LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het incassobureau op je dak zonder voorafgaande aanmaning
-
Het incassobureau op je dak zonder voorafgaande aanmaning
Een tijdje geleden heb ik mee gedaan voor het winnen van een veiling op het internet bij Veilingacties.nl. Ik zette mijn bod eind juni op 47,50 euro voor een weekendje naar Hotel De Duif in Lisse. Maar omdat ik haast nooit op die site zit, heb ik daar ook verder geen acht meer opgeslagen. Ik heb nooit meer wat gehoord van Veilingacties.nl. Juli verstreek, augustus verstreek en ik hoorde niks van Veilingacties. Maar omdat ik sindsdien niet meer op die site ben geweest, wist ik dus niet dat ik die veiling gewonnen had. Vandaag ligt er prompt een incassobrief van Intrum Justitia bij mij in mijn bus, of ik het lieve sommaatje van € 110,16 even voor 16 september wilde betalen. Dit zonder dat ik maar ooit 1 schriftelijke of telefonische aanmaning van hen ontvangen had!!!!!! Noch per brief, noch per email, noch telefonisch. Ik vind dit beslist geen correcte gang van zaken! Ik wil die veiling van € 47,50 best betalen, maar deze gang van zaken stoort mij enorm. Mijn vraag aan jullie is: Kan een bedrijf zonder voorafgaande schriftelijke of telefonische aanmaning meteen de zaak overdragen aan een incassobureau? Wat moet ik doen? Moet ik dit bedrag betalen? Wat raden jullie mij aan?
Re: Het incassobureau op je dak zonder voorafgaande aanmaning
Je hoeft toch niet op die site te komen om te zien dat je gewonnen hebt?
Je krijgt een email hierover met betalingsgegevens.
Heb je die niet gehad?
Heb je die niet gehad?
Als het bedrag van de veiling €47,50 is, lijken de incassokosten te hoog.
Google rapport Voorwerk.
In de Algemene Voorwaarden
"8.7 Indien Bieder de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen (zijnde fatale) termijn betaalt, is Bieder,
zonder dat enige ingebrekestelling nodig is,
over het openstaande bedrag de wettelijke rente, zoals is bedoeld in artikel 6:119 van het Burgerlijk Wetboek, verschuldigd. Indien Bieder nalatig blijft de vordering te voldoen, kan VeilingActies de vordering uit handen geven, alsmede zal Bieder, naast het als dan verschuldigde totale bedrag, tevens gehouden zijn tot volledige vergoeding van alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten van advocaten en externe deskundigen."
Google rapport Voorwerk.
In de Algemene Voorwaarden
"8.7 Indien Bieder de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen (zijnde fatale) termijn betaalt, is Bieder,
zonder dat enige ingebrekestelling nodig is,
over het openstaande bedrag de wettelijke rente, zoals is bedoeld in artikel 6:119 van het Burgerlijk Wetboek, verschuldigd. Indien Bieder nalatig blijft de vordering te voldoen, kan VeilingActies de vordering uit handen geven, alsmede zal Bieder, naast het als dan verschuldigde totale bedrag, tevens gehouden zijn tot volledige vergoeding van alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten van advocaten en externe deskundigen."
Lees hier, wat je kunt doen:Google rapport Voorwerk.
http://www.stopincassobureaus.nl/index.php?page=tips
-
Van deze pagina.Veilingacties.nl schreef:U heeft de veiling gewonnen, gefeliciteerd! U ontvangt van VeilingActies een e-mailbevestiging van uw gewonnen veiling met daarin de algemene informatie en een link naar de betalingsprocedure.
Daarbij:
Allereerst zou ik dus aan veilingacties.nl om informatie vragen waaruit rechtsgeldig blijkt dat de mail waarin het accepteren van uw bod wordt bevestigd door u is ontvangen. Stel een termijn waarbinnen u een reactie verwacht (7 dagen).Algemene voorwaarden schreef:7.2 De overeenkomst tussen Bieder en Aanbieder komt tot stand zodra Bieder de bevestiging van de aanvaarding door Aanbieder per e-mail heeft ontvangen.
