LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 3 in 1 pakket niets dan problemen.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
SeJ

Tele2 3 in 1 pakket niets dan problemen.

Ongelezen bericht door SeJ »

Hieronder staat een bericht dat ik op het forum van tele2 ook heb geplaatst. Bij een pm met een medewerker kreeg ik de mededeling: Helaas is het voor mij niet mogelijk om op alle forumberichten te reageren.. Misschien dat het wel werkt als ik hem hier ook plaats:

Na 8 jaar bij xs4all gezeten te hebben (zonder ook maar 1 probleem), hebben wij in juli toch maar besloten daar weg te gaan. De reden hiervoor was dat een 3 in 1 pakket toch wel prijzig was, en tele2 bood deze pakketten een stuk goedkoper aan. Nu na 2 maanden, snap ik ook waarom.

Het begon met het te laat leveren van de goederen, waardoor het abonnement dus inging op een dag dat ik nog geen modem of kastjes voor de tv binnen had.
Hierover gebeld (a 10 cent per minuut), er was een probleem bij het extern bedrijf waardoor alles te laat geleverd werd. Na hier mijn onbegrip over geuit te hebben, toch maar de telefoon neergelegd en gewacht tot het alsnog geleverd werd.

2 dagen later was de modem dan eindelijk (6 dagen te laat) alsnog binnen. Bleek de modem niet te werken. De kabel van de modem was kapot (dit hadden we getest door een andere kabel te gebruiken welke wel werkte). Weer gebeld, echter al licht geïrriteerd.
Vervolgens gewacht, want de kastjes voor de televisie waren nog niet binnen. Wat schetste mijn verbazing? Er kwam alleen een hd recorder binnen, mijn 2e decoder (die WEL besteld was al werd mij aan de telefoon verteld dat hij dit niet was) zat er niet bij. Je begrijpt het al... weer gebeld en alsnog de decoder besteld. Hier werd mij verteld dat ik de extra decoder een half jaar gratis kreeg. Ook zou ik de verzendkosten voor het versturen van de extra decoder niet hoeven betalen.
Later nog een keer gebeld over de gemaakte kosten tot nu toe (telefoonkosten en het niet kunnen gebruiken van de diensten de eerste week), hier werd mij toegezegd dat ik 99 euro vergoed zou krijgen.

De "nieuwe" (lees gebruikt want nieuw leveren ze niet) modem arriveerde ruim een week na de opleveringsdatum van internet, tv en bellen.

Toen eindelijk (ruim een week na de opleverdatum) alles binnen was hebben we de tv ook aangesloten. Bleek het pluspakket er niet bij te zitten. Deze hadden wij vooral besteld voor de discovery kanalen en de kinderkanalen. Ook hadden wij film1 besteld. Dus ik hing WEER aan de telefoon, ik miste overigens zenders.
Hier kreeg ik te horen dat het pluspakket niet in combinatie met film1 is te bestellen. Echter, de man bij wie ik de hele boel heb besteld heeft mij dit nooit aangegeven. We hebben ons er maar bij neergelegd, want ja als het niet kan dan kan het niet (overigens wel na even flink verteld te hebben hoe ik over de service van tele2 denk).

Toen kwam de eerste factuur. Van die hele leuke kleine lettertjes onderaan de factuur vertelden me: Overig tegoed(en) en/of credit nota's zullen verrekend worden met het te incasseren bedrag.
Deze zijn niet zichtbaar op deze factuur, bekijk hiervoor uw bankafschrift. Heel irritant want ik wil weten wat wel en niet vergoed is. Wat bleek: Er was in totaal: 99 euro vergoed. Waar was mijn half jaar gratis decoder en verzendkosten? Deze stonden namelijk allemaal keurig op de factuur. Ik heb toen weer gebeld en daar werd me duidelijk gemaakt dat deze kosten bij de 99 euro in zat. Hier heb ik mijn ongenoegen ruimschoots over geuit, want het waren echter 2 verschillende afspraken, en daarbij waren de kosten die ik gemaakt had aan de telefoon etc. zo hoog dat dit niet fair was. Helaas, daar werd niets meer aan gedaan.

