LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief van de huisbaas

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MiniMaxima

Brief van de huisbaas

Ongelezen bericht door MiniMaxima »

Goedenavond allemaal,

Ik heb nog een vraagje.

Mijn gezin hebben er alles aan gedaan om ons hoofd boven water te houden. Soms dan lijkt het of we verzuipen, maar toch weten we iedere keer weer boven te komen. Al is het de ene keer met meer moeite dan de andere keer.

Wij hebben er door ziekte en ontslag flink op in moeten leveren. Toch hebben we tot nu toe altijd aan onze betalingsverplichtingen voldaan. Maar bijvoorbeeld bij de huur ben ik gaan slepen. Dat betekent in dit geval dat de huur meestal aan het eind van de lopende maand betaalt wordt/is in plaats van voor de eerste van de maand.

Dit doe ik al een jaar lang. Natuurlijk met het voornemen in het gareel te gaan lopen zodra ik dat kan. Het ziet er naar uit dat we dat binnenkort weer kunnen, maar nu nog even niet. Ik heb dit jaar nog nooit een betalingsherinnering gehad van de verhuurder. En het is ook niet zo dat er meer dan 1 maand huur achterstand is.

Nu kreeg ik vandaag een brief van onze verhuurder Fazantenbosch met de mededeling dat ik 2 maanden achterstand zou hebben.
Ik zou in juni niet betaald hebben en de huur over de maand november 2011 nog niet!!!

De brief is gedateerd op 24 oktober. En het verzoek of ik de achterstand van 2 maanden huur binnen vijf dagen wil voldoen. Gelukkig is de huur van oktober van de week al betaald, zucht. En waarschijnlijk heeft de brief en de betaling elkaar gekruist.

Enfin. Ik heb wel meteen mijn rekening nagekeken en dat ik in juni niet betaald heb, klopt gelukkig ook niet, want ik heb wel in juni betaald.

Dus in feite staat er alleen dat de maand november binnen vijf dagen betaald moet worden, want, wordt er natuurlijk op gewezen, in mijn huurcontract staat dat ik de huur voor de 1e van de maand moet betalen.

Indien nodig, mag ik ze gelukkig wel bellen voor een regeling... ik durf niet meer te bellen met instanties. Ik word zo boos en raak over mijn toeren als ik weer een of andere ongeintresseerde betweterig typetje aan de telefoon krijg. En ga vervolgens allemaal dingen schreeuwen die helemaal nergens op slaan en vooral nergens toe leiden.

Ik moest het gewoon ff kwijt.
Dank voor het lezen in ieder geval.

newmikey

Re: Brief van de huisbaas

Ongelezen bericht door newmikey »

MiniMaxima schreef: Ik zou in juni niet betaald hebben en de huur over de maand november 2011 nog niet!!!

Indien nodig, mag ik ze gelukkig wel bellen voor een regeling... ik durf niet meer te bellen met instanties. Ik word zo boos en raak over mijn toeren als ik weer een of andere ongeintresseerde betweterig typetje aan de telefoon krijg. En ga vervolgens allemaal dingen schreeuwen die helemaal nergens op slaan en vooral nergens toe leiden.
Wel dapper van je dat je het hier opschrijft en hebt in ieder geval voldoende zelfkennis en bent géén type dat anderen de schuld geeft. Pluim!

Je zult toch iets moeten doen zodat ook aan de verhuurder duidelijk wordt dat de huur over juni wèl betaald is. Ik snap best dat je in de zenuwen schiet in zo'n gesprek maar kan je niet iemand meenemen die assertief kan reageren en het gesprek voor je voert? Dan moet je wel van te voren afspreken dat jij niet uit je slof gaat schieten.

Een andere optie is de zaak schriftelijk af te handelen. Maak fotokopietjes van alle afboekingen en overschrijvingen en doe er een kort maar net briefje bij met als laatste zin "Zonder tegenbericht uwerzijds voor [vul datum in over 2 weken] ga ik er van uit dat de zaak nu als opgelost kan worden beschouwd en dat er géén huurschulden of achterstanden meer zijn."

Je bewaart uiteraard een kopietje van de brief of verzend deze aan jezelf (niet meer openmaken dan). Aan de verhuurder verzend je aangetekend met ontvangstbevestiging uiteraard.

MiniMaxima

vogels schreef:Misschien een tikfoutje en moet dit november 2010 zijn. Dat je in juni hebt betaald, hoeft niet te betekenen dat dit voor de huur van juni is afgeschreven. Als jij n.l. bijv. de huur van maart nog niet had betaald, wordt dat gebruikt voor de maand maart, al schrijf jij er met grote letters juni op.
Dank voor uw reactie, en in ons geval had zo'n vergissing zomaar gekund...

