LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Repareren" Playstation

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Gast

"Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf in een speelgoed winkel gewerkt en het repareren van een Playstation door Sony gaat als volgt: Je levert je Playstation in en krijgt een nieuwe terug. Deze nieuwe is eigenlijk een oude waarvan ze de klacht hebben opgelost! Jou Playstation reparen ze en gerbuiken ze weer als een ander met een klacht komt. Je weet dus nooit hoe oud de Playstation is die je terugkrijgt en wat er alllemaal mee gedaan is!

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom hebben wij ook niet mee gedaan aan die actie.
Wie weet uit wat voor gezin je "nieuwe" psx2 dan komt en
of diegene er net zo goed mee omgegaan zijn.
Ze zeggen wel dat je het zelfde type nummer terug zou krijgen....

Trickle

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Trickle »

Ook gebeld met de helpdesk en volgens hun is de PS2 die je terug krijgt een gereviseerde dus nagekeken en die moet dan in orde zijn.

S. Rigter

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door S. Rigter »

Als je een gerepareerde PS2 terugkrijgt is er toch niks aan de hand??

Of hij nou van jou is of van een ander, het blijft een gerepareerd exemplaar.

ps3

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door ps3 »

had je garantie moeten verlengen, voor 44 euro had je 3 jaar geen gezeur gehad.. ;-)

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

:twisted:
Ja, maar in de forum spreken we niet over het geld wat je kwijt bent .
In de winkel kost hij 199euro.
Na 2 jaar gaat hij kapot en dit kost bij sony nog eens 101,15 euro'
Dit komt binnen twee jaar op totaal 300,15 euro,
En hier komt nog bijdat ze probleem kunnen.
Dag spaargeld van mijn zoon

Heidy Varkevisser

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Heidy Varkevisser »

Toen onze playstation kapot ging hebben we ook een andere gehad(gekocht). Heel erg lang gaat die ook niet mee.
Volgens Sony zijn dit kinderziekte`s van de allereerste playstations 2.
Als je het type R zou hebben mag je er geen last van hebben???
Ik vind dat je altijd wordt genept.

mr.normaal

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door mr.normaal »

Ik vindt dat er wel erg veel gezeikt wordt....Als je ergens geen problemen mee wilt hebben, dan koop je niks en ga je onder een brug wonen. Ik lees dit alles (in verschillende forums) met grote verbazing...Nederlanders zijn volgens mij pas gelukkig als ze iets te zeuren en te zeuren hebben. Ik heb al een PSII sinds het moment dat hij te koop was, en hij werkt nog steeds. Het is ook net hoe je ermee omgaat. met andere woorden: SUKKELS van Nederland: READ THE ****** MANUAL!!! (lees de handleiding....vertaald voor de domoren die zich laten beinvloeden door Radar). Ik vindt het zielig en heb medelijden met jullie allen. Jullie moeten volgens mij net zo'n bekrompen leven hebben als presentatrice Antoinette Heksenberg, die helmaal sexueel opgewonden wordt als ze tegen alles wat met retail te maken heeft aan kan schoppen. Rellen voor kijkcijfers. Erg zielig.

Maar ja, zo is het nu eenmaal, en zolang mensen naar Radar kijken zal het vaak onterecht zeuren doorgaan. We kunnen beter naar een programma zoals Kassa kijken, die een stuk objectiever zijn, en niet meteen al met de Radar conclussie klaarstaan (die conclusie is: verkopers, winkels en leveranciers zijn altijd fout), maar eerst duidelijk beide partijen horen en dan pas conclusies trekken..

Mensen wordt wijs, en kijk nooit meer Radar!

king ryan
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2004 06:43

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door king ryan »

he mr.normaal, ken ik jou niet van opgelicht??!

