LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MSI Reparatie!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

Daan_1978 schreef:De lucht uitlaat zit aan de zijkant. De invoer van "koude" stroom aan de onderkant.
Doordat de laptop op tafel staat, blijft er nog een kier over waar de koele lucht vandaan gehaald kan worden wat genoeg is.
Als hij op schoot wordt genomen of op bijvoorbeeld een matras op bed gezet wordt, worden de ventilatieroosters aan de onderkant te veel afgesloten, waardoor er een verminderde of zelfs geen koele lucht meer door het apparaat gezogen kan worden en de kans op oververhitting enorm aanwezig is.
Temperaturen zullen dan nooit zo oplopen dat de laptop te heet word voor je. Test het maar eens uit, de laptop zal warm worden, de laptop zal meer lucht aan proberen te zuigen (harder geluid van de fan) en bij het te warm worden van bepaalde onderdelen zichzelf uitschakelen. Ik zal niet zeggen dat dit de levensloop van de laptop gunstig beinvloedt, maar het is ook niet zo als je de laptop elke dag een uur op schoot neemt de levensduur aanzienlijk ingekort word.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:
Daan_1978 schreef:De lucht uitlaat zit aan de zijkant. De invoer van "koude" stroom aan de onderkant.
Doordat de laptop op tafel staat, blijft er nog een kier over waar de koele lucht vandaan gehaald kan worden wat genoeg is.
Als hij op schoot wordt genomen of op bijvoorbeeld een matras op bed gezet wordt, worden de ventilatieroosters aan de onderkant te veel afgesloten, waardoor er een verminderde of zelfs geen koele lucht meer door het apparaat gezogen kan worden en de kans op oververhitting enorm aanwezig is.
Temperaturen zullen dan nooit zo oplopen dat de laptop te heet word voor je. Test het maar eens uit, de laptop zal warm worden, de laptop zal meer lucht aan proberen te zuigen (harder geluid van de fan) en bij het te warm worden van bepaalde onderdelen zichzelf uitschakelen. Ik zal niet zeggen dat dit de levensloop van de laptop gunstig beinvloedt, maar het is ook niet zo als je de laptop elke dag een uur op schoot neemt de levensduur aanzienlijk ingekort word.
In de praktijk gebeurt precies wat ik omschreven heb.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Als het vaak genoeg gebeurd, kan een laptop er wel degelijk van kapot gaan.
Wat me wel opvalt is dat TS aangeeft de laptop nooit op schoot te nemen, maar daarnaast dan wel aangeeft dat hij te warm wordt om hem op schoot te nemen.
Dit strookt niet helemaal met elkaar volgens mij.....

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

Daan_1978 schreef:Als het vaak genoeg gebeurd, kan een laptop er wel degelijk van kapot gaan.
Wat me wel opvalt is dat TS aangeeft de laptop nooit op schoot te nemen, maar daarnaast dan wel aangeeft dat hij te warm wordt om hem op schoot te nemen.
Dit strookt niet helemaal met elkaar volgens mij.....
Sja als ik er vaak genoeg water over gooi, of m vaak genoeg laat vallen, gaat ie ook wel stuk.
Ik denk dat hij dit aanhaalde om aan te geven hoe heet de laptop werd. Dus wat er dan niet strookt?

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Umad schreef:
ColinThor schreef:HET GAAT NIET EROM DAT HIJ OP ME SCHOOT STOND. ik zeg hij is zo heet dat je hem NIET meer erop kan zetten! zelfs als je niks doet. stop met dat ruzie maken over de cooling. daar gaat het hele punt niet om!
De knakker wil graag zeuren om het zeuren. Bereid je maar vast voor dat hij je topic gaat onderkalken met ongeloofwaardige dingen. Zo met dat voorbeeld dat je hem niet op schoot mag zetten e.d. zou in de handleiding moeten staan. Zodra hij er op gewezen word dat dit er niet in staat, gaat meneer meteen in de verdediging met andere onzinnige dingen en geeft dan toe met een " ik kan het zo snel niet vinden".

Het beste kun je hem gewoon negeren.

W.b.t. de knullige reparatie: De scheur zal wss niet onder garantie worden verholpen. Ik neem aan dat die niet zomaar opeens verscheen. De eikel van de klantenservice vergeten en de volgende keer je laptop van een ander merk halen.

Helaas zijn de lange wachttijden vrij normaal.

