LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlengde garantie Dixons
Re: Verlengde garantie Dixons
dit is een bericht voor degene die deze heisa heeft veroorzaakt over dixons..........
WAT BEN JIJ EEN ZIELIG FIGUUR ZEG!!!!! DAT JE ZO DIEP KAN ZINKEN OM JE EX-WERKGEVER AF TE KRAKEN.
zo dit wou ik even kwijt
WAT BEN JIJ EEN ZIELIG FIGUUR ZEG!!!!! DAT JE ZO DIEP KAN ZINKEN OM JE EX-WERKGEVER AF TE KRAKEN.
zo dit wou ik even kwijt
Re: Verlengde garantie Dixons
ik vind gewoon dat iedereen met name janine vanoers zich gewoon niet moet bemoeien met zaken waar ze geen *** vanaf weet.
elke verkoper werkt met een of andere premiestelsel.
elke autoverkoper,verzekerings agent etc maakt het liefst zoveel mogelijk omzet,net als bij de dixons.
elke verkoper werkt met een of andere premiestelsel.
elke autoverkoper,verzekerings agent etc maakt het liefst zoveel mogelijk omzet,net als bij de dixons.
Re: Verlengde garantie Dixons
Allereerst vind ik het heel erg vreemd te noemen dat Radar een check doet bij 5 filialen van Dixons, en daarbij met een of andere flauwe kansberekening de vele andere filialen van Dixons maar meteen meeneemt in hun eindconclusie. Vervolgens is het vreemd dat de personen die men gesproken heeft enigzins vervaagd maar toch nog steeds duidelijk genoeg in beeld zijn geweest. Alleen dit al is schandalig vind ik! Alsof dit nog niet genoeg is geeft Radar het bonussysteem van Dixons weer op tv, net alsof Dixons het enige bedrijf is wat met een bonussysteem werkt.... Wel als ze zo dom zijn om dat te geloven dan hebben ze de komende tijd nog een heleboel bedrijven te gaan die allemaal met een bonussysteem werken. Dan gaan ze ook nog eens uit van het verhaal van een medewerker, alsof ze zelf niet kunnen verzinnen dat die persoon waarschijnlijk uit is op een of andere wraakactie op zijn werkgever. Hij had mijns inziens beter zijn ontslag in kunnen dienen wanneer hij het niet eens was met hun werkwijze en systeem, overigens heb ik er ook nog nooit van gehoord dat er iemand was die zijn werkgever verteld heeft dat hij de bonus niet op zijn rekening wilde ontvangen). Maar waar ging het Radar nu echt allemaal om?Het lijkt erop dat ze dat zijn vergeten! Het ging hen om het feit dat de VGV volgens hen verplicht zou zijn gesteld in de winkel. Echter, ik heb inmiddels twee maal naar het programma gekeken, en daaruit blijkt duidelijk dat geen enkele verkoper daar spontaan over is begonnen, het programma Radar heeft daar duidelijk op aan gestuurd! Daarnaast vind ik dat het programma Radar ook erg beledigend is naar de klant (en klanten zijn wij uiteindelijk allemaal ergens een keer) door te denken dat wij klanten zo stom zijn om te geloven dat een bedrijf (welk bedrijf dan ook) een garantie verplicht kan stellen.... Van welke planeet komen de medewerkers van Tros Radar? Mijn abonnement opzeggen bij de Tros zoals reeds voorgesteld is? Heb er nooit een willen hebben, en ik weet nu waarom!
Re: Verlengde garantie Dixons
Vinden jullie het niet vreemd dat Tros Radar een hoop mensen hebben gebanned uit het forum omdat ze het niet eens waren met de uitzending over Dixons? Zij hebben geen toegang meer tot het forum en geen kans meer om hier verder nog iets te zeggen! In een land met vrije meningsuiting WEER een flinke misser van Tros Radar! Ook de door vele toegekende koude douche voor het televisieprogramma Tros Radar is braaf van de site verwijderd, ook wel vreemd toch? Conclusie Tros Radar wil wel graag allerlei hardwerkende bedrijven onderuit halen maar wanneer er commentaar komt op hun eigen werkwijze dan willen ze toch het liefst maar gespaard blijven! Het domme is dat ze denken dat ze medewerkers van Dixons door ze te bannen uit het forum kunnen houden, gelukkig hebben ze meer verstand van computers (en dus van de produkten die ze verkopen) als Tros Radar via hun programma het grote publiek wil doen geloven. Tros Radar, daar zijn we weer!
