LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scooter Kymco

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door stekel »

Dat zijn methoden. die in het corrupte en Stalinistische Rusland hielpen, maar niet in het demiceratische Nederland D!RK/
Vreemde opmerking.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door opa60 »

Wat zitten jullie nou te zeuren, over banden die bij de een 75 euro kosten en bij de ander 45.Banden gaan jaren mee.Blijf dan gewoon fietsen.De bedrijfsvoering bij Verschoor is duidelijk anders een baas , en die ander accepteerd dat of gaat weg.En wat denk je dat zo een bedrijfspand kost. Bij ons op het werk precies het zelfde , een baas en de rest luisterd gewoon. En het heeft ons nooit aan iets ontbroken eigen huis 2 nieuwe scooters nieuwe auto en twee keer op vakantie per jaar.Sorry hoor maar mijn broek zakt af met dat gemiereneuk. :o mvg opa :lol: :lol:

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door stekel »

Fijn hoor Opa. Waarschijnlijk heeft u het niet helemaal begrepen.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door opa60 »

Ik heb het wel begrepen stekel, jij en je maatje hebben het niet goed geregeld.Het gaat mij om Rene die een goed bedrijf de grond in probeert te lullen.Het is altijd al zo geweest als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.vul zelf maar verder in.Maar stop er mee .mvg opa

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door rene117 »

opa het gaat me niet om het bedrijf het is hun probleem als ze zo een pand willen kopen en ja de firma verschoor heeft 3 zaken in ridderker
waar onder vlasblom dat is ook van hun is dus ik snap uw punt niet
lees eens goed een band voor een scooter gaat gemideld 2 tot 4000 km mee en dat ze overal te veel vragen bij dat bedrijf ik ken meer mensen in de omgeving van ridderkerk die niet tevreden zijn waar ik er zelf ook een van ben als je een brommer voor een groote beurt weg breng verwacht je dat het goed gedaan word en niet dat de voor bout
van het wiel los zit verwacht je dat dit ook word vast gezet en dan zeker door de heren montage maar het gaat mijn er om dat de heer woud verschoor daar heb ik het over een oplichter is maar is bekent
hij zit liever voor in de kerk hier laat ik het bij

de prijsen komen dat hij bijna het aleen recht heeft in ridderkerk
dus ik raat een ieder aan om niet meer bij dit bedrijf te gaan

mikado
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2006 23:34

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door mikado »

Het was handiger geweest als de verkoper even samen met de koper, en met de koopvoorwaarden in de hand, even bij Jan Verschoor was langsgegaan en afspraken had gemaakt. Dan was het vast gelukt.

Ik heb ook een Kymco gekocht bij Verschoor en ben heel tevreden over zowel de verkoop (Wout !!! ja, wel die met die grote mond) als over de service. Had laatst op zaterdagmiddag een lekke band; maar Verschoor kwam wel de scooter even ophalen en maandagochtend was ie al klaar. Kostte totaal 27,-- (inclusief ophalen). En wat betreft die grote mond van Wout: gewoon teruglullen !

braaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 19:32

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door braaf »

Hallo Ik ben een man van 38 jaar oud en wil iedereen even ergens op attenderen.
Vandaag weer bij verschoor geweest ,en ik heb besloten dat dit de laatste keer was..Reden hiervan je word er heel vaag behandeld.
Als je s"ochtends je scooter brengt en je maakt een praatje met de monteur en de verkoper over wat er allemaal moet gebeuren, wat denk je s"middags weten ze zogenaamd al niet meer wie je bent en sturen je door naar wout..Die vervolgens een verhaal begint die je amper kan volgen.
Ik had in april mijn scooter gebracht voor een beurt en op hun verzoek een lijstje erbij gedaan met mankementen..wat denkje alleen mijn standaard gesmeerd en het lichtschakkelaartje gemaakt..Niet naar de rolletjes gekeken, niet naar de carbarateur gekeken, niet naar mijn voorwiellagers gekeken...rekening 138,-euro..incl beurt
Vandaag 6 weken later weer terug geweest om dit alsnog te laten maken..hij wou mij hiervoor weer 175,-euro rekenen..Dus ik heb het gehad met wout en zijn bedrijf..

