LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijzen Strooizout
-
Prijzen Strooizout
De Praxis is de weg kwijt met het strooizout. Ik moest 8 euro afrekenen voor een zakje van 10 Kg. Bij AH kost het "gewone" zout 24 cent per kilo. Als ik goed reken is dat € 2,40 voor 10 kilo. De Praxis is dus bijna drie keer duurder.
Ik heb ze nog wel gevraagd of de prijs klopte, en dat was zo! Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Ik heb ze nog wel gevraagd of de prijs klopte, en dat was zo! Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Re: Prijzen Strooizout
Niet toch een zak van 25 kg gekocht?
Bij de Gamma, kost een zak met 25 kg 8,99 en een emmer met 10 kg 5,99.
Kan mij niet voorstellen, dat deze twee bedrijven zoveel verschil hebben met producten.
Kan mij niet voorstellen, dat deze twee bedrijven zoveel verschil hebben met producten.
-
Helaas, er staat echt 10 Kg. op de zak. Ik denk dat ze bij de Praxis (inkoop) gewoon een fout hebben gemaakt, maar wat er in de kassa staat moet je gewoon betalen. De vestigingen interesseert het geen zier. Ik heb de bon in ieder geval bewaard.secondadvies schreef:Niet toch een zak van 25 kg gekocht?
Strooizout is niet hetzelfde als keukenzout.
En als het te duur voor je is koop je het toch niet?
Iedereen mag voor een produkt vragen wat het wil, dat heet "handel"....
We worden langzamerhand knettergek hier, een topic openen over de prijs van stooizout....
get a life!
En als het te duur voor je is koop je het toch niet?
Iedereen mag voor een produkt vragen wat het wil, dat heet "handel"....
We worden langzamerhand knettergek hier, een topic openen over de prijs van stooizout....
get a life!
Dan betaal je graag de prijs die Praxis ervoor wil hebben toch ?Kangaroo330 schreef:Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Tuurlijk flink inslaan nu en straks bij nijpende tekorten tegen woekerprijzen doorverkopen aan overheid.crazyme schreef:Dan betaal je graag de prijs die Praxis ervoor wil hebben toch ?Kangaroo330 schreef:Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een redelijke prijs is voor strooizout. Kan me wel voorstellen dat dit niet te vergelijken is met keukenzout. Een fles cola bestaat ook voor het grootste deel uit water toch is kraanwater heel veel goedkoper. U kunt ook ervoor kiezen om met keukenzout te strooien. Volgens mij is dit wel iets minder effectief waardoor er weer meer nodig is.
Maargoed zoals met alles, het staat u helemaal vrij om een product wel of niet te kopen als de prijs niet bevalt.
Voor consumenten hebben dit soort producten geen redelijke prijzen. De uiteindelijke prijs wordt vooral bepaald door emotie. Mensen herinnereren zich de "problemen" van afgelopen winter en willen dat voorkomen. En de handel speelt daar natuurlijk op in. Zou iedereen doen als mensen niet op rationele gronden gaan kopen.Emmy75 schreef:Tuurlijk flink inslaan nu en straks bij nijpende tekorten tegen woekerprijzen doorverkopen aan overheid.crazyme schreef:Dan betaal je graag de prijs die Praxis ervoor wil hebben toch ?Kangaroo330 schreef:Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een redelijke prijs is voor strooizout. Kan me wel voorstellen dat dit niet te vergelijken is met keukenzout. Een fles cola bestaat ook voor het grootste deel uit water toch is kraanwater heel veel goedkoper. U kunt ook ervoor kiezen om met keukenzout te strooien. Volgens mij is dit wel iets minder effectief waardoor er weer meer nodig is.
Maargoed zoals met alles, het staat u helemaal vrij om een product wel of niet te kopen als de prijs niet bevalt.
Misschien een stomme vraag hoor, en ik breek ook in (sorry) maar wat doe je eigelijk met dat strooizout?
Gooi je dat op je stoepie ofzo?
Vorige winter zat mn auto voor de deur ingesneeuwd helpt het als je daar strooizout op gooit.
Kortom ben een beetje strooizout-dom
Gooi je dat op je stoepie ofzo?
Vorige winter zat mn auto voor de deur ingesneeuwd helpt het als je daar strooizout op gooit.
Kortom ben een beetje strooizout-dom
Ps:niet op de auto natuurlijk
En ja, ik weet de werking van het zout, maar wil graag weten hoe het toe te passen. Wellicht haal ik dan ook wel wat.
En ja, ik weet de werking van het zout, maar wil graag weten hoe het toe te passen. Wellicht haal ik dan ook wel wat.
sephora30 schreef:Ps:niet op de auto natuurlijk
Kijk hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strooizout
Oke duidelijk, maar mijn gedachte was dat op de weg er constant verkeer over rijdt, hier voor de deur loop ik misschien 1x per dag. Heeft het dan ook nut? Normaal schep ik de sneeuw gewoon weg, maar das een hoop werk.
Bij flinke lagen sneeuw, zoals vorig jaar wel gevallen is op sommige plaatsen is eerst wegschuiven van de sneeuw wel beter dan een bak zout erop kieperen.
Op de weg worden flinke lagen sneeuw ook eerst geschoven voordat er gestrooid wordt. Nadeel van sneeuwschuiven / bezemen is dat er vaak zo'n laagje achter kan blijven die spekglad is. Als dan gestrooid wordt, is het lang zo glad niet meer. Ook kan het helpen om te strooien vlak voor de sneeuw valt of bij de eerste vlokken.
Vorig jaar heb ik het tuinpaadje bij gebrek aan strooizout na het vegen met keukenzout gestrooid. Dat ging vrij aardig, het was tenminste niet glad meer. Wel oppassen dat de tegels geschikt zijn hiervoor. Sommige soorten sierbestrating is minder geschikt voor (strooi)zout dan kan zand ook een aardig alternatief zijn. Werkt niet helemaal hetzelfde als zout maar een zandpaadje zorgt voor een stroeve ondergrond.
Op de weg worden flinke lagen sneeuw ook eerst geschoven voordat er gestrooid wordt. Nadeel van sneeuwschuiven / bezemen is dat er vaak zo'n laagje achter kan blijven die spekglad is. Als dan gestrooid wordt, is het lang zo glad niet meer. Ook kan het helpen om te strooien vlak voor de sneeuw valt of bij de eerste vlokken.
Vorig jaar heb ik het tuinpaadje bij gebrek aan strooizout na het vegen met keukenzout gestrooid. Dat ging vrij aardig, het was tenminste niet glad meer. Wel oppassen dat de tegels geschikt zijn hiervoor. Sommige soorten sierbestrating is minder geschikt voor (strooi)zout dan kan zand ook een aardig alternatief zijn. Werkt niet helemaal hetzelfde als zout maar een zandpaadje zorgt voor een stroeve ondergrond.
Strooizout? Ik geniet voorlopig van het schitterende novemberweer.
Ik veeg altijd en daarna: zand erover. (letterlijk en figuurlijk)