LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prik tegen vlooien bij dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
swampje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2011 23:10

Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door swampje »

Ik heb 2 katten die allebei naar buiten gaan. Eentje heeft nooit last van vlooien, de ander een vlooienallergie. Nu is degene met de allergie tevens het lastigst te druppelen (Advantage): elke keer weer een hoop stress, voor hem en voor mij. Geen vlooien in huis, maar ja heb geen controle over buiten. :(

Nu had ik gelezen over een prik die je bij de dierenarts kunt halen en welke 6 maanden werkzaam is. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en zo ja, wat is de effectiviteit hiervan? Indien het een optie is, sleep ik namelijk liever die ene kat elke 6 maanden naar de DA in plaats van elke maand dat gedoe met die pipetten...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Geen ervaring mee helaas.

Wellicht kunt u de vraag ook eens stellen op het forum van de kattensite of op het forum kattenplaza.

Dit is enkel als tip bedoeld en zeker niet vervelend.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door mihoen »

die tip van emmy is zeker niet raar.

wij hebben wel ervaring met de prik. het voordeel van de prik is vooral voor de kat zelf. 1 keer een prikje en ze zijn klaar. als ze antivlooienspul in de nek krijgen, reageren ze er soms op. 1 van onze katten, gaat dan de nek wassen. gevolg: kwijlen en een doodongelukkig beestje. met 2 katten en een spaarpotje voor ze, is het zeker het overwegen waard.

als je op kattenplaza een topic opent of diverse leest, zie je de ervaringen van heel vaal kattenliefhebbers.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Die prik is heel goed als vlooienbestrijding. Wij hadden een hond met vlo-allergie, maar daar hielp het niet voor. De vlo prikt het dier namelijk wel, waarna de vlo dood gaat maar het contact is toch geweest. Wij hebben toen een spuitbus gekocht, weet alleen het merk niet meer. Hiermee spuit je een soort film over het dier. Dat hielp fantastisch tegen de allergie. Ook niet volledig, maar het was het beste dat we konden krijgen. Een witte fles als ik me goed herinner, met een knijp/pomp spuitje. Het was gewoon bij de dierenwinkel te koop.
Dus kat in het nekvel pakken en spuiten maar. Succes!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door duiner »

swampje schreef:Ik heb 2 katten die allebei naar buiten gaan. Eentje heeft nooit last van vlooien, de ander een vlooienallergie. Nu is degene met de allergie tevens het lastigst te druppelen (Advantage): elke keer weer een hoop stress, voor hem en voor mij. Geen vlooien in huis, maar ja heb geen controle over buiten. :(

Nu had ik gelezen over een prik die je bij de dierenarts kunt halen en welke 6 maanden werkzaam is. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en zo ja, wat is de effectiviteit hiervan? Indien het een optie is, sleep ik namelijk liever die ene kat elke 6 maanden naar de DA in plaats van elke maand dat gedoe met die pipetten...
ik heb meer ervaring, en dat is nog makkelijker in een vlooien en tekenband , dat is een rubber bandje
om de nek van het dier

mijn hond had Scalibor, en werkte perfect tegen teken, maar was geen vlooienband
vlooien bandjes zijn er ook te koop
.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Een pikje bij de dierenarts in de nek, de nek is de enige plaats waar ze zich niet kunnen wassen, en klaar! Ze voelen zich een paar uurtjes niet prettig, that's all.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: Prik tegen vlooien bij dierenarts

Ongelezen bericht door 4littlekids »

de prik waar het hier over gaat heet Program, het is een middel wat ervoor zorgt dat de vlo die de kat heeft gebeten eieren legt die niet meer uit kunnen komen.
Ideaal om een vlooienplaag in je huis te voorkomen.

Waar het niet tegen werkt:
1) het dood geen volwassen vlooien die het spul binnenkrijgen
2) als je een dier met vlooienallergie heeft dan moet je zeker een middel als advantage/advantix/frontline/iod erbij gaan gebruiken (vlooienbandjes helpen echt niet meer, net zoals de pipetten van Hema/kruitvat/ah want hier zitten geen middelen in waar een vlo het loodje van legt, zonde centjes) om de volwassen dieren te doden, elke maand een pipet met een goed vlooiendodendmiddel erin en 12 maanden per jaar behandelen.

Scalibor is van origine een tekenband, werkt ook tegen zandvliegjes en de hartwormmug. Ideaal voor de zomermaanden, werkt 5-6 maanden maar niet tegen vlooien.

Het is nu echt ideaal weer voor vlooien, het barst er nu van!!
En als je dier vlooien heeft dan eet hij/zij ze ook op, vlooien zijn dragers van lintworm; ontwormen is dan ook zeer aan te bevelen.

Als je het niet meer weet, raadpleeg je dierenkliniek. Zij zullen je met goede informatie een stuk verder helpen.
Er zijn nml nog steeds middelen die verkocht worden in zaken die niets van dieren weten die of niet werken of giftig zijn voor andere huisdieren.
Goedkoop is in deze vaak duurkoop.

Gesloten