LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag 'n park spullen die vergeten zijn door gasten weggooien?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
marjon38jaar

mag 'n park spullen die vergeten zijn door gasten weggooien?

Ongelezen bericht door marjon38jaar »

Hallo, Ik heb genoten van het vakantiehuisje op bungalowpark tulp & zee in Noordwijk. Helaas vergat ik bij mijn vertrek mijn electrische tandenborstel (a 160,-), ik belde bij thuiskomst direct op naar het park en na vele telefoontjes een week lang bleek mijn tandenborstel weggegooid door de huishoudelijke dienst!!!??? Het management van het park vertelde mij dat dit toch echt mijn eigen schuld is. Ik heb men aansprakelijk gesteld maar hier wordt niet op gereageerd, ik ben echt enorm brutaal behandeld. Dit park is erg luxe en enorm duur, bijzonder dat de service dan zo slecht is. Wat kan ik verder ondernemen, het is ondertussen een principe kwestie geworden en ik wil graag mijn gelijk halen! Groetjes marjon
Laatst gewijzigd door marjon38jaar op 24 okt 2011 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Re: mag 'n park spullen die vergeten zijn door gasten weggooien?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat zegt je verzekering?

marjon38jaar

Ongelezen bericht door marjon38jaar »

Mijn reisverzekering zegt, dagwaarde is 40,-, eigen risico is 50,- dus ik krijg niets vergoed!!!!!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

marjon38jaar schreef:Mijn reisverzekering zegt, dagwaarde is 40,-, eigen risico is 50,- dus ik krijg niets vergoed!!!!!
Welke oplossing had u eigenlijk in gedachten ? Ik vermoed dat indien u een vergoeding van € 40,- zou krijgen u ook niet tevreden bent, anders zou u het niet zo relevant vinden de aanschafwaarde expliciet te vermelden in de openingspost.

Ik ben van mening dat mensen zelf een beetje zorgvuldigheid moeten betrachten en opletten geen voor hen waardevolle spullen achter te laten. Of neem geen dure elektrische tandenborstel mee maar een ouderwetse handtandenborstel voor 2 euro of als men persé elektrisch wil poeten, laat de dure dan thuis en koop een goedkope elektrische. Deze zijn al te verkrijgen voor nog geen 2 tientjes.

Ik vind het persoonlijk te ver gaan dat vakantieparken een hele afdeling op moeten gaan zetten voor alle spullen die mensen vergeten zijn en de eigenaren achter de vodden aan moeten zitten dat ze spullen vergeten zijn. Veelal wonen mensen niet naast de deur en gaan ze niet een eind rijden voor een vergeten ding. Of moeten ze het ook nog keurig inpakken en versturen ? Of bent u bereid 40,- handlings- en verzendkosten te betalen voor zo'n service. Want laten we wel wezen, dit zal voor een bedrijf toch aardig wat kosten alle spullen verzamelen, de tijd die men besteedt aan het contact met de klanten en ook nog keurig verpakken en verzenden ?

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Was en/of is er op dat park ook een loket o.i.d. voor gevonden voorwerpen?
Er zal tijdens de vakantie's ook wel meer verloren en gevonden worden.
Als dat zo is, vind ik het wel heel vreemd.
Ze hebben nota bene je gegevens, dus iemand had ook even kunnen bellen of u hem nog wou.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk vind ik het niet zo vreemd dat het ding is weg gegooid.

Niet dat ik ooit met vakantie ga, maar mensen kennende, zal er best wel een groep zijn die spullen meeneemt die op het punt staan weggegooid te worden. Oude, bijna afgedragen kleding, scheerapparaten, en ook tandenborstels, inderdaad. Een halflege tube tandpasta, een stukje zeep, een halve rol wc-papier, wat kost dat soort dingen nog? Dan wordt het na afloop van de vakantie in de container gegooid, is men er van af, en het scheelt weer wat inpakwerk. Of men laat het achter voor de volgende bewoner...

Maar hoe moet de huishoudelijke dienst nu vast stellen wat er is achter gelaten dat weg kan, en wat er is achter gelaten dat nagestuurd moet worden? Als het echt kostbaar is, hadden mensen het toch wel meegenomen?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Zover ik begrepen heb, worden tandenborstels ed. sowieso niet bewaard uit hygiënisch oogpunt.
Je wilt niet weten wat schoonmakers wel niet allemaal vinden, ook volwassen speeltjes worden vergeten.
Deze zijn vaak ook niet goedkoop, maar het zal wat zijn als ze dit zouden moeten bewaren.

