LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Operatie die zéér slecht is verlopen, wat te doen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Hendrikes

Operatie die zéér slecht is verlopen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Hendrikes »

Mijn vrouw is begin dit jaar opgenomen in het Radboud Ziekenhuis te Nijmegen voor een operatie aan haar hypofyse.
Bij het inteek gesprek zag de prof wel dat wij gespannen waren en hij sloeg mij op de schouder en zei "met een goede week is ze weer thuis".
Moet eerlijk toegeven dat zij een aantal maanden hiervoor in A.dam al was geholpen maar deze arts kreeg de (goedaardige) tumor niet weg.
We waren lid geworden van de hypofyse stichting en kwamen zo bij het Radboud terecht.
Wat maar fout kon gaan ging ook fout, een fikse nabloeding en een hersenvliesontsteking en dagen in coma.
De prof belde mij op en vertelde zonder omweg dat het er niet best uitzag en dat ze veelste lang in coma bleef en dat haar oogzenuwen waren aangetast.
Lange tijd op IC en daarna op MC en eindelijk op de verpleegafdeling.
Merkte al snel dat ze van haar af wilde en zochten een oplossing, uiteindelijk kreeg ik haar mee voor een tijdelijke verpleging waar ze niet hoorde en daar ook niet de zorg kreeg die nodig was.
Heb daar toen maar bijgeslapen en haar persoonlijk de verzorging gegeven.
Gelukkig kon ze snel naar een revalidatecentrum waar ze uiteindelijk 5 maanden heeft gezeten.
Bij haar ontslag was de indicatie een verpleegtehuis en moest werkelijk naar luchthappen.
Ben vele jaren ondernemer en heb mijn aandelen verkocht en ben nu mantelzorger en ze gaat 3 dagen in de week naar een soort dagopvang/therapie.
Haar motoriek is zwaar aangetast, haar gezichtsvermogen is heel slecht en haar korte geheugen is geheel zoek en mijn/onze wereld is een gewoon ingestort.
Kan nu daar ik altijd goed heb verdiend de maximale bijdrage betalen.
Moet ik nu nog wat ondernemen of heb ik geen enkel recht en moet ik mijn last maar gewoon dragen?

Vast bedankt voor het lezen van onze sores

Chocomelk

Re: Operatie die zéér slecht is verlopen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je zou de prof. aansprakelijk kunnen stellen voor de dingen die
allemaal mis zijn gegaan.
Dan is het natuurlijk afwachten of hij die aansprakelijkheid erkent maar
zou zeer zeker een heel goed letselschade kantoor in de hand nemen die
je daarbij kan helpen en een hoop dingen uit je 'handen' kan nemen.
(welke kantoren je beter niet kan nemen is hier oa op dit forum te lezen bij topic letselschade :wink: )

Hier zou ik zelf dus echt niet bij laten zitten, maar dat is natuurlijk voor ieder
persoonlijk.

Wat ik je wel als tip wil meegeven is neem een letselschade advokaat in de armen en niet een letselschade belangenbehartiger.
Een letselschade advokaat is toch net wat kundiger en kan ook naar de rechtbank als het nodig is.

Wens jou en je vrouw heel veel sterkte en kracht toe.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Allereerst veel sterkte!
Wat maar fout kon gaan ging ook fout,
ging het fout doordat er fouten werden gemaakt of ging het fout omdat er heel veel onverwachte complicaties waren? een lichaam is geen auto, een arts kan ook nooit garanties geven. En wat in de ervaring 999 van de 1000 keer goed gaat , gaat nog steeds dan in dat ene geval wel mis. Is heel spijtig, maar ik denk dat u een opstapeling van complicaties gelijk trekt met slecht werk. Is heel spijtig voor u beiden dat het zo gelopen is, maar is er werkelijk sprake van verwijtbaarheid ?
Dat is de kern van de vraag die u uzelf moet stellen. Is dat een volmondig ja, en ook aantoonbaar kunt u naar d emedische tuchtraad. Wat een vervelend lang traject is. Dat is een keuze/beslissing die u alleen zelf kunt maken.

Hendrikes

Ongelezen bericht door Hendrikes »

Dat is een hele goede vraag "vroem", en ik kan hem niet beantwoorden helaas.
En inderdaad de arts vertelde mij dat dit hem nog nooit was overkomen in zijn loopbaan (schat zijn leeftijd rond 50) en dat wij alle pech hebben.
Dacht ook niet dat ik dat traject in moet, krijg de gezondheid van mijn vrouw er ook niet mee terug.
Ook heb ik het emotioneel behoorlijk voor mijn kiezen gehad en om dan dit te doen, no way.
Maar wou gewoon eens een mening van een ander (lees deskundige) horen.
Voel me eigenlijk net een makke schaap en wil dat ook weer niet zijn, vandaar dat ik het hier wou melden.

Gesloten