LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Elles24
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2011 09:31

VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Ongelezen bericht door Elles24 »

Hallo, mijn zoon wil graag de deelcertificaten VWO Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B in deeltijd gaan halen. Dit is hij nodig voor de Universitaire studie Milieuwetenschappen die hij wil gaan doen.
Heeft iemand ervaring met zelfstudie? Moet hij kiezen voor NHA, LOI? Of misschien iets anders? Ik lees niet zulke goede verhalen over NHA helaas.
Bedankt alvast.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Ongelezen bericht door trappist »

zelfstudie moet je kunnen, begin is zo gemaakt maar daarna vereist nogal wat discipline om het ook goed af te maken, is mijn ervaring,

en welke? de Leidse zou mijn voorkeur hebben.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Ongelezen bericht door ArneLH »

De zelfstudie kan nog zelfstandiger als je zelf boeken ed. leent en koopt en dan staatsexamen doet.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb jaren geleden mijn deelcertificaten (talen) ook gehaald via LOI en Staatsexamen. Heb wel bij de LOI gelijk aangegeven dat ik het hoogste niveau en het snelste tempo wilde - dan kon ik nl. elke taal in 1 jaar doen (VWO). Dus je zoon moet even puzzelen. ALs hij genoeg discipline heeft, kan hij makkelijk zoals Arnel zegt de boeken kopen en een Staatsexamen aanvragen. Als hij liever meer begeleiding heeft moet hij goed uitrekenen hoe lang hij er over gaat doen en dan de LOI bellen om het door te praten.
De LOI kan administratief wel eens wat minder zijn!

Succes met de studie,
Miepje1

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VWO in deeltijd via NHA of LOI?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben zelf niet zo enthousiast over dit soort studies. Heb het wel eens geprobeerd via de NHA, maar de uitleg van de stof vond ik erg mager, en soms werden er vragen gesteld over stof die ik niet vinden kon. Ook de huiswerkbegeleiding van die cursus vond ik niet super. Verder vond ik dat er erg weinig oefenmateriaal was, op school was er veel meer huiswerk, en dus veel oefening.

Dan moet ik er wel bij zeggen dat het alweer heel wat jaartjes geleden is, het kan best dat er in de tussentijd veel veranderd is.

En inderdaad, je moet heel veel zelfdiscipline hebben, er is geen leraar die je zegt dat je morgen je huiswerk af moet hebben.

Gesloten