Tja dat heb ik nu weer gemerkt. Heb contact opgenomen met een deurwaarder. Het blijkt dat in mijn beschikking vermeld staat dat mijn arbeidsovereenkomst is ontbonden miv 01-02-2010 en dat ik 1 maand schadevergoeding krijg. De deurwaarder kan alleen deze maand vorderen en wat betreft mijn loon , dat moet de werkgever betalen zoals afgesproken in mijn arbeidsovereenkomst en wat we vastgelegd hebben in een vaststellingsovereenkomst.
Voor een 1eaannmaning moet je 150 Euro betalen, in beslagname 300 á 400 Euro en voor afhandelingskosten als het geld is binnengehaald door de deurwaarder 250 € . Als mijn werkgever dan nog wiegerd te betalen zijn inderdaad de kosten voor mij.
Hij adviseerde mij dan ook om nogmaals kontakt op te nemen met mijn advocaat en dat heb ik gedaan, omdat ik blijkbaar geen andere keuze heb.
En weer heeft mijn advocaat kontakt opgenomen met de advocaat van mijn werkgever of hij toch maar alstublieft het loon wil overmaken , omdat we voor de kerstdagen alle afspraken al hadden vastgelegd. Dit was alweer de 5e keer, en dat kost mij weer 5 x 100 €.
Heb vervolgens gevraagd aan mijn advocaat om eens concreet aan te geven wat nu eigenlijk een advocaat voor mij kan betkenen en wat voor actie en sancties hij kan opleggen omdat mijn werkgever blijft weigeren om mijn loon te betalen.
Wat stelt nu eigenlijk een arbeidsovereenkomst voor ? En een uitspraak van de rechter ? Wat hebben we voor een oneerlijke recht in Nederland ?
En het antwoord van mijn advocaat was een voorlopige dagvaarding in te dienen bij de rechter, het loon vermeerderd met 50 % + proceskosten te vorderen. Dit duurt al met al 2 weken voordat dit eventueel voorkomt bij de rechter , wij moeten dan naar de rechtbank. En.....alle advocaatkosten zijn voor mij.
Geen optie voor mij omdat het maar over 4 maandlonen gaat en ik ben al 3000 € kwijt.
Ee andere optie is gewoon blijven onderhandelen met de advocaat van mijn werkgever en maar hopen dat hij betaald.
En het aller ergste vind ik dat ik mijn advocaatkosten niet als aftrekpost kan opgeven bij de belastingdienst en mijn werkgever wel.
En. mijn werkgever weigerde mij ook ziek te melden nadat ik mij ziek had gemeld op 09-11-2009. Nadat het vastellingsovereenkomst was getekend en de beschikking van de rechter binnen was heeft hij mij alsnog ziek gemeld en waarom....omdat zijn advocaat had uitgezocht dat hij mijn loon terug kan krijgen van de verzekering.
Dus moest ik alsnog op 05-01-2010 naar de bedrijfsarts, hoe corrupt is Nederland !!!! En inderdaad ik ben hier behoorlijk ziek van en heb behoorijk schade opgelopen en wie o wie helpt mij ????????????????