LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOTTO OPLICHTING

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Geachte Tros Radar Team,
Ik ben gedupeerd (in zekere zeer matige vorm) door de lotto.
In de Lotto Weekend miljonairs show kun je bellen of SMS en om in aanmerking te komen om een bedrag a 10.000 euro te winnen.
aan het eind van de show wordt er een winnaar bekend gemaakt uit alle belletjes en smsjes.
Ik heb 5 keer gebeld op het 0900 nummer a 25 ct per minuut plus 30 ct van de provider. aldus 5 x 0,55 ct.
Iedere keer werd mij via een kort gesproken bandje verteld dat mijn nummer was geregistreerd en dat er aan het einde van de show een winnaar bekend werdt gemaakt.
GLOEP! nu komt hij dan. Ik belde ANONIEM! ik heb geen nummer kunnen achter laten die optie was er helemaal niet, en tenzij ze opsporingsmethodes hebben waar justitie alleen maar van kan dromen. Hebben ze mijn nummer dus nooit kunnen registreren. Dit riekt naar oplichting ze moeten dus of bekend maken dat je met geheim nummer niet mee kan spelen of de mogelijkheid bieden je nummer in te typen. aangezien de show al langer bestaan maken ze dus enkele tonnen buit zonder daar iets voor hoeven te doen en zonder dat je uberhaupt mee loot naar die prijs.
zie voorwaarden: https://www.lottoweekendmiljonairs.nl/Content/sms.html
Actie voorwaarden SMS/bel-actie
Lotto Weekend Miljonairs op SBS 6

Algemeen •Deze actievoorwaarden zijn van toepassing indien De Lotto een SMS/Bel-actie ter promotie van Lotto Weekeind Miljonairs organiseert tijdens één of meerdere uitzending(en) van het televisie-programma Lotto Weekeind Miljonairs op SBS 6. Het televisieprogramma wordt uitgezonden van 20 augustus 2011 tot en met 15 oktober 2011.
•Tijdens één of meerdere televisie-uitzending(en) van het programma Lotto Weekeind Miljonairs (met uitzondering van herhalingen) kan De Lotto een bedrag van € 10.000,- verloten onder consumenten die, nadat de lijnen hiervoor zijn opengesteld, het woord [WIN] te sms-en naar 4600 of bellen naar 0909-1399.
•De kosten voor deelname via sms bedragen € 0,25 plus de eventuele telefoon-/GSM-kosten. De kosten voor deelname via 0909-1399 bedragen € 0,25/minuut plus de eventueel bijkomende telefoon-/GSM-kosten.
•Zodra de lijnen gesloten zijn, trekt de notaris een winnaar, die tijdens de uitzending bekend wordt gemaakt.
•De winnaar ontvangt binnen 10 werkdagen persoonlijk bericht over de gewonnen prijs.
•Over de prijs wordt 29% kansspelbelasting ingehouden.
•Deelname en recht op prijzen is toegestaan vanaf 18 jaar.
•In geval van een redelijk vermoeden van misbruik of fraude behoudt De Lotto zich het recht voor om deelnames of deelnemers te weigeren of ongeldig te verklaren.
•Klachten omtrent deze Actievoorwaarden en/of deze Actie kunnen worden ingediend bij De Lotto, Afdeling Consumentenservice, Postbus 3074, 2280 GB Rijswijk.
•Deze Actie wordt georganiseerd in overeenstemming met de Gedragscode Promotionele Kansspelen.
Privacybeleid •Lotto gaat zorgvuldig om met de gegevens van de deelnemers. Lotto behoudt zich het recht voor om, met inachtneming van de wet, wijzigingen aan te brengen in haar privacybeleid.
Laatst gewijzigd door Melvine op 05 okt 2011 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door nevermind »

Als je belt, wordt jou nummer herkent en geregistreerd, dit is algemeen bekent.
Je hebt een "geheim" nummer of een nummeronderdrukking, dus kan geen nummer geregistreerd worden.
Heb je een nummeronderdrukking kan je deze tijdelijk uitschakelen.

Als je denkt misleid te zijn, gewoon hier de klacht neerleggen.

Klachten omtrent deze Actievoorwaarden en/of deze Actie kunnen worden ingediend bij De Lotto, Afdeling Consumentenservice, Postbus 3074, 2280 GB Rijswijk.

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Dat zijn ze dan wel verplicht even te melden zodra het contact plaatsvind, als de Opta dit merkt kunnen ze een boete opgelegd krijgen waar je u tegen zegt.
Duidelijk is dat je met een onbekend nummer dus niet geregistreerd wordt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je belt of smst met een geheim nummer.
Hierdoor kun je niet teruggebeld of ge-smst worden
Vervolgens klaag je de Lotto aan voor oplichting.

