| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weblog.nl
weblog.nl
Al bijna twee maanden hebben bijna 400 duizend webloggers geen toegang tot hun weblogs. Er zou een migratie plaatsvinden van typad naar worldpress en dat zou aanvankelijk een aantal uren duren. We zijn nu bijna 2 maanden verder en steeds meer krijg ik het gevoel dat het weblog team zelf ook de weg kwijt is. De informatievoorziening is in mijn ogen sumier. Op vragen worden geen duidelijke antwoorden gegeven, Om een voorbeeld te noemen: Ik had een (duur) account en drie weblogs daaraan gekoppeld. Op mijn vragen of deze drie weblogs dan goed zouden migreren. Geen antwoord. Nu zie ik "mijn" weblog terug op internet maar kan er niet in. Zie dat de berichten van drie weblogs in 1 weblog zijn verzameld.
Langzamerhand begin in het vertrouwen te verliezen en ben bang dat alles zoek is. Zijn er nog meer webloggers hier dit dat gevoel hebben?
Langzamerhand begin in het vertrouwen te verliezen en ben bang dat alles zoek is. Zijn er nog meer webloggers hier dit dat gevoel hebben?
Re: weblog.nl
Hallo weblog gebruikers,
Inmiddels is het zover dat weblog niet eens meer antwoord geeft op mails. de helpdesk (Melody) reageert nergens meer op.
ook Coen die nog regelmatig updates gaf over de voortgang, laat niets meer van zich horen (sinds 14 oktober). Wat als al onze content weg is?? Er zijn mensen die de weblog (betaald) zakelijk gebruikten, hoe gaan die met deze problemen om? Ik heb weblog gevraagd om "mijn" weblog in export formaat naar mij toe te sturen, zodat ik ergens anders verder zou kunnen. resultaat: Geen antwoord...
zou het wellicht een idee zijn om als gebruikers van weblog.nl gezamenlijk een "force" te vormen en te kijken of we iets voor elkaar kunnen krijgen.
Inmiddels is het zover dat weblog niet eens meer antwoord geeft op mails. de helpdesk (Melody) reageert nergens meer op.
ook Coen die nog regelmatig updates gaf over de voortgang, laat niets meer van zich horen (sinds 14 oktober). Wat als al onze content weg is?? Er zijn mensen die de weblog (betaald) zakelijk gebruikten, hoe gaan die met deze problemen om? Ik heb weblog gevraagd om "mijn" weblog in export formaat naar mij toe te sturen, zodat ik ergens anders verder zou kunnen. resultaat: Geen antwoord...
zou het wellicht een idee zijn om als gebruikers van weblog.nl gezamenlijk een "force" te vormen en te kijken of we iets voor elkaar kunnen krijgen.
Fijn dat je reageert. Inderdaad lijkt het er steeds meer op dat weblog.nl als een nachtkaarsje uitgaat. En ondertussen zijn we al onze data kwijt. En wat nog erger is . We kunnen er niets meer aan wijzigen dus blijft het ten eeuwige dagen rondzwerven op internet.
Ik ben het met je eens dat eendracht "macht" maakt. Dus verenigen. Maar hoe doe je dat? Misschien hierover naar uitwijkpost een bericht zetten? Of in de media hiervoor aandacht zoeken?
Ik ben het met je eens dat eendracht "macht" maakt. Dus verenigen. Maar hoe doe je dat? Misschien hierover naar uitwijkpost een bericht zetten? Of in de media hiervoor aandacht zoeken?
Je kan daar nu zelfs ook geen nieuw weblog registreren.
Hoe kun je dat het beste organiseren? Omdat ik niet meer kan inloggen kan ik ook geen mail meer sturen naar weblog. Ben nu van plan een brief aan Sanome te schrijven. Zij zijn eigenaar van weblog en ik begin me steeds meer af te vragen wat de reden is dat typad de samenwerking heeft beeindigd. Denk zelf eerder dat Sanome ze te duur vond en dat dat de reden is geweest. ek he je wordt steeds achterdochtiger.....
Om andere webloggers te bereiken het bestaan van dit forum doorgeven iop uitwijkpost?
Om andere webloggers te bereiken het bestaan van dit forum doorgeven iop uitwijkpost?
Zoals ze nu bezig zijn, lijkt het erop, dat ze van hetgehele weblog gedoe af willen. Of te wel, lekker laten doodbloeden.
Eigenlijk schandalig. Je laat mensen een duur account nemen. En als klant ga je er dan van uit dat je gegevens veilig zijn. Al je kontakten kwijt. Er bezochten elke dag minstens 200 mensen mijn weblog en nu? Alles weg. Zie ze maar weer te bereiken. Wat je in die jaren hebt opgebouwd in 1 klap weg........
