LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel?: 200 euro borg om naar het buitenland te bellen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
XTF

Simpel?: 200 euro borg om naar het buitenland te bellen?

Ongelezen bericht door XTF »

Bellen naar het buitenland en 0900-nummers
De eerste twee maanden dat je met Simpel belt, is het nog niet mogelijk om naar en in het buitenland of 0900-entertainmentnummers te bellen. 0900-informatienummers kun je wel bellen. Als je toch direct naar het buitenland wilt bellen vragen wij je een borg van € 200,00 te betalen. Deze borg krijg je na drie maanden weer terug als je rekeningen zijn voldaan.
Weet iemand waarom dit is?
Lijkt me een absurd hoge borg.

waltera

Re: Simpel?: 200 euro borg om naar het buitenland te bellen?

Ongelezen bericht door waltera »

Simpel heeft een vreemde manier van zaken doen.
Ik heb sinds 27 september 2010 een conflict met sim only aanbieder Simpel bv.
Mijn bel plafond stond op 100 euro maar toch kreeg ik een rekening van 814,34 euro!
Na het nakijken van het overzicht zie ik dat het al op 1 augustus 2010 iets over de 100 euro staat, en de blokkade gaat pas in na 9 augustus 2010 in.
Uiteindelijk komt het tot een uitspraak van de geschillencommissie op 29 juli 2011,waar ik gelijk krijg en het abonnement beëindigd wordt met terug werkende kracht tot 15 december 2010, en Simpel moet dit binnen 2weken doen.
Alleen Simpel doet dit niet, en blijft het maar rekken.
En stelt bij het terug betalen aan mij een voorwaarden dat ik eerst nog een paar keer moet betalen,en daarna storten ze het geld weer terug.
Maar juist die constructie van Simpel is in strijd met de uitspraak van de geschillencommissie.
Inmiddels heb ik het geld terug (22 september 2011 veel te laat), maar blijven er maar incasso’s komen over september, oktober (dit is abonnement geld) terwijl het beëindigd is.
Ook komt er een betalingsherinnering waar gedreigd wordt met een incassobureau. (13oktober 2011)
Simpel houd zich aan geen enkele wet.
Terwijl Simpel in hun eigen voorwaarden stelt dat als een geschil tot de geschillencommissie komt, beide partijen aan de uitspraak moeten houden.
Ik stuur elke keer weer de documentatie door naar de geschillencommissie maar tot op heden heeft dit geen effect.
Van de week ben ik naar de ING bank gegaan om de automatische incasso definitief te stoppen.
Ik ben nu zelf een actie gestart om mijn probleem met Simpel in de aan dacht te brengen.
Simpel is een bedrijf dat zelf de regels maakt, ook al is dit in strijd met de wet. :evil:

XTF

Re: Simpel?: 200 euro borg om naar het buitenland te bellen?

Ongelezen bericht door XTF »

Somebody?

Gesloten