LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Winterbanden
Winterbanden
Ik rij per jaar ongeveer 5000 kilometer.
Ik vraag me af of het wel zin heeft om winterbanden aan te schaffen als je zo weinig rijd.
Ik kom niet in het buitenland de auto wordt alleen gebruikt voor woon werk verkeer en om boodschappen te doen.
Bezoekjes af leggen als er sneeuw ligt of er wordt sneeuw verwacht dan gaan we in ieder geval al niet weg.
Dus we rijden met sneeuw het hoogst noodzakelijke zoals woon werker en boodschappen
Ik vraag me af of het wel zin heeft om winterbanden aan te schaffen als je zo weinig rijd.
Ik kom niet in het buitenland de auto wordt alleen gebruikt voor woon werk verkeer en om boodschappen te doen.
Bezoekjes af leggen als er sneeuw ligt of er wordt sneeuw verwacht dan gaan we in ieder geval al niet weg.
Dus we rijden met sneeuw het hoogst noodzakelijke zoals woon werker en boodschappen
Re: Winterbanden
Hier is een discussie bezig, maak er gebruik van.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... n#p1109074
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... n#p1109074
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kort maar duidelijk antwoord;
Er is een groot verschil tussen rijden op zomerbanden en winterbanden. Dit kunnen alleen mensen vertellen die rijden op winterbanden. in het verleden dacht ik dat winterbanden overbodig waren, daar denk ik nu heel anders over nu ik een paar jaar op winterbanden rij. dat ene moment, en die enkele meters kunnen het verschil zijn tussen wel of geen ongeluk.
Er is een groot verschil tussen rijden op zomerbanden en winterbanden. Dit kunnen alleen mensen vertellen die rijden op winterbanden. in het verleden dacht ik dat winterbanden overbodig waren, daar denk ik nu heel anders over nu ik een paar jaar op winterbanden rij. dat ene moment, en die enkele meters kunnen het verschil zijn tussen wel of geen ongeluk.
Als je maar 5.000 km per jaar rijdt, neem dan bij aankoop all-season banden.
Zeker goed voor 50.000 km oftewel 10 jaar rijgenot.
Zeker goed voor 50.000 km oftewel 10 jaar rijgenot.
Naast de hierboven genoemde altijd goed banden die vaak moeilijk leverbaar zijn is het niet verboden of fout om in de zomer met winterbanden te rijden.
Iets meer grip en slijtage maar nooit meer uitgedroogde omdat ze te lang mee gaan.
Met 8 banden en dus 4 in schuurtje is het ook wisselen vaak te laat.
Daarom voor mijn gewoon altijd winterbanden, ook in de hete zomer maar dan niet te hard rijden.
Boven de 100 Km slijten ze meer dan er onder dus bespaar brandstof en banden door eens rustig aan te doen.
Iets meer grip en slijtage maar nooit meer uitgedroogde omdat ze te lang mee gaan.
Daarom voor mijn gewoon altijd winterbanden, ook in de hete zomer maar dan niet te hard rijden.
Boven de 100 Km slijten ze meer dan er onder dus bespaar brandstof en banden door eens rustig aan te doen.
Daarom houd je in de winter of bij nat weer ook dubbel zoveel afstand als in de zomer.en die enkele meters kunnen het verschil zijn tussen wel of geen ongeluk.
Een mooi onzinverhaal. In de zomer op winterbanden is nogal onverstandig. Al was het maar vanwege de veel langere remweg.stofzuigertje schreef:Naast de hierboven genoemde altijd goed banden die vaak moeilijk leverbaar zijn is het niet verboden of fout om in de zomer met winterbanden te rijden.