LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Willems' wisseltruc

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Dubio »

Alhoewel af en toe wat bombastisch geformuleerd heb ik geprobeerd om mij in Willems' gedachtegang wat betreft zijn complot-theorie te kruipen.
Hoe ik die begrijp:
- bedrijven hebben tot 2000 winsten gemaakt, vooral door boekhoudkunstjes en (te) hoge koersen, (allemaal lucht)
- op een moment houdt het op, en de koersen lopen terug
- bedrijven lenen hun geld aan Dexia die het vervolgens in de WVD stopt (?!!!, dit is een gedachtegang die ik er uit abstraheer, meneer Willems leg het aub uit als het anders is)
- Dexia vordert het geld terug omdat de koersen gedaald zijn
- bedrijven krijgen hun (gebakken lucht) geld terug, terwijl de gedupeerde de rekening krijgt

Dan moet wel blijken dat deze bedrijven als financier van de kredieten ter aankoping van de aandelen fungeerden, heeft u dat bewijs dan ga ik een heel eind met u mee.

Met vr. gr. Dubio

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wie is Willem dubio?

:shock: heb de naam wel al eens eerder gehoord maar weet niet meer met welke firma ik hem moet verbinden.

Oftewel heb de bel horen luiden maar weet niet (meer) waar de klepel hangt.

m.v.g.

justice man 007

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Don »

Geplaatst op 17 Mar 2004 17:06 door Willems


--------------------------------------------------------------------------------

Discussiepunt: complot-theorie.

Op dit forum, bevinden zich mensen, door Dexia gefinancierd om deze Bank af te schilderen als een lam-gods en om een wig te drijven tussen anderen, die hun mening niet delen. Kan geen kwaad, vroeger was het erger en nog scherper. Talrijke mensen van Legio en Labouchère, die op straat dreigen te komen staan, vielen de gedupeerden aan met alles wat zij huis hadden, het mocht niet baten: ze zijn verdwenen
Meneer Willems is een heel juist denkend mens die veel afweet van bankzaken. Maar geen vriend van Dubio :wink:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bedankt voor de opheldering Dubio.
Op zich mag iedereen denken en zeggen (binnen bepaalde grenzen) wat hij/ zij wil maar doe dat dan wel op je eigen mening en niet wat zo'n mallefiede bank je zegt wat je moet doen!

Ieder mens heeft toch zijn eigen mening, toch?!

:roll: Dubio? ben ik wel je vriend? (vriend: makker, kameraard)

8)

stef
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mar 2004 16:31

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door stef »

Dit bericht is niet door Dubio geplaatst James Bond.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door willem S »

Verwar Willems niet met Willem S......
gegroet medestrijders!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Willems »

Ik weet bij god niet of jullie het over mijn persoon Rudy Willems het hebben, maar voor de info: ik sta bij deze afzijdig en kijk heel rustig naar de honden die tegen de maan aan het blaffen zijn!!
Laatst gewijzigd door Willems op 23 mar 2004 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

gast_58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door gast_58 »

Er komt een raar oud muf agressief sfeertje terug op dit forum. heb weleens oudere topics gelezen, niet zo jofel vond ik. te veel op de man. in dit geval ook.
Ilse

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door justice man 007 »

ben je ook een oude rot in het actief bedrijven van forumberichten Ilse?

m.v.g. justice man

(m.a.w. ben je ook al lang actief ?)

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Willems »

