Ik heb een juridische vraag die betrekking heeft over het overnemen van klanten uit een failliet bedrijf.
Onze keuken leverancier is failliet. Nu is ons verteld dat er een ander bedrijf is die alle klanten met nog te leveren keukens heeft overgenomen. Hiermee hebben wij contact opgenomen en we hebben een voorstel gekregen om de keuken alsnog uitgeleverd te krijgen.
Op zich klinkt dat leuk, maar het voorstel ziet er compleet anders uit dan waar wij voor getekend hebben. De keuken valt een stuk duurder uit, opeens is het installeren niet meer bij de prijs inbegrepen (dus een dubbele verhoging van kosten) en ook de afspraken rondom de rest betaling houden geen stand.
Ik ben heel erg benieuwd of dit zomaar mag?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verplichtingen bij overname klanten failliet bedrijf
Re: Verplichtingen bij overname klanten failliet bedrijf
U bent dan niet verplicht om dat aanbod te accepteren. U mag ook weigeren en een claim bij de curator van het faillisement indienen. Waarschijnlijk krijgt u dan niks.
Zover was ik ook al inderdaad. Toch geeft dat geen antwoord op mijn vraag; als je klanten overneemt, neem je eigenlijk de getekende contracten over. Het lijkt mij niet dat je dan alle voorwaarden van die overgenomen contracten maar even mag gaan wijzigen.
Overigens hangt er nu al een briefje op de ramen dat er in december een nieuwe keukenzaak geopend wordt. Heel vreemd!
Overigens hangt er nu al een briefje op de ramen dat er in december een nieuwe keukenzaak geopend wordt. Heel vreemd!
-
Leo The Emperor
Ze nemen de klanten ook helemaal niet over, maar doen klanten van het failliete bedrijf een nieuw en vrijblijvend aanbod.als je klanten overneemt, neem je eigenlijk de getekende contracten over. Het lijkt mij niet dat je dan alle voorwaarden van die overgenomen contracten maar even mag gaan wijzigen.
Het kan heel goed zijn dat dezelfde mensen betrokken zijn bij deze winkel, echter formeel zal die op naam van iemand anders staan
Ik betwijfel of het zo gebeurd is als je hier omschrijft. Wie gaat er nu zonder meer contracten overnemen van een failliet bedrijf?als je klanten overneemt, neem je eigenlijk de getekende contracten over.
Als ik eigenaar van het pand zou zijn zou ik ook een nieuwe huurder zoeken, da's niet vreemd.Overigens hangt er nu al een briefje op de ramen dat er in december een nieuwe keukenzaak geopend wordt. Heel vreemd!
-
electomonteur
Als een conculega de klanten over neemt of een nieuw aanbod doet is het een gunst geen recht
De meesten zullen accepteren en de ondernemer word er niet veel wijzer van maar probeert zo wel aan klanten binding te doen en services
Anders kan u wachten tot de zaak is afgedaan en daarna pas weer een nieuwe keuken bestellen/ aan betalen
Zo lang het faillissement niet is afgehandeld heeft u nog steeds een contract en afname verplichting
Dus als er een bedrijf is die alles overneemt van de curator moet u die keuken ook afnemen of af kopen
Wat is in uw geval wijsheid
De meesten zullen accepteren en de ondernemer word er niet veel wijzer van maar probeert zo wel aan klanten binding te doen en services
Anders kan u wachten tot de zaak is afgedaan en daarna pas weer een nieuwe keuken bestellen/ aan betalen
Zo lang het faillissement niet is afgehandeld heeft u nog steeds een contract en afname verplichting
Dus als er een bedrijf is die alles overneemt van de curator moet u die keuken ook afnemen of af kopen
Wat is in uw geval wijsheid