Re: Verlengde garantie Dixons
Wie zegt dat ze gebanned zijn ?? Is dat zo dan kunnen ze niet tegen kritiek bij Radar.
Re: Verlengde garantie Dixons
Tjee, wat een zielepoten zijn jullie toch van de Dixons. Klagen, klagen en nog eens klagen. Geen enkele keer hoor of lees ik dat de kritiek van Radar ook maar een beetje terecht is.
Dat er wel meerdere bedrijven zijn die met premiestelsels werken, kan ik inkomen, maar om nou te beweren dat de VGV niet verplicht zou zijn, ehm sorry maar dat werd aangetoond dat dat wel zo was. Vijf keer werd de klant verteld dat deze de extra garantie erbij moest kopen, en dan maakt het niet uit of de klant er zelf naar gevraagd heeft.
De enige kritiek die ik zou kunnen begrijpen is het weergeven van het premiestelsel, dit had niet hoeven te gebeuren, maar het probeerde aan te tonen dat het voor de Dixon-verkoper lucratief is om een VGV te verkopen.
Dat de vijf verkopers onherkenbaar zijn gemaakt lijkt me niet meer dan logisch, ten eerste is er zoiets als het recht op privacy, zonder toestemming van de betreffende persoon mag deze niet herkenbaar op de buis, ten tweede zouden deze verkopers in de problemen kunnen komen doordat ze beweert hebben dat de VGV verplicht zou zijn (bij gespreide betaling) wat het hoofdkantoor en vele verkopers hier juist ontkennen.
In plaats van het Radar-team voor alles en nog wat uit te maken, zou het jullie zieren om op een normale toon en met goede argumenten de discussie hier te voeren.
Dat er wel meerdere bedrijven zijn die met premiestelsels werken, kan ik inkomen, maar om nou te beweren dat de VGV niet verplicht zou zijn, ehm sorry maar dat werd aangetoond dat dat wel zo was. Vijf keer werd de klant verteld dat deze de extra garantie erbij moest kopen, en dan maakt het niet uit of de klant er zelf naar gevraagd heeft.
De enige kritiek die ik zou kunnen begrijpen is het weergeven van het premiestelsel, dit had niet hoeven te gebeuren, maar het probeerde aan te tonen dat het voor de Dixon-verkoper lucratief is om een VGV te verkopen.
Dat de vijf verkopers onherkenbaar zijn gemaakt lijkt me niet meer dan logisch, ten eerste is er zoiets als het recht op privacy, zonder toestemming van de betreffende persoon mag deze niet herkenbaar op de buis, ten tweede zouden deze verkopers in de problemen kunnen komen doordat ze beweert hebben dat de VGV verplicht zou zijn (bij gespreide betaling) wat het hoofdkantoor en vele verkopers hier juist ontkennen.
In plaats van het Radar-team voor alles en nog wat uit te maken, zou het jullie zieren om op een normale toon en met goede argumenten de discussie hier te voeren.
Re: Verlengde garantie Dixons
Twee slechte ervaringen bij Dixons:
1. Discman gekocht met verlengde garantie 3 jaar. Het apparaat kapot binnen het jaar maar kon niet gemaakt worden waardoor wij de prijs van de discman in geld terug konden krijgen. Direct een nieuwe discman uitgezocht en opnieuw 3 jaar extra verlengde garantie ook genomen. Ik heb toen gevraagd naar restitutie van een deel van de premie die betaald was voor de extra garantie van de eerste disman omdat al voor de ingang daarvan kapot is gegaan en dus niet verzekerd hoefde te worden maar dat kon niet volgens Dixons. Klopt dit denkt u?