Wanneer veilingacties.nl niet genegen is aan uw verzoek te voldoen kunt u deze zelfde vraag aan IJ stellen. Stel daarbij dat wanneer zij hier geen gehoor aan geven u de gelegenheid wordt ontnomen buiten rechte tot een regeling te kunnen komen, en IJ u geen andere keuze laat dan in rechte de gevraagde informatie tegemoet te zien.
U kunt dan tevens van de gelegenheid gebruik maken te melden dat de correcte buitengerechtelijke kosten 37 euro bedragen en u het overige betwist, en dat u vooralsnog geen reden ziet buitengerechtelijke kosten te voldoen, maar dit in overweging zal nemen wanneer IJ aan uw verzoek heeft voldaan. En stip ook eventjes aan dat u geen prijs stelt op verdere post welke geen antwoord op uw verzoek om informatie inhoudt. En vergeet het obligatoire 'onder voorbehoud alle rechten en weren' niet, en geef aan dat wanneer niet binnen 7 dagen gereageerd wordt met de gevraagde informatie u verwacht per omgaande zonder verder hiervan in kennis gesteld te worden in rechte zal worden betrokken.
Alle hierboven aangegeven elementen dienen in uw brief vertegenwoordigd te zijn. Verstuur de brief zowel per normale post, en als bijlage per E-mail, en maak in de respectievelijke schrijvens hiervan melding ('Om strikt formele redenen wordt deze brief u tevens per elektronisch post / normale briefpost toegezonden' oid.).
Bij antwoord (of uitblijven hiervan, of anders) kunt u alhier hiervan melding maken.
De achtergrond:
Bij een vordering hoort een overeenkomst. Deze overeenkomst kan niet tot stand zijn gekomen in deze wanneer 1 van de partijen daar geen weet van heeft. U heeft er geen weet van, derhalve is er geen overeenkomst, en geen rechtsgeldige vordering. Nu kan het zijn dat IJ of de schuldeiser nog iets uit de hoge hoed tovert waarmee een overeenkomst aangetoond zou kunnen worden. U mag wel verwachten dat dit gedaan wordt voor dat een rechtsgang een feit is, dit is geen onredelijk verzoek. Niet voldoen aan dit verzoek zal resulteren in het veroordelen van IJ in de proceskosten mocht het zover komen, u heeft immers duidelijk aangegeven waarom u dit redelijke verzoek deed, om buiten rechte tot een regeling te kunnen komen, althans op zijn minst te kunnen beoordelen wat de mogelijkheden hiertoe zijn en of dit wel wenselijk is. Rechters hebben geen tijd voor onzinnig en onnodige rechtszaken.
De buitengerechtelijke kosten worden in rechte enkel toegewezen wanneer de schuldeiser hiertoe voldoende werkzaamheden heeft verricht. Het versturen van een enkele (herhaalde) aanmaning is niet voldoende. Door aan te geven gedagvaard te willen worden wanneer niet aan uw verzoek wordt voldaan, ontneemt u IJ de kans voldoende werkzaamheden te verrichten teneinde de buitengerechtelijke kosten toegewezen te krijgen.
Mocht er een Email van bovengenoemde strekking boven water komen (let op, u heeft gevraagd om informatie waaruit rechtsgeldig blijkt dat de mail waarin het accepteren van uw bod wordt bevestigd door u is ontvangen) inclusief de informatie waaruit blijkt dat de mail door u is ontvangen staat u in principe schaak, doch nog niet mat. U zal dan enig onderzoek moeten verrichten of u dit 'bewijs' kunt ontkrachten, maar tegen die tijd horen we vast wel weer van u.
-
Nee ik heb nooit een reactie van hun gehad. Geen email, geen brief, geen telefoon.mzuri schreef:Je hoeft toch niet op die site te komen om te zien dat je gewonnen hebt?
Heb je die niet gehad?
Waaruit volgt dat er fatale termijn voor betaling is afgesproken?mzuri schreef:In de Algemene Voorwaarden
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb geboden op een produkt en blijkt achteraf dat ik het gewonnen heb op 13 september 2011. Echter heb ik ook geen email, herinnering, telefoontje, bericht via de post o.i.d. gehad.