Eric78
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2004 07:28

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Eric78 »

Ik ga heel voorzichtig om met mijn playstation2 en staat altijd op een vaste plek. Maar ook ik heb nu problemen en wel dat het apparaat geen playstation 1 disc meer leest, terwijl die dat wel moet kunnen. Heeft het altijd gedaan en opeens "schuurt" hij de discs terwijl die ze leest. Bedankt Sony! Gelukkig heb ik nog een Gamecube en die X-box ziet er wel aantrekkelijk uit.

woestewillem

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door woestewillem »

Een koude douche voor die stoorzender mr? "normaal" om zo te zeuren over Radar, dan kijk je toch niet en het gaat over PS2 en daar heeft hij gedeeltelijk gelijk.
Ik denk dat het gaat om een gering percentage van het aantal geproduceerde/gekochte PS2's en dat het probleem in veel gevallen bij de mensen zelf ligt.
Wat over blijft is dan een acceptabel percentage defecte PS2's wat in een massaproductie niet te vermijden is.
Welk product het ook is, als je dat treft heb je gewoon vette pech en dat overkomt een ieder weleens.
Een gereviseerde PS2 = "nieuw" /schoongenaakt opgepoetst en van nieuwe onderdelen voorzien, lijkt mij in die gevallen een goede deal.

Joris01

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Joris01 »

Ik heb het zelfde gehad als al die andere PS2 bezitters.

Ik ben al ongeveer 14 maanden bezitter van de PS2
Na 3/4 jaar begon mijn PS2 te haperen bij het lezen van SpelCD's
Ik ben met PS2 + garantiebon teruggegaan naar de winkel (Bart Smit) waar ik deze gekocht had.
De verkoper nam de PS2 niet terug maar gaf mij een telefoonnummer, die ik moest bellen en dan zou sony deze komen om ruilen.
Zo gezegt zo gedaan. Nummer gebelt, afspraak gemaakt, PS2 omgeruild. Toen kreeg ik geen nieuwe PS2 terug maar een gereviseerde (ik weet uit eigen ervaringen als iets reviseerd het wordt er nooit beter op!), die daarvoor ook al was ingeruild met dezelfde mankementen, deze deed het in begin goed maar naar verloop van tijd begon deze ook te haperen bij het lezen van de spelCD's.
Nu ben ik weer terug bij af. De garantie is verlopen, maar ik heb gehoord dat sony nu de PS2 repareerd maar tegen kosten.
IK VINDT HET EEN SCHANDE DAT JE NADAT JE JE PS2 HEBT OMGERRUILD NOG STEEDS MET HETZELDE EUVEL ZIT.
Ik vindt dat veel geld moet neertellen, voor iets waar je maar 1 jaar plezier van hebt.
IK VINDT DAT SONY DE PS2 KOSTELOOS MOET OMRUILEN VOOR NIEUWE, GEEN :evil: GEREVISEERDE!!!! OF MET EEN SCHADEVERGOEDING MOETEN KOMEN VOOR DE GEDEPUTEERDE PS2 BEZITTERS.
P.S.
DIT IS ZEER :evil: SLECHTE SERVICE DAMES EN HEREN VAN DE SONY :evil:

Vriendelijk groeten,

Joris :evil:

Issam

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Issam »

Mijn PS2 leest geen een CD's meer af ik weet niet wat er aan de hand is dus ik vraag hulp!! het is een van de eerste uitgekomen console's hij is al een paar jaar oud, maar heeft het altijd goed gedaan. Moet ik hem nou laten repareren???? ik weet het niet! of mischien een schoonmaak CD.

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Onze eerste ps2 ging binnen een jaar kapot ondanks dat er heel voorzichtig mee om word gegaan en de handlleiding heel goed doorgelezen is MR.M :cry:
Kon geen spelCD's meer lezen, bleek iets met de laserlens te zijn werd er verteld wat bij de eerste serie veel voorkwam.
Dus we kregen een andere ps2 terug (geen nieuwe)
Deze echter begaf het na 5 maanden (precies hetzelfde probleem), maar aangezien de garantie op een omruil 3 maanden is , dus geen garantie meer. We konden laten repareren voor ongeveer 100 euro , maar met 39 euro erbij hadden we een nieuwe dus dat maar gedaan.
Maar goed het is natuurlijkk belachelijk dat zo'n ding wat best wel duur is zo'n korte levensduur heeft.
En trouwens de opmerking die hier word gedaan van had maar 44 euro betaald voor 3 jaar extra garantie? Dat aanbod hebben wij nooit gekregen

