LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Hier ook een tevreden klant van S & S.
Wij hebben eind 2009 een 2 + 3 zits uitgezocht bij S & S Drachten.
Begin 2011 bleek er een poot kapot te zijn en heb ze gebeld.

Ze zouden een nieuwe bestellen.
Vervolgens kreeg ik keurig bericht dat ik ze (jazeker, ze) op kon halen.
Totaal vergeten, maar na twee/drie maanden was er post.
Ze hebben ze keurig opgestuurd.

Dan nog even over het afdingen bij S & S;
Wij zijn van 1700euro naar 1000 euro gezakt, die keukenspullen mochten ze wel houden. De duurste stofgroep uitgekozen en alles was keurig op tijd binnen. Leek ons een leuke deal.

Bij een "gewone" meubelboer is het ook maar afwachten waar de bank eigenlijk gemaakt is en wat zijn winst is, al maakt dat mijns inziens niet zo veel uit. Wat wil je hebben en wat heb je voor over?
Ook de kwaliteit is bij de "gewone" meubelboer pas achteraf te controleren.
Dat afdingen moet je trouwens eens proberen bij de kassa van een supermarkt of bij je krantenabonnement. Die doen ook niet anders dan lokkertjes plaatsen
om je hun producten aan te smeren. Ook daar is hun winst onbekend.

Ik geloof wel dat er ook veel mis kan gaan en dat er geregeld iets fout gaat. Waar niet. Welke medewerker/verkoper je treft scheelt kennelijk nogal.
Deze site staat vol met fouten/missers van tal van individuelen, bedrijven en organisaties. Sterker nog, daar draait deze site op.

Zo nu en dan een positief bericht is toch ook welkom?
Al was het maar voor de objectiviteit.
Laatst gewijzigd door Nomis Naj op 21 okt 2011 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door manondoris »

ik zie nergens spijkerbroekvlekken. Maar ja, die waren ook wel wat duurder en er kwamen echte koeien aan te pas.[/quote]

ik heb een wit leren bank waar spijkerbroek vlekken op zitten ,ik heb heel internet al afgestruint wat te doen maar nog niet echt iets wat werkt gevonden ! hier iemand tips wellicht :roll:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hangt af van de leersoort. Het meest verkochte leer is afgedekt leer. Vaak verkocht onder de naam Toledoleer. Dit is leer met een dikke kunststof coating met ingeprent leermotief.

Heb je dit leer ? kun je gewoon met een sopje afnemen. Dreft werkt prima voor spijkerbroekvlekken. na 3 keer soppen is het meestal wel weg.

Heb je aniline of semianiline ? of (godbetert) Pull up (kans is klein) dan is het vrijwel onmogelijk.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Nog even voor de objectiviteit, zie mijn positieve vorige reactie over S & S. Er was wel een klein puntje van ergernis, maar dat was snel vergeven. Nu zeker, gezien mijn gratis opgestuurde nieuwe poten.
Iets ging mis in de communicatie, waardoor een misverstand ontstond.

Omdat de banken nog gemaakt moesten worden, wist ik bij het ophaalbericht
(2 maanden later) niet meer precies hoe groot de 3-zits was. Vervolgens gebeld en ik kreeg te horen; "2,60 meter". Dat bleek ook precies te kloppen.

Het "grappige" was dat ik toen dus een grote bus heb gehuurd.
Bij de winkel aangekomen bleek het om 3 paketten te gaan.
Ik zeg zo van ; ik heb een 2 - en een 3 zits besteld, geen 2 zits en 2 stoelen.
Het antwoord was; dit zijn een 2 - en een 3 zits, dat doen we om het gemakkelijk te kunnen laten vervoeren. Op dat moment baalde ik wel degelijk.
Een geleend aanhangertje had het dus kunnen doen.

Een misverstand tussen mij en de persoon die de telefoon opnam.
Verder is er dus geen "dader" voor aan te wijzen.
Toch ook wel leuk een keer in zo'n nieuwe VW met -tich versnellingen te rijden.

Misschien wel handig om rekening mee te houden/op te letten, mocht je er zelf iets kopen.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Remster schreef:
Sommige mensen krijg je nooit tevreden
??? Ik ben juist een heel tevreden mens. Ik hoef nooit op meubels te wachten, en ik heb nog nooit een stoel gehad die blauw werd van een spijkerbroek. Mij hoor je niet klagen.
Misschien ten overvloede, maar meubels die je direct mee kan nemen?
Heeft de halve provincie daar zijn spijkerbroek dan al niet ingeplant? Ze blijven maar in de showroom staan. Hoe zie je dan nog kleurverschil?
Heb je zelf wel witte meubels, of/en gebeurt het volgens jou alleen bij meubels van S & S.