Het moet niet gekker worden.. :roll:

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Beste man,
De lotto kan niet verkondigen dat dan het nummer "geregistreerd" is.
vroeger tijdens de belspelletjes op TV moest je dan je nummer achterlaten/in typen.
Ter opheldering moeten ze dan vooraf melden dat je met een anoniem nummer niet wordt geregistreerd such as 0909-1515 van drgambler/telecazino.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Melvine schreef:Beste man,
De lotto kan niet verkondigen dat dan het nummer "geregistreerd" is.
vroeger tijdens de belspelletjes op TV moest je dan je nummer achterlaten/in typen.
Ter opheldering moeten ze dan vooraf melden dat je met een anoniem nummer niet wordt geregistreerd such as 0909-1515 van drgambler/telecazino.
Ja, het is wel geregistreerd, namelijk als : "geheim nummer"
Is eigenlijk een vorm van zelfoplichting.

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Dat is dan voor hun leuk verdiend :lol: als ze tussen de 50.000-100.000 belletjes per show krijgen om 10.000 euro uit te betalen.
Laten we zeggen dat 20-35 % onbewust aldan niet bewust anoniem belt tegenwoordig, maal iedere week een show.
Dit is KASSA!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door manondoris »

je weet zelf toch dat je met een nummer beld die niet herkenbaar is ,dit heeft u immers zelf zo ingesteld :shock:

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door frenchy »

Wist je dat na de eerste keer bellen dan al niet? En dan toch 5 x bellen? Ben je dan zelf niet een klein beetje dom? :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door nevermind »

Melvine schreef:Dat is dan voor hun leuk verdiend :lol: als ze tussen de 50.000-100.000 belletjes per show krijgen om 10.000 euro uit te betalen.
Laten we zeggen dat 20-35 % onbewust aldan niet bewust anoniem belt tegenwoordig, maal iedere week een show.
Dit is KASSA!
Iedereen weet toch of hij/zij anoniem belt, dit is toch aangevraagd of zelf ingesteld..

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Ik zal vast niet de enige zijn die anoniem heeft geprobeerd mee te doen aan deze show, vandaar de waarschuwing voor iedereen.

Nogmaals als je vroeger meedeet aan TV shows (die nu verbannen zijn). kon je je nummer intypen.

Feit is wel dat de Lotto conform de gedragsregels die opgesteld zijn voor 090X nummers dit had moeten verduidelijken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik zal vast niet de enige zijn die anoniem heeft geprobeerd mee te doen aan deze show, vandaar de waarschuwing voor iedereen.
Denk je echt, dat het percentage van anonieme bellers zo hoog is?
Zeker als iedereen 5 keer belt. :wink:

frenchy schreef:Wist je dat na de eerste keer bellen dan al niet? En dan toch 5 x bellen? Ben je dan zelf niet een klein beetje dom? :wink:

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Als je 6 mobiele nummers, 2 vaste aansluitingen en 3 data abonnement in huis hebt ga ik echt niet van te voren kijken of ze op afgeschermd staan of niet, en bel ik gewoon. Ik bedacht het me ineens een uur later, man wat is je point, Ik waarschuw mensen, over een klacht waarbij de OPTA mij nadrukkelijk wel kon volgen, en waarbij ik het verzoek kreeg deze tevens bij consuwijzer neer te leggen.
Het gaat me echt niet om die armzalige 2,75 euro die ik kwijt ben, en ik ben hier ook niet om frustraties te uiten dat ik de prijs niet zou hebben gewonnen.

Het is gewoon een bekendmaking op zich, waarbij de lotto verplicht is deugdelijke informatie te verschraffen vooraf, of een mogelijkheid tot nummer achterlaten moest aanbieden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is gewoon een bekendmaking op zich, waarbij de lotto verplicht is deugdelijke informatie te verschraffen vooraf
Moeten ze dan vantevoren aangeven "Als u anoniem belt kunnen wij u helaas niet terugbellen" ? :? Wat wordt de volgende verplichte melding.. "Gras is groen"? "Water is nat"? :?

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

JA wettelijke bepalingen,-

probeer maar eens hoe het gesteld is als je anoniem belt naar 0909-1515 80ct per minuut.

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

Nogmaals de regelgeving:

Er dient dus vermeld te worden:

Het is niet mogelijk om te bellen met een telefoon zonder nummerherkenning.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is niet mogelijk om te bellen met een telefoon zonder nummerherkenning.
Dat is niet waar.

Het is zonder meer mogelijk om te bellen zonder nummerherkenning

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door bprosman »

@Leo,

Dat klopt want anders kun je die melding ook niet krijgen :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dat is dan voor hun leuk verdiend als ze tussen de 50.000-100.000 belletjes per show krijgen om 10.000 euro uit te betalen.

Denk jij echt dat er zoveel mensen zo dom zijn, om op degelijke onzin te reageren.

Melvine
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:44

Re: LOTTO OPLICHTING

Ongelezen bericht door Melvine »

tuurlijk jan1 denk je dat je een verkort 090x nummer krijgt omdat je slechts een belletje krijgt? god wat een sukkels en domkoppen hier kijk eerst even op de website van de opta voor je mijn topic afkraakt!

Gesloten