LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaste lage prijzen bij de Hema blijken toch variabel
-
- Contacteer:
Re: vaste lage prijzen bij de Hema blijken toch variabel
Inderdaad kan een ieder het anders intrepeteren.
Alhoewel altijd in mijn woordenboek ook altijd dient te zijn en vast laag de indruk wekt ook vast te zijn.
Recht is recht, krom is krom bla bla bla
Anyway, zag dat ook bij kassa nog ff werd benoemd aan het einde
Zo heb je behoorlijk de aandacht eraan gegeven hehehe
Alhoewel altijd in mijn woordenboek ook altijd dient te zijn en vast laag de indruk wekt ook vast te zijn.
Recht is recht, krom is krom bla bla bla
Anyway, zag dat ook bij kassa nog ff werd benoemd aan het einde
Zo heb je behoorlijk de aandacht eraan gegeven hehehe
Zou maar snel wat wasmiddel kopen, staat deze week in de folder voor altijd 2 euro
Vind dit allemaal een beetje ver gezocht hoor.Michel van Grinsven schreef:Het feit dat iedereen het anders kan uitleggen of anders interpreteert, betekent dus dat de gebruikte uitgingen ongelukkig zijn gekozen.sephora30 schreef:Vast laag betekent dat ze altijd laag zijn, niet dat de bedragen vast zijn.
Een consument moet er van op aan kunnen, dat wat hij leest ook hetgeen is wat er bedoelt wordt.
Ik heb daarom in het gesprekje op de radio ook voorgesteld dat het wellicht handig is om het te veranderen in:
Altijd laag geprijsd
of
Altijd lage prijzen
Dan is er geen sprake van een genoemde prijs, en is het begrip wat breder.
Reclame Code Commissie.
Omdat duidelijkheid wenselijk is, heb ik de zaak voorgelegd aan de Reclame Code Commissie. (dossier 2011/00920)
De zaak is in behandeling genomen, en per brief ben ik vandaag op de hoogte gesteld.
De adverteerder (Hema) is in de gelegenheid gesteld schriftelijk op de klacht te reageren
De Stichting Reclame Code zal met haar Reclame Code Commissie op 27 oktober uitspraak doen.
Uiteraard zal ik de uitslag hier dan kenbaar maken.
Bovendien hebben jullie het allemaal verkeerd want het betekend gewoon dat jullie naar beneden moeten kijken in het vaste laagste schap.
Ik had het zelf niet eens gezien bij Kassa.
Hier een linkje naar het fragment.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... d/speel/1/
Toch leuk dat het andere mensen ook opvalt!
Het is ze niet opgevallen hoor ze keken toevallig naar KassaMichel van Grinsven schreef:Ik had het zelf niet eens gezien bij Kassa.
Ik bedoelde ook de mensen van Kassa, dat het hen was opgevallen.plumber schreef:Het is ze niet opgevallen hoor ze keken toevallig naar Kassa
In ieder geval; ik snap de bedoeling van de Hema
Komende donderdag wordt de zaak behandelt bij de Reclame Code commissie.
Ik denk dat de HEMA tot inzicht komt.
Vandaag was de website van de HEMA lange tijd niet bereikbaar.
Toen de site weer online was, was de term Altijd vaste lage prijzen vervangen door Altijd lage prijzen
De eerste stap is dus gezet.
Ik weet niet of donderdag direct een uitspraak wordt gedaan door de commissie, maar die zal ik dan uiteraard hier plaatsen.
Ik denk dat de HEMA tot inzicht komt.
Vandaag was de website van de HEMA lange tijd niet bereikbaar.
Toen de site weer online was, was de term Altijd vaste lage prijzen vervangen door Altijd lage prijzen
De eerste stap is dus gezet.
Ik weet niet of donderdag direct een uitspraak wordt gedaan door de commissie, maar die zal ik dan uiteraard hier plaatsen.
Ha ha, eerst vond ik u nogal een zeikneus, maar inmiddels ben ik vastberadenheid gaan waarderen. Succes donderdag. Moet u zelf op een soort zitting verschijnen, of handelt de commissie alles schriftelijk af?
Ik ben er donderdag bij.
Ik heb het schriftelijke verweer van de Hema van de Reclame Code Commissie gekregen en daar mag ik op reageren.
