| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie op ontspiegelingslaag bril
Garantie op ontspiegelingslaag bril
Tijdens mijn vakantie in Italie heb ik op een mooie dag mijn bril in de auto laten liggen. 's avonds zette ik hem op en kon er niet meer goed doorheen kijken. met behulp van mijn reserve bril kon ik kleine ribbels ontwaren en vermoedde dat de ontspiegelingslaag gedeeltelijk had losgelaten.
Dit is na thuiskomst bevestigd door mijn opticien. hij, en zijn leverancier, zegt hierop geen garantie te hoeven geven omdat het door onzorgvuldig gebruik komt (oid).
Ik ben het daar echter niet mee eens.
Al ruim 30 jaar draag ik een bril en nooit is mij verteld of vermeld dat een bril niet in een warme auto mag liggen. of dat er überhaupt voorzichtig mee omgesprongen moet worden in eh... exotische temperaturen. Daarbij komt dat ik wel vaker een bril op een hete plek heb laten liggen zonder problemen. Ik vind dan ook dat ik dit niet had kunnen weten en alsnog recht heb op garantie.
wat vinden jullie?
alvst bedankt,
Maurice
Dit is na thuiskomst bevestigd door mijn opticien. hij, en zijn leverancier, zegt hierop geen garantie te hoeven geven omdat het door onzorgvuldig gebruik komt (oid).
Ik ben het daar echter niet mee eens.
Al ruim 30 jaar draag ik een bril en nooit is mij verteld of vermeld dat een bril niet in een warme auto mag liggen. of dat er überhaupt voorzichtig mee omgesprongen moet worden in eh... exotische temperaturen. Daarbij komt dat ik wel vaker een bril op een hete plek heb laten liggen zonder problemen. Ik vind dan ook dat ik dit niet had kunnen weten en alsnog recht heb op garantie.
wat vinden jullie?
alvst bedankt,
Maurice
Re: Garantie op ontspiegelingslaag bril
Dit sluit niet uit, dat je onzorgvuldig bent geweest, om een bril, maakt niet uit welk voorwerp het is, in een hete auto terg te laten.Al ruim 30 jaar draag ik een bril en nooit is mij verteld of vermeld dat een bril niet in een warme auto mag liggen. of dat er überhaupt voorzichtig mee omgesprongen moet worden in eh... exotische temperaturen.
Mensen welke een laptop, Ipad, Ipod, Nintendo, TomTom enz. gekocht hebben,
zouden deze een waarschuwing hebben gekregen, deze apparatuur niet in een hete auto achter te laten?
In een auto die volop in de zon staat, kan de temperatuur behoorlijk hoog oplopen.
Tot wel 45 à 55 graden.
En daar kan die ontspiegelingslaag niet tegen.
Om nu een beroep op de garantie te doen, terwijl de winkelier daar niets aan kan doen, vind ik ook weer veel te ver gaan.
Tot wel 45 à 55 graden.
En daar kan die ontspiegelingslaag niet tegen.
Om nu een beroep op de garantie te doen, terwijl de winkelier daar niets aan kan doen, vind ik ook weer veel te ver gaan.
-
Mariska1970
MIjn bril heeft ook een ontspiegelingslaag die er nu sinds een jaar langzaam aan vanaf gaar waardoor ik nu minde scherp kan zien.
Ik heb de bril in 2005 aangeschaft, weet iemand hoe het dan zit met betrekking tot de garantie.
Ik heb hem namelijk niet achtergelaten in een warme auto want als ik hem afzet dan zie ik niets meer.
Ik heb de bril in 2005 aangeschaft, weet iemand hoe het dan zit met betrekking tot de garantie.
Ik heb hem namelijk niet achtergelaten in een warme auto want als ik hem afzet dan zie ik niets meer.
De garantie is sowieso al voorbij.Mariska1970 schreef:MIjn bril heeft ook een ontspiegelingslaag die er nu sinds een jaar langzaam aan vanaf gaar waardoor ik nu minde scherp kan zien.
Waar je mee te maken hebt is gewone slijtage.
Rubriek;huren 
Verhip!sephora30 schreef:Rubriek;huren
Was mij nog niet opgevallen.
Zeker ook problemen met je bril 
-
witte angora
Als je bril inderdaad 6 jaar oud is, dan wordt het misschien toch eens tijd voor een nieuwe?Mariska1970 schreef:MIjn bril heeft ook een ontspiegelingslaag die er nu sinds een jaar langzaam aan vanaf gaar waardoor ik nu minde scherp kan zien.
Of tot het kwartje is gevallen.sephora30 schreef:Zeker ook problemen met je bril
Garantie op ontspiegelingslaag bril - 02 sep 2011 17:45
BBCS schreef:Verhip!sephora30 schreef:Rubriek;huren
Jij ziet alleen wat je wil zien....
Heb je zeikerdje spuit 11 ook weer!dhc schreef:BBCS schreef:Verhip!sephora30 schreef:Rubriek;huren
Jij ziet alleen wat je wil zien....
Hou toch eens op man!
Nee hoor!sephora30 schreef:Zeker ook problemen met je bril
Slaap in de ogen.