LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Ik heb een eigenaardig probleem met twee telefoons van Samsung. Ze blijven na een periode goed werken, spontaan hangen. De enige oplossing om de telefoon weer aan de praat te krijgen, is de batterij te verwijderen en opnieuw te plaatsen. De problemen begonnen toen de telefoons ongeveer een jaar oud waren. Ik ben nu een half jaar irritatie verder.

Mijn vraag is of er meer mensen met een soortgelijk probleem zitten. En zo ja, wat ze gedaan hebben.

Aangezien dit probleem totaal niet reproduceerbaar is, krijg ik het idee dat het totaal geen zin heeft om het toestel voor reparatie op te sturen. Het zal net zo snel terug komen met de mededeling dat er niets aan de hand is. Soms hangt het toestel drie keer op een dag, maar het kan ook wel twee weken goed gaan.

Het is al voorgekomen dat ik 's morgens niet op tijd wakker werd omdat de telefoon midden in de nacht bleef hangen. Ook overdag heb ik mogelijk telefoontjes gemist omdat je er niets van merkt dat alles stil wordt.

Een simkaart van een andere provider helpt ook niets. Het lijkt dus niet te liggen aan de provider.

Een van de telefoons heeft een internetverbinding. Hiermee wordt e-mail, facebook en twitter onderhouden en bijvoorbeeld de reisplanner geraadpleegd. De andere wordt eigenlijk alleen voor bellen gebruikt. Geen zware apps dus.

Zelf denk ik aan een fabricage fout, dat de gevoelige elektronica storingen gaat vertonen. Ook omdat het om twee telefoons gaat. Maar wat doe je hier aan?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Een zogenaamde "factory reset"?

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Oh ja, dat was ik vergeten te melden.

Ik had beide apparaten al eerder naar fabrieksinstellingen terug gezet en afgelopen weekend ook weer. Ze werken beide nog steeds maar worden ook nauwelijks verplaatst of gebruikt. Volgende week gaan ze weer 'op reis'.

Beide draaien op firmware versie 2.1 update 1, de laatste versie.

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Ongelezen bericht door GodsSon »

Ter reparatie opsturen door de verkoper?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Samsung Galaxy Spica (GT-i5700) blijft spontaan hangen

Ongelezen bericht door pima »

Wat denk je van de lokale niet provider gebonden telefoonshop???

Gesloten