LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kworb
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:19

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door Kworb »

Als je meer dan twee uur per maand belt naar vaste nummers moet je dus gewoon VolopBellen Altijd erbij nemen. Daarmee krik je dan wel de abonnementskosten op naar die van KPN, maar bel je onbeperkt naar vaste nummers. Prima toch? Ik zie het probleem niet zo. Het is alleen maar mooi dat het goedkoper wordt om naar mobiel te bellen.

gerotten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2011 12:41

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door gerotten »

Helaas ondersteunt Ziggo geen carrier preselect. Dat is alleen voor de KPN verplicht. Wellicht dat het tijd wordt dat ook kabelaars worden verplicht tot carrier preselect. Ik zou zeggen dien allemaal een klacht in bij de OPTA.

Tot die tijd stel ik het volgende alternatief voor: Bel via belkampioen voor 2 cent per minuut. Het starttarief bedraag 4,5 cent.

1. Bel 0900-0661 (2 cpm) en wacht op de welkomst-boodschap.
2. Bel het volledige nummer in Nederland (0031..).
3. Sluit af met een hekje (#)

Dit werkt prima en kost maar een kwart van bellen met Ziggo !!! Er zijn vast nog meer aanbieders die goedkoper zijn dan Ziggo. Zoek ze en pak Ziggo terug voor deze absurde verhoging.

tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door tanja1968 »

Ik gebruik nu al een paar jaar voipbuster om te bellen naar vaste (niet-ziggo) nummers.

Je geeft in het programma op van welk telefoonnummer je wilt bellen, en naar welk telefoonnummer. Je starttarief is 5 cent en daarna is het gesprek gratis (dit zie je ook in je scherm allemaal). De meeste europese vaste nummers zijn ook gratis of bijna gratis. Deze kun je vinden bij de tarieven.

Beltegoed kost 10 euro (plus BTW is ca 12 euro). Hiermee kun je 120 dagen gratis bellen en als die 120 dagen op zijn, dan kun je bellen voor 1 cent per minuut welke van je tegoed afgaat van dat tientje. Ik doe ongeveer een half jaar met dat tegoed. Verder kun je van dit tegoed ook smssen voor 5 cent per bericht

Verder weet ik van mijn familie en kennissen wie Ziggo heeft. Ik heb alleen de namen van de Ziggo gebruikers in mijn telefoon staan. De mobiele nummers bel ik met Simpel. De rest bel ik met Voipbuster.

Voor sommigen misschien omslachtig, maar ik heb er een soort sport van gemaakt om telefonie zo goedkoop mogelijk te houden. Ik kan met dat geld veel leukere dingen doen.

Ik gebruik voipbuster dus al jaren (denk 7 jaar?) en ik heb nog nooit een addertje onder het gras ontdekt.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Ik zou ook overstappen naar Telfort internet en vast bellen. Dan bel je voor 0.05 cent per gesprek ongeacht hoe lang dit gesprek duurt naar je moedertje. Bovendien ik heb er ook interactieve tv bij geweldig.Voor slechts 33,50 per maand heb ik internet tot 20Mb vast bellen en TV. Ziggo kost toch al snel 50 tot 55 euro per maand

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door bprosman »

heb ik internet tot 20Mb
Als je die al haalt op ADSL.
Ziggo kost toch al snel 50 tot 55 euro per maand
Daar heb je bij Ziggo dan wel de dubbele internet snelheid voor. Om maar niet te spreken als je 120MBit wil hebben. Dat kan Telfort niet eens leveren.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Alles in 1 basis is 50 euries waar jij over spreekt is veel duurder. Het is maar net wat je wil uitgeven per maand. Vooral met de besparing op bellen scheelt dit een slok op een borrel

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je veel belt en weinig Internet heb je een punt. Mijn kinderen hebben liever snel Internet, en Skypen ze.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door grun »

MrV1976 schreef:Alles in 1 basis is 50 euries waar jij over spreekt is veel duurder.
Onzin. Je zit bewust onjuiste info te verstrekken om stemming te maken. Om precies te zijn kost alles-in-een basis 42 euro, geen 50. Alles-in-een plus kost 52 euro, dat is niet veel duurder dan 50 zoals jij beweert.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door MrV1976 »

33,50 euro is inclusief vast bellen en TV dus niets 10euro extra dit is 100 % te vergelijken met ziggo basis en idd voor 42 euro. Je krijgt hier slechts 10 Mb voor ik heb 20 Mb voor deze prijs van 33,50. Bij ziggo 40 MB voor 52 euro vind ik een groot prijsverschil 40 MB telfort kost 43,50 incl bellen en tv. Bovendien moet je bij ziggo nog gewoon elke minuut betalen behalve naar andere ziggo gebruikers

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door olaf79 »

jalo schreef:Ziggo verhoogt het tarief van 'vast-naar-vast' van 0,03 naar 0,08 per minuut op 1 september a.s.
Een prijsverhoging van 170%!
Dit is buiten alle proporties en naar mijn mening onrechtmatig.

