LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geannuleerde vakantie Landal Greenparks

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
daviddeb

Geannuleerde vakantie Landal Greenparks

Ongelezen bericht door daviddeb »

Op 19 augustus 2011 heeft mijn vrouw een weekje weg geboekt bij Landal Esonstad. Het leek op een mooie aanbieding; een 6-persoons kinderbungalow voor €204,25. Een weekje later valt de reserveringsbevestiging op de mat met het vriendelijke verzoek de eerste termijn voor 2 september 2011 te betalen; wat wij ook keurig gedaan hebben.

Op 18 oktober wordt ik gebeld door de afdeling 'Speciale reserveringen' van Landal. Zij vertellen dat er een foutje op hun website heeft gestaan en dat de gemaakte reservering alleen doorgang kan vinden als er wordt bijbetaald (+/- €450 extra) en dat anders de reservering kosteloos geannuleerd wordt.

Nu vond ik beide opties niet de moeite waard en heb ik dat ook te kennen gegeven. Ze stelden voor dat ik een klacht kon indienen. Maar het geld zou teruggestort worden en de boeking geannuleerd.

In mijn brief heb ik gesteld dat ik niet akkoord ging met de eenzijdige opzegging van onze overeenkomst. Vandaag kreeg ik een brief terug met de mededeling dat we hadden kunnen weten dat de prijs op de website niet klopte. Als pleister voor de wond bieden ze wel €100 korting aan en een gratis comfortpakket.

Mogen ze dit zomaar doen? Ik snap best dat er fouten gemaakt worden maar als je al een reserveringsbevestiging hebt gekregen, de eerste termijn al hebt betaald en er goed en wel twee maanden overheen gaan voordat ze hun fout opmerken...

crazyme

Re: Geannuleerde vakantie Landal Greenparks

Ongelezen bericht door crazyme »

Een week in een 6 persoons bungalow voor € 200,- lijkt mij een prijs waarvan u kan verwachten dat deze niet klopt.

Het lijkt verdacht veel op de Hema-taart....

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef:Een week in een 6 persoons bungalow voor € 200,- lijkt mij een prijs waarvan u kan verwachten dat deze niet klopt.

Het lijkt verdacht veel op de Hema-taart....
Klopt,
Ik vind persoonlijk wel dat ze er rijkelijk laat achter komen dat er een fout moet zijn gemaakt, misschien wel zo dusdanig laat dat TS er inmiddels wel vanuit mocht gaan dat deze een ovk had.

Ik zeg altijd maar zo een vraag voorleggen per mail aan consuwijzer of juridisch loket kan nooit kwaad.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De goedkoopste 6 persoonsaccommodatie staat er nu op voor €299, een 6DK (kinder bungalow) voor €319 . Voor welke week is gereserveerd?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het duidelijk om een vergissing gaat mogen ze het wel doen, maar bij bungalows heb je wel vaker extreme kortingen. 200 euro voor een week is dan niet zo extreem dat het duidelijk om een vergissing zou gaan. Dus ik zou zeggen dat je in je recht staat.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind dat een bedrijf als Landal niet na 2 maanden aan kan komen kakken met 'sorry foutje'.
Indien Landal GreenParks uw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks u
een schriftelijke bevestiging tevens factuur binnen 14 dagen na verrichting van de reservering. Deze
dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk
medegedeeld te worden aan Landal GreenParks.

Zelf hoeft Landal dat niet te doen?

U bent aan Landal GreenParks verschuldigd de overeengekomen huurprijs, zoals vermeld in
de schriftelijke bevestiging tevens factuur van de reservering.
5.2 Van prijskortingen en/of speciale aanbiedingen kan geen gebruik meer worden gemaakt
indien de bevestiging van de reservering/factuur door Landal GreenParks is verzonden

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

daviddeb schreef:Op 18 oktober wordt ik gebeld door de afdeling 'Speciale reserveringen' van Landal. ...
dit vind ik vreemd, dit reserverings-kantoor, doet alleen , als je langer dan 3 weken gaat

En het was maar voor een weekje , dit snap ik niet
.

daviddeb

@crazyme Het was ook een goede aanbieding. We hebben niet heel lang getwijfeld. Hadden ze nou in de twee weken na onze reservering contact met ons opgenomen dat er een fout was gemaakt had ik ook niet moeilijk gaan doen. Ze hebben ons echter twee maanden (19 augustus tot 18 oktober) in de veronderstelling gelaten dat we die periode een vakantie hadden. Ook hebben we schriftelijke bevestiging gehad van Landal en het eerste termijnbedrag is betaald. (Inmiddels is dat wel weer teruggestort) Daarbij stunt Landal wel vaker met prijzen voor hun huisjes.