Ook wel erg naief om in "al die jaren" zelf niet af en toe een backup te trekken.
Als ik het me goed kan herrinneren, kan je zelf geen back-up maken.bprosman schreef:Ook wel erg naief om in "al die jaren" zelf niet af en toe een backup te trekken.
Ook al heb je die dan kun je in je "oude" weblog niets meer verwijderen of wijzigen. Een back-up is alleen nuttig om die info niet kwijt te raken.bprosman schreef:Ook wel erg naief om in "al die jaren" zelf niet af en toe een backup te trekken.
Dat je op de huidige weblog niets meer kon wijzigen was me duidelijk, het ging meer om bovenstaande.Er bezochten elke dag minstens 200 mensen mijn weblog en nu?Al je kontakten kwijt.Zie ze maar weer te bereiken.Alles weg.
Je hebt wel het voordeel, dat de huidige weblogs ook niet meer zichtbaar zijn.
je weblog backuppen kon alleen als je een betaald account had! Via een omweg heb ik destijds een exportbestand gekregen van mijn weblog, maar daar kan ik tot op heden niets mee helaas.
Sanoma cq Weblog moet eerlijk opening van zaken geven! Sinds 14 october horen we niets meer. Alle foto's en berichten zijn onbereikbaar. Schande!!
Wij willen niet langer aan het lijntje gehouden worden. Openheid van zaken NU!
Sanoma cq Weblog moet eerlijk opening van zaken geven! Sinds 14 october horen we niets meer. Alle foto's en berichten zijn onbereikbaar. Schande!!
Wij willen niet langer aan het lijntje gehouden worden. Openheid van zaken NU!
je weblog backuppen kon alleen als je een betaald account had!
Naja , als het een gratis dienst betreft heb je zowiezo weinig te eisen lijkt meWij willen niet langer aan het lijntje gehouden worden. Openheid van zaken NU!
Er is veel te doen over de 'migratie' van web-log van Typepad naar Wordpress. Die zou in 48 uur rond zijn, maar begon op 23 augustus en is nu nog niet rond. Inmiddels zijn de vele bloggers wanhopig, want zijn bang hun gehele weblog, met hun vele verhalen, foto's, lesmateriaal etcetera kwijt te zijn, of in zodanig verminkte vorm terug te krijgen (ooit, wanneer???) dat ze er niets meer mee kunnen.
Inmiddels is op verschillende sites te lezen over de voortgang (...) van de migratie, de commentaren en klachten erop en de tips voor de bloggers. Ook een lange lijst met uitgeweken bloggers.
De Uitwijkpost is in het leven geroepen om de slachtoffers van web-log een steuntje in de rug te geven. Vind hier de lijst met ontvluchtte bloggers, de links naar andere websites, nieuws en tips.
http://uitwijkpost.wordpress.com/
Inmiddels is op verschillende sites te lezen over de voortgang (...) van de migratie, de commentaren en klachten erop en de tips voor de bloggers. Ook een lange lijst met uitgeweken bloggers.
De Uitwijkpost is in het leven geroepen om de slachtoffers van web-log een steuntje in de rug te geven. Vind hier de lijst met ontvluchtte bloggers, de links naar andere websites, nieuws en tips.
http://uitwijkpost.wordpress.com/
Via http://www.jeroenmirck.nl/2011/08/probl ... weblog-nl/ kun je veel lezen over updates en vele gedupeerde mensen die elke dag nog hun gal spuien.
Inmiddels heb ik sinds 2 weken geleden weer kunnen inloggen, via mozilla firefox is dit gelukt.
Met internetexplorer lukte dit niet.
Nog steeds werkt er meer niet dan wel.
Je kunt nu een blogje plaatsen maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Foto's zijn niet zichtbaar op de homepagina.
De layout is niet te wijzigen.
Alle links, categorieën, zijkolommen etc zijn weg.
Vele mensen hebben maar enkele blogs online staan en missen een groot gedeelte van hun archief.
Weblog is inmiddels met een compensatie gekomen die echt nergens op slaat. Een aantal maanden lidmaatschap op een tijdschrift en een paar maanden een betaald account gratis.
Niet-betaalde leden krijgen helemaal niets.
Zicht op wanneer er weer fatsoenlijk geblogd kan worden is er niet.
Laatste nieuwsbrief via de helpdesk:
Beste weblogger,
Ruim een week geleden hebben we jullie als gebruiker gevraagd een aantal vragen te beantwoorden over jullie Weblog.
