LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO Jaarnota 2011

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
questionmark
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2011 20:24

ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door questionmark »

Heb een gas afrekening van Eneco gekregen en moet maar liefst 4.719,59 euro bijbetalen voor het verbruik over 2011. Begrijp er werkelijk niets van..wanneer je kijkt naar de eindstanden over 2010 dan is de beginstand 70.490 en eindstand 71.638 verschil is 1148 wat vrij normaal klinkt. Nu een jaar verder een eindstand van meer dan 80000 dus 9kub in een jaar. Heb vandaag de cv installateur laten komen om mij te vertellen wat het probleem is, en geen gaslek of ander probleem toch kan het toch niet waar zijn dat ik 9kub in een jaar heb verbruikt?..Eneco uitgebreid hierover gesproken, de eindstand klopt. Volgens Eneco zou het probleem erin liggen dat ik vanaf 2006 (zolang woon ik hier) te weinig zou hebben betaald en dat ik nu dus meer zou moeten betalen. Als dat idd zo is en ze nu dus ook mijn maandbedrag naar 219euro gaat ipv 114euro per maand dan kan Eneco dus ook niet helemaal rekenen want zelfs met dit bedrag per maand zou ik dus aan het einde weer moeten bij betalen en wellicht net zoveel. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd niemand heeft een oplossing, ik weet niet waar het probleem ligt en wat nu?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste questionmark,

Ik kan mij voorstellen dat de jaarnota voor u niet duidelijk is. Hierop brengen we immers een hoog gasverbruik in rekening.

Uit uw bericht maak ik op dat u al telefonisch contact met ons heeft opgenomen, maar dat dit nog niet tot meer duidelijkheid heeft geleid. Ik kijk graag met u mee naar de jaarnota en de totstandkoming daarvan. Als u dit op prijs stelt, mailt u dan uw klantgegevens en een kopie van uw klacht op dit forum, naar [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door fietten »

Hier ook problemen met Eneco nog nooit problemen gehad tot nu als er wat aan de hand is! Mijn meters draaien op nachttarief alle 2 en de dagmeter die draait nog veel sneller ook snachts!!!! En niemand weet wat ze ermee moeten belachelijk gisteren een man van eneco geweest die wilde er niets aan doen omdat dit weer door een ander moet gedaan worden dan bel je eneco op dan moet het weer door een ander gedaan worden dus bel ze maar weer bellen dan zeggen ze nee eneco doet dat mooi verhaal !
Dan sturen je ze van het kastje naar de muur dadelijk heb ik nog een absurd hoge telefoonrekening ook van Eneco te bellen!
Maar ondertussen is er nog geen oplossing en mijn meters die tollen maar door... Dus Radar wat moeten wij hiermee??

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Jolijn »

@questionmark. Je krijgt toch elkaar jaar een afrekening? En niet nu pas 1 vanaf 2006 tot nu ?
Het kan best zijn dat je maandelijks te weinig ( naar je verbruik) betaald, maar dan moet je toch elk jaar bijbetalen? En niet nu in 1 keer een hele zwik vanaf 2006, vgs de redenering van Eneco?
Je hebt zelf niet van tijd tot tijd de stand gecontroleerd?
Staat die stand op papier en ook daadwerkelijk op je meter?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste fietten,

Ik lees in uw reactie op dit forum dat er problemen zijn met het dag- en nachttarief van uw elektriciteitsmeter. U vindt dat we u van het kastje naar de muur sturen. Graag geef ik u hieronder mijn reactie.

Ik kan me goed indenken dat het vervelend voor u is dat er problemen zijn met uw elektriciteitsmeter. Het is zeker niet onze intentie om u van het kastje naar de muur te sturen. Graag kijk ik met u mee naar een oplossing. Als u dit op prijs stelt, mailt u dan uw gegevens naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