Maar toch heb ik voor de zekerheid alle afschrijvingen mbt de huur nagekeken. De huur tot en met oktober 2011 is betaald! En ja, ook die van november 2010!

MiniMaxima

newmikey schreef: Wel dapper van je dat je het hier opschrijft en hebt in ieder geval voldoende zelfkennis en bent géén type dat anderen de schuld geeft. Pluim!
Bedankt voor je tips. Ik kom er wel uit. Ik heb vanavond tot 100 geteld. Ik slaap er een nachtje over. En morgen misschien ff doortellen tot 120. Dan bel ik ze denk ik het beste even op.

Heb inmiddels al zeker 4 diploma's hoofd boven water houden :-)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wie zegt dat je verplicht bent om te bellen?
Gewoon mailen, heb je het ook zwart op wit.
Via online bankieren de betaling(en) selecteren en plakken in een Word document ( of van papieren afschriften kopiëren ) begeleidend schrijven erbij, klaar!
Vandaag is het de 25e, binnen 5 dagen is voor de 30e :roll: 1 november zou ook goed moeten zijn.

MiniMaxima

Jolijn schreef:Wie zegt dat je verplicht bent om te bellen?
Gewoon mailen, heb je het ook zwart op wit.
Via online bankieren de betaling(en) selecteren en plakken in een Word document ( of van papieren afschriften kopiëren ) begeleidend schrijven erbij, klaar!
Vandaag is het de 25e, binnen 5 dagen is voor de 30e :roll: 1 november zou ook goed moeten zijn.
:? Ik zou het normaal gesproken ook zo gedaan hebben. Want ik weet gewoon 100% zeker dat ik tot en met oktober 2011 alles betaald heb. Alleen de laatste maanden dus nooit op tijd, maar wel altijd binnen de lopende maand zelf.
En daarmee besef ik dat ik eigenlijk hartstikke fout ben en dat ik gewoon voor de 1e van de maand moet betalen...

Maar aan de andere kant: ik heb nu ook geen huurachterstand, want zoals jij het al zegt, het duurt nog 7 dagen voor dat het november is... misschien win ik nog wel iets (ik zou niet weten wat hoor, is een grapje), maar je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt natuurlijk. ))
Bedankt voor je tip in ieder geval.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MiniMaxima schreef:...En morgen misschien ff doortellen tot 120. Dan bel ik ze denk ik het beste even op.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om schriftelijk te communiceren dan wel per brief of dan wel per e-mail (met lees- en ontvangstbevestiging) zoals Jolijn heeft voorgesteld. U heeft dan tenmiste iets wat u kunt overleggen. Dit kan in een later stadium altijd nuttig zijn als het toch meer problemen oplevert dan verwacht. Kiest u voor communicatie per brief is het misschien nuttig om te bellen dat u een brief heeft gestuurd over het onderwerp.

Ook zou ik voor de zekerheid even alles napluizen of in enige maand niet per ongeluk het huurbedrag is teruggestort op uw rekening. Zoiets wil ook nog wel eens gebeuren.
MiniMaxima schreef:Heb inmiddels al zeker 4 diploma's hoofd boven water houden :-)
Jammer dat de sport niet Olympisch is. :wink: Ben het wel met NeyMikey eens dat het voor de afwisseling eens heel verfrissend is om te lezen dat iemand zich ook bewust is van zijn/haar eigen fouten en niet meteen de schuld op anderen schuift. We lezen heel vaak anders.

Succes.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar voor de goede orde, je hebt dus een maand achterstand in feite, doordat je zelf bent gaan slepen.
Misschien is dat "gat" een willekeurige maand geworden in de brief waarop jouw achterstand bepaald is?

MiniMaxima

Vanmorgen heb ik, na mijn yoga oefeningen, in alle rust de verhuurder toch gebeld.

Ik heb hem gevraagd wat de huidige achterstand was. Dit was vandaag om precies te zijn -10,00. Ja ja, we blijken dus zelfs 10 euro teveel betaald te hebben :D :D :D

Ik heb onze situatie uitgelegd en daar alle begrip voor gekregen met een aantekening in ons dossier dat alles inderdaad berust op een misverstand.
Ook werd ik hartelijk bedankt voor het nemen van de moeite om een telefoontje te plegen!

Bedankt allemaal voor de tips en dat ik even mijn stoom af heb kunnen blazen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Netjes gedaan toch en eind goed, al goed. Probeer bij te blijven dan vermijdt je dit soort spanningen in de toekomst. Jij komt er wel!

MiniMaxima

newmikey schreef:Netjes gedaan toch en eind goed, al goed. Probeer bij te blijven dan vermijdt je dit soort spanningen in de toekomst. Jij komt er wel!
:wink: :wink: 'dacht het wel! :wink:

Bedankt!

Gesloten