LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LaSer Services

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Cesar

Re: LaSer Services

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben er mee rond.

Alles is geregeld.

De aanhouder wint. :lol: :lol: :lol:

Wildeman W.E.

Ongelezen bericht door Wildeman W.E. »

Vanaf 25 september 2008 bestaat de Wet tot aanpassing van Boek 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en andere wetten aan de richtlijn betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt.

Als je Googgle raadpleegt kun je alles vinden waar LaSer zich schuldig aan maakt. Voorbeelden:

Art. 193b sub 2a en b ( kort gezegd: consument krijgt beperkte informatie, daardoor neemt de consument een besluit dat hij?zij anders niet genomen zou hebben.

Art.193h sub 2a en 193i -c handelend over agressieve methoden aangaande tijdstip, plaats, vasthoudendheid, hardnekkig en ongewenst aandringen per telefoon, brief, bedreigingen etc.

De procedure: Een pittige aangetekende brief met rode kaart naar Laser, de gele kaart naar de bank om de incasso's te blokkeren en te storneren.

Elke burger wordt geacht de wet te kennen. Maak er een goed gebruik van. Er staat nog veel meer in boven genoemde wet.

Paul de BOer

Ongelezen bericht door Paul de BOer »

Ook ik heb erg slechte ervaringen met Laser Cards, dit zonder ooit klant te zijn geweest bij Laser Cards.
Ruim een jaar geleden werd ik slachtoffer van diefstal waarbij mijn portemonnee met bankpas en rijbewijs werd gestolen. Direct alles geblokkeerd en aangifte gedaan. Een maand later werd automatisch een bedrag van Laser Services afgeschreven wat ik direct heb gestorneerd omdat ik dit bedrijf niet kende. Nadat er in de daaropvolgende maanden weer door Laser werd geïncasseerd heb ik de bank opdracht gegeven alle incasso’s van Laser te blokkeren met als reden dat ik nooit opdracht had gegeven aan Laser om bedragen af te schrijven.

Enige weken later ontving ik een brief van Laser Services met daarin het verzoek contact op te nemen vanwege een betalingsachterstand. Uiteindelijk bleek dat het ging om een Harendse Smid/Visa card die was aangevraagd en verstrekt op mijn gegevens waarbij het maximum tegoed op de kaart, € 1500,- binnen een aantal dagen was opgenomen en wat ik dus moest betalen. Direct het proces verbaal toegestuurd maar dit was blijkbaar niet voldoende, ik bleef overstelpt worden met sommatiebrieven.

Ondanks het feit dat er blijkbaar geen controle wordt uitgevoerd op legitimatiebewijzen bleef ik schuldig aan wanbetaling en werd mij duidelijk gemaakt dat dit gemeld zou worden aan het BKR. Aangifte gedaan van fraude en ook dit proces-verbaal opgestuurd/gemaild en gefaxt waarna ik gebeld werd dat de afdeling fraude met mij contact op zou nemen. Tot op heden is dit niet gebeurt en heb ik ook nooit geen excuus ontvangen van de firma Laser Cards/Services.

Tot mijn grote verbazing werd ik vorige week gebeld over een mislukte transactie eidnseptember van dit jaar op Schiphol met de hierboven genoemde kaart. Ik heb nogmaals uitgelegd wat was voorgevallen waarna ik, volgens de medewerker, teruggebeld ga worden door de afdeling fraude.

Ik vraag mij af of er een afdeling fraude bestaat bij Laser Cards, telefonisch kan/mag deze afdeling niet bereikt worden en het uitgeven van een kaart op een ongeldig legitimatiebewijs die blijkbaar ook nog heractiveert kan worden wijst er op dat het hele proces binnen dit bedrijf op zijn minst fraudegevoelig te noemen is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Yikes Paul.

Ik zou aangifte doen tegen dit bedrijf.
Zeker als je al eerder papieren hebt verzonden, is het 'opnieuw activeren' bijna bewust crimineel.

Wat een enge bedoening.

j--p

Ongelezen bericht door j--p »

Beste (slachtoffers) mensen,

Ook ik ben in de VAL gelopen van uitgestelde betalingen en ben vandaag er achter gekomen onder meer door dit en andere forums.

Maar eerst eens een paar cijfers.

Bij het forum overzicht: Lesar services heb ik eens geteld.

In totaal zijn er 443 berichten geschreven met de zoekterm Laser servises.
Er is in totaal 142440 keer op geklikt.

Dit is toch ongehoord wetend dat er nog veel meer oplichting zaken niet
zijn beschreven. En nog gaan die criminele practijken van Lesar als zijnde gewoon door. Heb nog rond gekeken of er ergens een zelf hulp groep is waar ik mijn klachten kan neerlegen maar helaas niets gevonden. Weet iemandt hier iets van, immers samen sta je sterk. Graag een reactie!!!

