Ik geloof best dat het internet product van Ziggo technisch op zich best in orde is. Bij mij is hij dat gevoelsmatig minder.
Op dit moment is het vrij goed. Ik heb vorige week van mijn eigen router de snelheid teruggeschroefd van 300 naar 154 MB/s. Vanaf dat moment ben ik nagenoeg van het wegvallen van de verbinding af. Hij hapert nog wel, maar veel minder dan eerst. En als hij hapert, dan is het van minder lange duur dan daarvoor. Voordat ik deze modem kreeg, draaide het ding probleemloos full speed.
En ja, ik had/heb die klachten ook als ik hem ff bedraad aansluit. Maar ik ga dat bedrade deel niet uren of dagen uitproberen, want dan heb ik heibel in de keet.
Los daarvan is het gewoon van de zotte dat ik een product in mijn mik geschoven krijg, waar kennelijk zoveel haken en ogen aan zitten, dat ik allerlei kunsten uit moet halen voordat het werkt. Gelukkig weet ik een beetje het verschil tussen een PC en een broodrooster, want anders had ik echt een probleem gehad.
En als ik nou de enige was, die deze problemen ondervindt, dan zou het nog tot daar aan toe zijn. En ik heb die klachten vanaf het moment dat de Ubee modem aangesloten is. Een andere oorzaak is er niet. Het is toch te idioot voor woorden, dat ik een andere modem/router installeer en dat ik vanaf datzelfde moment nagenoeg offline ben?
Maar zoals ik al zei, op dit moment is het redelijk. En alhoewel ik naar mijn idee nauwelijks op halve snelheid draai, vind ik het wel prima zo. Ben veel te bang dat wanneer er iemand van Ziggo aan mijn verbinding prutst, dat het gelijk weer verprutst is. Zeker na mijn ervaring met de nietswetende Ziggomonteur die bij me thuis is geweest.