fietten schreef:Hier ook problemen met Eneco nog nooit problemen gehad tot nu als er wat aan de hand is! Mijn meters draaien op nachttarief alle 2 en de dagmeter die draait nog veel sneller ook snachts!!!! En niemand weet wat ze ermee moeten belachelijk gisteren een man van eneco geweest die wilde er niets aan doen omdat dit weer door een ander moet gedaan worden dan bel je eneco op dan moet het weer door een ander gedaan worden dus bel ze maar weer bellen dan zeggen ze nee eneco doet dat mooi verhaal !
Dan sturen je ze van het kastje naar de muur dadelijk heb ik nog een absurd hoge telefoonrekening ook van Eneco te bellen!
Maar ondertussen is er nog geen oplossing en mijn meters die tollen maar door... Dus Radar wat moeten wij hiermee??
Ik weet niet waar u woont, maar de netbeheerder gaat over de technische zaken zoals de werking van een telwerk. Het is begrijpelijk dat u Eneco hiervoor benadert, het is natuurlijk uw energieleverancier. Maar de netbeheerder is verantwoordelijk voor de goede werking van een meter, dus ik vermoed dat u daarom doorverwezen bent naar een ander bedrijf.
Ik zou -als ik u was- nog wel het telwerk in de gaten houden en de standen noteren, zodat u naderhand kan zien welk (foutief) verbruik het heeft geregistreerd. Dit kan handig zijn als er bv, een correctie moet worden opgemaakt.

Succes!

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door fietten »

Afgelopen maandag maar weer gebeld naar Eneco nu moet ik een ijking aanvragen ja ze wilden mij doorverbinden maar de desbetreffende persoonen kregen ze natuurlijk niet te pakken of nam niet op dus ik zou binnen de 4 dagen maar terug gebeld worden maar meestal is het wel eerder zei ze en ja je raad het al weer zolang aan de lijn gehangen dus weer me telefoonrekening omhoog en Eneco rijker jeeetje wat een gang van zaken daar! Ik krijg er nu stillaan genoeg van we zijn alweer 3 dagen verder en natuurlijk nog steeds niemand gehoord stel je voor hoe moeilijk is het om een afspraak te maken maar tja ondertussen blijven mijn meters doortikken dit is blijkbaar wat ze willen!!

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door fietten »

Vervreemdeling schreef:
fietten schreef:Hier ook problemen met Eneco nog nooit problemen gehad tot nu als er wat aan de hand is! Mijn meters draaien op nachttarief alle 2 en de dagmeter die draait nog veel sneller ook snachts!!!! En niemand weet wat ze ermee moeten belachelijk gisteren een man van eneco geweest die wilde er niets aan doen omdat dit weer door een ander moet gedaan worden dan bel je eneco op dan moet het weer door een ander gedaan worden dus bel ze maar weer bellen dan zeggen ze nee eneco doet dat mooi verhaal !
Dan sturen je ze van het kastje naar de muur dadelijk heb ik nog een absurd hoge telefoonrekening ook van Eneco te bellen!
Maar ondertussen is er nog geen oplossing en mijn meters die tollen maar door... Dus Radar wat moeten wij hiermee??
Ik weet niet waar u woont, maar de netbeheerder gaat over de technische zaken zoals de werking van een telwerk. Het is begrijpelijk dat u Eneco hiervoor benadert, het is natuurlijk uw energieleverancier. Maar de netbeheerder is verantwoordelijk voor de goede werking van een meter, dus ik vermoed dat u daarom doorverwezen bent naar een ander bedrijf.
Ik zou -als ik u was- nog wel het telwerk in de gaten houden en de standen noteren, zodat u naderhand kan zien welk (foutief) verbruik het heeft geregistreerd. Dit kan handig zijn als er bv, een correctie moet worden opgemaakt.

Succes!
Ja maar Eneco stuurde mij ook al een persoon die hier eigenlijk al niets mee kon! Dus ja hoe moeilijk is het om een afspraak te kunnen maken voor een ijking bij Eneco HEEL moeilijk dus ! Ik noteer idd de meterstanden en heb het ook op film staan !

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Fietten,

U geeft aan dat u met ons contact heeft opgenomen om een ijking aan te vragen. U zou hierover door ons teruggebeld worden. Uit uw bericht maak ik op dat u tot op heden niet bent teruggebeld. Graag geef ik u hierop mijn reactie.