Was echt van plan om ernstig in te gaan op de argumenten van Dubio. Kennelijk weet hij niet alleen waar de klepel hangt, maar heeft problemen een bel te onderscheiden van koe. Het lijkt mij, dat zijn argumentatie berust op entertainment en de intelligente proleet uithangen. Laat hij eens vertellen welke de bedrijven het dan zijn, die aan zulk ranzige bedrijven zoals Labouchere en Legiolease, die zelf tot aan hun nek in de beer zitten om miljarden toe te vertrouwen om pakketten aandelen te kopen voor zo'n gorre zaak als de WVD. De allersterkste bedrijven hadden op dat tijdsstip te kampen met financiële problemen en zelf met bankroet gaan. Laat Dubio iets vertellen over het Poldermodel op welke schroot hoop zij zich nu bevindt. Laat Dubio eens vertellen waar en waarom Entron, KPN-Q-WEST en Nina met haar Online verdwenen zijn? Zokan ik bezig blijven!
Dubio jij moet het kennelijk van mij hebben, wees voor een keer flink en kom met iets dat de forumganger plezier in hebben en bijdraagt tot een mogelijke oplossing. Indien je niet in staat ben voor zoiets, ga dan toch weg en kom terug wanneer je wel iets positiever heb. Wees een grote jongen en geen domme gans die tot in den treure toe blijft hakken met een botte bijl. Ga naar een film of als je een vrouw heb, ja ga maar een keertje uit eten of iets anders.........indien je het kàn....

gast_58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door gast_58 »

justice man 007

Geplaatst op 23 Mar 2004 00:54 door justice man 007


--------------------------------------------------------------------------------

ben je ook een oude rot in het actief bedrijven van forumberichten Ilse?

m.v.g. justice man

(m.a.w. ben je ook al lang actief ?)
Ik begrijp je vraagstelling, maar geloof me, ik ben relatief nieuw. schrijf onder mijn eigen naam en heb nooit anders gedaan. wel op advies van anderen in oude topics gedoken en daar veel over dit forum (en over jou ook dus) geleerd. Op de een of andere manier boeit het je wel! Waarom?
welterusten
Ilse

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door croosjes »

Wie betaald de advocaat?Wie betaald de restschuld als het mis gaat in het rechtsproces?(hoop het niet hoor),het enigste wat de verenigingen en stichtingen doen is het proces begeleiden tot de advocaat.behalve de vereniging schadeloosstelling want die gaat verder zowel fin.als restschuld en het is nog gratis ook kost niets alleen doorzettingsvermogen.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Dubio »

Nou ben ik nog steeds niet veel wijzer Willems,

Ik heb me geprobeerd in uw gedachtegang te verplaatsen, heb gevraagd of u nu eindelijk met de bewijzen kunt komen dat er meer achtersteekt dan alleen de dalende beurskoersen als gevolg van een wereldwijde recessie en u komt weer met uw biblistisch uitgesproken verweer en draait de stelling om: i.c. ik dien met de bewijzen te komen.

Nou dan hou ik me gewoon op het standpunt dat de hele ellende komt door de enorme daling van de beurs EN de positieve voorstelling van de producten door met name de tussenpersonen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Goedemorgen Ilse,

dikke smakkerd :oops:

Dames met dezelfde interesse (en mogelijke problemen) interesseren me zeker!
Gezonde interesse, meer niet.
Maar als je wat meer wilt weten….

Kan hoor ...
Kunnen onder het genot van een colaatje (met 2 rietjes) en een friet van Piet wel eens bijkletsen.

M.v.g.

Justice man 007

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Willems »

Prima, Dubio, laten wij het dus zo houden. Je bent oninteressant en kennelijk een ambtenaar die niets anders te doen heeft dan zich belangrijk en onmisbaar gedragen. Jouw geintjes bevallen mij niet meer en om heel beleefd te zijn zal ik zeggen:ga elders anders spelen!

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Don »

Geplaatst op 23 Mar 2004 11:54 door justice man 007


--------------------------------------------------------------------------------

Goedemorgen Ilse,

dikke smakkerd

Dames met dezelfde interesse (en mogelijke problemen) interesseren me zeker!
Gezonde interesse, meer niet.
Maar als je wat meer wilt weten….

Kan hoor ...
Kunnen onder het genot van een colaatje (met 2 rietjes) en een friet van Piet wel eens bijkletsen.

M.v.g.

Justice man 007
Toch wel interessant.

gast_58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door gast_58 »

Onderwerp: Vraag over Willems' wisseltruc
justice man 007

Reacties: 15
Bekeken: 540

Categorie: Legio Lease Geplaatst op: 23 Mar 2004 11:54 Onderwerp: Wat is die Ilse toch een interessante vrouw
Goedemorgen Ilse,

dikke smakkerd

Dames met dezelfde interesse (en mogelijke problemen) interesseren me zeker!
Gezonde interesse, meer niet.
Maar als je wat meer wilt weten….

