LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamers Praxis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NNijholt
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2011 22:16

Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door NNijholt »

We hebben bij de Praxis een glazen douchedeur gekocht en een douchebak.
Deze hebben wij door een professional laten inbouwen.
Echter stroomt het water onder de deur door.
Oplossing gevraagd bij Praxis; deze meld mij een klacht in te dienen. Klacht ingediend (na veel moeite)
Krijgt mijn vrouw de leverancier aan de lijn welke eerst roept dat deze deur voor de combinatie met een douchebak niet geschikt is en die nadat wij hem verteld hebben dat deze combinatie ons door de Praxis verkocht is daarna middels suggestieve vragen direct al constateert dat de deur fout gemonteerd is. (Wil echter de monteur niet aan de lijn hebben)
Voor hem is het klaar, maar voor mij niet omdat hij langs het wezenlijke probleem heenwalst.
Hierover een schrijven naar de Praxis gestuurd, welke na enige tijd enkel een klein berichtje stuurt dat 'de leverancier zegt dat er fout gemonteerd is'
Probleem afgehandeld voor de Praxis.
Ik zit met een hoop onvrede, mede omdat het werkelijke probleem (ondanks dat ik het heb geschetst en uitgelegd in mijn brief) niet is bekeken, maar het lijkt of ik het maar moet slikken.
Zijn er meer mensen met deze ervaring bij de Praxis. Of heeft iemand een idee om wel door te dringen tot technisch onderleggende en klantgerichte mensen bij de Praxis?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom stel je Praxis aansprakelijk? het lijkt me vrij duidelijk dat de "professional' niet echt de pro is die hij doet voorkomen. Een echte vakman had waarschijnlijk meteen al gezien dat een en ander niet past.
Maar wat doet Uw mannetje: hoppa, gewoon monteren....
Bij hem moet je zijn, niet bij de praxis!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door newmikey »

Typisch geval van "penny wise, pound foolish". Praxis valt niets te verwijten in deze, noch de fabrikant van de douchedeuren.

U en uw professionele "inbouwer" zijn hier de enigen die echt verantwoordelijk èn aansprakelijk zijn.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door plumber »

aluminium profieltje kopen met een rubberen strip er aan.
Onderkant deur plakken (kit of sec.lijm) en het is opgelost.
Op een douchebak moet meestal een schuifdeur en anders zijn
er speciale deuren voor met aan de onderkant een afdichting.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door Remster »

Als er water onder de deur doorstroomt zit er (dus) te veel ruimte tussen. Op zich nogal wiedes.
Dit kun je oplossen door een stripje op de rand van de douchebak of onderop de deur te kitten.
Waarschijnlijk is de deur een paar millimeter te hoog geplaatst.
Praxis kan daar niets aan doen, en de fabrikant ook niet.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door duiner »

NNijholt schreef: vragen direct al constateert dat de deur fout gemonteerd is. (Wil echter de monteur niet aan de lijn hebben)
en wat zei de monteur hiervan ?

zeker eentje , die op zaterdag wel eens een klusje aannam, lekker goedkoop zeker ?.

eigenlijk een schande , dat u nog Praxis nu aanklaagt in dit topic
..

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door plumber »

Remster schreef:Als er water onder de deur doorstroomt zit er (dus) te veel ruimte tussen. Op zich nogal wiedes.
Dit kun je oplossen door een stripje op de rand van de douchebak of onderop de deur te kitten.
Waarschijnlijk is de deur een paar millimeter te hoog geplaatst.
Praxis kan daar niets aan doen, en de fabrikant ook niet.
Dacht toch echt dat ik het zelfde had neer gezet.
Echter niks op de douchebak kitten anders loopt het via de deur weer
naar buiten.Echt op de deur zelf bevestigen.
Ook is de deur niet te hoog geplaatst want anders kan hij niet open of dicht.
Er zijn gewoon deuren voor dus er is de verkeerde deur genomen.

NNijholt
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2011 22:16

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door NNijholt »

Jammer, dat de reacties grotendeels pro Praxis zijn. Mijn punt is dat e.e.a. niet als dusdanig verkocht kan worden omdat de combinatie niet klopt.
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.

