LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag voor energie te besparen aan delta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
E de waele

vraag voor energie te besparen aan delta

Ongelezen bericht door E de waele »

Ik heb aan mijn energie leverancier gevraagt om eens te kijken waar ik zo veel energie aan kwijt ben
Wat blijkt voor deze informatie moet flink betaald worden.
Dit is toch schandalig voor een klant om zo veel te rekenen.
wat ik daar voor neer moet tellen kan ik nooit meer terugverdienen
dit is gewoon schoftig
hieronder een afschrift van het antwoord van delta

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw bericht.

DELTA helpt haar klanten graag om het milieu en uw portemonnee te sparen. Wij willen dan ook graag met u meedenken over hoe u energie kunt besparen.

Wilt u de oorzaak van bijvoorbeeld een hoog elektriciteitsverbruik duidelijk krijgen, advies over huishoudelijke apparaten, gebruikersgedrag of heeft u andere speciale vragen waar u antwoord op wilt? Dan is het mogelijk een afspraak te maken voor een bezoek van onze energieadviseur. De duur van een bezoek is geheel afhankelijk van uw vragen en de antwoorden.

De kosten voor dit bezoek zijn EUR 75,00 incl. BTW per uur (prijsaanpassingen voorbehouden). Als het daadwerkelijk bezoek korter is dan 1 uur, brengen wij minimaal een volledig uur in rekening. Indien u een schriftelijke rapportage van de bevindingen wilt ontvangen, dan brengen wij hiervoor de arbeidstijd in rekening. De adviseur maakt tijdens het bezoek een inschatting van de kosten hiervoor. Naast het uurtarief brengen wij altijd EUR 50,00 incl. BTW als reiskosten in rekening. Na het bezoek ontvangt u een aparte factuur voor de gemaakte kosten.

U kunt dit bezoek per e-mail aanvragen. Wilt u dan aangeven op welk telefoonnummer en wanneer u bereikbaar bent? Onze energieadviseur streeft ernaar binnen 5 werkdagen nadat wij uw aanvraag hebben doorgestuurd, contact met u op te nemen om een afspraak in te plannen.

Gaat het u echter vooral over het energiezuiniger maken van uw woning zelf? Dan is een Op-maatadvies de juiste keuze. U krijgt dan een maatwerkrapport en energielabel van uw woning. Het Op-maat advies vraagt u eenvoudig online aan via onze website. Hier vindt u tevens informatie over de kosten. U krijgt EUR 25,00 korting van DELTA indien u bruikbare bouwtekeningen van de woning kunt aanleveren.

Het Op-maat advies voeren wij gemiddeld binnen 2 tot 4 weken uit nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ingrid de Bree
DELTA Comfort B.V.

Oprechte Olivier

Re: vraag voor energie te besparen aan delta

Ongelezen bericht door Oprechte Olivier »

Beste E

ik ben ook klant van Delta in gemeente Sluis. Ik twijfel niet aan goede intenties van Delta, maar er zijn legio andere (en meer onafhankelijke)bronnen die u kunnen helpen met een inventaris, via internet. Soms kun je via je gemeente een energieadviseur laten langskomen voor niks. Is een begin.

Besparingstips in volgorde van prioriteit:
isolatie(met name de spouwmuren),
verwarming een graadje of twee lager,
HR ketel,
elektrische boiler wegdoen,
(HR++)dubbel glas,
droger weinig gebruiken
zuinige warmtepomp droger
energiezuinige koelkast en vriezer,
zuinige tv en pc scherm,
spaarlampen.
Als u nog verder wilt gaan : warmtepomp en zonnepanelen en zonneboiler. Deze hebben wel nog een lange terugverdientijd.
Uiteraard zult u bij grote investeringen uitvoerig informeren uit meerdere bronnen. Delta is goedwillend, maar je vraagt toch ook niet aan de slager hoe je het beste vegetarier kunt worden?

GJvdZ

Re: vraag voor energie te besparen aan delta

Ongelezen bericht door GJvdZ »

75 euro incl. btw voor een energieadviseur is niet veel. Daar wordt in ieder geval geen woekerwinst op gemaakt.

Gesloten