Ik heb het schriftelijke verweer van de Hema van de Reclame Code Commissie gekregen en daar mag ik op reageren.
Ach ik vind er zeker wel wat voor te zeggen. Als een consument een probleem heeft met dergelijke dingen kan deze een partij gaan lopen zeuren of er ook daadwerkelijk iets aan proberen te doen, zodat veel bedrijven toch eens nadenken en ze niet zomaar een loopje kunnen nemen met de consument. Dat iemand zich zo vastbijt in een zaak en zijn/haar vrije tijd ervoor wil opofferen om er een principezaak van te maken. Ja dat kan ik wel appreciëren.
Ben wel benieuwd naar de uitslag eigenlijk en succes gewenst.
Ben wel benieuwd naar de uitslag eigenlijk en succes gewenst.
Ik niet, ik vind het nergens over gaan en hoop dan ook echt voor een positieve uitspraak voor de Hema
Persoonlijk vat ik de altijd lage prijzen op als zijnde; De Hema voert geen speciale aanbiedingen met extra kortingen op deze artikelen, zoals in de supermarkt nog wel eens voorkomt. Voor mij is de strekking van de kreet duidelijk, en ik begrijp dat er natuurlijk wel prijsverhogingen mogelijk zijn en dat dit niet voor altijd in de zin van eeuwig geld.
Ik vind het vergezocht van TS om hier een zaak van te maken. Wat ik kan waarderen dat TS het forum op de hoogte houd, en zich niet terugtrekt nu het serieus wordt, en zelfs bereid is om zijn stem tijdens een zitting te laten horen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het verdere verloop en wens TS veel succes morgen.
Ik vind het vergezocht van TS om hier een zaak van te maken. Wat ik kan waarderen dat TS het forum op de hoogte houd, en zich niet terugtrekt nu het serieus wordt, en zelfs bereid is om zijn stem tijdens een zitting te laten horen.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het verdere verloop en wens TS veel succes morgen.
Het probleem welke TS hier aankaart gaat niet over de slogan 'altijd lage prijzen'. Dit is een voorbeeld welke TS voorgesteld heeft welke hij wel acceptabel zou vinden. TS heeft een probleem met de reclame-uiting: 'product x altijd € 1,-' waarbij er nu toch een prijsverhoging is geweest van product x.riddert schreef:Persoonlijk vat ik de altijd lage prijzen op als zijnde ...
Ik weet niet wie TS is? Mijn naam is Michel.Emmy75 schreef:Het probleem welke TS hier aankaart ....................
Vanmorgen om 11.00 uur was de zitting bij de Reclame Code Commissie.
De uitspraak volgt binnen 4 weken.
Ik krijg de uitspraak per post.
Uiteraard laat ik de uitslag hier dan weten.
-
- Contacteer:
TS ben jij in dit geval Topic Starter afgekort TS
Oooooooh oke, bedankt. Ik ben hier nog niet zo lang, dus het is voor mij nog een beetje verkennen.
-
- Contacteer:
Ach, ik heb het ook ooit moeten ondervinden. Je wordt af en toe helemaal gek van sommige afkortingen.
Voordat een volgende vraag komt, als er gevraagd wordt, zal ik je ff een PM of PB sturen, bedoelt men Personal Message of Persoonlijk Bericht.
Voordat een volgende vraag komt, als er gevraagd wordt, zal ik je ff een PM of PB sturen, bedoelt men Personal Message of Persoonlijk Bericht.
Ach wie niet hè. Tegenwoordig wordt het gelukkig regelmatieg gevraagd wie TS is, ik heb er ooit eventjes over gedaan voordat me inviel wat het kon zijn.Teunbosseman schreef:Ach, ik heb het ook ooit moeten ondervinden. Je wordt af en toe helemaal gek van sommige afkortingen.
ff w8+ k pb j ff
@Michel (TS),
Deze afkorting wordt inderdaad veel gebruikt op meerdere fora en voor veel vaste forumgebruikers is het een makkelijke en snelle aanduiding van de starter van een topic. Ook voor veel lezers is dit gemakkelijk, zodat ze niet hoeven terug te lezen wie er nu precies bedoeld wordt.