LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] t-mobile beltegoed dieven
t-mobile beltegoed dieven
ik heb mijn relax sim only 30 tariefplan laten verlagen naar relax sim only 15 tariefplan met de afspraak dat mijn beltegoed over zal gaan in mijn relax sim only 15 tariefplan. nu kom ik er achter dat ik op mijn factuur 2 tariefplannen heb, relax sim only 15 tariefplan en het relax sim only 30 tariefplan het nieuwe relax 15 met ongeveer 5 euro en het oude relax 30 met ongeveer 88 euro dus ik vroeg me een aantal dingen af.
1. als ik de 5 euro van het nieuwe tariefplan heb opgebeld ga ik dan buiten mijn nieuwe bundel bellen en worden dan mijn per minuut kosten hoger en worden die dan later op de factuur van mijn oude 88 euro gehaald. ( dus hogere kosten )
2. als ik de 5 euro van het nieuwe tariefplan heb opgebeld ga ik dan niet buiten mijn nieuwe bundel bellen en blijven mijn per minuut kosten gelijk en worden de kosten gelijkwaardig en gelijk van mijn oude 88 euro afgehaald. ( dus kosten blijven gelijk )
t-mobile lijkt er geen ofwel een twijfelachtig antwoord op te hebben de helpdesk komt niet verder dan het antwoord dat alle kosten van het oude beltegoed afgaan , dat was het, ik moet maar afwachten.
in de t-mobile winkel weten ze het niet vinden ze mij lastig en word ik uitgelachen door personeel. als ik diegene er later op aanspreek word ie pissig en vind hij dat ik geen vragen moet stellen waar geen antwoord op te geven valt en dat ik hun daar niet mee lastig moet vallen, en vind hij dat ik hun met mijn moeilijk doen steeds naar beneden haal, er volgt een woorden wisseling over feiten uit het verleden waar ze mij ook ongelijk in gaven waar ik achteraf wel gelijk in had en toen was het antwoord:
ja als je buiten je nieuwe bundel gaat bellen worden je per minuut kosten hoger en die hogere kosten gaan dan later op de factuur van je oude 88 euro af ! ( hogere kosten dus )
kijk dat is dus de sluwe manier van t-mobile om je oude beltegoed toch sneller op te laten gaan !
kijk als t mobile nu dat oude en dat nieuwe tariefplan gewoon hadden samengevoegd dan had ik nu een relax sim only 15 tariefplan met een beltegoed van 93 euro en dan kon ik dus niet buiten mijn bundel bellen en zouden de kosten gelijk blijven. kijk bij het verhogen van het tariefplan kan dat namelijk wel waarom bij het verlagen dan ineens niet ?
het lijkt erop dat als je als klant hogere kosten gaat maken dat dan alles kan en je dan ook in de watten gelegd word maar als je als klant gelijke kosten kan blijven maken of goedkoper uit zou kunnen zijn is er niets meer mogelijk of vinden ze wel slinkse manieren om de klant zijn beltegoed weer sneller op te laten gaan !
1. als ik de 5 euro van het nieuwe tariefplan heb opgebeld ga ik dan buiten mijn nieuwe bundel bellen en worden dan mijn per minuut kosten hoger en worden die dan later op de factuur van mijn oude 88 euro gehaald. ( dus hogere kosten )
2. als ik de 5 euro van het nieuwe tariefplan heb opgebeld ga ik dan niet buiten mijn nieuwe bundel bellen en blijven mijn per minuut kosten gelijk en worden de kosten gelijkwaardig en gelijk van mijn oude 88 euro afgehaald. ( dus kosten blijven gelijk )
t-mobile lijkt er geen ofwel een twijfelachtig antwoord op te hebben de helpdesk komt niet verder dan het antwoord dat alle kosten van het oude beltegoed afgaan , dat was het, ik moet maar afwachten.
in de t-mobile winkel weten ze het niet vinden ze mij lastig en word ik uitgelachen door personeel. als ik diegene er later op aanspreek word ie pissig en vind hij dat ik geen vragen moet stellen waar geen antwoord op te geven valt en dat ik hun daar niet mee lastig moet vallen, en vind hij dat ik hun met mijn moeilijk doen steeds naar beneden haal, er volgt een woorden wisseling over feiten uit het verleden waar ze mij ook ongelijk in gaven waar ik achteraf wel gelijk in had en toen was het antwoord:
ja als je buiten je nieuwe bundel gaat bellen worden je per minuut kosten hoger en die hogere kosten gaan dan later op de factuur van je oude 88 euro af ! ( hogere kosten dus )
kijk dat is dus de sluwe manier van t-mobile om je oude beltegoed toch sneller op te laten gaan !
kijk als t mobile nu dat oude en dat nieuwe tariefplan gewoon hadden samengevoegd dan had ik nu een relax sim only 15 tariefplan met een beltegoed van 93 euro en dan kon ik dus niet buiten mijn bundel bellen en zouden de kosten gelijk blijven. kijk bij het verhogen van het tariefplan kan dat namelijk wel waarom bij het verlagen dan ineens niet ?
het lijkt erop dat als je als klant hogere kosten gaat maken dat dan alles kan en je dan ook in de watten gelegd word maar als je als klant gelijke kosten kan blijven maken of goedkoper uit zou kunnen zijn is er niets meer mogelijk of vinden ze wel slinkse manieren om de klant zijn beltegoed weer sneller op te laten gaan !
