LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefaxgids

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Telefaxgids

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Ik ben onlangs telefonisch benaderd door iemand van de TeleFaxGids (call center medewerker) of ik mijn vermelding in hun gids wilde verlengen. Ik zou 6 maanden geleden een proefperiode hebben aangevraagd en ze wilden me een extra half jaar geven voor ruim 200 euro.

Tijdens het telefoongesprek heb ik hun website bekeken en kon helemaal geen vermelding van mijn bedrijf vinden. Ik weet ook zeker dat ik geen toestemming heb gegeven voor een proefperiode.

Ze wilden mij een niet-ontvangen herinneringsbrief wel opnieuw sturen om mijn geheugen op te frissen. Wanneer ik besloot toch niet te verlengen, dan moest ik even reageren, anders zou ik akkoord gaan.

Omdat het gesprek wat uit de hand liep en ik boos werd, heb ik aangegeven dat ze maar moesten bewijzen dat ik de proefperiode had aangevraagd. De andere kant verbrak toen spontaan de verbinding.

Kijk uit voor deze partij! Ze willen geld voor een plaatsing op een website die door zoekmachines niet eens gevonden wordt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefaxgids

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Daarnaast - een 'fax' gids?
Het is 2011 - de fax begint steeds meer en meer vervangen te worden door mail.
(gelukkig maar - mail is beter leesbaar dan een (thermische) fax)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefaxgids

Ongelezen bericht door ArneLH »

Valt onder het kopje 'Acquisitiefraude' lijkt me. Als je die herinnering nog ontvangt kun je die hier kwijt: http://www.fraudemeldpunt.nl/home

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Telefaxgids

Ongelezen bericht door pieter1969 »

Nu je het zegt, ik kende deze term nog niet.

Gelukkig laat mijn geheugen me (nog) niet in de steek.

Gesloten