LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengde garantie Dixons

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rootz

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door rootz »

Al gedaan :)

Douche

Ongelezen bericht door Douche »

Ok..

Laten we dit officieel maken.

Iedereen die achter radar staat een warme douche...

Iedereen die het niet eens is met de gebruikte kijkcijfer trekkers geeft Radar een koude douche.

Ze staan bij Bedrijven bij Tros Radar en bij Radar..

En dan eens kijken of ze het lef hebben het resultaat uit te zenden.

Isabella

Ongelezen bericht door Isabella »

Zo is dat! Kom op mensen, stemmen dus :-)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik wil een koude douche geven maar ik zie ze niet staan

Radartje

Ongelezen bericht door Radartje »

Ga naar de "voorpagina" daar zie je een plaatje met douchekoppen staan, met daaronder een stukje tekst, klik in dit stukje tekst op bedrijf en je kunt Tros Radar een koude douche bezorgen. Je kunt ook zelf hun naam intikken.

De Tipgever!!

Ongelezen bericht door De Tipgever!! »

Na de uitzending en alle reacties lijkt het mij nuttig mij eens te melden zoals veel van mij collega's al gedaan hebben. Ik ben dus degene die Radar heeft getipt en ik werk al vele jaren bij Dixons, nog steeds!

De discussie op dit forum slaat volledig de plank mis zoals eerder al "de lachenderde" heeft gepost. Mijn tip aan Radar betrof het verplichten van VGV aan klanten die met Comfort Card willen betalen. Uit de reportage blijkt ook in alle gevallen dat de verkopers dit doen. Ik zie het dagelijks om mij heen bij Dixons, het is gewoon niet fair tegenover de klanten. Zeker gezien het feit dat de meeste mensen (zeker niet alle) die Comfort Card gebruiken niet te veel geld te besteden hebben. Ik zie het bij uitgestelde betalingen en lease, "oh meneer het is verplicht" grote onzin uiteraard. Gaat het maar navragen bij Comfort Card en Dixons, HET IS NIET VERPLICHT. De opmerking dat de mensen maar naar een andere winkel moeten gaan als ze dit niet willen is pure onzin. Verder vind ik de reacties hier en van collega's in de verschillende filialen ver onder de maat. Het is soms op het agressieve af. Ik ben niet van plan bij Dixons weg te gaan maar ik vond de reactie van het hoofdkantoor verder onder de maat, zo niet om te huilen. Ze mochten zich verweren in de studio maar hebben de meest slechte manier gekozen om zich te verdedigen.

Ik hoop dat mensen voortaan een objectiever advies krijgen in de winkel. En voor degene die constant maar lopen door te zeuren over het nut van de verlengde garantie, heb jij het bij jouw producten genomen? Jij had de keus bij veel producten ik ken namelijk heel weinig collega's bij de dixons die VGv op producten nemen die ze zelf kop; ik denk dat dat weergeeft hoe het echt zit. Ik laat mij niet meer horen. Veel plezier met de discussie maar jongens AUB maak jezelf niet zo belachelijk op dit forum.

Oh ja over het ontslaan van mensen vanwege een te lage VGV, het gebeurt! Oh ja, afgelopen maand heb ik m'n 2,7% ruimschoots behaald zonder iemand te verplichten, het kan dus wel.

Isabella

Wel tipgever, je moet jezelf een flinke vent vinden zeg om dit allemaal anoniem te doen! Als jij nou zo'n flinke vent bent, maak jezelf dan bekend en bestrijd hetgeen waar je het niet mee eens bent met open vizier! Ik hoop dat de directie van Dixons snel van jouw identiteit op de hoogte is en van de onzin die je verkoopt en je dan ook uiteindelijk de bonus geven die je verdient: ONTSLAG

dJ_paultje

Ongelezen bericht door dJ_paultje »

Oke ik ben dus wel een jonge verkoopmedewerker bij dixons....!!!!
ik ben dus een verkoper van gemiddeld 4,5% vgv per week, dit komt omdat ik er zelf ook veel nut in zie, en hoeveel moeite je moet doen om garantie te claimen buiten fabrieksgarantie

ik vind het zo slecht van zon progamma om te zeggen dat extra garantie niet nodig is...!!! ik ga jullie niets nieuws vertellen van wat de meeste mensen op dit forum al hebben geschreven?

ik pak de meest bekende uitgestelde betalingen bij dixons.....