Nomis Naj

@Emmy75, zo te horen weet jij precies wat er zoal wordt achtergelaten.
Ook een geweldige reden. Je eigen rumvoorraad op peil houden door o.a
je vuile was achter te laten.
Misschien juist de reden dus dat het te veel werk wordt om iets mee te doen.
En een vliegreis naar Noordwijk?

witte angora

Ik denk dat de meeste mensen hun vuile was, en andere dingen die niet mee terug gaan, in de container gooien, denk je niet? Als Emmy dat op die manier, dan is er toch niks mis mee?

Nomis Naj

witte angora schreef:
Ik denk dat de meeste mensen hun vuile was, en andere dingen die niet mee terug gaan, in de container gooien, denk je niet? Als Emmy dat op die manier, dan is er toch niks mis mee?
Wat ik lees is dat oud/vies spul wordt achtergelaten wat weggegooid kan worden.
Wie dat doet of heeft gedaan?
Het ging om acterlaten/vergeten spullen op de kamer.
Niet om wat al weggegooid is/was.

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

marjon38jaar schreef:Wat kan ik verder ondernemen, het is ondertussen een principe kwestie geworden en ik wil graag mijn gelijk halen! Groetjes marjon
Makkelijk om iets zelf te vergeten en dan op hoge poten er een principe kwestie van te maken en je gelijk willen halen. Te zot voor woorden. Toch zou ik een paar stevige laarzen aantrekken en voor de deur gaan stampvoeten zo hard als je kan en schreeuwen dat je het er niet mee eens bent, je gelijk wilt hebben en andere mensen waarschuwen dat je zelf niets moet laten liggen want dan wordt het weggegooid.

Wel een mooie plek om je schoonmoeder achter te laten......... Wat is het adres?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:
Tuurlijk daar weggooien, niet achterlaten. Kan me niet voorstellen dat Emmy het anders bedoeld.
Bijna totaal kapotgelopen (slecht geplaveide straatjes, kiezelstrandjes ed)schoenen, door de zon, water, en zonnebrandcrème vergaan badgoed, en zo kan iedereen nog wel wat bedenken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Feit is dat de schoonmaakploeg nu de mondjes van hun eigen poolse kindertjes hoogst waarschijnlijk aan het poetsen zijn met mijn tandenborstel!!!!
Heb je in ieder geval je deel "Ontwikkelingshulp" weer gedaan ;-).
Service is in Nederland al vaak ver te zoeken.
Mijn vader is beheerder op een camping en "Persoonlijke" spullen (tandenborstels, scheermessen/apparaten) worden inderdaad uit hygienische overwegingen weggegooid.
kindertjes hoogst waarschijnlijk aan het poetsen zijn met mijn tandenborstel!!!!
Ik denk dat dat je zwaar tegen zal vallen... kun jij namelijk beoordelen wat de vorige eigenaar eventueel aan besmettelijke ziekten gehad heeft ? Zie opmerking hierboven, die worden met latex handschoenen aan verwijderd. Die wil je ook niet in je magazijn hebben want dan moet je dat spul allemaal sealen.
Niet "persoonlijke" zaken zoals telefoons, opladers, gameboys e.d. worden wel gedurende een bepaalde tijd bewaard.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

marjon38jaar schreef:Zo wat een enorm onvriendelijke en domme reacties op mijn vraag zeg! Hier heb ik werkelijk geen bal aan. Ja....ik ben wat vergeten en NEE dat doe ik normaal nooit en al zeker niet met opzet. JA een tandenborstel kan een kostbaar ding zijn en ik maak zelf wel uit of ik deze mee wil nemen op vakantie. Feit is dat de schoonmaakploeg nu de mondjes van hun eigen poolse kindertjes hoogst waarschijnlijk aan het poetsen zijn met mijn tandenborstel!!!! Ik raak enorm gerustreerd van deze reacties en wil vragen aan de mensen die niet serieus mee kunnen denken hun verhalen achterwege te laten! Service is in Nederland al vaak ver te zoeken, logisch met mensen die denken als U!!!!
Groet Marjon

Sorry dat geloof ik niet.
Ik zelf zou geen tandenborstel willen hebben van een ander die gebruikt is.

witte angora

marjon38jaar schreef:Zo wat een enorm onvriendelijke en domme reacties op mijn vraag zeg! Hier heb ik werkelijk geen bal aan. Ja....ik ben wat vergeten en NEE dat doe ik normaal nooit en al zeker niet met opzet. JA een tandenborstel kan een kostbaar ding zijn en ik maak zelf wel uit of ik deze mee wil nemen op vakantie. Feit is dat de schoonmaakploeg nu de mondjes van hun eigen poolse kindertjes hoogst waarschijnlijk aan het poetsen zijn met mijn tandenborstel!!!! Ik raak enorm gerustreerd van deze reacties en wil vragen aan de mensen die niet serieus mee kunnen denken hun verhalen achterwege te laten! Service is in Nederland al vaak ver te zoeken, logisch met mensen die denken als U!!!!
Groet Marjon
Aaahhh... we zijn het niet met marjon eens, en dan ligt het niet aan marjon, maar aan de hele wereld.

