Ik wordt er langzamerhand een beetje moe van, maar dat hebben meer mensen zie ik wel in de andere topics die hier ook een beetje over gaan. Ik heb zoals velen een probleem met de berekening van de zorgtoeslag en vooral hoe de BD hiermee omgaat. Ondanks dat wij als burgers alle moeite doen om middels de jaarlijkse aangifte zoveel mogelijk gegevens naar de BD te sturen, is het voor de afdeling zorgtoeslag niet mogelijk om deze gegevens 1:1 over te nemen.
Nee sterker nog zij zijn blijkbaar een apart onderdeel die geen gegevens in mag zien van de afdeling inkomstenbelasting

Zij krijgen deze gegevens pas na afloop van een aangiftejaar. Zij geven zelfs ook aan dat zij bij berekening van uw toekomstige zorgtoeslag uitgaan van uw vorige toeslag berekening en inkomsten van dat jaar. Wat mij dan zeer verbaasd is dat terwijl je het jaar waarin je die zorgtoeslag kreeg al onterecht was, zo kreeg ik in 2007 al een onterechte toeslag bleek achteraf. 2008 bleek ik ineens volgens de BD wel weer recht te hebben op zorgtoeslag toen weer ineens niet, 2009 weer wel en achteraf ook weer niet enzovoort, terwijl er in inkomen alleen maar een paar tiende procent is bijgekomen qua dienstjaren e.d. waarmee je dus eigenlijk automatisch al boven de toetsingsgrens valt voor zorgtoeslag. Heb daarom in 2010 ook direct gevraagd om dit circus te laten stoppen
Ze leggen de schuld dan ook nog heel makkelijk bij de consument zelf neer, door te zeggen dat zij de berekening uit moeten voeren met het rekenmodel, maar daar wordt al op aangegeven dat je niet in aanmerking komt en de BD komt dan zelf in ene keer met een formulier waarop blijkt dat je toch weer recht hebt op toeslag. Wie is er nu gek......