Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar een nieuwe tandarts dichter bij huis. Tevens vanwege de kosten, want mijn vorige tandarts (iemand met een zeer goede naam over wie ik bijzonder tevreden was) bracht bijna 800 euro in rekening voor een kroon, terwijl het totaal op de offerte van mijn nieuwe tandarts 300 euro minder bedraagt. Overigens zijn de berichten over deze praktijk - die 6 tandartsen heeft - vrij positief.
Nu was ik daar onlangs voor het eerst i.v.m. een nieuwe kroon. In de eerste plaats kwam deze aardige tandarts (die mij is aangewezen) steeds erg dicht bij mijn gezicht tijdens het praten, wat vooral vervelend was omdat hij een nogal slechte adem had. Tijdens de behandeling droeg hij ook geen mondkapje. Ik haalde regematig diep adem om die vervolgens zo lang mogelijk in te houden. Toen ik in de blauwe substantie moest happen om een afdruk van mijn bovengebit te maken, boorde de rand van de metalen houder voor mijn gevoel zowat door mijn bot heen, zo pijnlijk was de beet. Na 6 min. droogtijd zat het spul zó vast aan mijn kiezen, dat de tandarts vreselijk hard moest trekken om het los te krijgen, het was een ervaring alsof mijn hele bovengebit eruitgetrokken zou worden, en ja hoor, er bleef een kroon in het spul steken. Ik ben erg geschrokken van dit "geweld". Tevens zat mijn bovenlip helemaal onder het blauwe gestolde goedje, dat ik er zelf af heb zitten pulken. Er zaten ook allemaal stukjes van dat spul in mijn mond en tussen mijn kiezen. En tot slot kwam ik er thuis achter dat hij tijdens het afslijpen van de kies de daarachterliggende kroon heeft geraakt, daar zit nu voelbaar een kras op.
Nu is dit al mijn 9e kroon, en heb ik al zo vaak gehapt voor een gebitsafdruk, dat ging altijd prima, fluitje van een cent. De manier waarop het nu ging heb ik nog nooit meegemaakt en ik vraag me af of ik nu meteen alweer een andere tandarts moet gaan zoeken. Wie kan mijn vertellen wat mijn eerste tandarts hierin goed deed en deze nieuwe tandarts fout? En zijn er misschien ook verschillen in betr. materialen die tandartsen gebruiken? (N.B. Mijn nieuwe tandarts is geen beginneling!)
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
M.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring met nieuwe tandarts
Re: Slechte ervaring met nieuwe tandarts
Het verschil moet toch ergens vandaan komen, denk ik. De nieuwe tandarts moet ook zijn geld verdienen en door 300 euro minder te vragen moet hij ergens op bezuinigen, zoals misschien materiaal, tijd, enz enz.Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar een nieuwe tandarts dichter bij huis. Tevens vanwege de kosten, want mijn vorige tandarts (iemand met een zeer goede naam over wie ik bijzonder tevreden was) bracht bijna 800 euro in rekening voor een kroon, terwijl het totaal op de offerte van mijn nieuwe tandarts 300 euro minder bedraagt....
Wie kan mijn vertellen wat mijn eerste tandarts hierin goed deed en deze nieuwe tandarts fout? En zijn er misschien ook verschillen in betr. materialen die tandartsen gebruiken?
Misschien is dit wel een voorbode van het vrijgeven van de tandarts tarieven. Kunnen we allemaal lekker offertes gaan aanvragen en bij de goedkoopste gaan met alle gevolgen van dien.