Ronas

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Ronas »

ook wij hadden het probleem dat de ps 2 geen spellen meer wilde lezen
dit was al vrij kort na aanschaf (spellen op dvd roms deden het wel maar andere niet) Toen wij hem kochten was de prijs zelfs nog ± 950
gulden (2001) maar binnen een jaar ging het al mis!!
Reaktie van Sony is dat je hem met een stofzuiger aan alle kanten schoon moet maken !!!!?..We hebben ook lenscleaners gebruikt niks hielp ten einde raad hebben we hem uit elkaar gehaald en de lens met wat spiritus schoongemaakt en toen bleek tie het weer te doen waarschijnlijk doet Sony ook zoiets maar dat kost dan meer dan 100 euro!!!?? Maar dat je hem zelf uit elkaar moet halen dat kan eigenlijk niet de bedoeling zijn

nicole

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door nicole »

Mijn zoon heeft ook een ps2 en gelukkig (nog) geen problemen. Maar wat mij erg verbaasd is dat iedereen het heel normaal schijnt te vinden dat wanneer je je ps2 laat repareren dat je dan een andere ps2 terugkrijgt.Ik vind dat niet normaal. Als ik een hoop geld betaal voor een apparaat en die is stuk, lijkt het mij logischer dat dat apparaat gemaakt wordt of eventueel vervangen door een nieuw apparaat. het is toch te gek dat je dan een ander apparaat terugkrijgt? Wie weet wat daar allemaal mee gebeurt is.
Het is jammer dat Sony (weer) zo een monopolie positie heeft. Je staat dus gewoon met je rug tegen de muur.
Het ergste is natuurlijk nog dat je heel veel geld hebt uitgegeven aan al die spellen en dat je bijna gedwongen wordt om weer een nieuwe aan te schaffen wil je nog iets aan die spellen hebben.

de boer

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door de boer »

ik heb er ook een.ik heb allen maar problemen dat hij soms niet reager op wat ik wil.of dat het iets te lang duurt.

a.maatsen

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door a.maatsen »

Ook wij hebben sinds ± 1,5 jaar een Playstation. De kinderen waren dol enthousiast toen ze hem cadeau kregen van hun tante. Nu proberen ze de dvd steeds maar op te poetsen, zodat hij het doet. Helaas werkt dit niet. Het lijkt wel of Sony het uitgekiend heeft, om zo meer geld in hun laatje te krijgen. Wat moet je hier nu mee? Is het echt weggegooid geld of kan je een nieuwe Playstation "eisen"?

Mevr. Stemband

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Mevr. Stemband »

Tjonge tjonge mr. normaal, wat een woordenschat. Ik denk dat presentatrice van Radar gewoon haar werk doet. Ze geeft de kijkers, die problemen hebben met de Playstation, gelegenheid om te reageren.
En daar hebben ze recht op. Ze hebben veel betaald voor het apparaat en willen kwaliteit. Ergert u zich verschrikkelijk aan dit programma, kijk dan naar Kassa en val de andere mensen niet aan met úw probleem.
Ik hoop dat u geen problemen krijgt met uw Playstation.

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Dat ze snel stuk gaan verschilt per modeltype. De PS2's die net na de release uit zijn gekomen gaan het meeste stuk, maar sommigen blijven nog heel lang doorgaan... Mijn PS2 heb ik namelijk nu al 3,5 jaar en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Als hij wel een probleem krijgt dan moet je het ding openmaken, de stof eruit zuigen en de lens schoonmaken... Gegarandeert dat het ding weer als een trein loopt zonder bommeldingen!

Gesloten