In 2000 is de hele ellende begonnen midels de aankoop van een wasmasine op afbetaling. Stom, Stom, Stom heb ik wegens een schijding en de ellende er opvolgend meer geld moeten lelen wat in totaal was opgelopen tot z`n 2000 euro. Die heb ik allang afbetaalt met z`n 1500 euro renten en bijkomende kosten.

Het volgende probleem doet zich nu voor.

Mij word niet vertelt wat ik nu nog aan het aflossen ben, laatstaan dat ik een rekening overzicht krijg of iets dergelijks.
Heb al gelezen dat meer mensen hier erg veel last van hebben en het duidelijke oplichting praktijken zijn. helaas is me onduidelijk welke stappen genomen moeten worden om hier aan een eind te maken.

Betaal al sins lange, lange tijd 50 euro aan die dievenbende en ben nu aan het overwegen dit stop te zeten maar betwijfel of ik hun hier mee raak aangezien zij daar weer kosten boven op zullen leggen.

Overweeg ook om naar de Kifid te stappen maar laser services staat daat niet ingeschreven. Primeline wel wat een en hetzelfde is, dus weer een grote vraagteken voor mij.

Heb bij het Kifid gezocht naar uitspraken in vergelijkbare zaak als dit maar kon niets vinden. Heb begrepen dat er wel mensen zijn die bij het Kifid zijn geweest en zau hun zeer vriendelijk willen vragen een nieuw rubriek te opennen met de uitspraken van het Kifid.

Ik klink misschien behoorlijk neutraal maar ben helemaal woest en van plan alles te doen om die dieven aan te paken die over de rug van hart werkende en verantwoordelijke burgers zich ongelooflijk overreiken.

AUB graag reacties,

J-P

j--p

Beste,Wildeman W.E.

Art. 193b sub 2a en b
( kort gezegd: consument krijgt beperkte informatie, daardoor neemt de consument een besluit dat hij?zij anders niet genomen zou hebben.

ben aan het overwegen om inderdaad aangifte te doen tegen Laser services. mijn vraag aan jou is: wat zijn je ervaring hiermee. Heb namelijk intussen de ervaring gemaakt dat de politie en justitie niet happig is op dit soort aangiftes!!!

Groeten,

j--p

j--p

:twisted:
Art. 193b sub 2a en b ( kort gezegd: consument krijgt beperkte informatie, daardoor neemt de consument een besluit dat hij?zij anders niet genomen zou hebben.

Beste: Wildeman W.E. moet ik helaas terug nemen en kan die persoon absoluut niet curieus nemen.

Dankzijt deze grapemaker (medewerker van Lasar services) ben ik voor niets naar het politieburo geweest. Wat blijkt, de bovenstaande Artikel bestaat helemaal niet!!!

Blijkt dat deze figuur maar een artikel heeft geschreven en dus net als Laser services bezig is desinformatie te verstrekken. Het zau beter zijn als (vermoedelijke) medewerkers zich bezig :twisted: :oops: met het pocitief reageren en ageren op dit soort forems en gebruiken om de dienstverlening te verbeteren.

Pas dus op mensen!!!

Groet,

j--p

n burgers vermoedelijk

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Artikel 193b Burgerlijk Wetboek 6

2.Een handelspraktijk is oneerlijk indien een handelaar handelt:
a. in strijd met de vereisten van professionele toewijding, en
b. het vermogen van de gemiddelde consument om een geïnformeerd besluit te nemen merkbaar is beperkt of kan worden beperkt, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

Bron: http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel193b

Het wetsartikel bestaat wel, beste j-p. Het betreft echter geen artikel uit het Wetboek van Strafrecht. Aangifte doen bij de politie heeft dus geen enkele zin.

j--p

Beste Pavlova,

Allereerst dank voor je reactie.

Behalve het omgangsrecht heb ik wijnig tot geen kennis van wat iedere nederlander
dient te weten!!! Maar ik begin nu wel gevoelens te ontwikkelen om me hier mee bezig te hauden. Dit niet alleen vanwegen mijn eigen leed maar ook, zo als jij bezigbent met het klijnne beetje wat we kunnen doen om deze wereld te verbeteren.

Op het politieburo konden ze me niet vertellen waar ik mijn verhaal op heb gebazeert vandaar mijn reactie tegen over wilderman. ook kon ik niets vinden via google. Mits ik het verkeert heb, ben ik uiteraad bereid mijn mijn ecuus aan wildermans te bieden.