Ik begrijp dat u het erg vervelend vindt dat we u tot op heden niet hebben teruggebeld over de ijking. Zeker omdat we u hebben beloofd om u binnen vier dagen terug te bellen. Inmiddels zijn we vier dagen verder. Als we nog geen contact met u op hebben genomen, kunt u uw klantgegevens doormailen naar [email protected]. Ik zal de ijkingprocedure dan voor u opstarten.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Eneco

Flits44
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 09:32

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Flits44 »

[quote][/quote]Afgelopen maandag maar weer gebeld naar Eneco nu moet ik een ijking aanvragen.
Hallo
Ben zelf ook in de weer met eneco over een hoog energieverbruik, maar is het jullie bekend dat een ijking ruim 600 euro kost ? Als blijkt dat de meter correct werkt komt dit voor eigen rekening. Nu is mijn verbruik ruim 1100kwh meer dus valt eigenlijk wel mee maar hoeveel mensen zullen dit hebben en i.v.m. de kosten geen ijking aanvragen.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door h@rm@n »

@ questionmark, als er vanaf 2006 tot 2010 met geschatte standen is gewerkt en nu met een juiste (opgenomen) stand de afrekening gemaakt is geworden kunnen er grote afrekeningen (verrekeningen) plaats vinden.
Samenvatting:
€ 4.719,59 bijbetalen “over” 2011. Standen 2009 70490 naar 71638 in 2010 is 1148 m3 gas.

In laatste verbruikersjaar (2011) van 71638 naar meer dan 80000 (stel 80638) is 9000 m3 gas. Hiervoor moet je (met m3 gasprijs € 0,65) 9000 x 0,65 = € 5.850,00 betalen. Er is 12 x € 114 = € 1.368,00 betaald.

Nog te betalen 5.850 – 1.368 = € 4. 482,00 komt in de richting van € 4.719,59 Met de juiste m3 gasprijs mogelijk zelfs overeen.

Nu het nieuwe voorschot:
Met de € 1.368,00 wordt er (gedeeld door € 0.65) ± 2100 m3 gas betaald. Van 2006 tot 2011 is 5 jaar. In deze 5 jaar 9000 m3 gas verrekend, dit is gedeeld door 5, 1800m3 per jaar. D.w.z. een verbruik per jaar van 2100 + 1800 = 3900 m3 gas. En hiervoor wordt een voorschot gehanteerd van 3900 x 0,65 = € 2.535,00 gedeeld door 12 maanden = € 211,00 en dit komt weer in de richting van het thans in rekening gebrachte voorschot van € 219,00 per maand. Eigenlijk toch simpel :o .

jolanda1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 16:06

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door jolanda1964 »

al die energie maatschappijen zijn dieven, ze verhogen elke keer maar de prijzen.
en steeds maar de olie prijzen de schuld geven, als die stijgt dan moeten zij er ook in mee.
op de nota`s staan bedragen wat je allemaal extra moet betalen b.v aan de overheid e.d.
ik kan er niet uit wijs worden.
ook weten ze bij eneco niet als je vraagt wat nu precies de kosten zijn voor warmte ( gigajoule )
wij hebben een flinke rekening gehad en ze kunnen ons echter niet uit leggen wat we aan warmte aan kosten kwijt zijn, zodat we het zelf per maand kunnen uit rekenen en bij kunnen houden.
en maar zeggen dat stadsverwarming zo goedkoop is, nou dus niet.
mijn man en ik wonen alleen in de woning en werken allebei, hooguit hebben we de verwarming `s avonds 2 uurtjes aan.
nou dat valt toch wel mee, en voor ons tweetjes betalen we nu 350 euro per maand.
nou, zuinig wonen hoor met stadsverwarming maar niet heus.
ik heb een idee dat ze zelf hun rekeningen maken, want anders kan je mij wel vertellen wat nu precies warmte kost.
en helaas niemand van eneco kan dit vertellen.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste jolanda1964,

U geeft op dit forum aan dat het u niet duidelijk is welke prijs u betaalt voor warmte. Ondanks dat u de woning met 2 personen bewoont en weinig energie verbruikt, brengen we u een termijnbedrag in rekening van 350 euro.

Ik kan me goed indenken dat u graag duidelijkheid wilt over de prijs die u betaalt voor warmte. Het is niet onze insteek om hierover geen duidelijkheid te verschaffen. Graag kom ik met u in contact om u uitleg te geven over het warmtetarief en om samen te kijken naar het termijnbedrag dat we bij u in rekening brengen. Als u dit op prijs stelt, neemt u dan contact met mij op via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, Eneco

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Shine »

