LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door celik56 »

Hierbij mijn klacht over Telfort.. Wat heb ik toch een spijt dat ik klant ben bij Telfort.. Elke keer dat hoofdpijn door hun, plus je wordt niet serieus genomen door de klantenservice!

Sinds enkele dagen heb ik gemerkt dat mijn mobiele internet is uitgeschakeld. Vreemd, want mijn instellingen zijn gewoon geactiveerd. Dus ik bel Telfort klantenservice. Hier had ik een medewerker (David H.) aan de lijn die mij vertelde dat ik mijn fair use policy limiet in totaal drie keer ben overschreden!!! Deze fair use policy is 300 MB!! Telfort, jullie weten dondersgoed dat een iPhone zonder internet niet te doen is en hoeveel mobiele data mijn iPhone zuipt! Waar slaat dit op en hoe komen jullie hier ineens bij!!

Eerder is bij Telfort ook bekend door problemen voorheen omdat die ene verkoopmedewerker aan de telefoon mij verhalen ging vertellen waardoor ik een en al problemen heb gehad. Toen ik dat jongen in januari tijdens mijn verlenging vroeg: is het onbeperkt? Zei die jongen, ja het is geheel onbeperkt, er zit geen limiet aan!! (Telfort, ik verwijs jullie naar dat voicelog van toen, en ja jullie bewaren hem gewoon!!)

Er stond verder niets over het mobiele bundel en dat fair use policy op het contract buiten dit:

Mobiel nummer: 06XXXXXXXX
Product: Apple iPhone 4 16GB (€ 150 eenmalig)
Abonnement: Telfort 400 (24 mnd), € 18,95 per maand (Na 9 maanden € 37,95 p/mnd)
Extra's: + Internet Surf & mail, € 4,95 per maand (Na 9 mnd € 9,95)

Verder NIETS!! over een fair use policy! Daarnaast kreeg ik ook mee dat ik mijn abonnementskosten van € 4,95, daarna € 9,95 gewoon tot januari 2013 moet doorbetalen!! En dit gaat mij dus helemaal ver, dit noem ik letterlijk diefstal!

Ik voel mijzelf letterlijk in de val gelokt door Telfort.. Ik heb helaas omdat ik het nodig heb er nog een bundel bij genomen van 1GB, en daar zal ik er nog bovenop € 7,95 voor betalen!

Wat ik ook nog belachelijk vind he Telfort, als jullie dan zo'n regeling hebben, waarschuw mij dan even! Sms, post, mail??? ik heb geen waarschuwing, NIKS gehad!! Ja ooit ergens in Juli, een sms dat ik mijn mobiele data ben overschreden en dat ik het niet in het buitenland kon gebruiken. De volgende ochtend kreeg ik een sms dat ik deze onterecht heb ontvangen. Maar voor de rest heb ik helemaal niks ontvangen.

Ik verwacht een oplossing voor dit probleem. Ik ga nog steeds akkoord met dat 1 gb mobiele data gebeuren voor € 7,95, op de voorwaarde dat dan het bedrag van € 4,95 per maand (Na 9 mnd € 9,95) vervalt. Ik ga echt niet voor niets betalen. tevens ga ik hiermee akkoord op de voorwaarde dat Telfort eens goed waarschuwt..

PS: Nog brutaal van David H. (vermeld zijn volledige achternaam bewust niet) dat hij beweert dat ze me wel hebben gewaarschuwd hiervoor.. Ook het manier van opnemen.. diep triest!

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Over de fair use policy (FUP) is juridisch veel af te dingen. Aangeboden informatie blijkt onjuist, onvolledig en/of tegenstrijdig met elkaar. Het een en ander zal er toe lieden dat voorwaarden onredelijk bezwarend zijn en onrechtmatige daden gepleegd worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door bprosman »

en hoeveel mobiele data mijn iPhone zuipt!
Iets wat iedereen weet en dan toch begint te piepen dat er een datalimiet ingesteld wordt ,zou ik als provider ook doen als iedereen 32942 apps installeert. Zelf ben ik al jaren een Blackberry gebruiker. Mijn collega en ik hebben in Juni in de USA een "vergelijkend warenonderzoek" gedaan tussen een iPhone en een Blackberry en het blijkt dat een iPhone (voor de zelfde activiteiten) een factor 4 tot 6 !!! meer data verstookt dan een BB. Niet echt "Fair use" dus bij die Appeltjes.