2. Mobiele telefoon gekocht (Nokia) bij Dixons. Binnen garantietermijn kapot dus terug naar Dixons voor reparatie. Verkoper meende dat de toestel was gevallen en dus viel niet onder de garantie. Omdat het niet het geval was stonden wij erop dat de telefoon zal worden opgestuurd naar de technische reparatie afdeling, daar zullen zij vanzelf zien dat wat de verkoper beweerde niet klopte en om deze manier hoefde wij niet met de verkoper in discussie. Mocht de technische dienst de mening van de verkopen delen, zullen wij dat merken……
Drie weken later stond een bericht in onze voice mail dat wij de telefoon konden ophalen omdat de winkel manager, even als de verkoper, van mening was dat wij de telefoon hadden laten vallen. De telefoon is nergens anders dan in de winkel geweest en dus drie weken blijven liggen.
Ik heb de telefoon naar de Nokia winkel gebracht en uitgelegd dat ik de toestel daar niet heb gekocht maar dat Dixons niet meewerkte en ik geen keus meer had. Ik was bereid de kosten van de reparatie te vergoeden maar ik wilde graag een technische rapport over de mogelijke oorzaak van de schade zodat ik daarmee terug naar Dixons kon.
Nokia heeft de toestel gerepareerd zonder kosten en zonder gezeurd. Dat is service! En ik kreeg te horen dat inderdaad niet aan ons had gelegen en dus prima onder de garantievoorwaarden gerepareerd kon worden.
IK KOOP NOOIT MEER IETS BIJ DIXONS, DAT IS ZEKER!
1. Discman gekocht met verlengde garantie 3 jaar. Het apparaat kapot binnen het jaar maar kon niet gemaakt worden waardoor wij de prijs van de discman in geld terug konden krijgen. Direct een nieuwe discman uitgezocht en opnieuw 3 jaar extra verlengde garantie ook genomen. Ik heb toen gevraagd naar restitutie van een deel van de premie die betaald was voor de extra garantie van de eerste disman omdat al voor de ingang daarvan kapot is gegaan en dus niet verzekerd hoefde te worden maar dat kon niet volgens Dixons. Klopt dit denkt u?
2. Mobiele telefoon gekocht (Nokia) bij Dixons. Binnen garantietermijn kapot dus terug naar Dixons voor reparatie. Verkoper meende dat de toestel was gevallen en dus viel niet onder de garantie. Omdat het niet het geval was stonden wij erop dat de telefoon zal worden opgestuurd naar de technische reparatie afdeling, daar zullen zij vanzelf zien dat wat de verkoper beweerde niet klopte en om deze manier hoefde wij niet met de verkoper in discussie. Mocht de technische dienst de mening van de verkopen delen, zullen wij dat merken……
Drie weken later stond een bericht in onze voice mail dat wij de telefoon konden ophalen omdat de winkel manager, even als de verkoper, van mening was dat wij de telefoon hadden laten vallen. De telefoon is nergens anders dan in de winkel geweest en dus drie weken blijven liggen.
Ik heb de telefoon naar de Nokia winkel gebracht en uitgelegd dat ik de toestel daar niet heb gekocht maar dat Dixons niet meewerkte en ik geen keus meer had. Ik was bereid de kosten van de reparatie te vergoeden maar ik wilde graag een technische rapport over de mogelijke oorzaak van de schade zodat ik daarmee terug naar Dixons kon.
Nokia heeft de toestel gerepareerd zonder kosten en zonder gezeurd. Dat is service! En ik kreeg te horen dat inderdaad niet aan ons had gelegen en dus prima onder de garantievoorwaarden gerepareerd kon worden.
IK KOOP NOOIT MEER IETS BIJ DIXONS, DAT IS ZEKER!