@ jolanda 1964

Prijzen warmte:
http://thuis.eneco.nl/groene-energie/en ... ieprijzen/
Warmte tarieven. Pak uw gebied et voila! Je kunt zelfs de postcode invoeren en hoppah resultaat.
U betaalt niet alleen voor warmte, maar ook voor elektra. Kookt u bijvoorbeeld op elektra? Dan zult u dat terug zien op de rekening. Elektrisch koken is aanzienlijk duurder dan op gas. Hebt u een boiler? Staat die 24/7 uw zoveel liter water warm te houden? Niet doen. Oplossing: plaats er een schakelklok tussen.
Kortom, dergelijk zaken hebben en zijn allemaal van invloed op uw uiteindelijke energierekening.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts,

kunnen ze niet onderzoeken of er niet iets anders aan de hand is..
klinkt misschien raar...maar hier in de wijk is het een keer gebeurd dat het middelste huis..aftapte van de huizen naast hem voor je weet wel een plantage...???
en hij had ook voor de lol het elektriciteidshuisje er maar bij gepakt :D
dus????
misschien gek hoor,maar mijn stofzuiger staat in de metekast en elke dat kijk ik met mijn neus op die meter dus gekke dingen vallen me dan gelijk op..bij mij dan he..omdat hij in die kast staat...

nou moet ik zeggen dat wij ook saampjes zijn..nu wel veel verwarming aan.man vind het net een sauna maar ja met reuma etc is dat niet raar..
en we hebben heel wat apparaten dus ik klaag niet dat ik wat meer kwijt ben...
maar ook niet schrikbarend..en dan nog baderen 2x pd en douchen allebei 2x pd...dus ja dat tike aan?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door h@rm@n »

klinkt misschien raar...maar hier in de wijk is het een keer gebeurd dat het middelste huis..aftapte van de huizen naast hem voor je weet wel een plantage...???
en hij had ook voor de lol het elektriciteidshuisje er maar bij gepakt
Het klink misschien raar, maar het is ook raar
Ongemerkt bij iemand anders aftakken is (bijna) niet mogelijk, laat staan in een trafo huisje. Of je moet bedoelen dat er voor de elektriciteitsmeter en in het ergste geval een illegale aftakking op de hoofdkabel, waar dan ook, is gemaakt. Uiteindelijk als je dan terugvoert kom je via het laagspanningsrek bij de trafo uit :!:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:@ts,

kunnen ze niet onderzoeken of er niet iets anders aan de hand is..

nou moet ik zeggen dat wij ook saampjes zijn..nu wel veel verwarming aan.man vind het net een sauna maar ja met reuma etc is dat niet raar..
en we hebben heel wat apparaten dus ik klaag niet dat ik wat meer kwijt ben...
maar ook niet schrikbarend..en dan nog baderen 2x pd en douchen allebei 2x pd...dus ja dat tike aan?
Hoeveel betaal jij als ik vragen mag?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

185 maar heb dit jaar wel 5oo terug gekregen 519 zoiets
betaal liever elke mnd iets teveel :oops:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:185 maar heb dit jaar wel 5oo terug gekregen 519 zoiets
betaal liever elke mnd iets teveel :oops:
Gelijk heb je! :)

Maar jij betaalt dus lang niet zoveel als Jolanda.

Dat bedrag dat zij betaald is belachelijk hoog, tenzij ze in een kasteel woont.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ENECO Jaarnota 2011

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb geen kasteel,was het maar zo...
maar een grote eensgezinswoning....paar verwarmingen aan...
staan flink wat apparaten aan eelijk is eerlijk,
vaatwasser,droger,wasmachine nou ja okee..maar ook aardig wat pc's hele grote vriezer,zonnebank,tv eigenlijk wel veel aan,boven de tv aan als ik op bed lig.
ik let wel tegenwoordig op,als ik ergens wegloop verlichting uit enz...
heb wel spaarlampen,
en dan het warme water dat tikt ook aan,ik moet 2x pd in bad daarna douchen atuurlijk..man gaat 2x pd douchen..

en ja sommige zeggen dan nou dan kan je beter maandelijks minder betalen eneco is er blij mee die trekt rente..maar ik heb lieve r niet een rekening in de bus..
ik betaal en krijg liever terug,heb hem nu gelijk weer aangepast de rekening want ze zeggen gelijk dat je minder moet gaan betalen...nuhhhh hoeft niet :D

ja het is raar bij ts..klopt iets duidelijk niet...
weet ik veel of het het afgetapt was van een ??er was een inval en er werd gezegd er is bij mij afgetapt en ook bij die buren en ook bij het travohuisje????
klopt want die mensen hadden dus al geklaagd dat ze ook zoveel eneco moesten betalen...

Gesloten