LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Wakeup Light - Brandgevaarlijk?
Philips Wakeup Light - Brandgevaarlijk?
L.S.,
Langs deze weg wil ik graag mensen erop wijzen voorzichtig te zijn met de Philips Wake-up light. Een aantal weken geleden werd ik wakker door nogal veel lawaai dat uit dit apparaat kwam. Normaal voor een wekker zou je zeggen. Maar de rookontwikkeling leek me echter niet helemaal kloppen.
Ik heb tot 3 keer toe een contactformulier hierover ingevuld bij Philips, maar men heeft niet hierop gereageerd.
Ik vind dit echter toch wel duidelijk een gevaarlijke situatie, vandaar dan ook dit bericht.
Langs deze weg wil ik graag mensen erop wijzen voorzichtig te zijn met de Philips Wake-up light. Een aantal weken geleden werd ik wakker door nogal veel lawaai dat uit dit apparaat kwam. Normaal voor een wekker zou je zeggen. Maar de rookontwikkeling leek me echter niet helemaal kloppen.
Ik heb tot 3 keer toe een contactformulier hierover ingevuld bij Philips, maar men heeft niet hierop gereageerd.
Ik vind dit echter toch wel duidelijk een gevaarlijke situatie, vandaar dan ook dit bericht.
Re: Philips Wakeup Light - Brandgevaarlijk?
Lag er iets op ?
-
Het Webcare team heeft het topic gelezen!
Wij zouden heel graag in contact willen komen met de TS. Wij willen deze klacht op passende wijze oplossen, daarom hebben wij een PB naar de TS gestuurd met het verzoek om contact op te nemen met de Philips klantenservice.
Wij zouden heel graag in contact willen komen met de TS. Wij willen deze klacht op passende wijze oplossen, daarom hebben wij een PB naar de TS gestuurd met het verzoek om contact op te nemen met de Philips klantenservice.
Dat ding bestaat al een jaar of 3..4 , zijn er honderdduizenden van verkocht. Denk je niet als dat ding niet brandveilig was geweest er meer klachten en een terugroepactie was geweest ?
Die oorzaak weten ze waarschijnlijk nog niet. Ik gok dat "achter de schermen" geregeld wordt dat het apparaat ter onderzoek wordt aangeboden.
Hierbij een update:
Het (voor geinteresseerden ongeveer 2 jaar oude apparaat) is opgestuurd naar Philips voor onderzoek nadat Philips mijn bericht hier had gelezen.
Wat hiervan de uiteindelijk conclusie is geweest weet ik niet, maar ik heb (hulde aan Philips - dit was zeer netjes) een nieuw apparaat gekregen.
Voor de duidelijkheid: dit was niet de insteek van mijn bericht. Het betreft hier een apparaat wat in je slaapkamer staat en waarvan ik schrok wat hiermee gebeurde.
Ik hoop dat Philips in ieder geval wat met de informatie en apparaat kan.
Het (voor geinteresseerden ongeveer 2 jaar oude apparaat) is opgestuurd naar Philips voor onderzoek nadat Philips mijn bericht hier had gelezen.
Wat hiervan de uiteindelijk conclusie is geweest weet ik niet, maar ik heb (hulde aan Philips - dit was zeer netjes) een nieuw apparaat gekregen.
Voor de duidelijkheid: dit was niet de insteek van mijn bericht. Het betreft hier een apparaat wat in je slaapkamer staat en waarvan ik schrok wat hiermee gebeurde.
Ik hoop dat Philips in ieder geval wat met de informatie en apparaat kan.
Conclusie:: we weten nog steeds niet wat er met die wekker aan de hand was!
Brandgevaarlijk??... voor de lezer(s) nog steeds onbekend... dan maar geen Philips wekker!
Brandgevaarlijk??... voor de lezer(s) nog steeds onbekend... dan maar geen Philips wekker!
Rare conclusie... denk je niet dat als ze echt brandgevaarlijk zouden zijn Philips ze niet teruggeroepen had ? Iets met productaansprakelijkheid. Gisteravond "knalde" het hier ook en sprongen de vonken letterlijk uit de deur van de vaatwasser, moet ik nu ook Miele gaan vragen of hun vaatwassers niet brandgevaarlijk zijn ? .Brandgevaarlijk??...
Van mij niet. Al kan uw huis mogelijk in brand gaan...
Ja dat kan gebeuren met electrische apparaten... maar dan hoeven ze nog niet "Brandgevaarlijk" te zijn. Dat zou namelijk betekenen dat zo'n apparaat bij aanschaf al een verhoogd risico zou geven op het krijgen van brand.
U had het immers over:
"Gisteravond "knalde" het hier ook en sprongen de vonken letterlijk uit de deur van de vaatwasser"
Dan zou ík me zorgen maken als er vonken uit vliegen, het is nog geen oud- en nieuw...
Maar in ieder geval is een goede rookmelder in dat soort gevallen... erg handig!
"Gisteravond "knalde" het hier ook en sprongen de vonken letterlijk uit de deur van de vaatwasser"
Dan zou ík me zorgen maken als er vonken uit vliegen, het is nog geen oud- en nieuw...
Maar in ieder geval is een goede rookmelder in dat soort gevallen... erg handig!
Gek toch dat veel bedrijven e-mails van klanten negeren, maar zodra iemand zijn klacht op een forum zet staat er binnen no-time een fris en fruitig Webcare Team paraat.
Dan zijn ze bang voor "Imago-schade"... terwijl dát al lang gebeurd is!
Ooit wordt men nog eens wakker en helpt men de de klant bij (echte) problemen snel en adequaat!
Ooit wordt men nog eens wakker en helpt men de de klant bij (echte) problemen snel en adequaat!