Nou dat dacht ik dus ook maar op de reparatie brieven (van de eerste keer) Stond recieved with scratch cover. oke geen probleem ik vroeg aan de telefoon of dat mogelijk was om eruit te halen en de persoon aan de telefoon zij "Ja dat kan dat moet je alleen schriftelijk erbij zetten als jij je laptop weer opstuurt" Dat heb ik dus gedaan. En mijn laptop staat altijd op een verhoogd laptop cooler. de onzin van het te warm worden van het sluiten van de ventilatie's dat is onmogelijk (Ik heb een Coolermaster u2) Daar zitten zelfs luchtgaten in. ook kan ik de ventilators speciaal ergens neer zetten waar de koeling nodig is. Ik heb trouwens ook MSI hoofdkantoor ge-emailed zij boden hun excuses aan voor het gedrag van de man aan de telefoon en kwamen met de oplossing dat zij hem zullen repareren binnen 3 werkdagen. dat ik heb binnen 7 dagen weer terug heb 100% werkend. Dus ik ga dat maar is doen. en ik laat het tegen die tijd wel weten of het is gelukt of niet!

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Umad schreef:
Daan_1978 schreef:De lucht uitlaat zit aan de zijkant. De invoer van "koude" stroom aan de onderkant.
Doordat de laptop op tafel staat, blijft er nog een kier over waar de koele lucht vandaan gehaald kan worden wat genoeg is.
Als hij op schoot wordt genomen of op bijvoorbeeld een matras op bed gezet wordt, worden de ventilatieroosters aan de onderkant te veel afgesloten, waardoor er een verminderde of zelfs geen koele lucht meer door het apparaat gezogen kan worden en de kans op oververhitting enorm aanwezig is.
Temperaturen zullen dan nooit zo oplopen dat de laptop te heet word voor je. Test het maar eens uit, de laptop zal warm worden, de laptop zal meer lucht aan proberen te zuigen (harder geluid van de fan) en bij het te warm worden van bepaalde onderdelen zichzelf uitschakelen. Ik zal niet zeggen dat dit de levensloop van de laptop gunstig beinvloedt, maar het is ook niet zo als je de laptop elke dag een uur op schoot neemt de levensduur aanzienlijk ingekort word.
Harder geluid van de fan. dat doet hij zelfs al doe ik niks op de laptop. hij blaast echt alsof ze leven er van af hangt. ik vind het gewoon erg jammer dat je voor 1000 euro een "gaming" laptop koopt. en dat hij gewoon niet deugd. en het wordt niet verholpen

martijn_1922
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:21

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door martijn_1922 »

Het is inderdaad een slechte service van MSI in dit geval.
Doordat alles in een laptop dicht op elkaar zit moet hij dus ook helemaal uit elkaar om iets te vervangen(Behalve bij de RAM,HDD,ODD) hierdoor moet ook vaak de cooler van de CPU verwijderd worden.
Tussen de cooler en de CPU zit een laagje koelpasta deze zorgt ervoor dat de warmte geleid naar de cooler. Bij het verwijderen van zo een cooler moet je als monteur altijd de CPU schoonmaken en de Cooler natuurlijk ook en er nieuwe Koelpasta op doen.Ik ga der vanuit dat ze dit in jou geval niet gedaan hebben.
Hierdoor lopen de temperatuur op en gaat je fan op 100% blazen.

Om terug te komen op het wel of niet op schoot houden.
Zoals meerdere mensen hier aangeven is het niet slim om de gril aan de onderkant van de laptop te blokkeren.
Wees verstandig en zorg dat je notebook fatsoenlijk kan koelen tijdens het game.

Geeft bij MSI aan dat je niet te vreden bent over hun service zij zullen jou dan ook normaal en beschaaft te woord moeten staan,
Mocht dit niet het geval zijn neem contact op met hun hoofdkantoor.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

martijn_1922 schreef:Doordat alles in een laptop dicht op elkaar zit moet hij dus ook helemaal uit elkaar om iets te vervangen(Behalve bij de RAM,HDD,ODD) hierdoor moet ook vaak de cooler van de CPU verwijderd worden.
Tussen de cooler en de CPU zit een laagje koelpasta deze zorgt ervoor dat de warmte geleid naar de cooler. Bij het verwijderen van zo een cooler moet je als monteur altijd de CPU schoonmaken en de Cooler natuurlijk ook en er nieuwe Koelpasta op doen.Ik ga der vanuit dat ze dit in jou geval niet gedaan hebben.
Hierdoor lopen de temperatuur op en gaat je fan op 100% blazen.
Dat is ook mijn vermoeden wat er aan de hand is.

Het is ook iets wat ik zelf zeer vaak gedaan heb.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Bij mijn laatste reparatie was de cooling pasta vervangen. echter merk ik er geen ruk van hij wordt nog steeds net zo heet als te voren. het is ook zeer irritant als je een film wil kijken op je laptop dat die videokaart zoveel lawaai maakt. ik heb ook geen idee waarom hij dat doet. dat was ook aan hun de taak om te repareren wat ook dus niet was gebeurd.

