1995: verzekeringsagent adviseert de waardevaste uitvaartverzekering (UVV) in natura bij het huidige Yarden dat het gelijknamige bedrijf enkele jaren geleden omzette in een niet waardevaste UV. Heb zowel per mail als per brief geprotesteerd, echter nooit enige reactie mogen ontvangen. Een telefoontje leverde een verwijzing op naar de kleine lettertjes: "tussentijdse wijziging van de voorwaarden is mogelijk". Tijdens het schaken de spelregels veranderen dus.
2011: brieven van Yarden. Verzoek om te indexeren vanwege de toenemende uitvaartkosten van 2,7% per jaar. We 'mogen' ons gelukkig indekken voor de komende 5 jaar met (voor 3 polissen) een extra premie van € 41,40 per jaar = 18,3% premiestijging!!!
Van een 'waardevaste' in natura polis naar een geïndexeerde UVV met een premiestijging die de maximaal te berekenen rente per jaar overstijgt / benadert.
Weg bij Yarden? Dat kan natuurlijk meneer, krijgt u 50% van het ingelegde bedrag terug!!!???? Wanneer ik vervolgens vraag of de volgende stap is de kist uit het pakket te halen of wellicht de brandstof voor de crematie, krijg ik opnieuw de naald in de groef: meneer u besluit zelf of u wilt indexeren of niet. Gelegaliseerde diefstal, gluiperig en vele mensen trappen er nog in ook. Het is een schande en ik ben
Weet iemand overigens een andere "in natura waardevaste UVV"? Of misschien een andere idee voor de dekking van uitvaartkosten?