg van een kortsluiting of staat we morgen op een dubbeldikke parketvloer.....Whirpool houdt de wacht.
Dit is echt buiten alle proporties!
Bestaan er al inboedel verzekeringen, die het bezit van whirlpool apparatuur als levensgevaarlijk betitelen, en schade ontstaan door whirlpool apparatuur uitsluiten?
Whirlpool apparatuur draagt gewoon kema keurmerk
Sja, blijkbaar moeten sommige mensen op een extreme manier aandacht vragen, waarschijnlijk omdat ze in het echte leven behoorlijk mislukt zijn. Wat is er dan leuker dan andere mensen af te kraken en bang te maken voor niets?

Pffff maxx en zelfstandigste zijn echt van die keyboardwarriors. Vinden het fijn om zout in de wonden te strooien dus ik zou zeggen, gewoon negeren. Denk er maar aan dat ze in het echie mislukt zijn en daarom internetfora aangrijpen om nog een beetje in de maatschappij mee te doen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Geloof me, er is geen keukenverkoper of keukenmonteur die Whirlpool in de eigen keuken zou monteren.

Als een klant voor Whirlpool kiest, hebben meneer/mevrouw een goede keus gemaakt en een prima vaatwasser voor dat bedrag? ?
En als het ding kapot gaat, is 'ie ineens waardeloos en hadden ze maar meer geld moeten besteden?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door WillemV »

Umad schreef:De verkoper is de man met het meeste verstand.
Ik hoop dat je bedoelde.

"De verkoper is de man met het meeste verstand van keukenapparatuur"?

Sorry, kon het niet laten...

Gesloten