Sinds een aantal jaren ben ik klant van T-Mobile. Tot voor kort had ik het i-300 abonnement (300 belminuten + 300 sms'jes) maar omdat ik iedere maand sms'jes en belminuten overhield, leek het mij handig om bij het verlengen van mijn abonnement een niveau lager te gaan zitten. Dit is destijds ook zo besproken met een van de medewerkers van de klantenservice. Bij het aangaan van het nieuwe abonnement, i-200, zijn mij de volgende dingen niet duidelijk gemaakt:
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm mijn nog resterende sms'jes en belminuten zouden vervallen; en
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm ik voortaan 200 eenheden zou hebben in plaats van 200 belminuten en 200 sms'jes.
Dit leidde ertoe dat ik zeer onaangenaam verrast werd door de factuur van deze maand. Deze was namelijk € 154,34 en dat is circa € 100,- meer dan dat ik normaal gesproken betaal en dus budgetteer. Voor mij als privé persoon is een onvoorziene extra uitgave van € 100,- een aanzienlijk bedrag. Ik heb inmiddels begrepen dat mijn aankomende factuur minimaal ook rond dat bedrag zal zitten.
Het is naar mijn mening absoluut onacceptabel, zeker voor een klantgerichte organisatie als T-Mobile, dat dergelijke voorwaarden niet goed worden toegelicht bij een overstap. Ik snap dat T-Mobile commerciële doelstellingen heeft maar die zouden niet zo bereikt moeten worden. Als mij dit was uitgelegd had ik direct voor € 10,- een Sms Maximaal bundel erbij gekocht en mijzelf een groot deel van deze rekening(en) kunnen besparen. Om toekomstig leed te voorkomen heb ik inmiddels deze bundel aan mijn abonnement toegevoegd.
Een belletje met de klantenservice leidde zoals eigenlijk helaas al verwacht tot niets behalve een "tja, vervelend".
Heeft een provider niet de plicht je duidelijk uit te leggen wat de voorwaarden zijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Informatieplicht komt van twee kanten, dat maakt het lastig.
Het is waar dat T-Mobile meer uit had kunnen leggen, maar aan de hand van vragen hadden ze dat ook kunnen doen.
Voorwaarden van de abonnementen zijn terug te vinden op de website, daarmee toegankelijk en dus op te vragen.
Ze hadden het in een gesprek kunnen/moeten laten weten, bij de omzetting. Maar achteraf is dit heel moeilijk na te gaan ben ik bang. Probeer het eens met eenzelfde brief naar het hoofdkantoor, als zijnde officiele klacht over de voorlichting. Uit coulance zouden ze iig een deel moeten vergoeden, hoop ik voor u.
Het is waar dat T-Mobile meer uit had kunnen leggen, maar aan de hand van vragen hadden ze dat ook kunnen doen.
Voorwaarden van de abonnementen zijn terug te vinden op de website, daarmee toegankelijk en dus op te vragen.
Ze hadden het in een gesprek kunnen/moeten laten weten, bij de omzetting. Maar achteraf is dit heel moeilijk na te gaan ben ik bang. Probeer het eens met eenzelfde brief naar het hoofdkantoor, als zijnde officiele klacht over de voorlichting. Uit coulance zouden ze iig een deel moeten vergoeden, hoop ik voor u.
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Het is toch uitgelegd?
Bijvoorbeeld na 100 smsjes heb je nog maar 100 minuten over. Dit is bij de huidige i-300 abo's ook al zo. Staat ook duidelijk op de site vermeld en is naar aanleiding van de uitleg bij aanschaf ook duidelijk uitgelegd.
Oftewel, 200 minuten OF 200 smsjes.- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm ik voortaan 200 eenheden zou hebben in plaats van 200 belminuten en 200 sms'jes.
Bijvoorbeeld na 100 smsjes heb je nog maar 100 minuten over. Dit is bij de huidige i-300 abo's ook al zo. Staat ook duidelijk op de site vermeld en is naar aanleiding van de uitleg bij aanschaf ook duidelijk uitgelegd.
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
@cjmvg,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.
Richard
T-Mobile Webcare
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.
Richard
T-Mobile Webcare
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Zou je misschien kunnen laten weten wat je van plan bent, iedere klacht die zo afgehandeld wordt tast juist de openheid van fora aan. Wij willen ook weten wat de oplossingen zijn en wat er gedaan kan wordenT-Mobile Webcare schreef:@cjmvg,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.
Richard
T-Mobile Webcare
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Update
T-Mobile heeft mijn klacht inmiddels behandeld. Hoewel benadrukt is dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is om alle kleine lettertjes goed te lezen en zich te informeren, is er begrip getoond voor de wat minder duidelijke voorlichting. In mijn geval is er gekeken naar het abonnement dat het beste bij mijn bel/sms gedrag past en dat met terugwerkende kracht toegepast.
Naar mijn mening is mijn klacht voldoende serieus opgepakt en ik ben tevreden met de geboden oplossing.
T-Mobile heeft mijn klacht inmiddels behandeld. Hoewel benadrukt is dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is om alle kleine lettertjes goed te lezen en zich te informeren, is er begrip getoond voor de wat minder duidelijke voorlichting. In mijn geval is er gekeken naar het abonnement dat het beste bij mijn bel/sms gedrag past en dat met terugwerkende kracht toegepast.
Naar mijn mening is mijn klacht voldoende serieus opgepakt en ik ben tevreden met de geboden oplossing.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2011 09:33
Re: T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Beste cjmvg,
Ik heb precies hetzelve...
Echt super vervelend, ben hier ook niet over ingelicht.
Waar heb jij de brief heen gestuurd en zou je de brief naar mij willen sturen of op dit forum plaatsen!?
Dan kan ik deze ook gebruiken...
Bedankt,
Groeten Martijn
Ik heb precies hetzelve...
Echt super vervelend, ben hier ook niet over ingelicht.
Waar heb jij de brief heen gestuurd en zou je de brief naar mij willen sturen of op dit forum plaatsen!?
Dan kan ik deze ook gebruiken...
Bedankt,
Groeten Martijn