Wat ook heel goed te merken is, is dat de monteurs echt zwijgplicht hebben en niets uit hun eigen mogen doen en zeggen.
Wat wel waardeloos is, dat verschoor monopoli positie heeft en je haast geen keuze heb. Maar ik ga in ieder geval een ander zoeken.

Doe hier allemaal je voordeel mee.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door rene117 »

tja dit had ik al verwacht weer die oplichter wout verschoor
maar dat is bekent bij hun als je inderdaat een beurt geeft hoort men dit na te kijken bouten tot roletjes en ga zo maar door ik kan uw wel zeggen ga eens langs bij h en w op de potgieterstraat op het industrie terein deze doet het wel daar om mensen ga niet naar die oplichter van een wout toe ze romelen maar wat aan daar

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

hoi ik heb het zelfde probleem heb een peugeot v click gekocht met 1800km op de teller de orginele bon van verschoor daar staat op gratis onderhoudsbeurt bij 500 en 2500 km bel ik op zegt een hele sjaggerijnige man niks gratis als je hem 2e hands heb gekocht wat een ...zaak

jacqueline

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

hie oud is dat ding en heb je er nog garantie op zitten verschoor staat er om bekent dit vaker te doen en zeker wout

als jij problemen heb met een scooter waar nog garantie op zit dan moet hij deze maken hoe je het went off keert

als jij de bon heb en er staat op bij 500 en 2500 ga ik er van uit dat ie nieuw is
maar nog maals hij staat er om bekent
om dit te doen \\

als ik uw was zou ik naar de poterbakkerstraat gaan hier zit hw scooterhandel
die kunnen uw wel helpen is is nog goed koper dan die oplichter verschoor

isbo
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:15

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door isbo »

Volgens mij is opa 60 ook al terug gekomen van Verschoor. Zat net en leuk verhaal te lezen. Fijn hè die bedrijfvoering bij Verschoor.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... r#p1087977

En als je dan naar pagina 1 gaat van dit topic zie je opa 60 nog een keer een scooter heeft gekocht (en niet bij Verschoor).

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi Isbo heb geen problemen met Verschoor maar wel met Peuscroot, de Kymco die ik toen bij Verschoor gekocht heb heb ik een prima scooter aangehad, maar een jaar later heb ik een Sym cello gekocht bij Kleingeld,waarom bij een ander omdat Kleingeld 150 euro meer bood voor de Kymco. de Sym cello rij ik nog mee heeft de hele winter buiten gestaan, maar heb de start knop nog nooit een tweede keer nodig gehad.Hou van de scooter en wilde nou wel eens weten of de China scooter nou echt zo slecht is dus mijn kans afgewacht en bij de Wehkamp de scooter voor 699 euro gekocht.Staat weliswaar al enkele maande in de berging maar start altijd. afwachten dus.mvg opa

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Ben benieuwd wat er gebeurd als deze jaren in de berging staat :wink:

Stann
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:18

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door Stann »

Ik heb twee nieuwe scooters bij Verschoor gekocht maar zou het nooit meer doen.
Bij één van de scooters heeft Verschoor een startprobleem opgelost door de bedrading van de begrenzer door te knippen. Toen ik telefonisch om opheldering vroeg, werd dit ineens ontkend en toen ik vervolgens pisnijdig voor de deur stond had men deze op slot gedaan.
Ik ga stappen ondernemen en heb reeds contact opgenomen met de importeur en met Bovag, waar zij blijkbaar bij zijn aangesloten.
Verschoor verkoopt ook wasmachines en dat moeten ze misschien wel blijven doen maar het is een schande dat deze fima scooters verkoopt!!
Laatst gewijzigd door Stann op 08 jan 2012 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

hhahahaha en meneer woud wist zeker weer van niets

Stann
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:18

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door Stann »

Nee klopt, hij ontkent het natuurlijk.
De firma Verschoor heeft mij vandaag zelfs een dreigmail gestuurd dus zo gaat deze firma met klanten en klachten om. De doorgeknipte bedrading is niet meer te repareren dus er moet een nieuwe kabelboom en dit kost ca EUR 300,-.
Ik heb ze de kans gegeven om de fout netjes op te lossen maar dit zijn ze niet van plan.
Schandalige praktijken en ik ben hier voorlopig nog niet klaar mee.
Laatst gewijzigd door Stann op 08 jan 2012 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

brief een kopie van maken en naar de bovag mee sturen probeer ik deze brief aan de krand te slijten zal ze wel leren

Stann
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:18

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door Stann »

Even een update over deze Jan Verschoor Scooters uit Ridderkerk.

