LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedragsprobleem en machts positie oxxio, een jaar contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
deoxxiomedewerker
Contacteer:

Re: gedragsprobleem en machts positie oxxio, een jaar contract

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Thomas1666,

Leveranciers kunnen geen meterstanden indienen bij de netbeheerder, op het moment dat de levering nog niet is overgenomen. U geeft aan de standen te hebben ingediend zes dagen voor de overname door Oxxio.

We begrijpen dat het oneerlijk over kan komen als meterstanden worden geschat, echter, dit soort situaties komen ook voor waarbij Oxxio de oude leverancier is. Daarom adviseren wij altijd om werkelijke standen op de juiste data door te geven.

Verder geeft u aan nog te wachten op uw eindafrekening voor gas. Het opmaken van een eind- of jaarafrekening voor gas duurt altijd langer dan het opmaken van een eind- of jaarafrekening voor stroom. Dit heeft te maken met de berekening van de calorische waarden. Deze berekening of calorische factor krijgen we achteraf van de netbeheerders aangeleverd. Met de calorische factor wordt de dichtheid van het geleverde gas berekend. Gas zet namelijk uit bij warme temperaturen en heeft een grotere dichtheid bij koudere temperaturen.

Als u wilt kan ik voor u kijken wat de status is van uw eindafrekening voor gas. U kunt dan uw gegevens e-mailen naar: [email protected].

Met vriendelijke groet,

Michael
De Oxxiomedewerker

PascalK

Ongelezen bericht door PascalK »

Ik sluit nooit iets af voordat ik verdiep in de firma die mij iets aanbied.
Oxxio probeerde mij ook over te halen om lid te worden.
Open je google, type in: oxxio
Je ziet veel negativiteit en klachten over oplichting.

Dan is het voor mij al einde oefening.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Het mag ook wel eens vermeld worden dat (hoewel ze overbodig zouden dienen te zijn, vanwege een naar behoren werkende klantenserviceafdeling, die helaas al vele jaren het woord '
service' in de naam niet verdient) het web team 'deoxxiomedewerker'
er meermalen blijk van geeft serieus op een klacht in te gaan en die dan naar behoren oplost, dat itt tot andere webcare teams heb ik de indruk.

Thomas1666

Ongelezen bericht door Thomas1666 »

Beste Michael De Oxxiomedewerker,

Vandaag ontvang ik de Gas jaarafrekening. Dezelfde als Stroom dat ik heb 4 maanden voorschot gedaan maar werd alleen 3 maanden meegenomen. De jaarafrekening werd wel voor 4 maanden berekend.
Ten tweede is een bedrag € 48,87 voor afrekening transportkosten gas t.b.v. netbeheerder NRE netbeheer. Dus kosteloos overstappen is wel kosten aangebonden. Totaal gas € 48,87 en stroom € 64,67 samen € 113,54. Als ik dat van te voren weet had ik niet gedaan.
Voor deze gas jaarafrekening krijg ik € 18,52 terug.

11 mei overstappen was niet mijn bedoeling. Ik kreeg een kaart op 5 mei die ik de meterstand moest invullen. Ik wou 1 juni begonnen. Maar Oxxio had ongevraagd de begindatum op 11 mei gedaan.

