Hallo,
begin November zou ik richting Thailand vertrekken waar ik drie weken in Bangkok zou verblijven. Met de onrust die er op dit moment is door de vele overstromingen en dergelijke vraag ik mij af of ik mij er nog gerust op voel om toch te gaan.
Nu is mijn vraag, mijn reisverzekeraar Univé kan mijn geen sluitend verhaal geven wat betreft de kostenvergoeding wanneer ik mijn vliegticket zou annuleren omdat mijn verblijf in Bangkok simpelweg onder water staat. Ik vlieg met Emirates en in hun voorwaarden staat dat ik van hen niets vergoed krijg. Mijn vliegticket is non-refundable.
Kan ik mijn geld via de verzekeraar terug krijgen omdat dit een geval van overmacht is, of moet ik wachten op een negatief reis-advies?
Met vriendelijke groet,
R
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reisverzekering
Re: Reisverzekering
Na mijn ervaring met mijn verzekeraar zou ik afwachten op een negatief reis advies met daarbij op papier dat je je reis vergoed krijgt.
Je krijgt sowieso niets terug van de reisverz, ook niet bij Neg reisadvies
Voor dit soort zaken hebben we een calimiteitenfonds ( je kunt bij je boekingspapieren zien of er een bijdrage is gedaan aan calimiteitenfonds)
Je reisverz heeft hier niets mee te maken, wel evt de annuleringsverzekering, maar in de meeste gevallen bied die alleen dekking bij persoonlijke omstandigheden, ziekte, sterfgeval, ontslag, zwangerschap enz enz
Voor dit soort zaken hebben we een calimiteitenfonds ( je kunt bij je boekingspapieren zien of er een bijdrage is gedaan aan calimiteitenfonds)
Je reisverz heeft hier niets mee te maken, wel evt de annuleringsverzekering, maar in de meeste gevallen bied die alleen dekking bij persoonlijke omstandigheden, ziekte, sterfgeval, ontslag, zwangerschap enz enz
Het reisadvies voor Thailand is gisteren aangescherpt door het Ministerie van BuZa.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
TS heeft waarschijnlijk een los ticket geboekt
Zolang hoofdvliegveld bereikbaar en open is zal de luchtvaartmaatschappij je erheen vervoeren en afzetten conform overeenkomst met hun.Wat je in Thailand gaat doen is niet voor hun zorg. Er zijn nog genoeg plaatsen in Thailand waar je droog naar toe kan. Een kennis had een pakket reis geboekt voor a.s. zondag deze is door touroperator geannuleerd en moest hij langskomen voor alternatieven e.d.
gr Henk
Val je dus niet onder calamiteitenfonds is geen pakket reis via touroperator.Maar rechtstreekse overeenkomst met luchtvaartmaatschappij.Ik vlieg met Emirates en in hun voorwaarden staat dat ik van hen niets vergoed krijg. Mijn vliegticket is non-refundable.
Zolang hoofdvliegveld bereikbaar en open is zal de luchtvaartmaatschappij je erheen vervoeren en afzetten conform overeenkomst met hun.Wat je in Thailand gaat doen is niet voor hun zorg. Er zijn nog genoeg plaatsen in Thailand waar je droog naar toe kan. Een kennis had een pakket reis geboekt voor a.s. zondag deze is door touroperator geannuleerd en moest hij langskomen voor alternatieven e.d.
gr Henk