Jullie feedback heeft veel inzicht gegeven in de problemen die op dit moment nog spelen, zodat wij op basis daarvan de prioriteiten kunnen bepalen. Dank daarvoor.
Vier belangrijke uitkomsten van de enquete:
•Een deel van de blogs van de respondenten is nog niet online
•Bij ca. 60% van de blogs missen nog berichten.
•Ruim 10% van de gebruikers kan op dit moment nog niet inloggen
•De vormgeving is in een aantal gevallen nog niet via het CMS aan te passen
Onze eerste prioriteit ligt op dit moment bij het compleet maken van alle blogs. Daarna zal er gewerkt worden aan het oplossen van de problemen met de vormgeving. We willen nogmaals benadrukken dat alle content in ieder geval aanwezig is, maar niet in alle gevallen goed wordt getoond.
Gebruikers die niet kunnen inloggen vragen we om contact met ons opnemen via dit formulier, zodat we nieuwe inloggegevens kunnen toesturen.
Uit een flink aantal enquetes kwam naar voren dat een deel van de gebruikers niet op de hoogte is van de achterliggende redenen om Weblog te migreren van TyPad naar Wordpress. Sinds 2005 heeft Weblog aan de achterkant gebruikt gemaakt van de TypePad blog techniek. TypePad heeft echter, vanwege een strategische koerswijziging, besloten geen diensten meer aan te bieden op het gebied van technische servicing. Dit dwong Weblog over te stappen naar een andere aanbieder. De migratie die volgde bleek complexer dan door alle betrokken partijen was voorzien.
Fijn weekend,
Coen
Via: http://www.weblog.nl/2011/11/02/klagen-mag/
Wordt er wel persoonlijk op je vragen geantwoord. Echter zijn de antwoorden nog steeds niet erg bevredigend.
Inmiddels heb ik sinds 2 weken geleden weer kunnen inloggen, via mozilla firefox is dit gelukt.
Met internetexplorer lukte dit niet.
Nog steeds werkt er meer niet dan wel.
Je kunt nu een blogje plaatsen maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Foto's zijn niet zichtbaar op de homepagina.
De layout is niet te wijzigen.
Alle links, categorieën, zijkolommen etc zijn weg.
Vele mensen hebben maar enkele blogs online staan en missen een groot gedeelte van hun archief.
Weblog is inmiddels met een compensatie gekomen die echt nergens op slaat. Een aantal maanden lidmaatschap op een tijdschrift en een paar maanden een betaald account gratis.
Niet-betaalde leden krijgen helemaal niets.
Zicht op wanneer er weer fatsoenlijk geblogd kan worden is er niet.
Laatste nieuwsbrief via de helpdesk:
Beste weblogger,
Ruim een week geleden hebben we jullie als gebruiker gevraagd een aantal vragen te beantwoorden over jullie Weblog.
Jullie feedback heeft veel inzicht gegeven in de problemen die op dit moment nog spelen, zodat wij op basis daarvan de prioriteiten kunnen bepalen. Dank daarvoor.
Vier belangrijke uitkomsten van de enquete:
•Een deel van de blogs van de respondenten is nog niet online
•Bij ca. 60% van de blogs missen nog berichten.
•Ruim 10% van de gebruikers kan op dit moment nog niet inloggen
•De vormgeving is in een aantal gevallen nog niet via het CMS aan te passen
Onze eerste prioriteit ligt op dit moment bij het compleet maken van alle blogs. Daarna zal er gewerkt worden aan het oplossen van de problemen met de vormgeving. We willen nogmaals benadrukken dat alle content in ieder geval aanwezig is, maar niet in alle gevallen goed wordt getoond.
Gebruikers die niet kunnen inloggen vragen we om contact met ons opnemen via dit formulier, zodat we nieuwe inloggegevens kunnen toesturen.
Uit een flink aantal enquetes kwam naar voren dat een deel van de gebruikers niet op de hoogte is van de achterliggende redenen om Weblog te migreren van TyPad naar Wordpress. Sinds 2005 heeft Weblog aan de achterkant gebruikt gemaakt van de TypePad blog techniek. TypePad heeft echter, vanwege een strategische koerswijziging, besloten geen diensten meer aan te bieden op het gebied van technische servicing. Dit dwong Weblog over te stappen naar een andere aanbieder. De migratie die volgde bleek complexer dan door alle betrokken partijen was voorzien.
Fijn weekend,
Coen
Via: http://www.weblog.nl/2011/11/02/klagen-mag/
Wordt er wel persoonlijk op je vragen geantwoord. Echter zijn de antwoorden nog steeds niet erg bevredigend.