Wie zegt dat de schoonmaakploeg uit Poolse dames bestaat? En wie zegt dat Poolse dames per definitie zulke viezeriken dat ze voor hun kindertjes de tandenborstel van een ander gebruiken? En dat nog een feit noemen ook? Ik vind dat nogal denigrerend en discriminerend overkomen, eerlijk gezegd.

esell

Ongelezen bericht door esell »

ik belde bij thuiskomst direct op naar het park
Dan hadden ze best even kunnen gaan kijken en die borstel opsturen.

Nomis Naj

@Emmy75, duidelijk verhaal.
Ik wil inderdaad ook echt niet weten wat mensen laten zoal laten slingeren.
Maar als TS ook net zo heeft opgeruimt en er staat nog een tandeborstel, tja.
Ligt alles bezaaid, dan vind ik het wat anders.
Hoe was de rum trouwens? :D

Strieper

Ongelezen bericht door Strieper »

ja sorry...ik sluit me bij de meerderheid aan:

JIJ vergeet je spullen...dan moet je niet fieren als ie weg is na een paar dagen.
Beter op je spullen letten...sorry, maar zo is het wel.

Kijk...ze HADDEN wellicht even dat ding opzij keunnen leggen. Maar aan de andere kant, dat is redelijk onbegonnen werk, aangezien er op jaarbasis duizenden mensen in zo'n park komen. Het blijft de verantwoordelijkheid van de toerist...niet van de schoonmaakploeg (of dat nou Polen zijn of Tukkers)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nomis Naj schreef: Maar als TS ook net zo heeft opgeruimt en er staat nog een tandeborstel, tja.
Ligt alles bezaaid, dan vind ik het wat anders.
Hoe was de rum trouwens? :D
Op zich is het misschien een kleine moeite, maarja veel van dit soort verzoeken op jaarbasis kost zo'n park toch aardig wat geld. Als dit op basis van kostprijs doorbelast zou moeten worden aan degenen die van dit soort 'service' gebruik zouden maken, kost dit al snel veel meer dan de dagwaarde van het ding. Het blijven natuurlijk ook wel persoonlijke verzorgingsproducten met hygiënische aspecten. Men kan zich afvragen of men dat product nog terug wil. Wie weet wie het vast heeft gehad of waar het opgeslagen lag in de tussentijd.

Op vakantie smaakte de rum heerlijk :lol: Ik heb alle 3 de flesjes nog keurig dicht hier thuis staan en die gaan ook nog wel even mee. Er staan er nog van vorig jaar.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

In het kader domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel, kunnen gelijk de vaste bezoekers deze handschoen aantrekken.

Wat een stelletje prutsers zeg. Dus TS stelt een vraag die voor jullie waarschijnlijk zeer makkelijk te beantwoorden is. Hey, laten we haar dan maar gelijk helemaal de grond intrappen. as usual.

We zijn op internet dus fatsoensnormen nemen we niet in acht? Als ik iemand irl gewoon een vraag stel en ik zou op deze manier voorzien worden van een antwoord, dan kan het nog leuk worden.

[ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]

Vandaar dat jullie het ook met elkaar eens zijn dat TS maar afgebrand moet worden, dat komt door de gemeenschappelijke deler.

Dat TS dan de schoonmaakster generaliseert als poolse gastarbeiders zorgt er bijna voor dat ik me hier niet eens me wil bemoeien. Ik bedoel, poolse kinderen hebben ook een sterk gebit nodig.

Maar goed, om je netjes antwoord op je vraag te geven, het is je eigen verantwoording lijkt mij. Ik ben het niet met de rest eens dat je om een vraag als deze maar belachelijk gemaakt moet worden, want dat slaat nergens op.
Je kunt natuurlijk altijd de " voorwaarden" doorkijken of daar nog iets voor je instaat, maar ik vrees het ergste.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 okt 2011 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten