LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling in termijnen Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Bij de Wehkamp betaal ik in termijnen via automatische incasso. Ging altijd goed.
Onlangs kwam ik erachter dat er niet meer automatisch werd afgeschreven, per acceptgiro stond er ineens in de gegevens. Gevolg: twee maanden achterstand.
Meteen een mail gestuurd hoe dit mogelijk was. Ik heb het niet gewijzigd. Wel zijn we verhuist van de zomer.
Enfin vandaag ineens twee dreigmails. In de eerste heb ik nog 10 dagen om te betalen, anderhalf uur later ineens nog maar 5 dagen.
Er was nog voldoende opnameruimte dus ik dacht dan maar wat bij het saldo op en de termijnen weer oppakken. Maar ook die opnameruimte stond ineens op nul.
Gebeld, om een oplossing te zoeken. Maar nee, er moest maar voor 7 november betaald worden, ik had immers al twee aanmaningen gehad? Dat zijn dus de twee mails die ik vandaag kreeg. Op mijn vraag waarom ze geen acceptgiro's hebben gestuurd, kwam ook geen zinnig antwoord, terwijl dat als betaalwijze in mijn gegevens staat.
Dus ik zit met de gebakken peren, men dreigt met een BKR melding.
Het gaat niet om een gigantisch groot bedrag, 168 euro, maar ik heb dat niet voor 7 november.
Altijd trouw betaald, onbegrijpelijk dat je zo word behandeld.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Remster »

Lastig verhaal. Als ik jou was zou ik even alle feiten nogmaals op een rijtje zetten, en mailen dat je niet in staat bent om voor de door hun gestelde termijn te betalen en dat je in de veronderstelling bent dat jou daarin niets te verwijten valt. Doe daarbij ook gelijk een voorstel met een voor jou haalbare datum.

Overigens denk ik dat je, als je in 2 maanden tijd een achterstand van 168,- op hebt gelopen, je wel even achter je oren mag krabben of je überhaupt nog wel verstandig bezig bent. Waarschijnlijk heb je een behoorlijk hoog krediet (geen idee hoe hoog.. op de wehkamp site lees ik dat je een krediet van 1000,- aflost in termijnen van 20,- verder gaat de tabel niet. Stel dat jouw krediet 3.500,- is, dan geef je elk jaar dus 560 euro weg (16% rente). Voor veel mensen staat dat gelijk aan een half jaar boodschappen doen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

560 euro een half jaar boodschappen? Dat gaat wel heel ver, want daar red je het tegenwoordig niet meer voor. Denk dat het 2, hooguit 3 maanden voor alleenstaanden is.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door manondoris »

je hebt ook 2 mnd niet betaald ,dus dat geld bleef over ! lijkt mij dat je dat wel merkt . zijn toch aardige bedragen en @ remster met 580 euro doe ik net een maandje boodschappen :P

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Remster »

okee een half jaar is misschien wat overdreven, maar het gaat erom dat je al dat geld gewoon weggooit, en elk jaar weer opnieuw.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Sorry mensen, was op cursus vanavond en net thuis.
De reden dat ik het niet heb opgemerkt is omdat het al jaren automatisch word afgeschreven. Daarnaast zijn we verhuist en dan staan alle uitgaven op zijn kop.
Dubbel huur, dubbel gas, dubbel electra. En de verhuiskosten zelf natuurlijk. Plus dat je wel wat anders aan je hoofd hebt. Die 168 euro is trouwens inclusief de derde termijn die gewoonlijk nog niet eens betaald hoeft te worden.
Waar het mij om gaat is dat er ineens gestopt is met automatisch afschrijven, dat bij wijze van betalen ineens acceptgiro staat en dat men die dus maar nooit verstuurd heeft. Verder ook niks laten horen. Pas op een mail van mezelf hoe dit kan, stuurt men snel op 1 dag twee aanmaningen met een tussenpoos van anderhalf uur waarbij in de eerste nog 10 dagen de tijd is om te betalen en anderhalf uur later ineens nog 5 dagen. En dan wordt er gezegd: u heeft al twee aanmaningen gehad. Wanneer ik zelf niet aan de bel had getrokken dan was er nu niks aan de hand.
Hoe dit krediet tot stand is gekomen doet er niet toe, het is niet opgegaan aan spullen in ieder geval.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jellievrolijk schreef:Wanneer ik zelf niet aan de bel had getrokken dan was er nu niks aan de hand.
Struisvogelpolitiek is doorgaans niet het beste plan van aanpak in dergelijke kwesties. Indien u nu niet aan de bel had getrokken, was de achterstand verder opgelopen, was dit geval aangemeld bij een incassobureau met alle kosten vandien, waardoor de problemen al maar groter zouden zijn geworden.

Ik ben het zeker met u eens dat Wehkamp niet echt netjes heeft gehandeld in deze. Het is wel de vraag hoe dit tot stand is gekomen deze omzetting naar acceptgiro. Is wehkamp er uit zichzelf mee gestopt en is dit hen aan te rekenen? Of heeft wehkamp diverse incassopogingen gedaan welke niet geslaagd zijn bij uw bank wegens saldo of andere redenen die u aan te rekenen valt?
jellievrolijk schreef: Hoe dit krediet tot stand is gekomen doet er niet toe, het is niet opgegaan aan spullen in ieder geval.
Een krediet bij Wehkamp voor de aankoop van spullen, hmmm.. (vat dit aub niet op als aanval, het is een andere hmm). Hmm dit soort partijen staan er niet bepaald om bekend gunstige rentetarieven te hanteren integendeel zelfs dit is een vrij dure manier van lenen. Het is aan te raden bij diverse banken te gaan informeren naar de mogelijkheden voor een persoonlijke lening of iets dergelijks. Indien dit mogelijk is, is het wijs een op te nemen max ter hoogte van de schuld bij Wehkamp en los die Wehkampschuld af. Dit zal ongetwijfeld een stuk voordeliger waardoor u (bij gelijkblijvende maandlast) eerder van de schuld af bent of bij gelijkblijvende looptijd lagere maandlasten heeft.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Emmy75
Er zijn buiten de mails van vandaag geen andere pogingen gedaan. Dan zou ik het weten.
Verder had ik toch liever eerst wat langer gewacht met zelf aan de bel te trekken. En gewoon een maandtermijn betaald.
Verder heb ik al aangegeven bij Wehkamp moeite te hebben met het betalen van het bedrag ineens, ik weet namelijk nooit exact wat er per maand binnen komt, en derhalve zal een bank ook geen lening verstrekken.
Wat ik ook raar vind, termijnen zijn 56 euro per maand, maar er komt meteen weer 29 euro per maand bij op. Dat klopt toch ook niet?

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Wehkamp is voor mensen die stabiel zijn dat is Wehkamp zelf namelijk ook niet.
16% rente poehee :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jellievrolijk schreef:Er zijn buiten de mails van vandaag geen andere pogingen gedaan. Dan zou ik het weten.
Hoe weet u zo zeker dat weehkamp geen poging tot incasso heeft gedaan welke afgewezen is door de bank? Misschien kan het ook met de verhuizing te maken hebben omdat naam en plaats niet meer overeenkwamen indien u bijvoorbeeld van woonplaats verhuisd bent. Of heeft er vanwege de dubbele betalingen te weinig saldo op de rekening gestaan.
jellievrolijk schreef:Wat ik ook raar vind, termijnen zijn 56 euro per maand, maar er komt meteen weer 29 euro per maand bij op. Dat klopt toch ook niet?
Is dit niet de rente ? Indien u 56,- per maand betaald betekent dit niet dat de schuld ook met 56,- afneemt. Er zal over die maand ook weer rente betaald dienen te worden. Ik krijg het gevoel dat met die 56,- u maar heel weinig aan concrete aflossing betaald.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Daar heeft Emmy gelijk in mensen denken dat ze aflossen maar betalen vaak alleen maar rente. Ik vind dat de regering dit aan banden moet leggen. Mensen hebben vaak niet eens 200 euro achter de hand om iets extra's te betalen.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Emmy75
U werkt bij Wehkamp?
Ze hebben gewoon een verhuisbericht gehad en wanneer mijn bank problemen heeft met afschrijvingen dan nemen ze contact op.
En voor zeeman-b: het enige wat de regering aan banden heeft gelegd is dat mensen niet meer zo gemakkelijk kunnen lenen bij onder andere de Wehkamp. Men laat echter de woekerrentes gewoon bestaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jellievrolijk schreef:Emmy75
U werkt bij Wehkamp?
Jahoor daar is tie weer.. ik werk ook bij arke, d-reizen, neckermann kpn, telfort, upc, ziggo, ns, cz, vgz, unive, menzis, keukenkampioen en -concurrent, plusmarkt, ah, Sudtours, kruidvat, bartsmit enz.
Succes verder.
jellievrolijk schreef:en wanneer mijn bank problemen heeft met afschrijvingen dan nemen ze contact op.
Ik zou het niet weten, want daar heb ik geen ervaring mee.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Emmy75
Ik ben dus niet de enige met die gedachtengang? Geeft te denken. Toch?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jellievrolijk schreef:Emmy75
Ik ben dus niet de enige met die gedachtengang? Geeft te denken. Toch?
Jahoor het is een ieder die hier vaste forumgebruiker klip en klaar dat indien iemand het eens een keer niet eens is met een TS De TS gelijk de assumptie gaat doen en gaat lopen roeptoeteren dat iemand maar gelijk daar moet werken. Enig idee waar het misgaat met assumpties ?