Maar 2 november stuur ik hem op naar een andere reparatie centrum van MSI ik krijg een first class reparatie van 3 dagen en volgens de manager van MSI zouden al mijn problemen dan moeten zijn opgelost...

Nu nog maar hopen dat het zo is.

bedankt voor de reacties. ik hoop dat ik van de 900 views op ze minst 1 persoon ervan heb overtuigt om 2x na te denken voordat zij een MSI kopen. Al wordt die van mij 100% gerepareerd, bij mij komt geen MSI laptop meer in huis.


Colin

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

ColinThor schreef:Bij mijn laatste reparatie was de cooling pasta vervangen. echter merk ik er geen ruk van hij wordt nog steeds net zo heet als te voren.
Met alle respect, maar als de warmtegeleidende pasta niet goed is aangebracht, de koelblok ondeugdelijk is gemonteerd en wat ook heel vaak voorkomt een stofdeken voor het koelblok (in dit geval dus niet), heb er inderdaad geen moer aan.

Mijn persoonlijke mening is ook dat de monteur de reparatie niet goed heeft uitgevoerd.

Gelukkig heb ik wel recht van spreken, omdat ik dergelijke reparaties veel heb uitgevoerd.

ColinThor
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011 13:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door ColinThor »

Het zou best kunnen. Ze hebben tenslotte ook niet de dopjes vervangen. de scheur in me cover. en meer dopjes verwijderd zou me niet verbazen.

ik laat het wel weten als ik mijn laptop terug heb hoe het is afgelopen

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Martjola »

wat is nu het probleem?
MSI heeft het geld binnen en klaar!
Het gaat tenslotte om de verkoop en niet om de garantie, dat weet toch iedereen.

martijn_1922
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:21

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door martijn_1922 »

Martjola schreef:wat is nu het probleem?
MSI heeft het geld binnen en klaar!
Het gaat tenslotte om de verkoop en niet om de garantie, dat weet toch iedereen.
Maar dat is bij elk bedrijf het geval.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

martijn_1922 schreef:
Martjola schreef:wat is nu het probleem?
MSI heeft het geld binnen en klaar!
Het gaat tenslotte om de verkoop en niet om de garantie, dat weet toch iedereen.
Maar dat is bij elk bedrijf het geval.
Zeker niet.

martijn_1922
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:21

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door martijn_1922 »

BBCS schreef:
martijn_1922 schreef:
Martjola schreef:wat is nu het probleem?
MSI heeft het geld binnen en klaar!
Het gaat tenslotte om de verkoop en niet om de garantie, dat weet toch iedereen.
Maar dat is bij elk bedrijf het geval.
Zeker niet.
Correctie BIJNA alle grote bedrijven.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door BBCS »

martijn_1922 schreef:
BBCS schreef:
martijn_1922 schreef: Maar dat is bij elk bedrijf het geval.
Zeker niet.
Correctie BIJNA alle grote bedrijven.
Je zegt het goed: bijna alle GROTE bedrijven.

Bij de meeste kleine bedrijven is dat anders, al zijn daar helaas wel uitzonderingen op.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Umad »

martijn_1922 schreef:Het is inderdaad een slechte service van MSI in dit geval.
Doordat alles in een laptop dicht op elkaar zit moet hij dus ook helemaal uit elkaar om iets te vervangen(Behalve bij de RAM,HDD,ODD) hierdoor moet ook vaak de cooler van de CPU verwijderd worden.
Tussen de cooler en de CPU zit een laagje koelpasta deze zorgt ervoor dat de warmte geleid naar de cooler. Bij het verwijderen van zo een cooler moet je als monteur altijd de CPU schoonmaken en de Cooler natuurlijk ook en er nieuwe Koelpasta op doen.Ik ga der vanuit dat ze dit in jou geval niet gedaan hebben.
Hierdoor lopen de temperatuur op en gaat je fan op 100% blazen.
Als dit waar zou zijn was het of

A: De laptop schakelt zichzelf uit vanwege de thermal protection.
of
B: De cpu is binnen 3 seconden kaduuk.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: MSI Reparatie!

Ongelezen bericht door Martjola »

Heb dat meegemaakt met een desktop pc, de fan was daar helemaal verstopt met stof en stond dus op full te draaien terwijl de warmte niet afgevoerd werd.
Gevolg dat een processor in ruststand op 80 graden draaide en in werk op de 90 graden kwam en dus uitschakelde.
maar de fan van het laptop zal niet vol met stof zitten denk ik zo, dat had de reperateur wel gezien.

Gesloten