Vragen?

heb vandaag weer contact met Lasar services gehad en heb te horen gekregen dat ik NOG MAAR XXX euro zou moeten betalen maar verleden maand was dat X
euro. Dacht dus er eindelijk van af te zijn.

In dat gesprek (klantenservice was bijzonder onvriendelijk en kwam bedreigend over) werd mij toegezegd dat ik eindelijk een overzicht zou krijgen over de nog te betalen bedrag, uiterlijk: aanstaande woensdag.

Op mijn vraag waarom ik verleden keer X bedrag en nu opeens XXX moet betalen hadden zij geen antwoordt behalve met wie ik toen had gesproken. dat wist ik niet. maar zij weten wel degelijke wanneer je welke betalingafspraak hebt gemaakt, Selectief geheugen??? Heb de tetst van je link doorgelezen en kom tot de conclusie dat hier spraken is van minstens misleiding dan wel overwogen bedrog.

Heb nu wel de naam genoteerd en nogmaals terug gebeld maar MV was met pauze , bel over 30 min terug. gedaan en MV was al naar huis!!!

Heb ik een advocaat nodig of kan ik zelf zo als bij een katonrechter plijten.

ken je een belangen behartiger?

Weet dat het onverstandig is dat ik dit via de telefoon met Laser services telefonische probeer te regelen. Kan ik de gesprekken die ik heb opgenomen als bewijs gebruiken ook als ik de andere kant niet hier van in kennis heb gebracht?

Heb de ervaring gemaakt dat als je zegt dat je het gesprek opneemt er aan de andere kant van de lijn nogal snel word opgehangen. Dit terwijl zij (Selectief geheugen) wel alles vastleggen.

Vraag graag om verdere hulp met dit probleem wat niet alleen maar de mijne is.

Mischien een idee omet een groepje gedupeerde stikkers te laten maken met de verwijzing naar tros radar/ laser services.
graag reacties

PS heb mijn situatie beschreven en naar elke politieke onderzoeksbureau gestuukt,

Doe mee!!!

vriendelijke groeten,

J--P

Ron G. Matthew

Ongelezen bericht door Ron G. Matthew »

LS, - Forum - (Dit is een klacht)

Deel citaat:

Betreft brief van Laser Services: `s-Hertogenbosh, 21 oktober 2011;
Betaal direct uw betalingsachterstand, te voldoen op ING Bank.rek.nr.
67.73.48.665 ten name van Laser Services.

Waarbij mijn vrouw haar postcode, huisnummer en tot slot een in bedoelde brief genoemde rekeningnr. dient te vermelden-(6015.0700.0109.4534).

Onmiddellijk te betalen in maandtermijnen een verschuldigde bedrag v. € 18,03;
En, mocht de achterstand oplopen, zullen ze genoodzaakt zijn om deze te melden aan het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.

Zij zijn bereikbaar, aldus de brief van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur en za. van 08:30 uur t0t 13:30 uur - Telnr. (073)6459891.

Hoogachtend,
Laser Services l Manager Incasso -``Onbekend``

P.S. Laser Services verzogt de incasso`s namens Directa.nl, Laser Cards, Prime Line en Sigma Finance.

Tenslotte, heeft mijn vrouw geen enkele overeenkomst met Laser Services via de ING/Bank.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ron G. Matthew schreef:LS, - Forum - (Dit is een klacht)

Deel citaat:

Waarbij mijn vrouw haar postcode, huisnummer en tot slot een in bedoelde brief genoemde rekeningnr. dient te vermelden-(6015.0700.0109.4534).

En, mocht de achterstand oplopen, zullen ze genoodzaakt zijn om deze te melden aan het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.

Zij zijn bereikbaar, aldus de brief van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur en za. van 08:30 uur t0t 13:30 uur - Telnr. (073)6459891.

Hoogachtend,

P.S. Laser Services verzogt de incasso`s namens Directa.nl, Laser Cards, Prime Line en Sigma Finance.

Tenslotte, heeft mijn vrouw geen enkele overeenkomst met Laser Services via de ING/Bank.
Heb je een vraag? Zo ja, hoe luidt 'ie? Aan het bovenstaande is geen touw vast te knopen.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ron G. Matthew schreef:LS, - Forum - (Dit is een klacht)

Deel citaat:

Hoogachtend,

Blijkbaar heb je ooit iets gefinancierd via Primeline of Laser Cards. Ik zou eens bellen met de Consumentenservice, heb ervaring met deze organisatie en aan het bedrag te zien zou dit zomaar een kaartbijdrage kunnen zijn voor een kaart die je niet meer hebt... Even bellen en wie weet is het probleem binnen 1 telefoongesprek opgelost!

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Mee eens. Niet leuk maar beter dan niets doen. Een BKR notering voor € 18 is niet fijn

Gesloten