Re: t-mobile beltegoed dieven
Bij controle van mijn rekeningen van T-mobile kom ik er achter dat minuten die ik meeneem uit vorige maanden helemaal niet worden meegeteld:
Als ik 100 minuten over heb krijg ik aan het begin van de maand, met de 150 nieuwe minuten uit het abonnement, een totaal tegoed van 250 minuten.
Als ik vervolgens in die maand 150 minuten bel is de stand aan het eind van de maand ineens 0 minuten en neem ik niets meer mee naar de maand daaropvolgend.
In de maand maak ik dus schijnbaar eerst het nieuwe beltegoed op zodat aan het eind van de maand gezegd kan worden dat het restant ouder is dan 1 maand.
Hoe kan dit? Dit heet toch geen beltegoed meenemen. Hoe kun je nou iemand verplichten om eerst de nieuwe minuten te gebruiken en vervolgens alle andere minten weg te gooien. Dat is toch niet reëel!
Voordat ik van iPhone naar iPhone 5 overstapte was ik gewend bij mijn T-mobile abonnement, omdat ik normaliter nooit meer 150 minuten bel, altijd 150 minuten mee te kunnen nemen uit de vorige maand zodat ik aan het begin van elke maand mijn tegoed altijd 300 minuten was. Nu is het zo dat ik nooit meer op 300 minuten sta, behalve als ik een gehele maand in het buitenland bel en dus helemaal niet bel.
Is de regeling van meenemen van restant minten gewijzigd? Waarom kan een overgebleven tegoed van vorige maand (tot een maimum van 150 minuten) niet meer worden meegenomen?
Je kunt dus eigenlijk resterend beltegoed helemaal niet standaard meenemen naar de volgende maand.
Dat kun je dus alleen als je eerst je complete nieuwe beltegoed van die maand hebt verbruikt. Wat je dan ook nog over hebt, verder meenemen kan het nooit meer!
Dat kon altijd wel. Als ik 300 belminuten heb, zou ik toch zelf moeten kunnen bepalen welke minuten ik eerst gebruik, die uit het restant van vorige maand of nieuwe minuten van de lopende maand? Heb ik daar mededeling van gekregen?
Dat kon altijd wel. Waarom is dat veranderd? Heb ik daar mededeling van gekregen? Of is het "iets slims van T-mobile in de kleine lettertjes"?
Buitengewoon frustrerend!
Als ik 100 minuten over heb krijg ik aan het begin van de maand, met de 150 nieuwe minuten uit het abonnement, een totaal tegoed van 250 minuten.
Als ik vervolgens in die maand 150 minuten bel is de stand aan het eind van de maand ineens 0 minuten en neem ik niets meer mee naar de maand daaropvolgend.
In de maand maak ik dus schijnbaar eerst het nieuwe beltegoed op zodat aan het eind van de maand gezegd kan worden dat het restant ouder is dan 1 maand.
Hoe kan dit? Dit heet toch geen beltegoed meenemen. Hoe kun je nou iemand verplichten om eerst de nieuwe minuten te gebruiken en vervolgens alle andere minten weg te gooien. Dat is toch niet reëel!
Voordat ik van iPhone naar iPhone 5 overstapte was ik gewend bij mijn T-mobile abonnement, omdat ik normaliter nooit meer 150 minuten bel, altijd 150 minuten mee te kunnen nemen uit de vorige maand zodat ik aan het begin van elke maand mijn tegoed altijd 300 minuten was. Nu is het zo dat ik nooit meer op 300 minuten sta, behalve als ik een gehele maand in het buitenland bel en dus helemaal niet bel.
Is de regeling van meenemen van restant minten gewijzigd? Waarom kan een overgebleven tegoed van vorige maand (tot een maimum van 150 minuten) niet meer worden meegenomen?
Je kunt dus eigenlijk resterend beltegoed helemaal niet standaard meenemen naar de volgende maand.
Dat kun je dus alleen als je eerst je complete nieuwe beltegoed van die maand hebt verbruikt. Wat je dan ook nog over hebt, verder meenemen kan het nooit meer!
Dat kon altijd wel. Als ik 300 belminuten heb, zou ik toch zelf moeten kunnen bepalen welke minuten ik eerst gebruik, die uit het restant van vorige maand of nieuwe minuten van de lopende maand? Heb ik daar mededeling van gekregen?
Dat kon altijd wel. Waarom is dat veranderd? Heb ik daar mededeling van gekregen? Of is het "iets slims van T-mobile in de kleine lettertjes"?
Buitengewoon frustrerend!
Laatst gewijzigd door Riny Maas op 04 aug 2013 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: t-mobile beltegoed dieven
Wat is het antwoord van T-Mobile op die vragen?Riny Maas schreef: Dat kon altijd wel. Waarom is dat veranderd? Heb ik daar mededeling van gekregen? Of is het "iets slims van T-mobile in de kleine lettertjes"?