Vandaag, vrijdag 14 oktober 2011, ontving ik een brief van Intrum Justitia of ik het bedrag ad. EURO 71,75 wil betalen voor 20 oktober 2011. Het produkt zelf, inclusief verzendkosten, bedraagt maar EURO 9,75. De incassokosten bedragen maar liefst EURO 62,-!!!!
Ik heb een mail gestuurd naar Veilingacties om de incassokosten te crediteren. Met veel plezier wil ik het produkt nog aanschaffen, maar dan wel zonder de incassokosten.
Mijn vraag is: Hoe is het met uw geval opgelost? Of heeft u de incassokosten wel moeten betalen. Ik vraag me af hoe sterk Veilingacties staat om zomaar een incassobureau op je dak te sturen, zonder dat je hiervan via email, schriftelijk/post, telefonisch op de hoogte bent gesteld. Ik heb immers nooit een email en/of een herinnering ontvangen.
Mijn vraag staat uit bij Veilingacties en het vervolg zal ik binnenkort hier plaatsen.
Wordt vervolgd....
Ik heb geboden op een produkt en blijkt achteraf dat ik het gewonnen heb op 13 september 2011. Echter heb ik ook geen email, herinnering, telefoontje, bericht via de post o.i.d. gehad.
Vandaag, vrijdag 14 oktober 2011, ontving ik een brief van Intrum Justitia of ik het bedrag ad. EURO 71,75 wil betalen voor 20 oktober 2011. Het produkt zelf, inclusief verzendkosten, bedraagt maar EURO 9,75. De incassokosten bedragen maar liefst EURO 62,-!!!!
Ik heb een mail gestuurd naar Veilingacties om de incassokosten te crediteren. Met veel plezier wil ik het produkt nog aanschaffen, maar dan wel zonder de incassokosten.
Mijn vraag is: Hoe is het met uw geval opgelost? Of heeft u de incassokosten wel moeten betalen. Ik vraag me af hoe sterk Veilingacties staat om zomaar een incassobureau op je dak te sturen, zonder dat je hiervan via email, schriftelijk/post, telefonisch op de hoogte bent gesteld. Ik heb immers nooit een email en/of een herinnering ontvangen.
Mijn vraag staat uit bij Veilingacties en het vervolg zal ik binnenkort hier plaatsen.
Wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door 1974 op 15 okt 2011 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend gebeld met het incassobureau Intrum Justitia. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die verder niets voor mij kon betekenen. Zij hebben de opdracht gekregen van Veilingacties B.V. om het bedrag te incasseren. Daar houdt het voor Intrum Justitia mee op. Kortom: gewoon betalen. Aankoopbedrag incl. verzendkosten EURO 9,75. Incassokosten maar liefst EURO 62,-. Het bedrag heb ik maar betaald om verder geen problemen te krijgen.
Ik heb nu een mail/klacht gestuurd naar Veilingacties met het verzoek om de incassokosten te crediteren, aangezien ik geen mail heb ontvangen dat ik het produkt heb gewonnen en omdat ik geen herinnering via de mail en/of post heb ontvangen en zelfs geen telefoontje.
Kort door de bocht van Veilingacties om direct een incassobureau in te schakelen.
Ik vraag me af of dit juridisch mag.
Afwachten op de reactie van Veilingacties B.V.
Wordt vervolgd....
Ik heb nu een mail/klacht gestuurd naar Veilingacties met het verzoek om de incassokosten te crediteren, aangezien ik geen mail heb ontvangen dat ik het produkt heb gewonnen en omdat ik geen herinnering via de mail en/of post heb ontvangen en zelfs geen telefoontje.
Kort door de bocht van Veilingacties om direct een incassobureau in te schakelen.
Ik vraag me af of dit juridisch mag.
Afwachten op de reactie van Veilingacties B.V.
Wordt vervolgd....
Het smerige truc die zij toepassen is naast die rapport voorwerk II ook nog apart documentkosten of dossierkosten in rekening te brengen, wat volgens die rapport voorwerk II juist niet apart berekend mag worden.