:: je hebt uitgestelde betaling.
:: je hebt lease voor xxx maanden.

:: uitgestelde betaling.

uitgestelde betaling is dus zonder rente, je betaalt alleen administratie kosten van 45,95 euro. een uitgestelde betaling houd dus in dat je het bedrag voor een bepaalde tijd moet betalen bijvoorbeeld mei 2004, en daar volledig de vrijheid in heb hoeveel per maand, of mocht je de staatslotterij winnen in 1x dat maakt dus niks uit!! maar mocht dit nou niet optijd gebeuren .... dan wordt het resterende bedrag omgezet in een LEASE waardoor je, elke maand een vast bedrag betaald. LET OP :: dat resterende bedrag is dus zonder vgv. of simpel gezegt. uitgestelde betaling kan gewoon voor een lange periode worden afgesloten ZONDER VGV.

:: Lease betaling

lease wil bij dixons simpel weg zeggen..!!! dat je een product aanschaft voor een xxx bedrag en daar dus zelf een grote keuze in heb voor het aantal maanden bijv 12 , 24 , 36 , 48 en elke maand een xxx bedrag afbetaald, het verschil is dat jij bij lease dus wel rente betaald. maar geen administratiekosten.
LET OP :: bij alle dixons reclame bordjes van lease staat vermeld dat er een verlengde garantie verzekering op zit!!!!

dus consument heeft zelf de keuze...!!!

Dan nog even over vgv = verlengde garantie verzekering het heeft dus wel degelijk nut, en het is een prima service. al zie je hoeveel tegenwoordig je moet betalen voor een reperatie. dan wordt je goed misselijk en wil je gaan dansen als een bezeten voodoo priester ik niet maar u wel. ik neem een voorbeeld en ik weet het want ik werk bij dixons!!!

*ik neem een hp printer van 149 euro

hp heeft op alle printers / scanners / all in ones. een standaard reperatie prijs. dit verschilt per model en serie. wat al vertel ik jullie dat je standaard 99 of 149euro ( afhankelijk van model ) ex btw moet betalen en dat is dan nog zonder opslag/verzend kosten het leuke is ook nog dat het niet uitmaakt wat het is al doet een simpel knopje het niet meer je hebt dus pech? en je wil ander weer gaan dansen als een bezeten voodoo priester ....!!!

nou heeft dixons in zijn vgv de eerste 3jaar een 100% prijsdekking en de laatste 2 jaar een 75% prijsdekking..

om een lang verhaal kort te maken de klant mag dus een nieuwe uitzoeken indien dus defect en over bv 3 jaar voor het zelfde geld (nieuw waarde ) + betere techniek een nieuwe uitkiezen. je hebt er een veel beter product voor terug, en dat is service........

**** radar slechte informatie + dat bonus systeem is zo slecht uitgelegt maar dat is een ander verhaal. elke winkel keten heeft dat btw ( by the way )

groetjes mij..............

:twisted:
[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou tipgever, je moest je schamen om je werkgever zo te kijk te zetten.
Je zult je misschien trots voelen, maar ik vind het jammer dat je jezelf niet verder bekend maakt.

Ik hoop dat je snel op straat komt te staan, en dan de komende jaren van een uitkerinkje mag leven, zodat je zelf een comfort card moet aanvragen.

Het is trouwens grote kul dat alleen mensen zonder geld een comfort card nemen. Comfort Card hanteert dezelfde rentes als VISA en Mastercard, en is daarom exact hetzelfde. En wie lopen er altijd met VISA en Mastercard op zak.....juist...de mensen met geld.