Hieronder was een mail-verkeer met de medewerker Oxxio.
Op 20 september 2011 heeft u een e-mail gestuurd waarin u aangeeft dat uw jaarafrekening voor de levering van stroom van 11 mei 2011 tot 30 augustus 2011 niet correct is omdat de beginstanden niet kloppen en de door u betaalde
voorschotbedragen niet juist verrekend zijn met de verbruikte energie. U verzoekt ons dit te corrigeren.
Netbeheerder schat meterstanden
Bij uw aanmelding hebben we van u een beginstand van 83.111 kWh ontvangen. Deze meterstand hebben we doorgegeven aan uw netbeheerder. Desondanks heeft uw netbeheerder uw meterstand geschat op basis van uw historisch verbruik op 81.816 kWh. Uw vorige leverancier heeft op basis van deze geschatte meterstand haar eindafrekening opgemaakt. En Oxxio hanteert deze
meterstand als beginstand. Oxxio en uw vorige leverancier zijn wettelijk verplicht de standen te hanteren zoals de netbeheerder deze heeft vastgesteld. Wij mogen daarom geen correctie laten plaatsvinden.
Per saldo betaalt u niets te veel
Hetgeen uw vorige leverancier te weinig in rekening heeft gebracht, is rechtgetrokken met de opmaak van uw eerste afrekening van Oxxio. Bij onze afrekening hanteren we de eindstanden van uw vorige leverancier als onze beginstanden. Een aanpassing van de afrekening van
Oxxio leidt tot een lager factuurbedrag, maar tot een hoger bedrag bij de vorige leverancier. Het verbruik wat uw vorige leverancier te weinig aan verbruik in rekening heeft gebracht, is bij ons verrekend. Dit is conform marktafspraak.
Voorschotten
Uw jaarafrekening loopt tot 30 augustus 2011. Op uw jaarafrekening zijn de voorschotbedragen tot en met de maand juli 2011 verrekend met de verbruikte energie. Het voorschotbedrag voor de maand augustus 2011 is niet meegenomen op uw jaarafrekening omdat
deze maand nog niet helemaal verstreken is. Dit voorschotbedrag wordt op uw volgende afrekening verrekend.
Misschien heeft u nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]
Klantenservice Zakelijk
Oxxio Nederland bv
Marathon 5
1213 PC Hilversum

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Lijkt me een duidelijk verhaal en klink ook logisch.

@ Thomas 1666: Kijk eens je eindafrekening van je vroige leverancier na. Indien dat overeenkomt met het verhaal van Oxxio dan lijkt het mij dat je klacht ongegrond is. Mocht dit niet kloppen dan kan je dit aantonen door je eindafrekening van je vorige leverancier aan Oxxio te sturen...

Verder snap je volgens mij nog steeds de transportkosten niet. Deze heeft niks met het overstappen te maken. Deze kosten betaalde je ook bij je vorige leverancier, kijk maar op je afrekening van hun.
Transportkosten zijn geen overstapkosten!

Thomas1666

Ongelezen bericht door Thomas1666 »

@tufima,
Oxxio heeft gelijk dat de eindstand bij E.ON is de beginstand bij Oxxio. Voor me was geen voordeel en nadeel. De voordeel voor Oxxio is de stroom 1295 kwh verschil en gas 86 m3 verschil.
U heeft ook gelijk dat bij E.ON ook transportkosten berekend, maar met een andere naam: Vaste kosten.
Dat was de misverstand transportkosten als overstapkosten.

Quote van Oxxio: Uw jaarafrekening loopt tot 30 augustus 2011. Op uw jaarafrekening zijn de voorschotbedragen tot en met de maand juli 2011 verrekend met de verbruikte energie. Het voorschotbedrag voor de maand augustus 2011 is niet meegenomen op uw jaarafrekening omdat
deze maand nog niet helemaal verstreken is.

De factuur jaarafrekening van stroom was op 20 september gemaakt en de gas was op 18 oktober gemaakt. Terwijl de voorschotbedragen van stroom en gas maar 3 maanden opgenomen i.p.v. 4 maanden.

Oxxio had vanaf mei een mooie prijs aangeboden maar na 2 maanden meteen een prijsverhoging gedaan vind ik niet reëel. Het moest minimaal 1 jaar geldig.

Ten tweede als 4 maanden voorschotbedragen verrekend dan ontving ik graag een factuur betaling van € 183,39 i.p.v. € 351,16. Dan is veel beter geweest. Oxxio moet mee denken met de klanten.

Ik schrok gewoon van een afrekening € 351,16 na 4 maanden overstappen. De 'verkoper' reageerde geen mobiel en mail terwijl beloofde me dag en nacht hem kan bereiken. Oxxio weigerde 4 maanden voorschotbedragen verrekend.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Kluts, warrig, kwijt, verhaal, einde.

Gesloten