Argument:
Het onderscheid opheffen tussen bellen naar vast-vast (nu 0,03 pm) en naar vast-mobiel (nu 0,15 pm) en daar één tarief voor te introduceren van 0,08 pm (ongeacht type verbinding) want iedereen in Nederland (?) heeft toch wel een mobiele tlefoon (?).
De huidige vast-vast beller gaat dus betalen voor de 50% prijsverlaging van de vast-mobiel beller.

Een uurtje bellen naar mij bejaarde ouders (die niet eens weten wat een 'mobieltje' is), kost mij nu via de vaste lijn ca. 2,00 per dag. In de nieuwe situatie 5,00 per dag! Op maandbasis: van 60 naar 150 euro!

Wie kan mij dit uitleggen en rechtvaardigen?
Ik heb gekozen voor een vaste lijn om naar een vaste lijn te bellen tegen een zo laag mogelijk tarief.

Als Ziggo de tarieven voor vast-naar-mobiel wil aanpassen, dan moeten zij die tarieven aanpassen. Niet de vast-naar-vast bellers de 50% tariefsverlaging laten betalen voor vast-naar-mobiel bellers.

Kan Ziggo haar winst-/verliescijfers vast-naar-vast telefonie overleggen (en dat doen zij niet) om aan te tonen waar mijn tariefsverhoging van 170% op gebaseerd is?

PS: Met de tariefsverhoging liggen de tarieven van Ziggo straks voor vast-naar-vast gelijk aan die van de huidige/andere aanbieders. Dus overstappen naar goedkoper is onmogelijk. Is dat niet de adder onder het gras?
Ik vind het argument van Ziggo best redelijk. Er wordt steeds minder van vast naar vast gebeld en dus past ziggo haar tarieven aan aan de markt situatie.
Om goedkoop te blijven bellen kun je een ziggo telefonie abbo voor je ouders overwegen mits zij in ziggo gebied zitten. Ziggo klanten bellen onderling geheel gratis en als jij op 5 euro per dag zit heb je dat er zo weer uit. Een andere overweging is voor 10 euro per maand boven op je huidige abbo een VolopBellen altijd te nemen. Dan bel je altijd gratis met alle vaste nummers in NL. (5x30=150 euro, kosten ziggo telefonie = 10 euro, dus dat scheelt je 140 euro).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door olaf79 »

MrV1976 schreef:Ik zou ook overstappen naar Telfort internet en vast bellen. Dan bel je voor 0.05 cent per gesprek ongeacht hoe lang dit gesprek duurt naar je moedertje. Bovendien ik heb er ook interactieve tv bij geweldig.Voor slechts 33,50 per maand heb ik internet tot 20Mb vast bellen en TV. Ziggo kost toch al snel 50 tot 55 euro per maand
Das een beetje appels met peren vergelijken. Bij ziggo krijg je 40 mb en de werkelijke snelheid ligt daar vaak dicht bij. Bovendien krijg je meer tv en radiozenders en ook nog eens gratis veel hd zenders. Bij ziggo is de helpdesk gratis.
Alle geld naar zijn waar natuurlijk.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door MrV1976 »

@vogels Door DLM heb ik zelfs 22 MB meer als waar ik voor betaal. En verder kan je jaarlijks verlengen met korting, waardoor de prijs gemiddeld per jaar 33,50 per maand blijft. Iedereen moet zelf weten of hij teveel wil betalen, maar ik ben zeer tevreden over telfort. Totdat kpn met glasvezel komt natuurlijk. Want voor mij geen ziggo met al die storingen...Bij mij althans

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Ziggo verhoogt vaste-naar-vaste beltarieven met 170%

Ongelezen bericht door MrV1976 »

@olaf. Telfort 40 MB kost 43,50 incl. bellen en tv en doormiddel van DLM zou ik op mijn adres misschien wel 42 MB hebben. Bij mij is VDSL beschikbaar en DLM haalt het maximale uit je lijn. Dit ligt in de praktijk regelmatig iets hoger. Het is echter wel afhankelijk van waar je woont

Gesloten