Je begrijpt er niet veel van en je moet snel uit het verkoopvak. Je hebt je werkgever behoorlijk gedupeerd. Smerig.

Is dit dan je oplossing ?

Ongelezen bericht door Is dit dan je oplossing ? »

Dus jij bent die lefgozer ?

En ja ik heb die garantie ook !

Waarom breng jij je eigen werkgever in discrediet en heb je niet gewoon via de OR een procedure gestart...

Je hebt nu veel kwaad bloed gekweekt en je werkgever, die ook jouw salaris betaald in discrediet gebracht. En dat geheel onnodig.

Verplichte VGV bij een lease is dan misschien een vergissing als dit inderdaad niet wettelijk verplicht is, maar vergissen is menselijk. Dixons heeft dit absoluut niet express gedaan. Is ook alleen maar genoemd in combinatie met lease en niet met Budget of UB. Dus duidelijk gewoon een vergissing.

Dit soort dingen moet je gewoon niet op deze manier uitvechten

En als je dan Radar op dit probleem zet, zorg dan ook dat Dixons een reaktie kan geven door deze tip naar de juiste persoon door te sturen, zodat e.e.a. niet door Van Vliet wordt afgehandeld.

Juist ik ben het lang niet altijd met Dixons eens..maar dit vind ik onder de maat. Een laffere manier van afzetten tegen je baas bestaat er niet. Duidelijk iemand die het lef niet heeft om de juiste persoon aan te spreken en voor zijn mening uit te komen en die vooral zijn eigen hachje wil redden.

Als het aan mij lag zou je op zoek kunnen naar een andere werkgever.

Ik denk dat jij je gelukkig mag prijzen dat ik je niet ken.

Een Dixons medewerker met OPEN !! vizier !

Isabella

Gaat het hier nog wel over Dixons? Of gaat het nu meer om het feit dat Tros Radar de plank volledig misgeslagen heeft en bovendien uitgegaan is van het verhaal van een gefrustreerde (ex)medewerker?

tja....

Ongelezen bericht door tja.... »

Na de uitzending en alle reacties lijkt het mij nuttig mij eens te melden zoals veel van mij collega's al gedaan hebben. Ik ben dus degene die Radar heeft getipt en ik werk al vele jaren bij Dixons, nog steeds!
tja...... je lijkt me iemand die aardig kan communiceren, vraag ik me toch een ding af. Kon dit niet intern opgelost worden, zonder dat je je broodgever door het slijk moest halen? Achteraf is het leuk om een reactie te geven van "kijk, it was me...." Maar vooruit kijken kon je dan waarschijnlijk niet. Sneeuwbaleffect, dat is het juiste woord. En als dat je bedoeling was dan kon JIJ er toch beter zitten in de uitzending? Maar het feit dat je je verschuilt achter anoniemiteit zegt alweer genoeg.
Ik hoop dat je je nu beter voelt en dat iedereen weer door kan gaan met waar hij of zij goed in is, want de discussies die hier lopen (op een paar na dan) raken kant noch wal met een niveau waar groep 3 nog aan kan tippen.

Beide

Ongelezen bericht door Beide »

Isabella...

Het gaat hier om beide...

Het gaat om oorzaak, gevolg en resultaat.

Die eikel is de oorzaak, Radar heeft hetgevolg verzorgd en het resultaat is alles behalve wat het moet zijn.

dJ_paultje

Ongelezen bericht door dJ_paultje »

=]
Laatst gewijzigd door dJ_paultje op 23 mar 2004 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

De Tipgever!!

Ongelezen bericht door De Tipgever!! »

Jullie moeten het eens nalezen, ik moet ontslagen worden? Pff lekkere werkgever, ik heb het hier met mensen binnen Dixons over gehad en die vonden het blijkbaar niet nodig om dit te veranderen.