Wat vaak gebeurt is dat mensen op "kortingsjacht" goedkopere (bekledings)varianten kiezen bij S & S (waar niet?). En dan kan of gaat er ...........
Heeft het tv-programma van radar ook al eens een item over gehad.

Wel denk ik dat ook de superaanbiedingen van S & S gaan over showroommodellen, waar dus de halve provincie al op heeft gezeten. Misschien dat de term "demo-bank" wat meer verheldering zou brengen in hun folders.
Werkt bij een auto o.i.d. ook altijd goed.

ChantalWijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 13:22

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door ChantalWijs »

Wow ik wist niet dat Seats and Sofa´s zo´n slecht imago had. Mijn ouders hebben er een bankstel gekocht. Die hebben ze nu al een poos hopen dat het mooi blijft :cry:

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

ChantalWijs schreef:Wow ik wist niet dat Seats and Sofa´s zo´n slecht imago had. Mijn ouders hebben er een bankstel gekocht. Die hebben ze nu al een poos hopen dat het mooi blijft :cry:
Bijna alle bedrijven hebben op de een of andere mannier wel een slecht imago.
In je eigen straat, dorp of stad al, het is maar net of je met de linker-, je rechter-, je onder- of je bovenbuurman praat.
Als je ouders 'm al een poos hebben (ik heb mijn 2 + 3 zits al twee jaar naar alle tevredenheid), wacht het gerust af. Imago en een eerste indruk liggen volgens mij niet ver van elkaar. Beiden blijken ook heel vaak anders uit te pakken achteraf.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Remster »

Misschien ten overvloede, maar meubels die je direct mee kan nemen?
Heeft de halve provincie daar zijn spijkerbroek dan al niet ingeplant?
Er zijn ook meubelwinkels met een voorraadmagazijn, waarbij je je meubels dus direct mee kunt nemen. Dit zijn over het algemeen niet de duurste zaken, maar dat is S&S ook zeer zeker niet.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

[quote="Remster"
Er zijn ook meubelwinkels met een voorraadmagazijn, waarbij je je meubels dus direct mee kunt nemen. Dit zijn over het algemeen niet de duurste zaken, maar dat is S&S ook zeer zeker niet.[/quote]

Weet ik, al denk ik niet dat ze daar alle mogelijke uitvoeringen die ze verkopen ook op voorraad hebben. Het moet dan volgens mij net even treffen.

Net als bij een nieuwe/andere auto, dan moet moet het ook net treffen. Anders zul je even moeten wachten of verder zoeken. Als je maar thuiskomt met dat wat je echt wilt hebben.

klunsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 15:30

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door klunsje »

hier staat een bankstel al meer dan 14jaar van seats and sofa er wordt trampoline op gedaan door 2 hondjes en raad eens ???? nog niet kapot was wel echt leer en niet echt goedkoop ,maar dat was ook niet de bedoeling vorige lederen was van zuiderster die verkleurde al heel snel dus die is weggedaan goede doel ik heb dus geen negatieve reactie ,levertijd? gelijk meenemen dus!!!

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Umad »

Nomis Naj schreef:
ChantalWijs schreef:Wow ik wist niet dat Seats and Sofa´s zo´n slecht imago had. Mijn ouders hebben er een bankstel gekocht. Die hebben ze nu al een poos hopen dat het mooi blijft :cry:
Bijna alle bedrijven hebben op de een of andere mannier wel een slecht imago.
In je eigen straat, dorp of stad al, het is maar net of je met de linker-, je rechter-, je onder- of je bovenbuurman praat.
Als je ouders 'm al een poos hebben (ik heb mijn 2 + 3 zits al twee jaar naar alle tevredenheid), wacht het gerust af. Imago en een eerste indruk liggen volgens mij niet ver van elkaar. Beiden blijken ook heel vaak anders uit te pakken achteraf.
Klopt, maar bij het ene bedrijf hebben ze de spullen wel goed voor elkaar en bij het andere bedrijf hanteren ze een agressieve verkoop stijl om je zo een paar banken in de maag te drukken. Zodra je wat leuks ziet nemen ze de argumenten weg om hem niet te kopen zodat je op het laatst bijna geen nee meer kunt zeggen.

Ben er ook geweest en elke bank waar we langer als 3 seconden stonden kwam er een verkoopster bij ons. Zelfs na herhaaldelijk aangeven dat ik graag alleen ff rond wilde kijken bleef ze ons stalken. Vriendelijk verzocht om op te rotten, dat hielp.