Buitengewoon frustrerend!
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31
Re: t-mobile beltegoed dieven
Heb je al aangifte gedaan van diefstal? Dat is de eerste stap als je iemand beschuldigd van diefstal.
Re: t-mobile beltegoed dieven
Je hebt een nieuw abonnement afgesloten, met nieuwe voorwaarden. Wat zeggen de nieuwe algemene voorwaarden, waarmee je bij afsluiten akkoord bent gegaan?
Re: t-mobile beltegoed dieven
Riny Maas schreef:
Dit staat b.v. duidelijk op de website
gr Henk
Wat vroeger kon ,kan nu niet meer vroeger betaalde je ook meer dan het dubbele voor de gesprekskosten en kon je ook niet internetten op je mobiel.Dat kon altijd wel. Als ik 300 belminuten heb, zou ik toch zelf moeten kunnen bepalen welke minuten ik eerst gebruik, die uit het restant van vorige maand of nieuwe minuten van de lopende maand? Heb ik daar mededeling van gekregen?
Dat kon altijd wel. Waarom is dat veranderd? Heb ik daar mededeling van gekregen? Of is het "iets slims van T-mobile in de kleine lettertjes"?
Buitengewoon frustrerend!
Dit staat b.v. duidelijk op de website
Je neemt een nieuw abonnement en daar staan nieuwe voorwaarden voor,of je ze vooraf leest is een tweede maar je gaat er bij aangaan abonnement wel akkoord mee.Je belminuten en MB's zijn één maand houdbaar na aankoop
gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 05 aug 2013 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: t-mobile beltegoed dieven
Je hebt gelijk antwoord aangepastdoor vogels » 05 aug 2013 10:05
@henk51: Je reageert op Riny Maas, dat is niet TS en RM kan dus ook de topic titel wijzigen.
gr Henk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 aug 2013 22:05
Re: t-mobile beltegoed dieven
Hallo,
Wij(mijn vriend en ik) hebben ook een abonnement bij T-Mobile. Allebei hebben we 300 belminuten per maand. Wij verbellen allebei weinig tot niks. Maar toch zijn we elke maand ruim 150 belminuten kwijt.
Je zou elke maand de belminuten 1 maand me nemen naar de volgende maand. Maar dit gebeurt echter niet omdat we blijkbaar eerst elke maand de nieuwe belminuten verbellen en dan pas de oude belminuten. Dus vervallen deze elke maand weer. Ons is in de winkel vertelt dat we eerst de oude belminuten zouden verbellen en dan de nieuwe belminuten. Na meerdere keren bellen met T-Mobile. Krijgen wij te horen dat het hun beleid van belminuten is en gang van zaken. Wat kunnen wij hier aan doen?
Groet,
D. de Vries
Wij(mijn vriend en ik) hebben ook een abonnement bij T-Mobile. Allebei hebben we 300 belminuten per maand. Wij verbellen allebei weinig tot niks. Maar toch zijn we elke maand ruim 150 belminuten kwijt.
Je zou elke maand de belminuten 1 maand me nemen naar de volgende maand. Maar dit gebeurt echter niet omdat we blijkbaar eerst elke maand de nieuwe belminuten verbellen en dan pas de oude belminuten. Dus vervallen deze elke maand weer. Ons is in de winkel vertelt dat we eerst de oude belminuten zouden verbellen en dan de nieuwe belminuten. Na meerdere keren bellen met T-Mobile. Krijgen wij te horen dat het hun beleid van belminuten is en gang van zaken. Wat kunnen wij hier aan doen?
Groet,
D. de Vries
Re: t-mobile beltegoed dieven
Niets. Alle providers doen dat. Neem zodra het kan een abonnement met minder minuten. Ik heb nog een oud abonnement waarbij ik geen minuten kwijtraak. Heb er dus meestal 650 per maand. Maar het is me een keer gebeurd dat ik wegens ziekte in de familie heel veel extra moest bellen dus mij hoor je niet klagen. Ik meld dit even omdat als ik ooit van abonnement verander, ik wel al die minuten kwijt ben. En daarover klagen ook veel mensen.
Re: t-mobile beltegoed dieven
Daar kan je niets aan doen Deborah , T-Mobile geeft gewoon waar je recht op hebt.
Eerst worden de nieuwe tegoeden verbruikt en daarna het oude (wat 1 maand houdbaar is)
Dit staat gewoon in de voorwaarden die bij jou prijsplan horen.
Dat jij zelf je eigen niet hebt verdiept in de voorwaarden en hier akkoord mee bent gegaan is een beetje je eigen schuld.
Meerdere providers hebben inmiddels deze voorwaarden.
Eerst worden de nieuwe tegoeden verbruikt en daarna het oude (wat 1 maand houdbaar is)
Dit staat gewoon in de voorwaarden die bij jou prijsplan horen.
Dat jij zelf je eigen niet hebt verdiept in de voorwaarden en hier akkoord mee bent gegaan is een beetje je eigen schuld.
Meerdere providers hebben inmiddels deze voorwaarden.