De oplossing met het stripje had ik me ook bedacht, maar ik kan geen goede vinden. Kan iemand mij op weg helpen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

NNijholt schreef:Jammer, dat de reacties grotendeels pro Praxis zijn. Mijn punt is dat e.e.a. niet als dusdanig verkocht kan worden omdat de combinatie niet klopt.
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.

De oplossing met het stripje had ik me ook bedacht, maar ik kan geen goede vinden. Kan iemand mij op weg helpen?
Ken heel wat loodgieters toevallig maar nog nooit van eentje gehoord die sanitair is gaan kopen bij een gewone bouwmarkt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:
Ken heel wat loodgieters toevallig maar nog nooit van eentje gehoord die sanitair is gaan kopen bij een gewone bouwmarkt.
Lees nergens dat de loodgieter het heeft gekocht.
TS heeft die deuren gekocht en niet degene die ze heeft geplaatst

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:
Chocomelk schreef:
Ken heel wat loodgieters toevallig maar nog nooit van eentje gehoord die sanitair is gaan kopen bij een gewone bouwmarkt.
Lees nergens dat de loodgieter het heeft gekocht.
TS heeft die deuren gekocht en niet degene die ze heeft geplaatst
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door snepke »

NNijholt schreef:We hebben bij de Praxis een glazen douchedeur gekocht en een douchebak.
Deze hebben wij door een professional laten inbouwen.
Schijnbaar lees jij iets anders dan ik
Hun mannetje heeft hem alleen geplaatst er staat toch niet dat hij hen voor ts heeft gekocht

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien had hij gezien zijn ervaring als vakman wel kunnen/moeten zien dat wat TS gekocht had een kansloze combinatie was.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:Misschien had hij gezien zijn ervaring als vakman wel kunnen/moeten zien dat wat TS gekocht had een kansloze combinatie was.
Was het wel een vakman?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

NNijholt schreef:Jammer, dat de reacties grotendeels pro Praxis zijn. Mijn punt is dat e.e.a. niet als dusdanig verkocht kan worden omdat de combinatie niet klopt.
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.

De oplossing met het stripje had ik me ook bedacht, maar ik kan geen goede vinden. Kan iemand mij op weg helpen?
IK weet niet of het jammer is dat veel reageerders Praxis in bescherming nemen. Het gaat er tenslotte niet om een bedrijf af te branden, maar te zien waar het probleem zit en om dit probleem te verhelpen.

Het is toch een feit van algemene bekendheid dat als je advies nodig hebt hoe een douche cabine goed op te bouwen, je juist niet bij de Praxis (of Gamma, of Karwei) dient te zijn, maar bij een sanitair speciaalzaak.
De school drop-outs die nu bij de Praxis werken weten hoogstens dat een douche iets met water van doen heeft.

Enfin, het verbaast me ook niks dat ze je met een verkeerde combinatie naar huis hebben gestuurd.

Echter je dient, zoals andere posters hebben aangegeven, meer kritisch te zijn naar je eigen ingehuurde professional. Die had toch direct moeten zien dat de combinatie niet in orde is. Iemand die dagelijks sanitair monteert ziet van ongeveer 50 meter afstand dat de onderkant van de deur niet geschikt is voor een douchebak en monteert het geheel niet.

Dan had je gewoon naar de Praxis terug kunnen gaan en je geld retour hebben gekregen. Dit is dan ter compensatie van de belabberde adviesfunctie dat je bij de Praxis ( en Gamma en Karwei) altijd binnen 7 dagen je geld kunt terugkrijgen.

Enfin, als je nu een nette oplossing wilt zul je een nieuwe deur moeten kopen die wel past bij de reeds gemonteerde douchebak. Het is niet moeilijker dan dit.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door plumber »

NNijholt schreef:Jammer, dat de reacties grotendeels pro Praxis zijn. Mijn punt is dat e.e.a. niet als dusdanig verkocht kan worden omdat de combinatie niet klopt.
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.