In de brief van Intrum Justitia staat de specificatie als volgt vermeld:BBCS schreef:Het smerige truc die zij toepassen is naast die rapport voorwerk II ook nog apart documentkosten of dossierkosten in rekening te brengen, wat volgens die rapport voorwerk II juist niet apart berekend mag worden.
- Hoofdsom EURO 9,75
- Rente tot heden (verder p.m.) EURO 0,00
- Incassokosten EURO 62,00
- Registratiekosten EURO 0,00
Totaal openstaande vordering EURO 71,75
Het bedrag heb ik vandaag maar inmiddels overgemaakt. Intrum Justitia zal er verder niets aan kunnen doen. Zij hebben de opdracht gekregen van Veilingacties B.V. (veilingacties.nl). Ik ben benieuwd hoe snel Veilingacties is met het leveren van het produkt.
Eén ding is zeker... Ik zal nooit meer zaken doen met veilingacties.nl en ik zou ook iedereen aanraden om met hen geen zaken meer te doen. Vroeg of laat krijgt men namelijk dezelfde problemen. Een aantal keren ging het goed en nu ineens geen mail en geen herinneringen, maar direct een incassobureau op je dak.
Ik heb inmiddels Tros Radar gemaild of ze misschien een oproep willen doen wie er nog meer op deze manier gedupeerd zijn door Veilingacties B.V..
Wees gewaarschuwd!!!...
Wordt vervolgd...
Als je vandaag het bedrag over hebt gemaakt, heb je gisteren, toen je hier voor 't eerst las, kunnen zien dat IJ zeer zeker wat kan doen aan het berekenen van de incassokosten. En heb je ook kunnen lezen hoe hoog die mogen zijn.1974 schreef:Het bedrag heb ik vandaag maar inmiddels overgemaakt. Intrum Justitia zal er verder niets aan kunnen doen. Zij hebben de opdracht gekregen van Veilingacties B.V. (veilingacties.nl).
Jij zelf hebt er wat aan kunnen doen. Ook heb je kunnen lezen dat je de hele vordering hebt kunnen betwisten.
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar die discussie heb ik vanochtend ook al gevoerd met een medewerkster van het incassobureau Intrum Justitia. Het wordt een welles-nietes-spelletje. Daarentegen moet het bedrag a.s. donderdag (20 oktober 2011) op hun rekening staan. Zo niet, dan wordt het bedrag verhoogd. Om die reden heb ik het bedrag voor alsnog betaald.Jolijn schreef:Als je vandaag het bedrag over hebt gemaakt, heb je gisteren, toen je hier voor 't eerst las, kunnen zien dat IJ zeer zeker wat kan doen aan het berekenen van de incassokosten. En heb je ook kunnen lezen hoe hoog die mogen zijn.1974 schreef:Het bedrag heb ik vandaag maar inmiddels overgemaakt. Intrum Justitia zal er verder niets aan kunnen doen. Zij hebben de opdracht gekregen van Veilingacties B.V. (veilingacties.nl).
Jij zelf hebt er wat aan kunnen doen. Ook heb je kunnen lezen dat je de hele vordering hebt kunnen betwisten.
De discussie of de kosten nu wel of niet terecht zijn, betekent niet dat ik uitstel van betaling krijg. De incassoprocedure loopt dan gewoon door. Ik ben het er nog steeds niet mee eens. En ik hoop ook dat Veilingacties B.V. redelijk is en mij de incassokosten terugbetaalt.
Het gaat mij erom dat ik alleen de kosten voor de aanschaf van het produkt en de verzendkosten wil betalen, maar niet de incassokosten, aangezien ik geen bevestiging heb ontvangen dat ik het produkt gewonnen heb, geen herinnering via de mail/post heb ontvangen en ook niet telefonisch benaderd ben.
-
Ik heb al meerdere malen contact proberen te leggen met Veilingacties, maar ik vang steeds bot! Mails en brieven worden niet beantwoord door ze! Negeer hen volledig en bied in geen enkele geval nog langer op hun site.