Re: Verlengde garantie Dixons
goede middag
ik heb op 06-06-2002 en computer gekocht bij dixons
heb daar geen extra garatie bij gekocht
maar naar 1.5 jaar was mijn dvd speler ( voor de computer ) defeckt
dus dixons op gebeld hoe of wat wat er mee kon zijn
de dvd speler leesde alle bestanden van de cd maar een dvd film
kon hij niet lezen en daar was hij dus voor maar goed
dus dixons gebelt ik moest hem maar langs brengen en dan werd de dvd speler opgestuurd en de reparatie was voor mijn rekening
maar nu komt het
de dvd speler was van het merk samsung
dus heb ik samsung op gebeld via internet kwam ik aan het telefoon nr
en daar bleek dat ik 2 jaar garantie op de dvd speler had
wat ovregens op de meeste artikelen van samsung gelt
dus u begrijpt het al naar een paar telefoontjes had ik mijn dvd speler opgestuurd naar een service sentrum (R.M.A geheten) van samsung
en daar ben ik goed behandeld binnen een week had ik een andere dvd speler van samsung
dus met andere woorden
een garantie is niet altijd nodig
ik heb op 06-06-2002 en computer gekocht bij dixons
heb daar geen extra garatie bij gekocht
maar naar 1.5 jaar was mijn dvd speler ( voor de computer ) defeckt
dus dixons op gebeld hoe of wat wat er mee kon zijn
de dvd speler leesde alle bestanden van de cd maar een dvd film
kon hij niet lezen en daar was hij dus voor maar goed
dus dixons gebelt ik moest hem maar langs brengen en dan werd de dvd speler opgestuurd en de reparatie was voor mijn rekening
maar nu komt het
de dvd speler was van het merk samsung
dus heb ik samsung op gebeld via internet kwam ik aan het telefoon nr
en daar bleek dat ik 2 jaar garantie op de dvd speler had
wat ovregens op de meeste artikelen van samsung gelt
dus u begrijpt het al naar een paar telefoontjes had ik mijn dvd speler opgestuurd naar een service sentrum (R.M.A geheten) van samsung
en daar ben ik goed behandeld binnen een week had ik een andere dvd speler van samsung
dus met andere woorden
een garantie is niet altijd nodig
Re: Verlengde garantie Dixons
1:
Een omruiling/vervanging van een toestel gedurende het 1e jaar ? Dan wordt de verzekering geporteerd naar het nieuwe apparaat. Buiten het 1e jaar ? dan betaald de verzekeraar en vervalt de polis..(net als bij je fiets )
2:
Radar heef tgelijk als het gaat om het niet verplicht mogen stellen van Garantie bij uitgestelde betalingen.. Over lease kan je een discussie aangaan.. Misschien zit Dixons fout..een foutje is menselijk. Een lease wordt slechts sporadisch verkocht en als het al verplicht zou zijn gesteld, dan gebeurt dat dus niet vaak. Daarnaast heeft radar een zeer suggestieve vraagstelling. Op een vraag als :"Is dat verplicht (nij lease)" krijg je al snel een JA.. op een vraag :"Kan ik ook op afbetaling kopen zonder VGV ?" Krijg je geheid een positief resultaat. Meerdere mogelijkheden dus. Alleen dat komt Radar niet goed uit, dat trekt geen kijkcijfers.
3:
Ja, Radar blokkeerd iedereen op alle forums als zij te veel tegen Radar in gaan, of te bedrijgend worden. Een methode om dit probleem op te lossen volgt asap. Alleen kunnen gedupeerden dat niet meer lezen helaas !
4:
Ook in een winkel maakt men fouten. Dit zijn namelijk ook mensen. Ben je van mening dat je niet juist bent behadendeld, bel dan de Dixons consumentenservice op 073-6460900. Zij zullen met liefde een gemaakt fout corrigeren..daar worden zij namelijk goed voor betaald. Een klant staat bij Dixons altijd op de 1e plaats, ook als er fouten worden gemaakt.
5:
Denkt iedereen nog aan die koude of warme douche ?
Een omruiling/vervanging van een toestel gedurende het 1e jaar ? Dan wordt de verzekering geporteerd naar het nieuwe apparaat. Buiten het 1e jaar ? dan betaald de verzekeraar en vervalt de polis..(net als bij je fiets )
2:
Radar heef tgelijk als het gaat om het niet verplicht mogen stellen van Garantie bij uitgestelde betalingen.. Over lease kan je een discussie aangaan.. Misschien zit Dixons fout..een foutje is menselijk. Een lease wordt slechts sporadisch verkocht en als het al verplicht zou zijn gesteld, dan gebeurt dat dus niet vaak. Daarnaast heeft radar een zeer suggestieve vraagstelling. Op een vraag als :"Is dat verplicht (nij lease)" krijg je al snel een JA.. op een vraag :"Kan ik ook op afbetaling kopen zonder VGV ?" Krijg je geheid een positief resultaat. Meerdere mogelijkheden dus. Alleen dat komt Radar niet goed uit, dat trekt geen kijkcijfers.