Vorige week begon ook mijn internet. Wij werken hier altijd op draadloos internet en onze laptops en mijn pc (ook op draadloos) konden geen verbinding meer maken, ze zagen het netwerk niet meer. Ik ben er redelijk in thuis, maar ik kon de oorzaak echt niet vinden en heb gebeld met de klantenservice (voor de 8e? keer). De meneer aan de telefoon vertelde mij, dat hij een ander kanaal open zou zetten. Hierna kon ik met mijn pc wel op internet maar niet met de laptops. Hierop kreeg ik de reactie: Dit ligt aan uw laptops, want ik heb alles goed gedaan. (Overigens hadden de laptops de dag ervoor de hele dag op internet gezeten.)
Echter toen mijn man 's avonds thuis kwam heeft hij gezien welk kanaal hij dan had opengezet, dit bleek een kanaal te zijn dat doorgaans niet geschikt is voor laptops.. Klasse meneer van de klantenservice.

Je begrijpt na dit ellenlange verhaal dat ik het behoorlijk zat was. Ik heb WEER gebeld om mijn ongenoegen te uiten en verteld dat ik mijn contract wil beeindigen. Dit kon niet want ik heb een jaarcontract! Toen ben ik uit mijn slof geschoten. Een contract betekend volgens de wet namelijk dat beide partijen zich aan de gemaakte afspraken dienen te houden, en niet alleen de consument!!! Na lang praten (a 10 cent per minuut) gaf mevrouw aan de telefoon mij volkomen gelijk (niet dat ik daar wat aan heb) en ze zou de technische dienst contact met mij op laten nemen, om te kijken of de problemen opgelost kunnen worden. Dit was op donderdag 27 oktober. Nu een week later, nog geen reactie gehad (niet dat ik dat had verwacht) Ik ben nu dus wel in dat stadium bereikt dat dat voor mij echt niet meer hoeft! Ik ben het zo zat! Ik heb nog nooit met een bedrijf te maken gehad die zoveel irritaties opwekte bij me als ik alleen de naam al hoor. Ik wil nu dus graag binnen een paar dagen te horen krijgen of ik over kan stappen of niet (nou ja... laat dat niet maar weg, IK WIL HIER WEG) En omdat ik mijn telefoonnummer wil behouden zal dit waarschijnlijk door mijn nieuwe provider worden.

met (niet echt) vriendelijke groet,
Sonja

Nogmaals, dit is dus het bericht dat ik op hun forum heb geplaatst.. Je word op geen enkele manier geholpen en ben echt helemaal klaar met tele2. Het feit dat ze zegt: Helaas KAN ik niet op alle forumberichten reageren, klinkt meer als: Helaas heb ik geen zin om naar je gezeik te luisteren (excuses voor de woordkeus)

Tele2 Webcare

Re: Tele2 3 in 1 pakket niets dan problemen.

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste SeJ,

Vervelend dat er bij de start van je abonnement problemen ontstaan zijn. Ik heb op je andere bericht alsnog een reactie geplaatst en ook nogmaals uitleg gegeven over het Tele2 forum:

http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=2935

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

SeJ

Ongelezen bericht door SeJ »

En wat is het antwoord van Tele2? Neem contact op met de klantenservice.. Daar heb ik echt wat aan want daar ligt juist het probleem. Ze hebben tot op heden nog steeds geen contact met mij opgenomen wat wel de afspraak was. Komt ook nog bij dat we vannochtend de televisie aanzette en ik dus geen beeld had. Ik kon zien dat het niet aan de tv lag doordat de kabel er ook nog in zit. Dan heb ik dus wel Beeld! Houd het dan nooit op daar. Ik denk dat ik het maar is hogerop ga zoeken want dit gaat zo echt niet langer (is ook heel slecht voor mijn humeur).

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste SeJ,

Ik heb je berichten opgepakt vanaf het Tele2 forum en ik houd je daar op de hoogte van de afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten