LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hvangent
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:19

Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door hvangent »

Binnen 2 weken na aanschaf wilde mijn HTC EVO 3D telefoon niet meer opladen. Uiteindelijk was de batterij leeg en deed het apparaat niks meer. Opgestuurd naar de reparateur van HTC (Dynafix) en daar werd vochtschade geconstateerd. Er zitten bepaalde stickertjes in het apparaat die verkleuren als ze met vocht in aanraking gekomen zijn. Toestel valt volgens HTC dus niet meer onder garantie en wordt niet gerepareerd. 600 euro down the drain. Ik weet zeker dat het toestel niet in abnormale omstandigheden is geweest maar HTC houdt voet bij stuk en wil me niet helpen of tegemoet komen.

Kan dit zomaar ?

Ik kan wel een second opinion aanvragen maar aangezien het stickertje verkleurd is zal ook daar de conclusie hetzelfde zijn. En bij de verkoper claimen dat het stickertje vermoedelijk al verkleurd was voordat ik het toestel aanschafte zal ook geen succes worden vrees ik. Oftewel, ik sta in mijn hemd in dit geval, is er nog iets wat ik kan proberen misschien ?

PS: Wat ik het ergste van alles vind is hoe HTC je in zo'n geval behandelt. Mijn toestel kost 600 euro (EVO 3D, vlaggeschip van HTC) en binnen 2 weken is mijn geld weg. HTC begrijpt niet dat ik hoe dan ook de dupe ben, ze lachen je gewoon uit want had ik maar voorzichtig moeten doen met mijn telefoon. En dat terwijl ik er absoluut niet mee in rare omstandigheden geweest ben.
VOOR MIJ NOOIT MEER EEN HTC, laat ze eerst maar eens leren wat het begrip klantenservice inhoud.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door Jolijn »

Met de kreet 'vochtschade' is de klant de melkkoe van mobile telefoonaanbieders.

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

Vochtschade treed al behoorlijk snel op.

Bellen in de douchen, fietsen in de regen en zelfs zweet.

En als het stickertje is verkleurt dan geef ik je heel weinig kans.
Als hij naar dynafix is opgestuurd en je hebt het toestel via een winkel gekocht dan moeten ze daar de fotos hebben van je toestel, waarop de vochtschade te zien is.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door sephora30 »

RevivalX85 schreef:Vochtschade treed al behoorlijk snel op.

Bellen in de douchen, fietsen in de regen en zelfs zweet.

Mijn dochter doet dit al 2 jaar met dr HTC, geen enkel probleem.

En als het stickertje is verkleurt dan geef ik je heel weinig kans.
Als hij naar dynafix is opgestuurd en je hebt het toestel via een winkel gekocht dan moeten ze daar de fotos hebben van je toestel, waarop de vochtschade te zien is.

Foto zegt niks, ze kunnen hem ook bij Dynafix in een bak water gepleurd hebben.

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

Foto zegt niks, ze kunnen hem ook bij Dynafix in een bak water gepleurd hebben.
Lijkt me sterk want ze worden er op deze manier zelf ook niet beter van.

Bij Dynafix zitten ze nu ook met een ongerapareerd toestel waar wel man/vrouw uren inzitten.

En het lijkt me al heel sterk dat een bedrijf dat gaat doen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat weet je niet of Dynafix er niet beter van wordt, misschien hebben ze wel dealtjes gesloten met de providers.

Wel toevallig dat alle dure foons tegenwoordig waterschade hebben.

hvangent
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:19

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door hvangent »

Er is een foto van een verkleurd stickertje en een foto van wat Dynafix bestempeld als 'bewijs', maar dat slaat nergens op, is met blote oog niet eens te zien en kunnen net zo goed lijmresten zijn van een stickertje wat daar hoort te zitten (stickertje lijkt speciaal voor de foto verwijderd te zijn).
Zodra Dynafix de verkleurde stickertjes ziet pakken ze de foto camera voor het 'bewijs' en schroeven toestel weer dicht met omschrijving 'vochtschade'. Wil je je toestel dan terug hebben dan moet je € 35,70 betalen voor de 'onderzoekskosten' :evil:

Nomaals: het trieste aan dit alles is dat HTC je volledig in je hemd laat staan en er van uit gaat dat je je nieuwe toestel a 600 euro moedwillig kapot maakt. Ik heb gevraagd of ze mij niet tegemoet kunnen komen op een of andere manier (bv een refurbished toestel voor een gereduceerde prijs zoals andere merken doen) maar de policy van HTC is dat ze dit niet doen. Voor mij een reden om dan maar geen HTC meer te kopen...