3:
Ja, Radar blokkeerd iedereen op alle forums als zij te veel tegen Radar in gaan, of te bedrijgend worden. Een methode om dit probleem op te lossen volgt asap. Alleen kunnen gedupeerden dat niet meer lezen helaas !
4:
Ook in een winkel maakt men fouten. Dit zijn namelijk ook mensen. Ben je van mening dat je niet juist bent behadendeld, bel dan de Dixons consumentenservice op 073-6460900. Zij zullen met liefde een gemaakt fout corrigeren..daar worden zij namelijk goed voor betaald. Een klant staat bij Dixons altijd op de 1e plaats, ook als er fouten worden gemaakt.
5:
Denkt iedereen nog aan die koude of warme douche ?
Re: Verlengde garantie Dixons
Zelf werk ik niet voor Dixons maar heb wel redelijk vaak met ze te maken. Dixons is geen andere winkel dan bijvoorbeeld Modern Electronics, IT's of Micro Electro. Zij werken alleen met bonussen en vgv's (al zullen andere bedrijven die anders noemen). Ook zult u er de zelfde produkten treffen tegen ongeveer dezelfde prijs. Dat Dixons een luizige rat in dienst heeft kunnen ze niet helpen en al hoop ik dat ze het snel kunnen verhelpen.
Ik wil één tip geven al alle andere medewerkers van Dixons: REAGEER HIER NIET MEER OP, DAN BLOEDT HET VANZELF DOOD!!!!!!
Ik wil één tip geven al alle andere medewerkers van Dixons: REAGEER HIER NIET MEER OP, DAN BLOEDT HET VANZELF DOOD!!!!!!
Re: Verlengde garantie Dixons
Beste collega's,
Jullie weten net zo goed als ik dat maar een klein percentage mensen die VGV hebben deze ook werkelijk claimen, dus vooral doorgaan met vekopen hiervan om mijn riante salaris en dat van de rest van de Dixons top te kunnen blijven betalen.
succes
Jullie weten net zo goed als ik dat maar een klein percentage mensen die VGV hebben deze ook werkelijk claimen, dus vooral doorgaan met vekopen hiervan om mijn riante salaris en dat van de rest van de Dixons top te kunnen blijven betalen.
succes
Re: Verlengde garantie Dixons
Stel je wordt gebanned omdat je gelijk hebt...
Oplossing 1:
http://proxify.com/
Via deze dienst kan je gratis de site van Radar bekijken. Echter geen interactieve diensten gebruiken zonder te betalen (zoeken en reageren !)
de 2e houd ik nog even geheim !
Oplossing 1:
http://proxify.com/
Via deze dienst kan je gratis de site van Radar bekijken. Echter geen interactieve diensten gebruiken zonder te betalen (zoeken en reageren !)
de 2e houd ik nog even geheim !
Re: Verlengde garantie Dixons
Stel je wordt gebanned omdat je gelijk hebt...
Oplossing 1:
http://proxify.com/
Via deze dienst kan je gratis de site van Radar bekijken. Echter geen interactieve diensten gebruiken zonder te betalen (zoeken en reageren !)
de 2e houd ik nog even geheim !
Oplossing 1:
http://proxify.com/
Via deze dienst kan je gratis de site van Radar bekijken. Echter geen interactieve diensten gebruiken zonder te betalen (zoeken en reageren !)
de 2e houd ik nog even geheim !
Re: Verlengde garantie Dixons
* Er is nu al meerdere keren gezegd dat VGV in sommige gevallen verplicht is gesteld bij LEASE en bij geen één andere verkoop. (1 op de 1000 klanten !) Hoe vaak moet je een vergissing nog toegeven.
* Mensen die onterecht verplicht zijn tot het kopen van VGV krijgen zondermeer hun geld terug als zij dat willen en daadwerkelijk zijn verplicht.
* De vraagstelling van Radar is zeer suggestief en geheel niet open te noemen. Als er gewoon gevraagd wordt hoe je iets kan kopen op afbetaling zonder extra garantie te moeten nemen, komen er 2 alternatieven naar voren.
* Radar draaft door en laat het grootste gedeelte van een 1,5 uur durend gesprek weg en reduceert dat tot 3 punten die eigenlijk niets met het onderwerp te maken hebben.
