LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonkosten tijdens Cruise

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
StabiloS
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:50

Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door StabiloS »

Bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door StabiloS op 24 okt 2011 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door bprosman »

Die zijn er inderdaad maar toen "lag het aan Vodafone" :-)

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=104778

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Ten eerste vind ik het vreemd dat je er maar vanuit gaat dat het waarschijnlijk niet zoveel zou kosten in het buitenland.
Dat het dan een zee-tarief is vind ik ook niet vreemd, maar dat je van te voren geen onderzoek naar gedaan hebt vind ik zorgelijk.
Ookal heeft Hi het niet op de website staan daar ben je pas achteraf achter gekomen.
Als je nou is van te voren informatie ik zou winnen kom er waarschijnlijk op tijd achter en dan had die 100 euro waarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Mag ik je er ook op wijzen dat via de Hi-winkel de klantenservice gewoon gratis te bereiken is.
Niet door nalatigheid van Hi heb je een dure rekening maar door je eigen nalatigheid om informatie in te winnen.
Ik vind deze 100 euro meer dan terecht voor je naieve houding, je mag nog van geluk spreken dat de tarieven niet hoger liggen zoals in het verleden.

MVG,
Henk

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door Frans75 »

Boot moest zeker veel slalommen vanwege al die gsm-masten die op de golven staan?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door grun »

StabiloS schreef:Door nalatigheid van Hi wist ik dus niet dat bellen op zee een dure aangelegenheid is en krijg ik hier dus een flinke rekening voor gepresenteerd.
Tja, op zee staan geen gsm masten dus heb je daar geen bereik. Dat is toch niet zo heel moeilijk te bedenken? Waarschijnlijk heeft zo'n cruiseship een voorziening waarbij het gsm verkeer via satellieten verloopt en dat is nu eenmaal duur.

mirella-v
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2011 19:18

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door mirella-v »

Bellen vanaf cruiseschip gaat tijdens varen inderdaad via sateliet; in havens via het beschikbare mobiele net. Heb zelf diverse cruises gemaakt (met verschillende rederijen) en heb nooit gebeld met mijn gsm tijdens varen; er wordt in algemene informatie die je aan boord krijgt op gewezen dat kosten voor mobiel bellen behoorlijk op kunnen lopen. Als je wilt bellen kan je beter even geduld hebben tot je in haven bent. Dan geldt het 'normale' tarief voor mobiel bellen in buitenland (ook flink aan de prijs).

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Telefoonkosten tijdens Cruise

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk eerder dat TS in zijn handjes mag klappen dat het 'maar' € 100,- is. Er zijn immers verhalen genoeg te vinden op dit forum van mensen die denken dat.. en vervolgens na de vakantie een veel hogere rekening kregen voor bellen of dataverbruik.

Natuurlijk is het achteraf wel heel makkelijk gezegd, maar u had zelf toch ook vooraf kunnen informeren naar de kosten enz. Het ligt toch voor de hand dat er geen gsm-masten op zee te vinden zijn (zoals reeds gezegd). Dan ligt het ook voor de hand dat een verbinding via andere technieken tot stand moet komen welke wellicht vrij prijzig zouden kunnen zijn.

Informeren naar dit soort dingen hoort ook bij de vakantievoorbereidingen, net zoals het controleren van de reisdocumenten, aflsuiten van verzekeringen en halen van vaccinaties indien noodzakelijk.

Gesloten