LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemd mailtje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tineke59

vreemd mailtje

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Ik zie een vreemd mailtje in mijn Inbox, het is helemaal geen correct Nederlands. Hun mailadres is: ADMIN [email protected]

Ik heb al gegoogled maar ik weet niet wat ik uit die info op moet maken.

"Het spijt ons om u te informeren dat we momenteel werken over het beveiligen van onze
server, tijdens dit proces account die niet handmatig wordt gecontroleerd door ons
zal worden verwijderd, Gelieve te bevestigen en uw gegevens voor handmatige
de verificatie door een van onze klantenservice.

Informatie die wordt verleend wordt hieronder:
E-mail Gebruikersnaam: ......... .....
E-mail Wachtwoord: ...............
Geboortedatum: ................
Land of gebied: .........

Bij de bevestiging van de informatie van u, zullen wij handmatig controleren of uw
Chello! Account en reserve het niet te worden verwijderd, Onze excuses voor het eventuele
ongemakken dit kan hebben veroorzaakt het verstrekken van uw gegevens over de
e-mail.

Let op! Account eigenaar die weigert om zijn / haar account bij te werken na twee
weken na ontvangst van deze waarschuwing verliest zijn of haar account permanent."

Ik heb het niet geopend en ben zeker niet van plan mijn gegevens aan hen te sturen.

Grondslag

Re: vreemd mailtje

Ongelezen bericht door Grondslag »

Dit is een phishing mail. Dit soort mails worden geheel geautomatiseerd door criminelen naar bij elkaar gesprokkelde en willekeurige e-mail adressen gestuurd om gegevens van naïeve mensen te ontfutselen. Gewoon verwijderen en/of een fatsoenlijk spamfilter instellen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Weggooien, niets mee doen en zeker niet op reageren en niet doorklikken op linken die in zulke mailtjes vermeld zijn.
Niemand heeft iets te maken met uw email wachtwoord bijvoorbeeld (een bank vraagt ook nooit om uw pincode). Het slechte nederlands ? Dat is slecht vertaald met de google translate ofzo.

Door onnodige bangmakerij proberen ze mensen te overtuigen dat het belangrijk is vooral snel te reageren.

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Oké, thanks! Ik zal zo gauw mogelijk zo'n spamfilter instellen.

Gesloten