Verder zijn mijn collega's nou zo dom of ligt het aan mij. In de reportage wordt tot 5 keer toe gezegd dat het verpplicht is. Wat wil je nog meer dat is toch voldoende bewijs. Daar gaat het toch om, ik weet wat de voordelen van VGV zijn ik ken deze maar al te goed en daarom verkoop ik ze ook omdat mensen het nut er van inzien. Niet omdat ik ze geen keuze laat. maar ik blijf het raar vinden dat mijn collega's het nooit nemen, dat is wat ik gezegd heb. ik ben niet trots op mijzelf, zeker niet gezien de reacties van mijn "fijne"collega's hier. Wie weet is één van jullie wel mijn collega in ons filiaal. Gezien de prettige reacties hoop ik niet dat mijn collega's en het hoofdkantoor erachter komen wie ik ben want dat belooft niet veel goeds. Einde discussie voor mij.

rootz

reactie op:

Is dit dan je oplossing ?
Gast

Volkomen mee eens! Wat een lage manier om het op deze manier te spelen!

Blijkbaar als jij dat ziet gebeuren in je omgeving (jou filiaal dus)
Dan kun je je collega`s daarop wijzen! dat dat hardstikke verkeerd is!

Naar mijn idee heb je dat niet gedaan!
Volgende stap;

ga naar je regio-manager, en bespreek dat met hem!
Ik weet zeker dat hij het daar op HK het over gaat hebben.
En het zeker een memo laat weten, hoe het wel inelkaar zit.

En worden er niet genoeg trainingen gegeven?
Bij mij was het overduidelijk gezegd bij een training dat het absoluut niet verplicht is om een VGV te nemen bij een lease of met wat dan ook!
Het word alleen wel geadviseerd om het over een VGV tehebben!

Wij willen de klanten zo goed mogelijk helpen, en informeren over die VGV! zodat ze in iedergeval weten dat het bestaat, en wat ze eraan kunnen hebben!

verstandig

Ongelezen bericht door verstandig »

Dames en Heren,

Persoonlijk (als dixons medewerker) lijkt het me verstandig dat dixons medewerkers niet meer reageren op dit Forum. Dit alles is alleen maar koren op de molen van de zieke geesten van Radar.

Wij weten wel beter...

rootz

volkomen gelijk.. hierbij voor mij;

einde discussie !

Mag ik ook even...

Ongelezen bericht door Mag ik ook even... »

even terug komende op de reactie van onze "geweldige tipgever"....

In tegenstelling tot wat je op het laatst zegt, hoop ik dat het hoofdkantoor van dixons alles in het werk zal zetten om je te vinden.
Mocht dat dan niet goed voor je aflopen....So be it! Hopelijk besef je dan een keer wat je de organisatie aan doet.

Dit had heel anders opgelost kunnen worden dan wat je nu hebt gedaan...en vervolgens blijf je anoniem ook nog.
Ga je een potje schamen!!

=Iemand=

tja.....

Ongelezen bericht door tja..... »

Geplaatst op 22 Mar 2004 23:59 door tja....

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

tja...... je lijkt me iemand die aardig kan communiceren, vraag ik me toch een ding af. Kon dit niet intern opgelost worden, zonder dat je je broodgever door het slijk moest halen? Achteraf is het leuk om een reactie te geven van "kijk, it was me...." Maar vooruit kijken kon je dan waarschijnlijk niet. Sneeuwbaleffect, dat is het juiste woord. En als dat je bedoeling was dan kon JIJ er toch beter zitten in de uitzending? Maar het feit dat je je verschuilt achter anoniemiteit zegt alweer genoeg.
Ik hoop dat je je nu beter voelt en dat iedereen weer door kan gaan met waar hij of zij goed in is, want de discussies die hier lopen (op een paar na dan) raken kant noch wal met een niveau waar groep 3 nog aan kan tippen.
en dat iedereen weer door kan gaan met waar hij of zij goed in is, want de discussies die hier lopen (op een paar na dan) raken kant noch wal met een niveau waar groep 3 nog aan kan tippen.

Gesloten