De oplossing met het stripje had ik me ook bedacht, maar ik kan geen goede vinden. Kan iemand mij op weg helpen?
Kijk eens bij de tochtstrippen.Wedden dat je wat vind.
Heeft ook niets met pro Praxis te maken is gewoon een verkeerde combinatie.
Denk dat je een aparte deur hebt gekocht en een doucebak terwijl er ook
combinaties zijn.Verkopers hebben geen praktijk ervaring die verkopen
alleen en gezien het personeels verloop bij dergelijke zaken krijgen ze ook geen cursus

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door grun »

NNijholt schreef:Jammer, dat de reacties grotendeels pro Praxis zijn. Mijn punt is dat e.e.a. niet als dusdanig verkocht kan worden omdat de combinatie niet klopt.
Mijn mannetje, die overigens een professionele loodgieter is, heeft volgens de richtlijnen van de leveranciers gewerkt.
Die professionele loodgieter ziet pas dat het niet klopt nadat hij de boel gemonteerd heeft, dat is niet echt handig dan. Het zegt weinig als hij de onderdelen volgens de gebruiksaanwijzing ophangt als die onderdelen in de eerste plaats al niet bij elkaar horen. Dus daar denk ik al het mijne van.

Verder is de bouwmarkt in de eerste plaats een doe-het-zelf zaak. Daar bedoel ik mee dat je vooral zelf verantwoordelijk bent voor wat je op je karretje stapelt en afrekent. Degenen die er werken zou ik eerder een combinatie van vakkenvuller en klusser of mannetje met twee rechterhanden noemen, maar zeker geen professional. Ook al omdat een echt goede loodgieter minstens 2x zoveel verdient (en ik vermoed nog veel meer) als een bouwmarkt medewerker, daar is een reden voor denk je niet? Ik vind het merkwaardig dat u desondanks aan de bouwmarktmedewerker kennelijk hogere eisen stelt dan aan uw mannetje.

In ruil voor die doe-het-zelf formule is de bouwmarkt over het algemeen niet duur, daar staat tegenover dat de kwaliteit gemiddeld is en de adviezen vaak matig tot gemiddeld. Wil je dit soort problemen voorkomen dan kun je beter naar een speciaalzaak gaan. Beter advies en betere kwaliteit, maar daar betaal je meer geld voor.

NNijholt
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2011 22:16

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door NNijholt »

Ik ben naar een speciaalzaak gegaan, en heb na lang wachten veel brieven en telefoontjes het lid op de neus gekregen doordat zij failliet gingen, voordat zij uitleverden. Daar had ik dus ook even mijn buik van vol. De praxis bood een oplossing (dacht ik).
Het punt waar ieder die reageert voorbijgaat is de afhandeling van de klacht door de Praxis/Leverancier. Die is niet goed.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

NNijholt schreef:Ik ben naar een speciaalzaak gegaan, en heb na lang wachten veel brieven en telefoontjes het lid op de neus gekregen doordat zij failliet gingen, voordat zij uitleverden. Daar had ik dus ook even mijn buik van vol. De praxis bood een oplossing (dacht ik).
Het punt waar ieder die reageert voorbijgaat is de afhandeling van de klacht door de Praxis/Leverancier. Die is niet goed.
De Praxis geeft aan de deur niet goed gemonteerd is dat de deur niet geschikt is voor combinatie met douchedeur, wat verwacht je dan nog meer van de Praxis ?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Badkamers Praxis

Ongelezen bericht door plumber »

NNijholt schreef:Ik ben naar een speciaalzaak gegaan, en heb na lang wachten veel brieven en telefoontjes het lid op de neus gekregen doordat zij failliet gingen, voordat zij uitleverden. Daar had ik dus ook even mijn buik van vol. De praxis bood een oplossing (dacht ik).
Het punt waar ieder die reageert voorbijgaat is de afhandeling van de klacht door de Praxis/Leverancier. Die is niet goed.
Natuurlijk is de reactie op de klacht goed.Hij kan gewoon niet opgelost worden.
Begrijp ook die vakman niet,die had het moeten zien.Een aparte deur plus en
aparte douchebak gaat niet samen.Moet gewoon een combinatie zijn.Een
douchebak krijg je nooit vlak en recht op de vloer dus er blijft altijd water
tussen uit komen.Zolang er geen waterkering op de deur zit blijft dit euvel bestaan.

Gesloten