Ik heb contact opgenomen met Bovag maar Bovag komt alleen maar in actie als een Bovag lid een gemaakte fout erkent.
In de praktijk zal dit dus niet vaak gebeuren. En als een Bovag lid de fout erkent, heb je wellicht de Bovag niet nodig.

Ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde van de Bovag is en ik denk dat maar weinig consumenten dit weten.

Een oplichter als Jan Verschoor Scooters uit Ridderkerk weet namelijk precies hoe dit werkt. Vandaar dat ik de monteur niet te spreken kreeg en meteen naar Wout Verschoor doorverbonden werd die heel erg snel alles ontkende.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de firma Kybe BV . Kybe BV is de importeur van Kymco en Verschoor Scooters is zelfs Pilot Dealer van het merk Kymco. Het contact met de Kymco importeur Kybe BV is zo mogelijk nog teleurstellender verlopen dan met de Bovag.

In een eerste reactie, geeft de importeur aan dat er wat aanpassingen gedaan zijn om de scooter sneller te laten lopen en dat ze verder niet willen bemiddelen. Dit bericht verbaast mij want dit impliceert m.i. dat een dealer dan blijkbaar het recht heeft om ongevraagd bedrading door te knippen.
Ook al maak ik er een turbo scooter van en spuit ik de hele scooter roze, dan nog heeft de dealer toch niet het recht om op eigen initiatief bedrading door te knippen?

Ik heb toen nog een keer het hele verhaal uiteengezet en het enige dat deze importeur nog wil antwoorden is “Dank voor de reactie”.

Dit geeft m.i. aan dat deze importeur Kybe BV, ongeïnteresseerd, laconiek en onbeschoft met klachten omgaat. Waarschijnlijk verkopen ze veel scooters via dubieuze dealers als Verschoor en willen ze deze omzet en het maandelijkse borreltje met Wout Verschoor niet in gevaar brengen.

Het is voor mij duidelijk dat ook importeur Kyve BV eigenlijk niet meer is dan een omhooggevallen fietsenmaker die bij toeval scooters is gaan importeren.
Overigens zijn de reacties van Kybe BV anoniem en niet erg vriendelijk. Ook sturen ze zonder toestemming een copy naar de tegenpartij dus wees gewaarschuwd.

Ik ben nu nog met de juridische afdeling van de ANWB bezig.

Intussen zijn er in mijn nabije omgeving al drie potentiele scooter kopers die hun scooter al elders aangeschaft hebben dus dit foutje van Verschoor heeft ze nu al meer gekost dan de EUR 300,- die als vergoeding gevraagd heb om nieuwe bedrading te laten monteren.
Laatst gewijzigd door Stann op 08 jan 2012 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door oo4load »

Met klachten moet je zowiezo nooit bij een importeur zijn, die willen helemaal niets met jou te maken hebben als eindgebruiker. Zeker niet als het zoals hier een zaak tussen jou en de dealer betreft.

Om de importeur dan maar weer neer te zetten als "omhoggevallen fietsenmaker" is een kinderlijke reactie van iemand die zijn zin niet krijgt. En met dat soort verongelijkte zeurpietjes doe je als importeur natuurlijk liever geen zaken.

Stann
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:18

Re: Scooter Kymco

Ongelezen bericht door Stann »

Het is prima als een importeur niets met eindgebruikers te maken wil hebben al zijn dit uiteindelijk wel de kopers. Maar dan had de importeur niet de discussie aan moeten gaan om deze discussie vervolgens op een onbeschofte manier af te kappen als ze er niet uit komen.
Als ik zo je vele reacties op dit forum bekijk, zie ik dat je zelf werkzaam bent als importeur dus snap ik je reactie wel.
Maar gezien je 103 veelal betweterige berichten op dit forum, denk ik dat jij een grotere zeurpiet bent dan ik.

Gesloten