Binnenkort ga ik mijn provider aanschrijven en om korting vragen omdat ik GEEN iPhone heb ;-)

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door CSM »

bprosman schreef:Binnenkort ga ik mijn provider aanschrijven en om korting vragen omdat ik GEEN iPhone heb ;-)
Bel dan ook meteen Sloggi. Misschien krijg je daar ook korting.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door bprosman »

Bel dan ook meteen Sloggi. Misschien krijg je daar ook korting.
Ach.... zoals mijn dochter zegt : "Het vergt intelligentie om sarcasme te begrijpen" ;-)
Laatst gewijzigd door bprosman op 12 sep 2011 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Iets wat iedereen weet en dan toch begint te piepen dat er een datalimiet ingesteld wordt ,zou ik als provider ook doen als iedereen 32942 apps installeert. Zelf ben ik al jaren een Blackberry gebruiker. Mijn collega en ik hebben in Juni in de USA een "vergelijkend warenonderzoek" gedaan tussen een iPhone en een Blackberry en het blijkt dat een iPhone (voor de zelfde activiteiten) een factor 4 tot 6 !!! meer data verstookt dan een BB. Niet echt "Fair use" dus bij die Appeltjes.
Een abonnement aanprijzen als onbeperkt is fair omdat iedereen toch wel weet dat toch wel weet dat er een datalimiet wordt ingesteld?

Het was eerlijk geweest als de aanbieder vooraf eerlijk was geweest over dat het abonnement niet onbeperkt of zelfs fair use was, maar met een datalimiet kwam van 300MB. Van twee walletjes willen eten vind ik oneerlijk, maar daar kun je kennelijk anders over denken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is "Fair Use Policy" als het ene type telefoon 6 * zoveel data "verstookt" als het andere type terwijl ze het zelfde doen ?

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Wat is "Fair Use Policy" als het ene type telefoon 6 * zoveel data "verstookt" als het andere type terwijl ze het zelfde doen ?
Uit het openingsbericht maak ik op dat er voor de koop hard is geroepen ONBEPERKT. En na de koop is het opeens FUP.

De verkoper is verplicht om alle essentiële informatie te die de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen. Het aanprijzen als FUP of zelfs zes keer het gemiddelde is te vaag. Daarom begaat een ondernemer hier een oneerlijke handelspraktijk ex art. 6:193b BW en dus een onrechtmatige daad ex art. 6:162 BW.

De klant mag conform art. 3:35 BW het zwijgen van de verkoper dat de FUP alleen wat details regelt. Zoals bijvoorbeeld dat er bij een maximale belasting van het netwerk er een traffic shaper in werking treed en capaciteit van de lijn op die momenten tot hooguit 95% mag dalen.

Als algemene voorwaarden is een FUP onredelijk bezwarend ex artikel 6:233 onder b BW, omdat hiermee, "in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort". Het beding komt er op neer dat de aanbieder aan zichzelf overlaat of hij in zijn verbintenis tekort geschoten is omdat hij aan zelf overlaat wanneer hij zijn tegenprestatie heeft geleverd.

Onbeperkt is iets anders dan FUP, dat op zijn beurt weer niet inhoud zes keer het gemiddelde, dat alleen de aanbieder kan inzien. Wanneer het gemiddelde 50 MB kan er ook gewoon eerlijk aangegeven worden dat de limiet 300 MB is.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door CSM »

bprosman schreef:
Bel dan ook meteen Sloggi. Misschien krijg je daar ook korting.
Ach.... zoals mijn dochter zegt : "Het vergt intelligentie om sarcasme te begrijpen" ;-)
Goed zo, dan kon je mijn sarcasme ook vast wel waarderen. Wie de bal kaatst....

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@celik56,

Uw gegevens zijn bekend en wij gaan uitzoeken wat er precies is gebeurd. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u gelegd.

Daphne

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort mob. fair use policy 300MB? Het was toch onbeperkt??

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Fair use is niet voor niets afgeschaft. Tegenwoordig kan je alleen 200 1GB of 1,5 GB aanschaffen. Fair use snapt niemand, gezien dit elke maand anders is.

Gesloten