* Het feit dat Dixons is al die jaren nooit negatief in het nieuws is geweest bij welk consumentenprogramma dan ook, zegt veel over de klantvriendelijkheid van dixons en het vermogen om eventuele klachten adequaat op te lossen.
* Radar verdraait het onderwerp tot een halszaak over een premiesysteem zoals elk commercieel bedrijf dat heeft, maar vergeet dat te noemen. Dit maakt hun reaktie zeer eenzijdig.
* Radar geeft af of het verkopen van VGV waar zelfs de consumentenbond spreekt oven een gemaksgarantie die wel degelijk zinvol kan zijn.
* Radar zet een (semi) jurist neer die beweert dat je na de garantie vast wel (suggestief ?!) een deel (welk deel) van het reparatiebedrag (welk bedrag en hoe hoog) terug kan krijgen van de fabrikant. Dat dit deel wel eens 50 tot 80% van de nieuwwaarde kan zijn wordt niet verteld.
* Verkopers worden gefilmd, maar op zo'n manier onherkenbaar gemaakt dat half nederland ze toch herkend..zeker mensen die vaak in zo'n filiaal komen. Wil jij op zo'n manier terechtstaan voor een vergissing.
* Iemand spreekt over vertrouwen in grote ketens dat nu weg is..Werken er bij die ketens geen mensen dan..dat ze perfect moeten zijn. Laat zij die zonder zonden zijn de eerste steen gooien..(wie gooide ?)
* Een Extra garantie die waardeloos is als de maatschappij failliet gaat ? We hebben het hier over een verzekeringsmaatschappij die ook gewoon huizen en auto's verzekerd. Het risiko is dus net zo groot als het faillisement van de Rabobank of van Nationale Nederlanden. Als dit gebeurt is Dixons nog steeds aanspreekbaar voor deze garantie. Andersom ook !
Zo.. en ga nu maar eens discusseren !
* Mensen die onterecht verplicht zijn tot het kopen van VGV krijgen zondermeer hun geld terug als zij dat willen en daadwerkelijk zijn verplicht.
* De vraagstelling van Radar is zeer suggestief en geheel niet open te noemen. Als er gewoon gevraagd wordt hoe je iets kan kopen op afbetaling zonder extra garantie te moeten nemen, komen er 2 alternatieven naar voren.
* Radar draaft door en laat het grootste gedeelte van een 1,5 uur durend gesprek weg en reduceert dat tot 3 punten die eigenlijk niets met het onderwerp te maken hebben.
* Het feit dat Dixons is al die jaren nooit negatief in het nieuws is geweest bij welk consumentenprogramma dan ook, zegt veel over de klantvriendelijkheid van dixons en het vermogen om eventuele klachten adequaat op te lossen.
* Radar verdraait het onderwerp tot een halszaak over een premiesysteem zoals elk commercieel bedrijf dat heeft, maar vergeet dat te noemen. Dit maakt hun reaktie zeer eenzijdig.
* Radar geeft af of het verkopen van VGV waar zelfs de consumentenbond spreekt oven een gemaksgarantie die wel degelijk zinvol kan zijn.
* Radar zet een (semi) jurist neer die beweert dat je na de garantie vast wel (suggestief ?!) een deel (welk deel) van het reparatiebedrag (welk bedrag en hoe hoog) terug kan krijgen van de fabrikant. Dat dit deel wel eens 50 tot 80% van de nieuwwaarde kan zijn wordt niet verteld.
* Verkopers worden gefilmd, maar op zo'n manier onherkenbaar gemaakt dat half nederland ze toch herkend..zeker mensen die vaak in zo'n filiaal komen. Wil jij op zo'n manier terechtstaan voor een vergissing.
* Iemand spreekt over vertrouwen in grote ketens dat nu weg is..Werken er bij die ketens geen mensen dan..dat ze perfect moeten zijn. Laat zij die zonder zonden zijn de eerste steen gooien..(wie gooide ?)
* Een Extra garantie die waardeloos is als de maatschappij failliet gaat ? We hebben het hier over een verzekeringsmaatschappij die ook gewoon huizen en auto's verzekerd. Het risiko is dus net zo groot als het faillisement van de Rabobank of van Nationale Nederlanden. Als dit gebeurt is Dixons nog steeds aanspreekbaar voor deze garantie. Andersom ook !
Zo.. en ga nu maar eens discusseren !