Kwaliteit is ondermaats (voor een bank) service is ver te zoeken (daar mag de prijs wel naar zijn maar je eigen bank steeds heen en weer transporteren als er iets mis is...)
Natuurlijk zijn er mensen met goede ervaringen over deze zaak. Feit blijft dat het aantal niet tevreden klanten stukken hoger ligt dan bij andere meubel zaken. Tenminste, als je het afleid uit het aantal reacties hier op Tros Radar.

Duifje1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011 01:26

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Duifje1959 »

Ik heb al jaren een bankstel van Seats and Sofa's (2005). In het begin was er iets stuk. Seats gebeld en ik kon het bankstel meteen langsbrengen.
Ze wisten niet wat er precies kapot was (binnenkant) maar ik kon het bankstel laten staan. Meteen had ik een keus kunnen maken uit een leenbankstel. Maar aangezien ik ook een spiksplinternieuw tuinstel had heb ik geen gebruik gemaakt van dit aanbod. Goede service
De andere dag belden ze al dat het bankstel weer helemaal in orde was en ik kon het op komen halen.
Sindsdien geen problemen meer gehad met het bankstel.
Seats and Sofa's, SUPER!!!!!!

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Positief zijn over Seats&Sofas en voor het eerst posten op dit forum. Mmmm zou er een verband zijn?

Duifje1959 schreef:Ik heb al jaren een bankstel van Seats and Sofa's (2005). In het begin was er iets stuk. Seats gebeld en ik kon het bankstel meteen langsbrengen.
Ze wisten niet wat er precies kapot was (binnenkant) maar ik kon het bankstel laten staan. Meteen had ik een keus kunnen maken uit een leenbankstel. Maar aangezien ik ook een spiksplinternieuw tuinstel had heb ik geen gebruik gemaakt van dit aanbod. Goede service
De andere dag belden ze al dat het bankstel weer helemaal in orde was en ik kon het op komen halen.
Sindsdien geen problemen meer gehad met het bankstel.
Seats and Sofa's, SUPER!!!!!!

Duifje1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011 01:26

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Duifje1959 »

Nee hoor. Zoals u kunt lezen heb ik mijn bankstel al 6 jaar. Ook mijn zoon heeft zijn bankstel daar gekocht.
Ik lees al zolang slechte ervaringen over S&S dat ik nu ook eens een positief geluid wil laten horen.

Waterkonyn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2010 00:36
Locatie: Boekarest

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Waterkonyn »

Umad schreef:Natuurlijk zijn er mensen met goede ervaringen over deze zaak. Feit blijft dat het aantal niet tevreden klanten stukken hoger ligt dan bij andere meubel zaken. Tenminste, als je het afleid uit het aantal reacties hier op Tros Radar.
Uiteraard, dit is een forum om te klagen en dan zijn de negatieve reacties altijd meer dan de positieve. Daarbij komt als iemand al iets positiefs te melden heeft, dan is hij/zij meteen medewerker van de zaak en/of een troll. Heb 1,5 jaar bij S&S gewerkt, dus weet hoe het er toe gaat en wat veel mensen zeggen dat klopt (agressieve verkoopstyle, veel korting, etc) maar steeds weer komen er 1000-den mensen bij S&S over de vloer die meubels kopen (ook degene die lopen te klagen), dus ergens doen ze toch iets goed.

Claudia-Inger
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:14

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door Claudia-Inger »

ik heb al zoveel berichten gelezen dat ik mijn bankstel een 3 zitter niet eens voor reparatie weg ga brengen. Wij hebben 1,5 jaar geleden (aug. 2010) een bankstel gekocht. Nuis de hoekzit ingezakt zodat je de vering er doorheen voelt. Ik een brief geschreven en kreeg nu bericht terug. Moet over 2 weken bij seats and sofas zelf mn bankstel brengen. Het is een loodzwaar ding. Daarom nu op internet gekeken hoe andere mensen dat aanpakken. Na een heleboel berichten te hebben gelezen, zien we maar van reparatie af. Wat hun doen kunnen wij ook zelf. Je kunt je nergens op beroepen omdat seats en sofas nergens bij aangesloten is.

MAXIEM

Re: Tevreden klant van... jaja Seats&Sofas

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Claudia-Inger

In principe zou je nog recht hebben op gratis reparatie, maar uit de vele berichten van consumenten op de diverse consumentenfora blijkt, dat dit bedrijf eigen regels zou hanteren, die niet sporen met de Nederlandse consumentenwetgeving uit het BW7.

Maxiem.

Gesloten