Kan hoo ...
Het is dus nog interessanter dan je denkt Don. In de topic ontbreekt een regel.
Nou justice man 007, ik daag je uit.
Zet hier je e-mail adres neer!
Kunnen we even orde op zaken stellen. Als je zo direct bent!
Ilse

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Willems »

Uit het archief.

FRAUDE KPN QWEST.

Kamerlid Bert Koenders is niet tevreden over de maatregelen die minister van Financiën voorstelt om de gang van zaken bij het failliete netwerkbedrijf KPN Qwest uit te zoeken.

“De minister wijst naar het onderzoek dat Euronext momenteel uitvoert naar de timing van de winstwaarschuwing bij het bedrijf. Dat onderzoek alleen is voldoende. Het is inmiddels algemeen bekend dat de winstverwachting die KPN Qwest naar buiten bracht niet klopte.”
Koenders noemt het schrappen van de beursnotering een onzinnige maatregel nu het bedrijf bankroet is. Controle van de boeken door de AFM lijkt hem een betere stap.
Ook andere maatregelen om fraude à la Enron en Worldcom hier te voorkomen vindt hij te mager. De minister heeft geen meldingdplicht van fraude voorgesteld voor gecertificeerde accountants. Daarnaast krijgt de AFM te weinig boetemiddelen om bedrijven in het gareel te houden. Nu werkt deze autoriteit met het schrappen van een beursnotering. De Minister stelt verder voor om de om de maximale gevangenisstraf op gesjoemel met de boekhouding te verdubbelen tot twaalf jaar cel.
(Sytse v.d.Schaaf)

Oud-financieel topman Enron bekent schuld.

HOUSTON-
In de juridische nasleep van het omvangrijke boekhoudschandaal bij de Amerikaanse energiereus Enron hebben aanklagers een belangrijke overwinning geboekt. Voormalig financieel directeur Andrew Fastow heeft bekend dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan fraude.
De 42-jarige Fastow heeft toegezegd de beurswaakhond SEC een boete 23 miljoen dollar te zullen betalen en nooit meer een topfunctie bij een onderneming te zullen vervullen. Hem hangt nu een relatief lage gevangenisstraf van tien jaar boven het hoofd. Door de bekentenis lopen andere oud-topmannen van Enron ook kans te worden vervolgd.
De Amerikaanse aanklagers hebben hun zinnen gezet op met name oud-topman Kenneth Lay en bestuursvoorzitter Jeffrey Skilling.Mogelijk zal Fastow een getuigenis afleggen tegen zijn voormalige bazen bij Enron.
Enron was in omzet ooit het op zes na grootste bedrijf van de VS. De onderneming ging ruim twee jaar geleden ten onder nadat was gebleken dat er op grote schaal in de boeken was geknoeid. Het bedrijf zitten met een schuld van 67 miljard dollar en de zaak stelde het vertrouwen van beleggers in de financiële markten op de proef.
Als de getuigenis van Fastow door de rechter wordt geaccepteerd, is hij waarschijnlijk de eerste voormalige topman die achter de tralies verdwijnt. OOK DE VROUW VAN Fastow heeft schuld bekend. Zij heeft toegegeven te hebben gesjoemeld bij de teruggave van belasting. Zij hoopt nu dat ze niet langer dan vijf maanden de gevangenis in moet. De Fastows hebben jonge kinderen en willen voorkomen dat ze tegelijkertijd hun straf moeten uitzitten.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Willems »

Wijzer worden,Dubio, lijkt mij een brug te ver voor jou, op grond van wat je tot nu toe hebt laten zien.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Vraag over Willems' wisseltruc

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

Dat individuele bedrijven hebben geknoeid met hun boekhouding met als gevolg dat het vertrouwen en de koersen zijn gekelderd is Dexia toch niet aan te rekenen. Volgens jou was daar wel een connectie tussen, maar die vind ik nog steeds niet aangetoond.

Gesloten