Denk es even na zeg. Een beetje vooronderzoek en gezond verstand gebruiken, laat zien dat dit een vreemde conclusie is. Ik geef als wehkamp medewerker aan dat deze partijen hoge rentetarieven hanteren. Ik geef het advies sluit de hele handel over. :mrgreen: Tuurlijk droom lekker verder.

Kortom de gedachtengang zegt meer over u dan over mij.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Hoe weet u zo zeker dat weehkamp geen poging tot incasso heeft gedaan welke afgewezen is door de bank?

Het ging me meer om deze bewering.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jellievrolijk schreef:Hoe weet u zo zeker dat weehkamp geen poging tot incasso heeft gedaan welke afgewezen is door de bank?

Het ging me meer om deze bewering.
Het was echt bedoeld als gewone vraag (met nb een tikfout in de naam van het bedrijf, zie ik nu) omdat u aangeeft dit anders wel te moeten weten. Omdat ik echt nog nooit zelf als consument heb meegemaakt dat een automatische incasso is afgeketst. Dus ik weet niet hoe dat werkt. Wel weet ik uit werkervaring (bij andere bedrijven) dat dit wel eens gebeurd om diverse redenen.

Dus stelde ik de vraag en gaf een aantal mogelijke voorbeelden welke het zouden kunnen verklaren. Uit de forumervaring hier, zou het niet de eerste keer zijn dat een TS het bij het verkeerde eind heeft. Vandaar de voorbeelden zodat u zelf kan nagaan of hier sprake van kan zijn. (let op het opzettelijk gebruik van het woordje kan). Ook is het niet de eerste keer dat een verhuisbericht niet aankomt.

Als mij zoiets zou overkomen, zou ik echt eerst onderzoeken of ikzelf niet ergens een fout heb gemaakt of zou ik 100% zeker willen weten waar de fout ligt alvorens hoog van de toren te gaan blazen. Maarja dat schijnt tegenwoordig een hele rare eigenschap te zijn, want tegenwoordig heeft de hele wereld het gedaan behalve persoon in kwestie. Lees eens wat meer rond op dit forum en u zult dit fenomeen ontdekken. Ik zou in dit geval in de communicatie naar de postordertoko goed beslagen ten ijs willen komen en eerst onderzoeken waar het aan ligt, vandaar de vraag. Indien de zaak hard gespeeld moet gaan worden is het wel van belang dat de schuld van het probleem voor een groot deel ook bij die andere partij ligt. Anders bent u vlug klaar met van de toren blazen. Daarvoor wilde ik waarschuwen en stelde ik de vragen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit soort bedrijven belachelijk hoge tarieven vragen. Overigens klopt het niet dat de overheid helemaal niets heeft gedaan aan de hoogte van de woekerrentes. Ze hebben al eens een renteverlaging moeten slikken, het is wel al even geleden dat wel. http://www.rtl.nl/components/financien/ ... orders.xml

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Emmy75
Het eerste wat ik gedaan heb is Wehkamp mailen met de vraag waarom er niet meer automatisch werd afgeschreven, alles wat ik kreeg was een standaard bericht over de achterstand, nu ineens wel, en geen antwoord op mijn vraag.
Gisteren heb ik erover gebeld, hetgeen ook geen duidelijkheid gaf.
Maar ik zal hen nog eens mailen erover.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door newmikey »

Emmy75 schreef:
jellievrolijk schreef:Emmy75
U werkt bij Wehkamp?
Jahoor daar is tie weer.. ik werk ook bij arke, d-reizen, neckermann kpn, telfort, upc, ziggo, ns, cz, vgz, unive, menzis, keukenkampioen en -concurrent, plusmarkt, ah, Sudtours, kruidvat, bartsmit enz.
Succes verder.
Hey! Een collega! Wat leuk. Ik werk daar ook allemaal. Ik zie trouwens dat je niet voor KPN, de Douane of DHL werkt, ik kan ze van harte aanbevelen als mede-multi-werkgever! :lol: :lol: :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaling in termijnen Wehkamp

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@jellievrolijk,
U kunt ook eens bij uw bank navragen of rond de gebruikelijke datum pogingen zijn geweest tot incasso. Misschien hebben zij die informatie, maar zoals gezegd dat weet ik niet. Zoals ik ook al eerder schreef, vind ik het niet netjes hoe de postordertoko heeft gehandeld in deze.

newmikey schreef:Hey! Een collega! Wat leuk. Ik werk daar ook allemaal. Ik zie trouwens dat je niet voor KPN, de Douane of DHL werkt, ik kan ze van harte aanbevelen als mede-multi-werkgever! :lol: :lol: :lol:
Hallo collega, daar zal ik vast ook nog wel in dienst treden. :lol:

Gesloten