@Emmy75 Bedankt voor de tip; ik ga de vraag ook proberen neer te leggen bij Consuwijzer.

@Jolijn Wij hebben gereserveerd de week van 11 mei 2012.

@duiner De persoon aan de telefoon stelde zich voor als iemand van de afdeling 'Speciale reserveringen'. Ze hadden als afdeling de opdracht gekregen om alle mensen die van deze aanbieding gebruik hadden gemaakt te laten bijbetalen of te annuleren. Als ik lieg dan in ieder geval in commissie.

daviddeb

Voor ons is vandaag het verhaal tot een einde gekomen. Het geposte verhaal is opgepikt door de commercieel directeur van Landal. Ik heb met hem telefonisch contact gehad. Volgens hem is de fout inderdaad laat opgemerkt en hij kon zich ons gevoel wel voorstellen. Dat is dan ook de reden dat ze 100 Euro korting aanboden.

Ik heb uitgelegd dat ik dat ook wel kon waarderen maar dat we niet de mogelijkheid hebben om de resterende 350 euro bij te betalen. Hij heeft aangeboden de 100 euro korting dan te laten staan tot een volgende boeking.

Hoewel we het jammer vind dat de geplande vakantie niet doorgaat kan ik niet anders zeggen dat er wel ècht aandacht is voor de fouten die er worden gemaakt en dat ze ons niet als een nummer behandeld hebben.

Bedankt voor alle reacties!

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

daviddeb schreef:Voor ons is vandaag het verhaal tot een einde gekomen. Het geposte verhaal is opgepikt door de commercieel directeur van Landal. Ik heb met hem telefonisch contact gehad. Volgens hem is de fout inderdaad laat opgemerkt en hij kon zich ons gevoel wel voorstellen. Dat is dan ook de reden dat ze 100 Euro korting aanboden.

Ik heb uitgelegd dat ik dat ook wel kon waarderen maar dat we niet de mogelijkheid hebben om de resterende 350 euro bij te betalen. Hij heeft aangeboden de 100 euro korting dan te laten staan tot een volgende boeking.

Hoewel we het jammer vind dat de geplande vakantie niet doorgaat kan ik niet anders zeggen dat er wel ècht aandacht is voor de fouten die er worden gemaakt en dat ze ons niet als een nummer behandeld hebben.

Bedankt voor alle reacties!
makkelijk praten zo.. ze hadden een GRATIS week-end kunnen aanbieden !!

Verdorie , uw hele vakantie was toch in duigen gevallen , door HUN FOUT . ??
.
P.s. laten ze dit ook maar lezen !
.

cassandra108

Ongelezen bericht door cassandra108 »

€ 200,- voor een week vakantie is een mooie aanbieding, maar niet zo extreem goedkoop dat het opgevallen zou moeten zijn; er zijn wel meer voordelige aanbiedingen.
De oplossing vind ik toch niet zo heel klantvriendelijk; zij hadden de fout gemaakt en pas 2 maanden later ontdekt. Kleine moeite voor Landal om hun "verlies" voor lief te nemen. € 100,- laten staan voor een volgende reservering vind ik een goedkope oplossing; vaak staat er dat je maar van 1 aanbieding gebruik kunt maken; mag u die € 100,- gebruiken bij een andere voordelige aanbieding of alleen als u de volle mep moet betalen?
Als er in een kledingzaak iets verkeerd is afgeprijsd en u heeft betaald en bent de winkel uit, dan kunnen ze u toch ook niet terughalen om de rest maar te betalen? En al helemaal niet 2 maanden later.
Wij zijn met terug van een Landal-vakantie (die ons prima bevallen is) en waarvoor wij nog geen € 300,- voor een week hebben betaald, inclusief 33,50 voor een hond.
Uw aanbiedingsprijs was dus niet zo opvallend gek, toch?

Pharan

Ongelezen bericht door Pharan »

Zie, en zo zetten grote bedrijven onwetende mensen onder druk.

Uit de voorwaarden:
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
• a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
• b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de
dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Bij de ANVR voorwaarden staat een passage over kennelijke fouten (geval HEMA-taart voor 0 Euro). Het lijkt mij dat een gemiddelde consument een week in een 6p huisje voor € 200,- niet als kennelijke fout ziet.
Maar natuurlijk is Landal niet bij de ANVR aangesloten...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Pharan schreef: Het lijkt mij dat een gemiddelde consument een week in een 6p huisje voor € 200,- niet als kennelijke fout ziet.
..
Dat is arbitrair.

Gesloten