Vraag aan Tros Radar: Wat adviseren jullie om alle gedupeerden te doen? Want zo te zien ben ik niet de enige, die het incassobureau op zijn dak gekregen heeft. Misschien kunnen jullie daar ooit in de toekomst eens een tv-uitzending aan wijden, waaraan ik dan graag bereid ben om deel te nemen.
Vraag aan Tros Radar: Wat adviseren jullie om alle gedupeerden te doen? Want zo te zien ben ik niet de enige, die het incassobureau op zijn dak gekregen heeft. Misschien kunnen jullie daar ooit in de toekomst eens een tv-uitzending aan wijden, waaraan ik dan graag bereid ben om deel te nemen.
Ongeacht de handelswijze van IJ en/of Vakantieacties (lucratief opzetje tussen die twee?):
Het forum stikt van de topics over
incassobureaus
dubieuze vorderingen
incassokosten
bewijzen van wel/geen overeenkomst
links hoe te handelen
voorbeelden van brieven
wel/niet betalen
enz.
enz.
Typ een willekeurige term bij 'uitgebreid' zoeken in en (toekomstige) gedupeerden hebben de adviezen ("Tros Radar:Wat adviseren jullie om alle gedupeerden te doen?") voor het uitkiezen.
Blijkbaar wordt er toch voor gekozen de adviezen niet op te volgen, maar zelf OF helemaal niets te doen OF volledig te betalen.
Het forum stikt van de topics over
incassobureaus
dubieuze vorderingen
incassokosten
bewijzen van wel/geen overeenkomst
links hoe te handelen
voorbeelden van brieven
wel/niet betalen
enz.
enz.
Typ een willekeurige term bij 'uitgebreid' zoeken in en (toekomstige) gedupeerden hebben de adviezen ("Tros Radar:Wat adviseren jullie om alle gedupeerden te doen?") voor het uitkiezen.
Blijkbaar wordt er toch voor gekozen de adviezen niet op te volgen, maar zelf OF helemaal niets te doen OF volledig te betalen.
1974 schreef:En ik hoop ook dat Veilingacties B.V. redelijk is en mij de incassokosten terugbetaalt.
-
Goed nieuws:
Ik heb van Veilingacties de incassokosten terugbetaald gekregen. Ik had ze verteld over mijn berichtje hier op het forum van Tros Radar en kennelijk heeft dat dus geholpen. Dus niet alleen een woord van dank aan Veilingacties, maar een nog veel groter woord van dank aan Tros Radar. Maar mensen een tip: blijf goed uitkijken op het internet en moest je toch het incassobureau op je dak krijgen, net als ik, geef dan vooral de moed niet op, kijk wat je rechten en plichten zijn, zoek eventueel hulp, maar laat het er zeker als jezelf volledig te goeder trouw bent, het er beslist niet bij zitten. Het loont!
Ik heb van Veilingacties de incassokosten terugbetaald gekregen. Ik had ze verteld over mijn berichtje hier op het forum van Tros Radar en kennelijk heeft dat dus geholpen. Dus niet alleen een woord van dank aan Veilingacties, maar een nog veel groter woord van dank aan Tros Radar. Maar mensen een tip: blijf goed uitkijken op het internet en moest je toch het incassobureau op je dak krijgen, net als ik, geef dan vooral de moed niet op, kijk wat je rechten en plichten zijn, zoek eventueel hulp, maar laat het er zeker als jezelf volledig te goeder trouw bent, het er beslist niet bij zitten. Het loont!
Eind goed, al goed.
Attent dat je even melding maakt hiervan.
Attent dat je even melding maakt hiervan.
Ik heb vandaag de incassokosten ad. EURO 62,- ontvangen van het incassobureau Intrum Justitia in opdracht van Veilingacties BV.
Ik wilde toch mijn complimenten uitspreken over de klantenservice van Veilingacties BV en Intrum Justitia.
In deze periode hebben zij mijn mailtjes netjes, snel en correct beantwoord.
Ook in mijn geval: EIND GOED AL GOED!
Ik wilde toch mijn complimenten uitspreken over de klantenservice van Veilingacties BV en Intrum Justitia.
In deze periode hebben zij mijn mailtjes netjes, snel en correct beantwoord.
Ook in mijn geval: EIND GOED AL GOED!