Re: Verlengde garantie Dixons
Geachte Radar en mensen,
Jullie jurist heeft gelijk dat je wettelijk gezien mag verwachten van een product dat het een x aantal jaren mee moet gaan. Maar ondertussen verteld de beste man niet dat het arbeidsloon er niet onder valt. Het duurst van allemaal. Heb je vijf jaar garantie op een onderdeel in een camera dan moet je het dus als leek zelf inbouwen. Arbeidsloon bedraagt het meest van allemaal. Bovendien ben je dan weer een paar jaar verder voordat je tot je recht komt. Dus eigenlijk zouden de fabriekanten de prijzen moeten opkrikken en er standaard bv 5 jaar garantie bij moeten geven. Dan heb je als consument al helemaal geen keus meer.
P.S. iets aan de late kant maar moet kunnen toch
Jullie jurist heeft gelijk dat je wettelijk gezien mag verwachten van een product dat het een x aantal jaren mee moet gaan. Maar ondertussen verteld de beste man niet dat het arbeidsloon er niet onder valt. Het duurst van allemaal. Heb je vijf jaar garantie op een onderdeel in een camera dan moet je het dus als leek zelf inbouwen. Arbeidsloon bedraagt het meest van allemaal. Bovendien ben je dan weer een paar jaar verder voordat je tot je recht komt. Dus eigenlijk zouden de fabriekanten de prijzen moeten opkrikken en er standaard bv 5 jaar garantie bij moeten geven. Dan heb je als consument al helemaal geen keus meer.
P.S. iets aan de late kant maar moet kunnen toch
Re: Verlengde garantie Dixons
Vroeger toen ik nog heel jong was kwam ik te weten dat dixons 1 van de weinige winkelketens was dat produkten verkocht die mede met samenwerking van het toendertijd apartheids regime zuid-afrika tot stand zijn gekomen.dit is alweer ruim 20 jaar geleden en al die 20 jaren heb ik nooit meer iets daar gekocht,goed he?!
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik had een olympus camera gekocht en daar was mijn garantie van verlopen. Ik ging terug naar de winkel, toen vertelde ze me dat ze 'm konden opsturen maar dat daar wel 25 euro verzend kosten bij komen en arbeidsloon, en nog is de reparatie kosten. Dat zou zo'n 110 euro gaan kosten. Ik had nog gevraagt wat de kosten zouden zijn van die verlengde garantie. Dat scheelt de helft bijna.
Radar zegt dat je het dus niet moet doen.
Nou voor die 45 euro 2 jaar extra daar kan ik 'm bij wijs van spreken elke week opsturen!!
En tot slot radar betaald je rekening niet hoor.
De leveransier is degene die het voor je moet maken.
gegroet,
Radar zegt dat je het dus niet moet doen.
Nou voor die 45 euro 2 jaar extra daar kan ik 'm bij wijs van spreken elke week opsturen!!
En tot slot radar betaald je rekening niet hoor.
De leveransier is degene die het voor je moet maken.
gegroet,
Re: Verlengde garantie Dixons
Hij wordt steeds mooier hier. Hier op 't forum wordt gesuggereerd dat de verkoopmdewerkers woorden in de mond krijgen gelegd.
Nou als iemand vraagt: "Is de VGV verplicht?" Kan je toch zeggen: "Nee maar wij adviseren het wel omdat...."
Dus die verkopers die "Ja" hebben gezegd hadden een keus, de klant daarna niet meer. Ja, weggaan maar ik betwijfel of dat de bedoeling is van het hoofdkantoor.
Nou als iemand vraagt: "Is de VGV verplicht?" Kan je toch zeggen: "Nee maar wij adviseren het wel omdat...."
Dus die verkopers die "Ja" hebben gezegd hadden een keus, de klant daarna niet meer. Ja, weggaan maar ik betwijfel of dat de bedoeling is van het hoofdkantoor.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49
Re: Verlengde garantie Dixons
Ik kan u verzekeren dat het afnemen van Verlengde Garantie niet verplicht is bij een normale aankoop. Dit is alleen het geval geweest bij kopen via lease. Of dat zo eerlijk is valt over te twisten. Het zou toch zonde zijn als iets kapot gaat na een jaar waar je nog 4 jaar voor moet betalen?