In augustus vroeg ik bij de NS een Weekend-Vrij Abonnement aan. Ik had al een OV-chipkaart, dus mijn nieuwe abonnement moest ik zelf afhalen bij de kaartautomaat.
Maar... voor ik mijn Weekend-Vrij had afgehaald ging mijn OV-chipkaart kapot. En daarmee begon de ellende.
Na 7 keer (!) contact met de klantenservice (waar niemand wist wat te doen) en uiteindelijk met de moed der wanhoop contact met het OV-loket (onderdeel van de ombudsman) kreeg ik een mail van de NS Klantenservice.
"U heeft onlangs gemeld dat u uw bestelling Weekend Vrij niet kunt afhalen wegens de defecte OV-chipkaart. Om dit voor u op te lossen is helaas de enige mogelijkheid deze aanvraag te annuleren en u het volledige bedrag te restitueren. Deze opdracht heb inmiddels al gegeven.
Wilt u alsnog dit abonnement kopen, dan verzoek ik u vriendelijk in onze webwinkel bij de aankoop een gratis persoonlijke OV-chipkaart erbij te bestellen. Het product is in dat geval al op de kaart geladen als u deze ontvangt."
Ik heb een nieuw NS Abonnement besteld. Sindsdien wordt er echter twee keer het abonnementsgeld afgeschreven. Ik betaal nog steeds voor de kaart die nooit afgehaald is. Inmiddels heb ik hier 17 keer (ik hou het bij) contact gehad met de NS. We zijn 4 maanden en 130 euro verder. Ik durf het bedrag niet te storneren, omdat de werkende kaart dan misschien geblokkeerd wordt.
Vorige maand werd mij verzekerd dat het probleem nu was opgelost. Ik kreeg zelfs een aantal dagkaarten als compensatie. Maar helaas is ook deze maand weer dubbel geld afgeschreven.
Wat kan ik doen, behalve boos worden, de klantenservice bellen, aangetekende brieven sturen en het OV-loket inschakelen...?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel betalen voor NS-Abonnement
-
- Contacteer:
Re: Dubbel betalen voor NS-Abonnement
NS in gebreke stellen.
Als je kan aantonen dat e.e.a is opgezegd dan heeft de NS geen machtiging - en pleegt dus formeel incassofraude en zelfs diefstal.
Misschien kan je dit ze even duidelijk maken - dus 'oplossen, en terugbetalen - of ik doe aangifte'..
Als je kan aantonen dat e.e.a is opgezegd dan heeft de NS geen machtiging - en pleegt dus formeel incassofraude en zelfs diefstal.
Misschien kan je dit ze even duidelijk maken - dus 'oplossen, en terugbetalen - of ik doe aangifte'..