Afbeelding

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ook een probleem dat het toestel niet meer kan opladen kan een software issue zijn.
Nogmaals dan de tip ( helaas geld dit niet meer voor de TS ) om als je merkt dat je toestel rare dingen ( vastlopen, niet meer opladen, niet meer kunnen opstarten ) vertoond altijd eerst een factory reset uit te voeren.

Dit doe, als het toestel uit staat, door de powerknop + volumeknop omlaag ingedrukt te houden.
Vervolgens kom je in een soort BIOS, waar je factory reset kunt kiezen.
Als het dus een software issue is, zal deze factory reset alles oplossen. Geeft het toestel naderhand toch nog problemen, dan moet je pas gaan nadenken over het terug gaan naar de verkoper i.v.m. eventuele garantie.

Zelf heb ik nu 2 keer een soort crash gehad met mijn Desire S.
1e keer toen ik hem net had. Toestel liep vast af en toe en wilde niet meer opladen ( lampje ging ook niet aan als lader erin gedrukt werd )
2e keer afgelopen weekend. Telefoon wilde niet meer opstarten na het binnenhalen van een grotere update via de appmarker. Ik bleef in het opstartscherm hangen.

In beide gevallen was de factory reset op de manier zoals ik hierboven beschreef de juiste oplossing en het toestel draaide daarna weer als een trein!
Ook schijnt het met HTC zo te zijn dat als er een ROM update is geweest voor je toestel, je altijd een factory reset uit moet voeren. Doe je dat niet, loopt hij dus vast met updates via de market welke groter zijn dan 5 mb. Na zo'n vastloper kun je dus problemen krijgen van niet willen opstarten en niet meer willen opladen.

Voor iedereen geld dus, ALTIJD EERST EEN FACTORY RESET PROBEREN!!

Daarnaast, met het internet van tegenwoordig is het toch niet zo moeilijk om even op een HTC forum te kijken naar mensen met hetzelfde probleem alvorens terug naar de dealer te rennen?
Ik hoop dat mensen wat aan mijn bericht hebben!

hvangent
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:19

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door hvangent »

Nog even een update: theoretisch zou mijn batterij defect kunnen zijn, ik heb daarom een andere batterij besteld om dat te kunnen checken. Mocht het apparaat met de nieuwe batterij opstarten dan zal ik sowieso een factory reset doen. (ik heb de hoop dus nog niet opgegeven)

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

hvangent schreef:Nog even een update: theoretisch zou mijn batterij defect kunnen zijn, ik heb daarom een andere batterij besteld om dat te kunnen checken. Mocht het apparaat met de nieuwe batterij opstarten dan zal ik sowieso een factory reset doen. (ik heb de hoop dus nog niet opgegeven)
Als hij opstart, of niet opstart, maakt niet uit.
Feit is dat je juist niet het hele opstartproces wilt hebben, maar direct die BIOS in wilt. Als die factory reset werkt en daarna je batterij opgeladen kan worden, moet je het ook nog weer eens met de oude batterij proberen.

Als dat de oplossing bied, gewoon het geld terug gaan vragen wat je kwijt was om het toestel terug te laten sturen. :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door Jolijn »

RevivalX85 schreef:Vochtschade treed al behoorlijk snel op.

Bellen in de douchen, fietsen in de regen en zelfs zweet.

En als het stickertje is verkleurt dan geef ik je heel weinig kans.
Als hij naar dynafix is opgestuurd en je hebt het toestel via een winkel gekocht dan moeten ze daar de fotos hebben van je toestel, waarop de vochtschade te zien is.
Als het stickertje verkleurd is, wil dat nog niet eens zeggen dat er schade is. Of dat de schade ( het probleem dat er op dat moment met de telefoon is) door vocht is veroorzaakt.
M.i. geeft een verkleurd stickertje alleen maar aan dat er sprake zal zijn van enig 'vocht' en dat kan ook niet anders, een telefoon heb je in je hand, tegen je oor enz.
Als je een tig aantal goed functionerende telefoons zou open maken, heeft een aantal daarvan waarschijnlijk ook een verkleurd stickertje.
En evenzogoed hebben telefoons met een exact hetzelfde probleem als een 'vochtschade telefoon' geen verkleurd stickertje.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Nieuwe HTC telefoon met vochtschade

Ongelezen bericht door Grondslag »

Zoals her en der al gepost, 'vochtschade' is een maar al te vaak gebruikt excuus om niets uit te hoeven keren of te hoeven vervangen. De bewijsvoering is volkomenondoorzichtig en voor de consument is er geen enkele controlemogelijkheid.

Gesloten